konto usunięte

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Radosław Michał K.:
w banku pracują ludzie i to oni wprowadzaja dane to nie system się myli a ludzie wprowadzając dane chyba że system jest zd....ny ale to mało prawdopodobne. Wiec to ludzie się myla i powinni za to odpowiadać ale przed instytucja w ktorej pracuja zgadzam się z tym że w banku są procedury i należy zgodnie z nimi postępować!

Oczywiście macie rację ja tylko napisałem jak powinno być , nie wiem po co te emocje. Oczywiście że w banku są procedury ale uważam też że odpowiedź na reklamację klienta po więcej niż 10 dniach to raczej żenada. Zgadzam się również z tym że twierdzenie "IDEA Bank to złodzieje to przesada" ale chociaż raz postawcie się w pozycji klienta w zaistniałej sytuacji i zadajcie sobie pytanie czy nie "wkurzylibiście się" na bank. Człowiek jest tylko człowiekiem i ma prawo do okazywania emocji.
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Wszystko można zrozumieć (nawet wzburzenie klienta), ale bank ma swoje regulaminy i procedury, których musi się trzymać.
Jeżeli w regulaminie konta jest napisane, że bank ma tyle a tyle czasu na rozpatrzenie reklamacji i ew. naprawienie szkody to wściekać się można dopiero w momencie kiedy bank się tego zapisu nie trzyma (chociaż sam go w regulaminie zamieścił).

ps
to jak powinno być a to jak jest w bardzo wielu dziedzinach naszego życia ze sobą nie współgra...i nic na to nie poradzimy
Joanna O.

Joanna O. właściciel firmy

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Hanna Wójcik:
Przemysław Szymczak:
skoro był to błąd systemu banku to jest to wina banku, który powinien zwrócić należne klientowi pieniądze a potem dopiero wyjaśniać całą sprawę ze Skandią. Tym bardziej, że wasza klientka, z waszej winy była pozbawiona swoich pieniędzy, które musiała pożyczać od znajomych.
a kto miałby niby oddać te kasę? pani Jadzia czy pan Zdzisiek? człowieku, w banku są przepisy i nikt z własnej kieszeni nie będzie wyciągał, żeby oddać klientce za błąd systemu, to nie błąd kasjera, że źle wydał czy przeliczył... te pieniądze pewnie będą zwrócone, ale to są formalności i w zwiazku z tym czas... klientka do banku, bank do skandii, skandia do banku, bank klientce...
a twierdzenie autorki wątku "IDEA BANK kradnie pieniądze swoich Klientów! " to pomówienie (przestępstwo z art. 212 kk)...

Nawet gdyby to byłaby wina pracownika ...to byłby on pracownikiem Banku, a Klientka nie zawarła umowy prowadzenia konta z kasjerem tylko z Bankiem !
I to Bank jest zobowiązany do ponoszenia odpowiedzialności za szkody powstałe z winy systemu, pracowników etc. Natomiast czy okreslony pracownik byłby winny i ponosiłby odpowiedzialność materialną w późniejszym okresie to sprawa wewnętrzna każdego Banku i dla dobra wizerunku Banku chyba ta sprawa powinna zostać inaczej wyjaśniona z Klientką ( powinien się Bank bardziej postarać pod względem jakości obsługi ) jeżeli zależałoby im na swoich Klientach. Bo dla mnie informacja Pani Jowity jest wyrazem wyłącznie bezsilności.

konto usunięte

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Hanna Wójcik:
Przemysław Szymczak:
skoro był to błąd systemu banku to jest to wina banku, który powinien zwrócić należne klientowi pieniądze a potem dopiero wyjaśniać całą sprawę ze Skandią. Tym bardziej, że wasza klientka, z waszej winy była pozbawiona swoich pieniędzy, które musiała pożyczać od znajomych.
a kto miałby niby oddać te kasę? pani Jadzia czy pan Zdzisiek? człowieku, w banku są przepisy i nikt z własnej kieszeni nie będzie wyciągał, żeby oddać klientce za błąd systemu, to nie błąd kasjera, że źle wydał czy przeliczył... te pieniądze pewnie będą zwrócone, ale to są formalności i w zwiazku z tym czas... klientka do banku, bank do skandii, skandia do banku, bank klientce...
a twierdzenie autorki wątku "IDEA BANK kradnie pieniądze swoich Klientów! " to pomówienie (przestępstwo z art. 212 kk)...

oddać pieniądzę powinien oddać pan Władek z warzywniaka na rogu :)

konto usunięte

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Przemysław Szymczak:
Radosław Michał K.:
w banku pracują ludzie i to oni wprowadzaja dane to nie system się myli a ludzie wprowadzając dane chyba że system jest zd....ny ale to mało prawdopodobne. Wiec to ludzie się myla i powinni za to odpowiadać ale przed instytucja w ktorej pracuja zgadzam się z tym że w banku są procedury i należy zgodnie z nimi postępować!

