Kamila Piotrowicz

Kamila Piotrowicz rekruter / doradca
zawodowy

Temat: Beskid Mały - Czupel

Czupel (933 m n.p.m.) – najwyższy szczyt Beskidu Małego w Beskidach Zachodnich. Leży w zachodniej części Beskidu Małego (położonej na zachód od doliny Soły), w jej południowej części (na południe od przełęczy Przegibek), zwanej pasmem Magurki Wilkowickiej.

Cały masyw Czupla jest zalesiony. W lasach, zaliczanych do piętra regla dolnego, dominuje buk z domieszką świerka. Ostatnio wiatrołomy i wycinka drzew spowodowały wylesienie szczytu, co umożliwia oglądanie dość rozległych widoków.

Dokładnie tak, widoki z tego szczytu są świetne!

Przy wejściu od Łodygowic może szybko zaskoczyć zakaz wstępu, ponieważ jak głosi znak jest to teren kamieniołomu, na którym prowadzone są roboty strzałowe. Przed eksplozją mają powiadamiać sygnały dźwiękowe. Klimat trochę jak z Silent Hill.

Sam wierzchołek trudno znaleźć. Wydaje się nim sterta kamieni, ale większość uważa za szczyt charakterystyczne drzewo z zawieszoną na nim kapliczką.
Przemysław P.

Przemysław P. asyNET - właściciel.
W życiu trzeba mieć
pasję.

Michał Samul:
Dokładnie tak, widoki z tego szczytu są świetne!

Dokładnie wiem o czym mówisz ;-)
Foto z tego kamieniołomu ;-)

Przemysław P. edytował(a) ten post dnia 24.06.09 o godzinie 13:04
Marcin N.

Marcin N. Storage IT Architect
– Certified on
Expert Level

Temat: Beskid Mały - Czupel

Ja wchodziłem na Czupel rok temu, bardzo fajna droga przez Magurkę Wilkowicką. Super widoki, a trasa sama w sobie nie jest zbyt męcząca.

Dla mnie Czupel był najbardziej wyczerpującą górą z całej Korony :).
Zimą wybraliśmy się w weekend na Babią, zajechaliśmy do Zawoi dość późno więc wybraliśmy krótszą trasę, wejście na Czupel. Ruszyliśmy szlakiem niebieskim z Czernichowa. Tuż za terenem zabudowanym okazało się, że trasa jest nieprzetarta, a po osiągnięciu linii lasu śnieg sięgał połowy ud. Do tego był na tyle zmrożony by na niego wejść, ale nie na tyle mocny by przejść po nim dwa kroki. Cała trasę robiłem za lodołamacz :) i zamiast 2 godzin wchodziliśmy chyba z 4, a na szczyt doszliśmy oczywiście po zmroku :). Następnego dnia rano poczułem, iż Czupel był szczytem, który do tej pory dał mi najbardziej w kość, później okazało się, że ta niepozorna góra, poprzez warunki była dla mnie najbardziej wymagającym kondycyjnie szczytem KGP.Michał Woźnica edytował(a) ten post dnia 06.10.10 o godzinie 08:13
Maciej Szczepański

com/pub/maciej-szcze
pański/7a/4b6/b30

Czupel zdobyty! :)

Piękna pogoda, trasa niebieskim od Czernichowa.
Zdjęcia z Czupla oraz Góry Żar pod adresem

pozdrawiam
M.
Jadwiga M.

Jadwiga M. dziennikarz,
Etnosystem.pl

Temat: Beskid Mały - Czupel

Opis szlaku na Czupel z Czernichowa, uzupełniony opisem etnograficznym regionu: http://etnosystem.pl/info-gory/73-szlaki/4072-beskid-m...

Witam

Jako, że pogoda dopisała, to zrobiłem króciutki wypad (poraz "n"-ty) na "Czupel".
Trasa łatwiutka, bo z przełeczy szlakiem niebieskim, by po wejściu na nieoznaczony szczyt - ruszyć dalej czerwonym szlakiem do Międzybrodzia.:-)Janusz Podgórski edytował(a) ten post dnia 14.05.11 o godzinie 22:39

A moja wersja jak zwykle w pętelkę i jak zwykle prawie 20 kilometrowa:

Temat: Beskid Mały - Czupel

Witaj Tomasz, życzę powodzenia w w realizacji swoich zdobyczach odnośnie KGP.

Całe szczęście, ze Tobie nie wpadło do głowy, by przy zdobywaniu KGP , przepisywać informacje innych zawartych w zasobach netu, tak jak to robią dwie panie z idące na KGP z myślą aby w swoich relacjach przepisywać spostrzeżenia innych (etnosystem), hihihihi.
Jak widać głupota ludzka jest niezmierzona

Janusz, dzięki
Dla mnie KGP to tylko pretekst zeby pojezdzic troche po Polsce :), nie skupiam sie na tym, wchodzę tez w inne miejsca w zalezności od wielu czynników :)
Dodatkowo staram sie tworzyc trasy zeby sie troche zmeczyc i w petle - czyli od 18-26 km i zeby dalo sie podjechac samochodem :)
Małgorzata L.

