Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Jezu, jak się cieszę że jednak wybrałem Canona ;)
Robert K.

Robert K. mgr inż. elektryk

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Łukasz G.:
Jezu, jak się cieszę że jednak wybrałem Canona ;)
Tak za bardzo to się nie ciesz tym. Serwis Canona w Warszawie działa podobnie jak Nikona.

konto usunięte

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Robert K.:
Łukasz G.:
Jezu, jak się cieszę że jednak wybrałem Canona ;)
Tak za bardzo to się nie ciesz tym. Serwis Canona w Warszawie działa podobnie jak Nikona.

tez tak slyszalem :) trzeba na pentaxy zmienic :P
Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Na szczęście mieszkam w UK, i aparat działa, więc się nie przekonam ufff...
Robert K.

Robert K. mgr inż. elektryk

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

O ile wiem, to wszędzie, poza Polską, serwisy działają tak, jak powinny. Zawsze można spróbować wysłać sprzęt do Niemiec, czy do Czech.
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Piotr Wygoda:kiedy miałem na gwarancji body D300 i po 100 tyś padł naciąg lustra wymienili w ciągu 2 dni za pokazaniem legitymacji prasowej Niektórzy powiedzą, że rozpaczam i marudzę, bo czekam tylko 8 dni...

Ciekawostka - półtora tygodnia temu od ręki dostałem podobny werdykt odnośnie usterki. I deklarację, że naprawa potrwa 3 tygodnie (cena w D80 - deklarowali ok 300 zł). W statusie napraw nadal magiczny status: OCZEKUJĄCY NA KOSZTORYS.

Ciekawe jak to dalej się rozwinie - a ciekawe tym bardziej, że też mógłbym im pokazać legitymację prasową... ale akurat jestem pismakiem, a foty robię hobbystycznie.
Wojciech Szymczyk

Wojciech Szymczyk Kierownik
e-commerce,
Multikino S.A.

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Przeklejam swoja korespondencje (z Nikon'em i nie tylko)

mail do znajomych:

"Witam

Jako że faktycznie wsadziłem w adresie kilka osób posiadających aparaty (nie tylko Nikony:-), spiesze z dalszą częścią "historii".
Serwis Nikona wlaśnie do mnie zadzownil ("hmm, bardzo pana przepraszam ale dostaliśmy tutaj informacje z marketingu"), zostałem poinformowany, że:
- Na jutro (sic!) aparat będzie gotowy,
- a jeśli nie to dostane sprzęt zastępczy,
- dodatkowo obniżyli cene reperacji o 50%.

Wnioski:
- mimo wszystko zastanowić sie 2x czy warto kupić Nikona w Polsce
- warto przeszperać sieć (linkedin, goldenline) i znaleźć osobe z działu marketingu (ja znalazłm dyr sprzedaży / dyr marketingu / i osobe z marketingu Nikona) i walnąć jej "elaborat"
- pojedynyczy głos z rynku ma sens :-)

pozdrawiam
w/

---------- Forwarded message ----------

Date: 2009/8/13
Subject: nikon - serwis
To: m.michalska@nikon.pl, k.kozlowski@nikon.pl, k.romaniuk@nikon.pl

Szanowni Państwo

Serwis Nikon Polska doprowadził mnie do rozpaczy i postanowiłem zadziałać bezposrednio u osób które pracują w Nikonie.

Sam pracuje w marketingu dużej korporacji i czasami udaje sie dotrzeć zdesperowanym klientom do mnie bezposrednio z problemem. Jesli sprawa okazuje sie słuszna pomagam i ciesze sie że znajdują sie klienci którym zalezy.
Pierwszy raz znalazłem sie po drugiej stronie i mam nadzieje na pomoc.

