Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

Czy miał ktoś może okazję pracować w Ferrovii i mógłby się podzielić wrażeniami na temat tego programu?
Marcin G.

Marcin G. Koordynator
techniczny, Systra
S.A. Oddział w
Polsce

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

Pracować nie pracowałem, ale byłem na pokazie tego programu. Pan który omawiał program wykonał plan sytuacyjny, profil i przekroje poprzeczne odcinka szlaku kolejowego w błyskawicznym tempie. Oczywiście miał już poustawiane swoje ustawienia i szablony, ale i tak wyglądało to imponująco. Wszystko wydawało się bardzo intuicyjne i przyjazne dla projektanta w odróżnieniu od Civila. No ale trzeba by było popracować na nim troche żeby pogadać o szczegółach, które potrafią być denerwujące ;)
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

Już znam jego podstawową wadę: cena! A poza tym w pierwszym kontakcie robi bardzo dobre wrażenie, no ale właśnie, ciekawe jak by się sprawdzał na co dzień.
Tomasz Królikowski

Tomasz Królikowski Projektant branży
torowej

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

Ja też nie pracowałem w tym programie, ale miałem gdzieś materiały o tym programie (screeny głównie) i nic nowego chyba nie wnosił ten program, poza tym z tego co kojarzę to bazował on na Civilu, czyli podwójny wydatek.

Zainteresuj się Railtrackiem Bentleya bo podobno bardzo dobry jest. Ja pracuję na Civilu. Ma on bardzo duże możliwości, ale niestety jest bardzo zawodny.. wiesza się, psuje pliki i popełnia błędy (np rozsypuje kilometrację linii...). Coś za coś. Zastanawiam się na zmianie na Railtracka, ale przyzwyczaiłem się do programów Autodesku i zmiana na Microstation będzie trudna... Podobno railtracka można też otwierać na AutoCADzie, ale z tego co próbowałem to się wieszał w takiej konfiguracji. Poza tym Railtrack z microstation jest ze 2 razy droższy od Civila...

Pozdro
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

No właśnie, do Civila potrzeba komputera-rakiety. Na słabszym komputerze praca z civilem od momentu wygenerowania korytarza to już prawdziwa mordęga. A z tego co zdążyłem się zorientować słabsze komputery z Ferrovią radzą sobie o niebo lepiej, mimo że bazuje ona na Civilu.

Z Microstation nigdy nie miałem do czynienia i o Rail Tracku nigdy nie słyszałem, ale rzeczywiście, warto byłoby się nauczyć czegoś nowego ;)
Tomasz Królikowski

Tomasz Królikowski Projektant branży
torowej

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

Witam, Co to ferrovi... W tym tygodniu widziałem prezentację ostatniej wersji ferrovi OnLine z Aplikomu dotyczącą modernizacji linii kolejowej - facet robił na bazie pomiarów do projektu który ja wcześniej opracowywałem i przyznam że zrobiło to na mnie pewne wrażenie. Wcześniej, parę miesięcy temu widziałem też prezentację wstępną ferrovi on line, ale wydawało mi się ostatnio że to był inny program. Myślę że możliwości ma duże, bardzo i rozbudowane są raporty potrzebne do projektów regulacji (czy protokołów zdawczo odbiorczych). Niestety wg mnie są dwie duże wady tego programu. Pierwsza to to że pracuje na bazie Civila, a Civil jest baaardzo zawodnym programem, często się wiesza i popełnia błędy w obiektach (np gubi kilometrację lub nie chce wpisywać elementów geometrii itd.). Drugi to cena... Wydaje mi się że cena około 8 tys euro za jedno stanowisko plus Civil 3D to jak na polskie realia za dużo co najmniej o połowę. Będę chyba próbował przekonać osoby decyzyjne w mojej firmie do zakupu, ale na razie jedno stanowisko na próbę. W przypadku biura z 5 pracownikami robi się kwota 40 tys euro... To tyle mojego wymądrzania o programach, na razie ;-).