Małgorzata L. Key Account Manager
City Service Sp. J.

Kamila Piotrowicz:

Najświeższe wiadomości z 20.08.2011 r.
Czupel 934 m n.p.m. - niestety zdjęcia z dysku nie umiem załączyć.
Janusz, a z łatwością w zasadzie masz rację, choć ja wychodziłam z Zarzecza, a szlak (niebieski - okazało się, że idący z Magurki) znalazłam jak już byłam na prawie samej górze. Dlatego moja trasa była na krechę, tyle, że nie w dół, a pod górę :)Małgorzata L. edytował(a) ten post dnia 29.08.11 o godzinie 18:45

Temat: Beskid Mały - Czupel

No i Czupel został pierwszym szczytem z KGP w tym roku :), rześko (od -15 stopni do -5), ale słonecznie i pięknie

Reszta zdjęć tutaj:

Relacja:

Na szczycie pojawiła się tabliczka - jednak 933 mnpm

Tomasz D. edytował(a) ten post dnia 30.01.12 o godzinie 09:37
Stefan Sitek

Stefan Sitek sss, sssss

Temat: Beskid Mały - Czupel

Witamy nowych zdobywców Korony Gór Polskich.

Tym razem w piękne dni 16 i 17 września 2012 roku postanowiliśmy zdobyć kolejne dwa szczyty w Koronie Gór Polskich – Czupel w Beskidzie Małym oraz Skrzyczne w Beskidzie Śląskim.
16 września zatrzymaliśmy się w ośrodku wypoczynkowym ‘Nad Jeziorem’ w m. Zarzecze przy ul. Wilczej 15. Podaję adres biuro@nad-jeziorem.eu gdyż ośrodek usytuowany jest w pięknym miejscu z widokiem na Jezioro Żywieckie oraz na szczyt Skrzyczne. Pokoje z węzłem kuchennym, lodówką, telewizorem, internetem, łazienką – wszędzie czysto, schludnie i przyjemnie.
Z tego miejsca zakwaterowania o godz. 11 udaliśmy się piechotą w dół do drogi Zarzecze-Czernichów skręcając w lewo i drogą asfaltową doszliśmy po 5 minutach do drogowskazu miejscowości Tresna. To tutaj przy ul. Szczytowej zaczyna się szlak żółty jeden ze szlaków prowadzących na najwyższy szczyt Beskidu Małego – Czupel. Ulicą Szczytową idziemy około 7 minut dość stromym utwardzonym podejściem, potem drogą bitą wchodzimy na tereny leśne – w dole podziwiając taflę Jeziora Żywieckiego.
O godz. 11.40 dochodzimy do szlaku zielonego /Łodygowice- Czernichów/ skręcamy w lewo idąc teraz dwoma szlakami żółto-zielonym. Po 10 minutach o 11.50 dochodzimy do drogowskazu z którego można się dowiedzieć, że do szczytu Solisko mamy 15 min a na szczyt Czupel 1 h 45 min – zostawiamy szlak zielony idąc dalej szlakiem żółtym. Po lewej stronie wspaniały widok na m. Łodygowice. Dwie minuty później docieramy po prawej stronie do murowanej kapliczki krytej czerwonym daszkiem – prawdopodobnie jest to dar mieszkańców pobliskich wsi: Klimczaki i Prochoci. Kapliczkę wybudowano w 2008 roku w miejscu poprzedniej z 1917 roku. Niezauważalnie mijamy szczyt Solisko o wysokości 635 m npm dochodząc o godz. 12.20 do przysiółka Koleby – po lewej stronie dwa lub trzy zabudowania a po prawej stronie drewniany krzyż na którym można przeczytać ‘Krzyż jest pamiątką pobytu w tej okolicy ks. Stanisława Stojałowskiego prześladowanego działacza chrześcijańsko-demokratycznego na przełomie XIX i XX wieku. Tutaj odprawiał mszę świętą. Odbudowany po dewastacji w 2007 roku. Marzec 2008’. Ma krzyżu widnieje także fotografia księdza.
Po 5 minutach szlak żółty kończy się dochodząc do szlaku czerwonego. W tym miejscu jest brak oznaczenia. Ktoś wbił palik i zatknął na nim taśmę biało-czerwoną. Skręcamy w prawo idąc teraz szlakiem czerwonym uważając by nie przeoczyć znajdującego się po lewej stronie Diabelskiego Kamienia – dość ładnie usytuowana skała.
Około 15 minut idziemy leśnym wąwozem stromą mokrą kamienistą drogą – spływa tędy jeden z górskich potoków. O godz. 12.45 kończy się to strome podejście by o godz. 13 dojść do polany gdzie po prawej stronie na drzewie wisi /jeszcze wisi/ drewniana mała kapliczka z obrazem Matki Bożej Królowej Polski – Szczyrk – Górka. Robimy odpoczynek posilając się przed dalszą wędrówką. Prośba do osób, które będą szły tym szlakiem /ponieważ kapliczka przymocowana jest do drzewa drutem, którego zniszczyła rdza i drut pęka w oczach/ aby zabrały ze sobą około 1.5 metra czy to drutu, czy linki czy też coś innego aby przymocować kapliczkę solidniej do drzewa.
Dalej idziemy wyczerpującym 10 minutowym podejściem by o 13.25 dojść do szlaku niebieskiego z Czernichowa. Tutaj znajduje się drogowskaz ‘Pod Czuplem’ 872 m npm z informacją: do Międzybrodzia Centrum 1h 30 min, do Czernichowa 1 h 15 min i trzecia zniszczona tabliczka, która informowała że do schroniska Magurka Wilkowicka idziemy 45 min.
O godz. 13.35 po 10 minutach stromym podejściem - szlakiem koloru niebieskiego dochodzimy wpierw do kopczyka z kamieni znajdującego się po lewej stronie – tutaj też znajduje się ławeczka gdzie można odpocząć na najwyższym szczycie Beskidu Małego. Ze słabo zalesionego szczytu podziwiamy piękną panoramę Jeziora Międzybrodzkiego oraz elektrownię wodną na Sole. Zniszczone drzewa sprawiają wrażenie jakbyśmy byli na Wielkiej Kopie w Górach Izerskich.
Jeszcze parę kroków i za kopczykiem po lewej stronie - na drzewie widnieją dwie tabliczki żółta z napisem CZUPEL 933 m npm oraz poniżej zielono-biała z napisem CZUPEL 933 m – Korona Beskidów. Obok stare drzewo z dziuplą w której znajdował się czerwony znicz.