Jestem fanem Nikona od wielu lat. Namówiłem co najmniej 3 osoby na zakup lustrzanek panstwa firmy. Sam korzystam ze zużytego juz mocno D50.
Na początku lipca (1.07) oddałem aparat do kalibracji i czyszczenia. Serwisant wkrótce po tym oddzwonił i poinformał mnie o znalezionej dodatkowej usterce.
Wyraziłem zgode na jej usunięcie oraz zwiazane z tym koszty.

Mniej wiecej od 3,5 tygodnia próbuje regularnie dodzwonić sie do serwisu i albo słysze sygnał zajętości albo co gorsza nikt nie podnosi telefonu. Próbuje dodzwonic sie praktycznie codziennie bezskutecznie, nie ma też odpowiedzi na żaden z moich maili. Dzwoniłem również na państwa infolinie, gdzie uzyskałem kilka bezpośrednich numerów do serwisu, ale sytuacja z nimi wyglada identycznie jak z numerem "głównym"
Nie bede jechał specjalnie do serwisu w godzinach pracy tylko po to by dowiedzieć się ze aparat jeszcze nie jest gotowy.

Czy Państwo mają świadomość ze skandalicznej obsługi Waszego firmowego serwisu ?

Czy korzystali Państwo kiedykolwiek z niego jako zwykły użytkownik ?

Przeszukałem sieć i widze że roi sie od wpisów narzekających na serwis
http://www.goldenline.pl/forum/nikon/382868/s/1
http://www.cyberfoto.pl/tematy-ogolne/50679-o-serwisie...
co gorsza wystarczy wpisac fraze "nikon / serwis" w google i juz na pierwszej stronie można przeczytać negatywne opinie.

Czy państwo zdają sobie sprawe ile w ten sposob tracą ?
Po co w ogóle wydawać pieniadze na marketing, skoro serwis tak skutecznie buduje Wam negatywną opinie.
Czy nie czytają Państwo badań skąd użytkownicy przede wszystkim czerpią wiedze o produktach ? Szczególnie o elektronice ?

Jak wspominałem, mój aparat jest juz mocno wysłużony i mocno zastanwiam sie nad zmianą body na D300, po przejściach z ostatnich kilku tygodni bardzo mocno zastanawiam sie czy nie przerzucić sie na Canona, któego zachwalają mi znajomi.
Prosze potraktujcie państwo tego maila jako ostrzeżenie i głos rozsądku z "z rynku". Dzisiaj jest o wiele trudniej zdobyć klienta niż go utrzymac. Skuteczne utrzymanie klienta poprzez fachowy serwis to kluczowy element w przypadku takich produktów jak aparat fotograficzny.
Zajmuje sie zawodowo internetem i uważam sie za aktywnego twórce treści, pozwolę sobie przedstawić ten przypadek na kilku forach internetowych jak również załaczyć kilkanaście osób w kopii ukrytej (posiadaczy nikonów).
Mam nadzieje że cała sprawa mimo wszystko zakończy sie pozytywnie i tak tez bede mógł ją opisać

Pozdrawiam
Krystian Pigan

Krystian Pigan Senior Product
Manager -> Cyfrowy
Polsat S.A.

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

4 tygodnie temu oddałem do serwisu Nikona D5000 ( fabryczna wada w tej serii),
- zero informacji co robią ( nawet w statusie naprawy - ciągle to samoo - oczekujący na naprawę!!!),
- brak możliwości kontaktu z serwisem - dodzwonić sie do nich to chyba graniczy z cudem! próbowałem przez recepcję, zostwiałem kontakt, kobieta z recepcji Nikona sama rozkłada ręce );;
- na @ oczywiście też nie odpowiadają!!!

Podsumowując wywód: Ręce mi opadają!!!! prze-nigdy nie spojrzę w stronę Nikon-a ! i ostrzegam każdego kto zastanawia się na kupnem aparatu tej marki... sprzęt może i dobry ... ... ale obsługa serwisowa na najniższym poziomie.
Powiedziałbym, że to WSTYD w 2009r mieć taki serwis....
Zuzanna  Marczyńska-Malis zewska

Zuzanna
Marczyńska-Malis
zewska
Artysta, Grafik,
Fotograf / Akademia
Sztuk Pięknych w
Kat...

