Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: praktykanci

Przemysław Cieślik:
problem , czy oni wszyscy wiedzą iż bycie torowcem to w 80% praca poza domem.
Cóż mi z tego, że znam zgorzelec, Tarnowskie Góry, czy Mińsk Mazowiecki, kiedy w domu jestem gościem.
Bardzo dobrze wiem o czym mówisz. Przydałaby się jakaś spokojna bocznica niedaleko domu ;) Powiem Ci szczerze Przemek, że w biurze projektowym mi się podobało dopóki nie wyszedłem w teren :)
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: praktykanci

w terenie jest ok, ale musza być dłuższe przerwy
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: praktykanci

Jak byłem nieco młodszy to bardzo cieszyłem się na pracę w terenie.
Było wiele zalet, a jedna z nich to taka, że w końcu było trochę czasu na porozmawianie z ludźmi, przy okazji udziału w ich pracy od podstaw :)
Jako menadżer projektów mogłem też organizować pracę i nadzorować jej wykonanie korzystając z dużej swobody decyzyjnej, w zamian za większą odpowiedzialność.
W biurze nie było to już tak oczywiste.

---
Ps. Ale trochę odbiegamy od tematu...
Tomasz Wciślik

Tomasz Wciślik Ekspert ds. oceny
podsystemu
"Infrastruktura"

Temat: praktykanci

Rafał Zakrzewski:
Przydałaby się jakaś spokojna bocznica niedaleko domu ;)

Najlepiej wąskotorowa z własną drezyną ;)

Kolejowy budowlaniec jest jak żołnierz - najlepiej dla rodziny, gdyby jej nie zakładał...

Wracając do tematu, mam nadzieję, że w związku z zapowiadającym się renesansem kolei w Polsce nie będzie przynajmniej problemu z odbyciem praktyki dla uzyskania uprawnień.
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: praktykanci

mam nadzieję, że w związku z
zapowiadającym się renesansem kolei w Polsce nie będzie przynajmniej problemu z odbyciem praktyki dla uzyskania uprawnień.

Przypuszczam, że nie będzie problemu, bo każda firma szuka ambitnych i tanich leszczy do pracy. Ostatnio rozglądam się z zaciekawieniem i niedowierzaniem po rynku pracy. Nie chce mi się powtarzać kolejny raz, że sami sobie (firmy projektowe i wykonawcze) robimy krzywdę biorąc zlecenia po kosztach lub poniżej - żeby przetrwać. Ostatnio rozmawiałem z dyrektorem dużej firmy projektowej - powiedział, że inwestor (PKP PLK) zażądał od niego przedstawienia wyliczenia ceny ofertowej danej do przetargu (wg inwestora cena była zbyt niska, żeby opłaciło się przyjąć zlecenie - potem zleceniodawca ma tylko problemy z bankrutującym biurem projektowym). Dodam, że to biuro było dopiero czwarte ze swoją kwotą :-) Inwestorzy są gotowi płacić zdecydowanie więcej, tylko zleceniobiorcy bronią się przed zyskiem.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: praktykanci

Takie mamy prawo zamówień publiczynch. Wszystcy wiedzą że jest źle, a dalej nikt nie wprowadza zmian. Według mnie kryterium automatycznie odrzucające najniższą ofertę wydaje się najbardziej sensowne.

Nie mniej jednak to popyt i podaż kształtuje cenę - jeśli robot będzie więcej a każdy będzie miał co robić ceny pojdą w górę.Rafał Wajer edytował(a) ten post dnia 01.09.11 o godzinie 12:45
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: praktykanci

Nie mniej jednak to popyt i podaż kształtuje cenę - jeśli robot będzie więcej a każdy będzie miał co robić ceny pojdą w górę.
Robót będzie więcej, ale z powodu braku nowych zleceń w drogach samochodowych, będzie więcej chętnych do ich wykonywania. Powtarzam jak mantrę: INWESTORZY CHĘTNIE ZAPŁACĄ WIĘCEJ ALE WYKONAWCY MUSZĄ CHCIEĆ WIĘCEJ ZARABIAĆ!!!

Pozdrawiam
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: praktykanci

wszyscy chcą więcej zarabiać. Jednak jest już tak dużo podmiotów na rynku , że firmy będą walczyć by przetrwać.
Tomasz Królikowski

Tomasz Królikowski Projektant branży
torowej

Temat: praktykanci

Rafał, z jednej strony masz rację że ceny powinny pójść w górę, ale niestety to co się w ostatnim roku na rynku stało nie pozwala na to. Zrobiło się milion firm startujących w przetargach. Wyczuli rynek i pieniądze. Małe firemki podogadywały się w konsorcja i inne twory, a oprócz tego różne europejskie firmy wchodzą ze swoim zapleczem kapitałowym, drogowe firmy kończą roboty na dużych inwestycjach i pakują się na kolej (np skanska). Zarówno w projektowych jak i wykonawczych przetargach jest teraz tak że co najmniej 8-10 firm jest w każdym przetargu, a wcześniej były 2-4... Inwestorzy często mają za dużo przeznaczone, bo nie mają pojęcia o wycenianiu przetargów (albo za mało), ale firmy walczą ze sobą o zlecenia, bo jak będą dobrze wyceniać każdą ofertę to umrą z głodu przy pełnym korycie...
Od początku roku zrobiłem około 40 wycen projektów i w większości to totalna loteria. W jednych wydaje mi się że grubo wyceniłem i mam drugą ofertę na 10 a w innym jadę po kosztach bo mi zależy na danej robocie i okazuje się że jestem ostatni...
Pozdro ;-)
Tomasz Królikowski