Operowałem czasami - opisując wejście na ten szczyt dla seniorów i bez szarżowania. Tym samym kolejny - szósty szczyt w Koronie Gór Polskich został zdobyty. Następnego dnia szykowaliśmy się do zdobycia siódmego – Skrzyczne a trasę postaram się też dokładnie opisać.
Pozdrawiamy wszystkich zdobywców gór – osobne pozdrowienia dla p. Janusza B. z osobą towarzyszącą, których spotkaliśmy na szczycie – Stefan z Basią z Częstochowy.

Temat: Beskid Mały - Czupel

02 października 2012 zdobyłem szczyt Czupel, wchodziłem od Łodygowic, fajne podejście, chodź pogoda nie dopisała, było mglisto, zero widoków.
Relacja z wejścia jest na mojej stronie http://marianoo.info/?p=471
Widok na szlak od Łodygowic.

Marian Duda edytował(a) ten post dnia 16.10.12 o godzinie 12:32
Andrzej Zieliński

Andrzej Zieliński Administrator
Systemów
Informatycznych, Sp.
z.o.o

Temat: Beskid Mały - Czupel

Takie mgliste podejścia wspominam właśnie najlepiej. Las we mgle wygląda tajemniczo ;-)

Andrzej Zieliński:

We mgle to lubię chodzić po Gorcach, część lasu jest połamana i martwa, troszkę wyobraźni i klimat prosto z horroru :)
Anna S.

Anna S. ....w drodze do celu

Temat: Beskid Mały - Czupel

Gdyby ktoś z Państwa poszukiwał noclegu blisko szlaku, serdecznie zapraszamy do nas :)

Piotr P.

Piotr P. Administrator
Systemów
Informatycznych

Temat: Beskid Mały - Czupel

W zeszłym roku po zimowym wejściu na Babią, postanowiliśmy też zimą wejść na Czupel. Akurat tak się złożyło, że wybrać mogliśmy się dopiero w marcu... co się okazało było niesamowicie zimowo ;) Wejście zaplanowaliśmy od strony Czernichowa - szybkie, ale cały czas podejścia. Chyba był to kiepski dzień i przesilenie źle na nas wpływało bo jakoś nam to zajęło więcej czasu niż powinno i można było złapać zadyszkę. Pierwsza góra, na której się zmęczyłem - a może to codzienne zmęczenie pracą z człowieka wychodziło :-) Widać zimowe zasiedzenie swoje zrobiło. Jeśli ktoś ma życzenie zobaczyć jak Czupel wyglądał zimą 2014 to zapraszam http://npm.fotolog.pl/2536908,link.htmlTen post został edytowany przez Autora dnia 21.01.15 o godzinie 14:11
Rafał Lasyk

Rafał Lasyk Senior Key Accounts
Manager, Lyreco
Polska S.A.

Witam,
pomimo upałów jutro się wybieram.