Pozdr

Tomek
Łukasz Szklanny

Łukasz Szklanny Inżynier, projektant
branży torowej

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

Generalnie z tego co widzieliśmy na prezentacji online, program może przyśpieszać znacznie tworzenie geometrii (np. z odwzorowania stanu istniejącego). Przyglądając się temu z boku, działa to wszystko błyskawicznie. Gorzej gdy przyjdzie nam zmienić np. układ typu krzywa-łuk-krzywa na jakieś krzywe koszowe. Civil niby to umożliwia jednak trzeba go trochę oszukiwać i nie jest to już takie pewne, że wszystko będzie poprawnie wykreślone. Tu moje pytanie czy wiecie jak wygląda sprawa współpracy z podzespołami Civila i czy Ferrovia wprowadza jakieś nowe narzędzia ręcznego tworzenia geometrii, które w sumie w procesie naszych "modernizacji" są konieczne, aby np zmieścić się w skrajni.
Krzysztof S.

Krzysztof S. Kierownik biura
projektów szynowych,
projektant w branży
...

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

Pracuję na Ferrovi od pól roku. Ma sporo zalet i tyle samo wad.
Do zalet można zaliczyć to że projekt linii na 20 km z geometrią, profilem, korytarzem, przekrojami poprzecznymi, obliczeniami robót ziemnych chodzi bez problemu (rozmiar pliku ponad 20MB)dłuższych na razie nie robiłem. W niesamowicie łatwy sposób (o niebo lepszy niz w Civilu) można tworzyć przekroje poprzeczne i je edytować i na tej podstawie generować korytarz. To samo dotyczy niwelet rowów i ich przekroi - można tworzyć dowolne. Nie psuje się geometria jak w Civilu sie czesto zdarza.
Wadami są:
1. Przede wszystkim cena (stanowczo za drogi).
2. ograniczone możliwości edycji grafiki i czcionek(opisy, parametry geometryczne
3. Specyficzne i nie zawsze zrozumiałe parametryzowanie i określanie sposobu wyświetlania parametrów łuków i innych.
4. Brak szczegółowej instrukcji obsługi, helpa w wersji elektronicznej nie ma w ogóle, jak nie wiadomo jak coś zrobić to ratuje telefon do wsparcia technicznego ale tam też o niektórych funkcjach nie mają pojęcia.
Jak ktoś chce to ze strony aplikomu można pobrać wersję testowa na 30 dni i poznać możliwości
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

No i właśnie ze względu na cenę ferrovi byliśmy zmuszeni zaadaptować civila do potrzeb kolejowych - nie było łatwo i strasznie to długo trwało, ale mam nadzieję, że się opłaciło.

Okaże się jak skończymy pierwszy projekt kolejowy w pełni w civilu.
Łukasz M.

Łukasz M. Kierownik Działu ds.
Kosztorysowania,
Przedsiębiorstwo
Na...

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

W jakim programie można szybko sporządzić "schemat układki" (zależność rodzaju robót od lokalizacji) ? Próbowałem w ms project zmienić skalę czasu na skalę odległości ale się niestety nie da? Może ktoś podpowie ....
Jarek Rystaw

Jarek Rystaw Doradca Handlowy
systemów CAD,
Aplikom Sp. z o. o.

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

ZAPRASZAM DO ZAPOZNANIA SIĘ Z NARZĘDZIEM BRANŻOWYM JAKIM JEST FERROVIA
http://www.aplikom.com.pl/ferrovia,477.html
Jarek Rystaw

Jarek Rystaw Doradca Handlowy
systemów CAD,
Aplikom Sp. z o. o.

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

zapraszam na bezpłatne seminarium internetowe (webinarium), które odbędzie się 16 stycznia 2014 r. o godz. 10:00.

AGENDA WEBINARIUM

1. Projektowanie nowej linii kolejowej:
*opracowanie cyfrowego modelu terenu,
*tworzenie i edycja geometrii poziomej toru,
*wstawianie rozjazdów i łączenie torów równoległych,
*określenie i edycja przechyłek,
*generowanie profili oraz kreślenie niwelety toru,
*konstruowanie wielu przekrojów poprzecznych (torowisko i elementy pobocza),
*etykietowanie i obliczanie robót ziemnych.

2. Regulacja istniejącej linii kolejowej:
*wczytanie punktów geodezyjnych,
*tworzenie osi toru metodą najlepszego dopasowania,
*analiza przesunięć na podstawie pomierzonych punktów,
*komunikacja z podbijarką torową.