Tomasz Królikowski Projektant branży
torowej

Temat: praktykanci

Wiesz, zawsze wykonawcy mogli by się ze sobą dogadać, ale jak wszyscy wiemy, zmowa cenowa jest nielegalna ;-))))).
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: praktykanci

Tomek za młody jesteś , ale Exbud/skanska jest na rynku kolejowym nieustannie od 1995.
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: praktykanci

Przemysław Cieślik:
Tomek za młody jesteś , ale Exbud/skanska jest na rynku kolejowym nieustannie od 1995.
Przemek, nie musisz się tak obnosić z doświadczeniem i wiekiem sędziwym ;) Mi też już coraz bliżej 40-tki ale staram się tego nie zauważać :) Wracając do wątku... w XVI w. była taka międzynarodowa organizacja przedsiębiorców, nazywała się HANZA. Potrafili się zorganizować tak, że inwestor był zadowolony i wykonawca szczęśliwy. Może warto czerpać naukę z historii.
Pozdrawiam
Tomasz Królikowski

Tomasz Królikowski Projektant branży
torowej

Temat: praktykanci

To że Skanska jest od dawna to wiem, ale teraz rozwija dział kolejowy na duużo wiekszy zakres. Wcześniej sobie tak pykali. Ale nie ważne, dużo jest innych wchodzących na rynek polski ogólnie firm.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: praktykanci

pykali na tyle na ile pozwalał zarząd firmy.
Zarząd pozwala na więcej , to więcej robią.

konto usunięte

Temat: praktykanci

Wracając do głównego wątku- szukających praktykantów zapraszam na portal studentów budownictwa http://studentbuduje.pl , choć po ostatnich nowelizacjach nie wiem czy więcej chętnych nie znajdzie się na serwisach dla transportowców :)
Joanna Nita

Joanna Nita Kierownik działu
planowania produkcji

Temat: praktykanci

Widzę, że Panowie w temacie - pozwolę sobie zadać parę pytań.

1. Czy uważacie, że praca w wykonawstwie tj. typowo drogi żelazne, budownictwo kolejowe może być dobrą drogą dla kobiety? (koniecznie budowa, absolutnie nie biuro !:))

2. Czy orientuje się ktoś jak to teraz jest z uprawnieniami? Chodzi mi głównie o to, że w przyszłym m-cu kończę Budownictwo spec. Technologia i Organizacja Budownictwa. Od października chciałabym podjąć studia mgr właśnie w spec. drogi żelazne. Istnieje taka możliwość? Po ukończeniu studiów/w trakcie mogę robić praktykę do uprawnień?

3. Jak oceniacie rynek w perspektywie 5-10 najbliższych lat?

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam serdecznie :)
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: praktykanci

W Bydgoszczy otwierają kierunek kolejowy ?
Jesli tak to jestem mocno zaskoczony.
Czy jest to kierunek rozwojowy? nie potrafię tego uczciwie powiedzieć.
o uprawnienia proszę pytać izbę , ale zdaje się iż od kwietnia 2011 można robić uprawnienia po budownictwie i nie musi pani nic wiedzieć na temat budownictwa kolejowego.
Zawód inżyniera kolejnictwa to ciągła delegacja, chyba że pracuje się w PLK S.A.
Raz na 2 tygodnie w domu, czasem co tydzień w zalezności jak daleko sie pracuje od domu.
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: praktykanci

Dokładnie, otwarto drogę do uprawnień kolejowych dla absolwentów budownictwa (specjalność dowolna) i transportu, był taki temat na tym forum:

http://www.goldenline.pl/forum/1558360/gmeranie-przy-u...
Joanna Nita

Joanna Nita Kierownik działu
planowania produkcji

Temat: praktykanci

W Bydgoszczy niestety nie otwierają takiego kierunku, ale z Bydgoszczy do choćby Poznania niedaleko, a jak się chce to można całą Polskę przemierzać :)

Bardzo dziękuję za informacje. Teraz pozostaje poszukać jakiejś pracy, a z tym może być większy problem :(

Już na początku studiów pogodziłam się z myślą, że praca będzie delegacyjna i póki co mi się podoba (wiem, że inaczej to wygląda gdy zapuści się gdzieś korzenie, planuje się bądź posiada rodzinę itd).

Dziękuję za informacje.

Pozdrawiam ciepło w dość chłodne już dni !
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: praktykanci

Strabag ma dwa oddziały kolejowe.



Wyślij zaproszenie do