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

u mnie to samo! Wlasnie od 15 minut usiluje sie dodzwonic do serwisu. Jak zwykle to samo. Udalo mi sie do tej pory dwa razy. Ostatnio dwa dni temu. Mily pan oczywiscie zapenwil mnie, ze on do mnie zadzwoni jak tylko dowie sie na dziale technicznym ile moj obietyw jeszcze bedzie czekal na czesci zamienne (bo na sttronie nikona w statusie naprawy mojego apratu od miesiaca mam wpisane, ze oczekuje na czesci zamienne...). Naturalnie od dwoch dni nie zadzownil i nie wierze, ze zadzwoni. Bo kiedy poprzendir az udalo mi sie dodzwonic miesiac temu, z pytaniem kiedy skoncza ta 'ekspertyze' (po miesiacu) i dowiem sie ile bedzie mnie kosztowala naprawa, rownie mily pan rowniez zapewnil, ze oddzwoni. naturalnie nie odzdzowonil nigdy. Dopiero moj tata cos wskoral i dostalam maila z kosztorysem. Od tej pory minal miesiac i wciaz 'czekam na czesci zamienne'. Tymczasem w obiketywie sypenly sie segmenty przeslony i troche dziwi mnie, ze taki jest problem z segmentami... ale mniejsza o to. Moj obiektyw jest u nich od 30 lipca. Niemal rowne dwa miesiace. Napisali, ze termin moze ulec zmianie w przypadku sprowadzenia czesci zamiennym, o czym beda informowac. G.... NIKT mnie o NICZYM nie informuje. Musze dzwonic sama, a laskawcy albo nie podnosza sluchawki, albo wszystkie linie sa zajete non stop. A odbieraja zeby ponformowac, ze oddzwonia i nie dzwonia. Rece opadaja...
Αrkadiusz Ł.

Αrkadiusz Ł. Doświadczony Manager
/ Telekomunikacja,
IT

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Myślę, że zainteresuje was ten link
http://polishnikonservice.com
Historie, które opisujecie idealnie się nadają do zaprezentowania
na tej stronie.
Pozdrawiam,
ArekΑrкаdiuѕz Ł. edytował(a) ten post dnia 30.09.09 o godzinie 22:20
Tomasz N.

Tomasz N. Praktyk z zakresu
Trade
Marketingu,Category
& Shopper Mar...

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Czy ludzie z centrali Nikona Polska są naprawdę aż tak ślepi czy aż tak bezmyślni ?
Jak można pozwolić paru idiotom z serwisu skopać pracę i wysiłek marketingowy wielu ludzi?
Może jednak ktoś z Nikona odwiedza to forum ?
Osobiście oddałem im ostatnio moją d90-tkę do naprawy i po moim pierwszym kontakcie z facetem z serwisu wysłałbym go na następnego dnia na tygodniowe szkolenie z obsługi klienta.

konto usunięte

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Z serwisem Canona jest tak samo albo i gorzej. Mam doświadczenia osobiste. Porażka.
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

A ja muszę powiedzieć, że zdarzyło mi się odebrać sprzęt po 4 tygodniach - naprawiony. Co prawda błędy były, bo pomimo tego, że zaznaczałem wyraźnie odbiór osobisty w ostatniej chwili odwowłałem wysłanie go pocztą na adres 200 km oddalony od Warszawy, ale generalnie - dali radę.