Aby zarejestrować się na webinarium należy wejść na stronę http://www.aplikom.com.pl/webinarium---16012014-regula...

Serdecznie zapraszam.
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

Właśnie oglądam nagranie z seminarium dotyczącego programu Ferrovia i mam kilka uwag ogólnych i szczegółowych:

Zastanawia mnie dlaczego przed wprowadzeniem na rynek takiego specjalistycznego oprogramowania, skierowanego do bardzo wąskiej grupy osób, nie prosi kogoś z przyszłych użytkowników o sprawdzenie tłumaczenia programu. Może wtedy uniknięto by takich koszmarków jak np.:
- typ rozjazdu – zwrotnica na prostej (domyślam się, że chodzi o rozjazd zwyczajny lub łukowany? A może o coś innego?)
- przechyłka normalna (o ile dobrze zrozumiałem jest to nic innego jak „przechyłka optymalna”, czyli w pełni równoważąca przyspieszenie boczne, przy pewnej prędkości?)

A już co do szczegółowych kwestii technicznych:

Przy projektowaniu nowej osi toru wybieramy prędkość projektową, do której przypisane są parametry krytyczne: minimalny promień krzywej (dlaczego nie łuku?) i minimalna długość krzywej przejściowej. I ta minimalna długość krzywej przejściowej mnie zastanawia. Może mieć ona zastosowanie, o ile minimalna długość krzywej przejściowej przypisana jest do minimalnego promienia łuku. Ale przecież tak naprawdę to jest ona zależna od wartości przechyłki i występującego na łuku niezrównoważonego przyspieszenia bocznego...

No właśnie, a skoro o tym już mowa, to szkoda że nie zrobiono ukłonu w kierunku polskich projektantów i w programie używa się tylko pojęć niedoboru i nadmiaru przechyłki. Drobiazg, ale możliwość przełączenia na wartości niezrównoważonych przyspieszeń byłaby sympatyczna.

Bardzo spodobał mi się sposób projektowania połączeń dwóch łuków. Ikonki bardzo czytelne, czego nie można powiedzieć o tych samych opcjach w Civilu…

Na prezentacji przedstawiono sposób projektowania toru równoległego. Ale gdzie poszerzenie międzytorza na łuku? Które przecież uzależnione jest od wartości przechyłek w obu torach (jeżeli występuje różnica tych przechyłek)? Może jest tylko nie dojrzałem, jeśli nie to duży minus.

Przy obliczeniach przechyłki zastanawia mnie to zwrócenie uwagi na mityczną stałą obliczeń 11,8, która jest niczym innym jak przeliczeniem jednostek i podstawieniem niektórych wartości. Jeżeli zdefiniowaliśmy już na wstępie szerokość toru, to podawanie później tej wielkości nie ma żadnego sensu, bo jest to nic innego jak: 1000*s/(12,96*g), gdzie:

1000 – wynika z podstawiania wartości przechyłki w mm,
s – szerokość toru wcześniej wspomniana,
12,96 – przeliczenie jednostek z km/h na m/s, podniesione do kwadratu,
g – wiadomo, nie zmienia się, o ile projektujemy linię kolejową na Ziemi ;)
Więc po co w ogóle program pokazuje tę wartość?

Wracając jeszcze raz do przechyłki „normalnej”. Jak się domyślam chodzi o przechyłkę optymalną, czyli w pełni równoważącą przyspieszenie boczne. Ale dla jakiej prędkości? Pociągów pasażerskich, towarowych, może jakiejś pośredniej?

Kolejne okno: Edytor przechyłek. Bardzo podoba mi się tabela, w której obliczane są parametry kinematyczne zaprojektowanego układu (czy w ostatniej kolumnie widzę przyspieszenie niezrównoważone?), ale brakuje mi tutaj niedoboru przechyłki dla prędkości pociągów towarowych i przyrostu niezrównoważonego przyspieszenia bocznego oraz wreszcie przechyłki minimalnej i maksymalnej, która pozwoliłaby nam stwierdzić, w którym miejscu dopuszczalnego przez przepisy przedziału się znajdujemy.
No i kwestie formalno-językowe: wplatanie pomiędzy elementy układu geometrycznego w planie, jakimi jest styczna i łuk, rampy przechyłkowej, która przecież nie musi mieć takiej samej długości jak krzywa przejściowa! (mam nadzieję, że nie musi…).

