Agnieszka Pluta

Agnieszka Pluta Specjalista ds.
roszczeń (FIDIC),
Specjalista w Dziale
Um...

WITAM!!!
CHCE WYBRAC SIE DO TURCJI, TUNEZJI LUB BUŁGARII z córką ( 18 miesiecy )
co polecacie
Ewa Kłoskowska

Ewa Kłoskowska Kierownik projektow,
specjalizacja:
technologie medyczne
...

Temat: GDZIE POLECACIE WAKACJE ZAGRANICZNE Z 18 MIESIĘCZNYM...

W lipcu i sierpniu odradzalabym Turcje i Tunezje. Nawet dla doroslych jest tam wtedy za goraco. Wrzesien natomiast jest miesiacem przyjaznym dla rodzin z dziecmi - nie ma juz ani tlumow ani upalow.

Nie wiem natomiast nic na temat Bulgarii.

Temat: GDZIE POLECACIE WAKACJE ZAGRANICZNE Z 18 MIESIĘCZNYM...

Turcja i Tunezja z żadnym dzieckiem, zagrożeń jest wiele: upał, woda, posiłki, etc.

Bułgaria w sam raz. Byłam w zeszłym roku - Obzor. Na własną rękę. Lot do Warny i stamtąd transport amówiliśmy sobie busem, bardzo dobra komunikacja. Jedno dziecko miało 3 lata, drugie niecały rok. Idealnie, pogoda w sam raz, w ciągu dnia, ciepło do 14.00, później umiarkowana pogoda, jedzenie i woda OK.

Hiszpania.
BYlam z dziecmi 3.5 i 1.5 i byly oba zachwycone
Waldemar Gacek

Waldemar Gacek Senior Delivery &
Team Manager

Patrycja K.:

Byłem w Turcji w maju z dziećmi 2 lata oraz niecałe 5 miesięcy - dzieci były zachwycone :)

A rok temu w Obzorze (Bułgaria) we wrześniu z ponad-roczniakiem.

Waldemar Gacek:

A rok temu w Obzorze (Bułgaria) we wrześniu z ponad-roczniakiem.

A jak wyrazal sie ZACHWYT 5-miesieczniaka?

Temat: GDZIE POLECACIE WAKACJE ZAGRANICZNE Z 18 MIESIĘCZNYM...

Ja bym raczej nie zwracała uwagi na zachwyt, nie wyobrażam sobie, aby dzieci będące z rodzicami na wakacjach nie były zachwycone :)
Uważam, że kraje arabskie to przede wszystkim masę zagrożeń zdrowotnych. Wolę wyjechać z dziećmi i miec wolną głowę od problemó w tym czasie, a zatrucie (bardzo typowe w tych krajach) jest na porządku dziennym, bakterie wystepujące w ich wodzie są niebezpieczne dla większości turystów dorosłych, a co dopiero dzieci.

Barbara A.

Barbara A. Tłumacz przysięgły
języka duńskiego

Temat: GDZIE POLECACIE WAKACJE ZAGRANICZNE Z 18 MIESIĘCZNYM...

Jeśli dzieciaczek przy piersi, to nic mu nie grozi, jeśli mama uważa z jedzeniem i piciem. Ze starszymi dziećmi lepiej poczekać na chłodniejsze dni :)

Temat: GDZIE POLECACIE WAKACJE ZAGRANICZNE Z 18 MIESIĘCZNYM...

Ja po moim dziecku widze, ze male dzieci maja niewielkei potrzeby jesli chodzi o wakacje.
To nam sie wydaje, ze one potrzebuja "all inclusive", bogatego programu i tp.

Tymczasem po obserwacjach juz paru wakacji mojego dziecka zobaczylam, ze tak naprawde dziecko potrzebuje:
- kawalka relatywnie czystej i cieplej wody
- piasku, by moglo sobie troche sie w tym piasku pobawic
- placu zabaw, bo przeciez nie ma dziecka, ktore wytrzyma caly dzien w wodzie
- rowiesnikow, chyba ze jest dziekco zdominowane przez rodzicow, ale w koncu to URLOP, takze dla rodzicow...

Dziecko wspaniale umie sie bawic samo, naprawde nie ma super potrzeb hoteli z klimatyzacjami, poscieli jedwabnej itp ;)

Pozdrawiam ;)
Waldemar Gacek

Waldemar Gacek Senior Delivery &
Team Manager

Ja bym nie ryzykowała. Bułgaria OK.

W Turcji nie ma bakterii w wodzie, ani zatruć związanych z wodą, to kraj prawie europejski.