A tak swoją drogą, skoro tyle osób ma tak skandaliczne problemu z tym serwisem, to czemu nie zgłosicie tego do Urzędu Ochrony Konsumenta: http://www.uokik.gov.pl/ - przecież takie praktyki jakie opisujecie balansują na granicy łamania prawa (albo ją przkeraczają - nie jestem prawnikiem, więc nie wiem) konsumenta.Tomek Banasik edytował(a) ten post dnia 05.10.09 o godzinie 08:02
Rafał Bociek

Rafał Bociek Produkcja Filmowa i
telewizyjna.
Fotografia
komercyjna. S...

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

A ja napiszę troche inaczej ale odrazu zaznaczam, że nie jestem powiązany z serwisem ani niczym podobnym.

Z dzwonieniem fakt, że dosyć słabo ale nie tragicznie.

Serwis pojechałem do nich (260km)z d80 i 70-200 do kalibracji body i ew czyszczenia matrycy i mapowania dead pixela. Stwierdzili, że zajmie im to tydzień. Dzwonie po tygodniu z samego rana, odpowiadają, że gotowe. Następnie kilka godzin później oni dzwonią i mówią, że moge odebrać sprzęt (widocznie to była inna pani).

Przyjechałem (260km) i .... nic nie zepsuli, piksel zmapowany, matryca czysta, a co do kalibracji to może poprawili ale nie znacznie ale wada była niewielka wiec bez aptekarskiej miarki nie da się tego sprawdzić.

Podsumowanie 0zł za usługę, 1 tydzień serwisu (nie przedstawiałem się legitymacją prasową).
Zuzanna  Marczyńska-Malis zewska

Zuzanna
Marczyńska-Malis
zewska
Artysta, Grafik,
Fotograf / Akademia
Sztuk Pięknych w
Kat...

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

no to miales szczescie! jak widac jestes w mniejszosci! poza tym pojechales ze sprzetem osobiscie, a nie kazdy ma taka mozliwosc i tu jest, zdaje sie, pies pogrzebany. moj obiektyw ma juz status: wyslany (9-10-09), wiec czekam...
Tomasz N.

Tomasz N. Praktyk z zakresu
Trade
Marketingu,Category
& Shopper Mar...

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Moja lustrzanka właśnie obchodzi mały jubileusz 3 tygodni w serwisie (termin naprawy do którego zobowiązuje się sam Nikon Polska.
Status naprawy on line: "oczekujący na naprawę"- w międzyczasie żadnej informacji z serwisu - ani telefonu, ani maila,ani pocałuj mnie w d...
Super firma nie ma co.
Beata Krowicka

Beata Krowicka dziennikarz,
freelancer,
poszukiwacz

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

mój obiektyw od miesiąca i trzech dni czeka na diagnozę i wycenę. juppi

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

po tym co tu przeczytalem, balem sie tam nawet zadzwonic:P
nie wspominajac o tym, ze powyzsze wypowiedzi skutecznie wybily mi z glowy zamiar wysalania do nich mojego uszkodzonego obiektywu.
ponadto gdzieś przeczytalem, ze sama wycena to 90 zl! co bylo dla mnie zatrwazajaca suma

a jednak - przed chwila wykonałem telefon.
1. nie tzreba bylo dlugo czekac, jak pisali niektorzy, po trzecim sygnale uzyskalem polaczenie
2. pan "w sluchawce" udzielil mi satysfakcjonujacych odpowiedzi, wytlumaczyl dokaldnie co i jak. pytalem o czas oczekiwania - wycena kosztow naprawy - 2 tygodnie. sama naprawa - bodaj 3, ale od razu, bez mojego pytania, uprzedzil, ze ten czas moze sie przedluzyc, bo wszystkich niezbednych czesci u siebie nie maja.
3. zapytalem o koszty - i tu ciekawa informacja - od niedawna maja zryczaltowane koszty naprawy niezaleznie od wysylanego sprzetu jest to 30 zl

jak dla mnie - pierwszy kontakt z serwisem nikona - na plus
jutro wysylam obiektyw - zobaczymy czy moje pozytywne wrazenie sie zmieni