Zdziwiła mnie też możliwość podania w oknie „Przechyłka” jednej wartości przechyłki definiowanej przez użytkownika dla całej projektowanej osi (?). Czy ta opcja ma kiedykolwiek zastosowanie?

Możliwość wstawiania rozjazdów - sympatyczna, przy projekcie połączenia rozjazdowego dwóch torów chętnie zobaczyłbym jeszcze jak przebiega projektowanie połączenia dwóch torów nierównoległych, z wydłużeniem łuku rozjazdowego, czy też połączenia skróconego dwóch torów równoległych, np. z zadaną długością wstawki pomiędzy łukami.

Oglądam dalej.
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

Ograniczenia możliwości programu zmuszają do wprowadzenia uproszczeń...
Jarek Rystaw

Jarek Rystaw Doradca Handlowy
systemów CAD,
Aplikom Sp. z o. o.

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

zapraszam na stronę http://cadportal.pl
Konrad Orłowski

Konrad Orłowski B2B/B2C Marketing,
Reklama ATL/BTL

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

Weź udział w webinariach prowadzonych przez inżynierów firmy CGS Plus, producenta profesjonalnych narzędzi CAD wspierających projektowanie infrastruktury.
Webinaria odbędą się 3 i 4 listopada 2015r. Udział w nich jest bezpłatny.
Wymagana jest wcześniejsza rejestracja:
http://www.aplikom.com.pl/webinaria-cgs

Obrazek


Webinaria poprowadzone będą w języku angielskim.Ten post został edytowany przez Autora dnia 29.10.15 o godzinie 11:46
Jarek Rystaw

Jarek Rystaw Doradca Handlowy
systemów CAD,
Aplikom Sp. z o. o.

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

obecnie przygotowywana jest specjalna oferta na zakup licencji FERROVIA...
zapraszam do kontaktu...
Jarek Rystaw

Jarek Rystaw Doradca Handlowy
systemów CAD,
Aplikom Sp. z o. o.

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

http://www.supercad.pl
Jarek Rystaw

Jarek Rystaw Doradca Handlowy
systemów CAD,
Aplikom Sp. z o. o.

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

Narzędzie Ferrovia 2017 jest specjalistycznym programem przeznaczonym do projektowania i modernizacji linii kolejowych. Posiada wiele przydatnych funkcji takich jak wprowadzanie danych, modelowanie trójwymiarowe oraz tryby wydruku projektu.
Ferrovia posiada szereg wytycznych dla poszczególnych państw oraz dostarcza wiele narzędzi do projektowania.przechyłek torów, rozjazdów i połączeń kolejowych. Ferrovia pomaga także w przygotowaniu profesjonalnej dokumentacji zawierającej obliczenia robót ziemnych, oraz innych analiz takich jak obliczenia geometryczne torów kolejowych. Oprogramowanie Ferrovia posiada przejrzysty interfejs umożliwiający szybki dostęp do narzędzi, oraz jest kierowane specjalnie dla inżynierów zajmujących się projektowaniem kolejowym. To wszystko sprawia, że Ferrovia jest łatwa w obsłudze.
Jarek Rystaw

Jarek Rystaw Doradca Handlowy
systemów CAD,
Aplikom Sp. z o. o.

Temat: Program Ferrovia do projektowania linii kolejowych

OPROGRAMOWANIE CGS : FERROVIA ; PLATEIA ; AQUATERRA
http://supercad.pl
Oprogramowanie CGS obecnie można zakupić z możliwością rozłożenia płatności na okres od 12 do 36 rat dzięki podpisaniu umowy zakupu licencji.
Przy zakupie 1 licencji wieczystej z aktywną subskrypcją wybranego oprogramowania, w trakcie trwania umowy macie Państwo dostęp do dodatkowych 4 licencji czasowych tego samego oprogramowania.
Zapraszam do kontaktu...

Następna dyskusja:

Reaktywacje zapomnianych linii




Wyślij zaproszenie do