Patrycja K.:
:-DDD dobre. W zeszłym rokum byłem z córeczkami w Belek (Turcja). Rewelacja. Turcy są bardzo ale to bardzo przyjaźnie nastawieni do dzieci.
Sam z żoną w Turcji byłem 4 razy. Żadnych ale to żadnych problemów zdrowotnych nie mieliśmy.
Ja bym nie ryzykowała. Bułgaria OK.
4 lata temu byłem w Bugarii. Córeczka i żona zatruły się potwornie. Koszty jazdy z hotelu do lekarza i od lekarza do hotelu to ok. 600PLN (ubezpieczycieli zwórcił) Z tego czego dowiedzieliśmy się od lekarzy to takie zatrucia są bardzo poplarne w Bułgarii.

Do Bułgarii na 100% nigdy więcej nie pojadę. I każdemu ją odradzam.Arek R. edytował(a) ten post dnia 19.06.10 o godzinie 08:09

Temat: GDZIE POLECACIE WAKACJE ZAGRANICZNE Z 18 MIESIĘCZNYM...

Bylam w Bulgarii jakies... 24 a moze 25 lat temu.

Zatruc nie pamietam. Moi rodzice tudziez nie ;)

Egipt pamietam niedawno. Wszyscy chorowali. Ja akurat bylam w pierwszych tygodniach ciazy i .. bylo wspaniale. Kazdy znosi naparwde osobniczo.

Wiec nei ma co odnosic wlasnych przezyc.

Jeden czlowiek zmarl ostatnio w Egipcie, to nie znaczy, ze wszyscy umra w Egipcie. Ktos tam zlamal noge w Austrii na nartach, to nie oznacza, ze wszyscy beda lamac nogi.

Patrycja K.:
Uważam, że kraje arabskie to przede wszystkim masę zagrożeń
zdrowotnych.
Tak na marginesie to Turcja jestb krajem muzulmanskim a nia arabskim.
Marzena J.

Marzena J. psycholog,
psychoterapeuta

Temat: GDZIE POLECACIE WAKACJE ZAGRANICZNE Z 18 MIESIĘCZNYM...

Byłam w Turcji w czerwcu parę lat temu z córką - wtedy 2,5 roku, byłam w Egipcie z synem - 1,5 roku, alergik pokarmowy i te sprawy, byłam tez zagranicą z dziećmi starszymi, np. kilka dni temu wróciliśmy z Egiptu. Dzieciom NIGDY nic nie było. Jadły lody, ciasta z kremem, piły wodę z basenów i nawet kranowę w trakcie kąpieli. Bez paniki.

Bułgarię wspominam b. dobrze - byliśmy we wrześniu w Albenie, hotel Vita Park. Wtedy był w ofercie Scan Holiday. Mimo, że lecieliśmy 11 września było b. ciepło. Nie wiem jak jest tam w miesiącach lipiec-sierpień, wydaje mi się jednak bezpieczniejszy wrzesień.
Tomasz Ciosek

Tomasz Ciosek Nałogowy poszukiwacz
synergii

Temat: GDZIE POLECACIE WAKACJE ZAGRANICZNE Z 18 MIESIĘCZNYM...

Byliśmy z dzieckiem zarówno w Tunezji (miał za pierwszym razem 1 rok, później 3 lata) jak i w Turcji (2 lata) i za każdym razem nie było żadnych problemów (wyjazdy w lipcu i sierpniu).
Trzeba tylko pamiętać żeby na czas największego upału (11-14) schować się przed słońcem i tyle.
Dodam, że w Tunezji ludzie są przemili dla dzieci a w porównaniu z Turcją są tam zdecydowanie lepsze plaże (piękny drobny piasek; Turcja - kamyki)

Dodam jeszcze że Bułgarię odradzam jak się tylko da. Jeszcze przez najbliższe 2-3 dekady.Tomasz Ciosek edytował(a) ten post dnia 19.06.10 o godzinie 22:55

Marzena J.

Marzena J. psycholog,
psychoterapeuta

Arek R.:

Ja byłem we wrześniu. W drugim tygodniu pobytu było 16-17C i dużo padało.

To znaczy, że albo Ty miałeś pecha, albo ja szczęście ;) My mieliśmy 2 tygodnie pięknej pogody.

Nie wiem czemu Tomek odradza Bułgarię, wg mnie na wczasy z dzieckiem super sprawa - piękna pogoda, ładne, piaszczyste plaże, ciepła woda w morzu i jak się do tego wybierze fajny hotel to powinno być ok.