konto usunięte

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Ja oddałem 2 miesiące temu Nikona S51C do naprawy (po gwarancji, ale naprawę zapewnia sklep w ciągu 2 lat od zakupu - SATURN). Przez cały czas zero kontaktu, ostatni dostałem sms'a z SATURN'a, ze reklamacja zakończona. Super - podjechałem, a tu zonk. Aparat był zalany, albo za dużo wilgoci. Aparat był noszony zawsze w materiałowej kaburze. Nie odebrałem aparatu i czekam na zdjęcia jak to nazwali "śladów patyny na złączach elektronicznych".
Kamil Dura

Kamil Dura Graphic Design,
Photography and Art
Direction

Temat: SERWIS NIKONA - KOSZMAR !!! żywcem wyjęty z głębokiej komuny

Nie wiem czy już było:


Obrazek


Odpowiedź Nikon Polska na zarzuty wobec pracy autoryzowanego serwisu
W odpowiedzi na zarzuty internetowej społeczności użytkowników sprzętu Nikon wobec działalności autoryzowanego serwisu, firma wysłała nam dziś swoje oficjalne oświadczenie. Z jego treści wynika, że Nikon zauważył problem i ma zamiar wysłuchać swoich klientów.

Z doniesień naszych czytelników dowiedzieliśmy się, że problem z jakością usług w autoryzowanym serwisie Nikon Polska nabrzmiał do takiego poziomu, że niezadowoleni klienci postanowili się zorganizować. Pod adresem polishnikonservice.com powstała strona, na której mogli oni podzielić się swoimi problemami. Jak napisał do nas jeden z twórców strony: Inicjatywa ta wynika ze sfrustrowania użytkowników, oczywiście nie można tego traktować jako statystycznej wykładni, jednak problem istnieje. Świadczą o tym wpisy użytkowników na forum Nikona, które nie były przez firmę przez lata traktowane zbyt poważnie (...)

Oczywistym faktem jest, że na tego typu stronach zawsze w przytłaczającej przewadze będą opinie negatywne. Jednak zarzuty stawiane przez użytkowników są konkretne i dosyć dobrze opisane. Trudno nazwać to działalnością grupy frustratów. Wydaje się, że jest to wystarczająco poważny materiał dla firmy, żeby dostrzec problem. Spytaliśmy przedstawiciela Nikon Polska, co firma na zamiar zrobić z tym faktem. Oto odpowiedź, którą dostaliśmy:

Nikon Polska zawsze przykładał szczególną wagę do jakości relacji ze swoimi Klientami. Dlatego też z zainteresowaniem przyjmuje inicjatywy, które mogą poprawiać jakość tych relacji, zarówno w kontekście zakupu produktów Nikon, jak i ich późniejszego użytkowania. W związku z pojawiającymi się zarzutami odnośnie funkcjonowania serwisu, Nikon Polska planuje w najbliższym czasie uruchomienie dodatkowej funkcji w programie obsługi Klienta. W ramach tej funkcji, w sposób bardziej aktywny niż dotychczas, będziemy wyjaśniać sygnalizowane problemy. Celem uruchomienia projektu jest z jednej strony wyjście naprzeciw oczekiwaniom osób chcących podzielić się z nami swoimi opiniami, również krytycznymi, jeśli odnoszą się do konkretnych sytuacji, a z drugiej - stworzenie firmie Nikon dodatkowych możliwości, by reagować szybko i skutecznie na uwagi i sugestie Klientów. Zapraszamy do odwiedzania strony http://nikon.pl, na której wkrótce ukaże się komunikat o uruchomieniu wspomnianej funkcji.


fotopolis.pl

szkoda tylko, że 80% opinii będzie napisanych przez pracowników serwisu ...ich rodziny, znajomych, znajomych znajomych, ...Kamil Dura edytował(a) ten post dnia 05.11.09 o godzinie 10:30



Wyślij zaproszenie do