Dodam, że all inclusive, który mieliśmy w Bułgarii przewyższał jakościowo zdecydowanie ofertę innych hoteli, z dalszych kierunków. Począwszy od mnogości owoców, po duże urozmaicenie dań i ofertę barów przy basenie, które oprócz napojów serwowały non stop pizzę, ciasta, lody (nie tylko dla dzieci) i inne przekąski. Nawet w Hiltonie lody były jedynie dla dzieci, nie tak jak w Bułgarii.Marzena J. edytował(a) ten post dnia 20.06.10 o godzinie 11:27

Arek R.:

Ja byłem we wrześniu. W drugim tygodniu pobytu było 16-17C i dużo padało.

My byliśmy w 2 i 3 tyg. września. Rezydentka dziwiła się, że nikt nas nie uprzedził, że może być tak kiepska pogoda pod koniec września.
Hotel 4*. Jedzienie OK. Obsługa w recepcji b.kiepska. Basen na początku też OK ale już w drugim tygodniu pobytu przestali czyścić. Hotel przy samej plaży. Plaża b.ładna. Drożyzna na miejscu potworna. Obsługa na każdym kroku nijaka.
Winogrona które w Warszawie kosztowały 7PLN tam wychodziły 12-14PLN, itp. itd.

Temat: GDZIE POLECACIE WAKACJE ZAGRANICZNE Z 18 MIESIĘCZNYM...

kraje arabskie czy muzułmańskie - klimat ciężki dla dzieciaków, w Egipcie woda kiepska, etc. Oba szczerze przeze mnie nie lubiane z bardzo wielu względów. Kieruję się swoimi własnymi odczuciami i doświadczeniami i w odpowiedzi na pytanie autorki tematu subiektywnie się wypowiadam.

Ja z dziećmi nie pojadę. Ale każdy ma przecież wolną rękę.

Miłych wakacji!
Andrzej Padzinski

Andrzej Padzinski iTaxi Sp. z o.o.
Dyrektor Marketingu
i Rozwoju Biznesu

Temat: GDZIE POLECACIE WAKACJE ZAGRANICZNE Z 18 MIESIĘCZNYM...

Jeśli chodzi o Turcję to jest to jeden z najlepiej nastawionych na turystykę rodzinną (atmosfera, infrastruktura) krajów do których można wyjechać na w miarę normalne cenowo wakacje. Nigdzie indziej statystyczne nie ma tyle basenów, placów zabaw, animacji czy nawet aquaparków przy hotelach nawet ***/**** gwiazdkowych nie mówiąc o *****.
Wiem bo ostatnio przeanalizowałem ofertę kilkuset hoteli w Turcji/Grecji/Włoszech i Bułgarii (o tej ostatniej wiele dobrego słyszałem ale po hotelach Tureckich wydaje mi się trochę z innej epoki:)
Byłem tam 4 razy z dzieckiem znajomi tez wiele razy - jeśli natomiast chodzi o zatrucia to reguł nie ma żadnych nie ma co generalizować - my np. mieliśmy w hotelu ***** gwiazdkowym gdzie wszystko było czyste na prawdę nieźle przygotowywane - natomiast w hotelach ***/**** nam się nie zdarzyło.
Po prostu kraj o innej florze bakteryjnej podobne jak Egipt,Tunezja czy nawet Bułgaria i w zależności od osobnika tego jak jego żołądek funkcjonował nawet miesiące przed wyjazdem może ale nie musi się zdarzyć zatrucie pokarmowe nie zawsze spowodowane brudnymi rękoma czy piciem wody niemineralnej lub "zapożyczone" w basenie.

Natomiast jeśli chodzi o wypoczynek z mniejszym szansami na zatrucie ale również na niezłym poziomie zarówno dla dzieci jak i towarzyszących m dorosłych to polecam Kretę Rodos i chyba też Hiszpanię (która jednak dla mne jest nieco za głośna zwłaszcza wieczorami;)
Jednak od polowy lipca do połowy sierpnia tylko dla wybitne odpornych na upały (podobnie jak Turcja).
My zawsze wybieraliśmy czerwiec oraz końcówkę sierpnia wrzesień - jednak teraz z uwag na szkołę też się zastanawiam nad miejscem żeby nie spędzać całego dna na strategii poruszana się zacienionymi miejscami - i nawet nie chodzi tutaj o filtry bo ja sam mimo niezłej cery opalana się zawsze nienajgorzej zawsze używam dziecięcego 30-50 ale tam se ne da normalnie funkcjonować czy zjeść posiłków nawet wieczornych przy takich lipcowych upałach (a ucieczka do sal klimatyzowanych z kolei grozi przeziębieniem przy tak dużej różnicy temperatur).
Dlatego coraz poważnej rozważam Bałtyk :)Andrzej Padzinski edytował(a) ten post dnia 21.06.10 o godzinie 11:15