Oczywiście macie rację ja tylko napisałem jak powinno być , nie wiem po co te emocje. Oczywiście że w banku są procedury ale uważam też że odpowiedź na reklamację klienta po więcej niż 10 dniach to raczej żenada. Zgadzam się również z tym że twierdzenie "IDEA Bank to złodzieje to przesada" ale chociaż raz postawcie się w pozycji klienta w zaistniałej sytuacji i zadajcie sobie pytanie czy nie "wkurzylibiście się" na bank. Człowiek jest tylko człowiekiem i ma prawo do okazywania emocji.

Tak Was wszystkich czytam i czytam... Powiem w ten sposób, codziennie po kilka razy jesteście klientami firmy x (nie tylko banku). Czy wszystkie reklamacje zostały rozpatrzone szybko?? Jeżeli nie, to firma "żenada"?? Na szczęście zanim coś kupimy/podpiszemy można zapoznać się z regulaminem np. procesu reklamacji (ale nie wpadajmy w paranoje)...

Przemku pracujesz także w banku... Ciekaw jestem czy Twój pracodawca rozpatruje reklamacje WSZYSTKICH klientów tak szybko jak Ty tego oczekujesz...
Odpowiedź brzmi - nie, czasami trwa to dokładnie 14 dni :))) - żenada?? Nie, zrobili to w terminie, który widać jest im potrzebny na załatwienie sprawy.Paweł J. edytował(a) ten post dnia 08.07.11 o godzinie 22:03
Joanna O.

Joanna O. właściciel firmy

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Autorka tego tematu przekazała nam informację, iż obiecano jej że reklamację rozpatrzą natychmiast, po czym nastąpiło milczenie ze strony Banku.
Szkoda, że Pawle uważasz, ze jest to profesjonalne podejście do sprawy i tak powinni być traktowani Klienci jeżeli składają reklamację :(

Jednak zamiast roztrząsać czy Klientka miała prawo sie zdenerwować , czy nie jest zbędną dyskusją. Sądze, że autorka chciała zasięgnąć rady co może zrobić w sprawie tej reklamacji, aby jak najszybciej odzyskać środki.

Powinna więc zacząć od regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków firmowych, gdzie są okreslone dokładnie zasady regulujące czas rozpatrywania reklamacji. W regulaminie też tym jest kolejny paragraf określajacy odpowiedzialność Banku za powstałe szkody, które powstały z ich winy.

konto usunięte

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Paweł J.:
Przemysław Szymczak:
Radosław Michał K.:
w banku pracują ludzie i to oni wprowadzaja dane to nie system się myli a ludzie wprowadzając dane chyba że system jest zd....ny ale to mało prawdopodobne. Wiec to ludzie się myla i powinni za to odpowiadać ale przed instytucja w ktorej pracuja zgadzam się z tym że w banku są procedury i należy zgodnie z nimi postępować!

Oczywiście macie rację ja tylko napisałem jak powinno być , nie wiem po co te emocje. Oczywiście że w banku są procedury ale uważam też że odpowiedź na reklamację klienta po więcej niż 10 dniach to raczej żenada. Zgadzam się również z tym że twierdzenie "IDEA Bank to złodzieje to przesada" ale chociaż raz postawcie się w pozycji klienta w zaistniałej sytuacji i zadajcie sobie pytanie czy nie "wkurzylibiście się" na bank. Człowiek jest tylko człowiekiem i ma prawo do okazywania emocji.

Tak Was wszystkich czytam i czytam... Powiem w ten sposób, codziennie po kilka razy jesteście klientami firmy x (nie tylko banku). Czy wszystkie reklamacje zostały rozpatrzone szybko?? Jeżeli nie, to firma "żenada"?? Na szczęście zanim coś kupimy/podpiszemy można zapoznać się z regulaminem np. procesu reklamacji (ale nie wpadajmy w paranoje)...

Przemku pracujesz także w banku... Ciekaw jestem czy Twój pracodawca rozpatruje reklamacje WSZYSTKICH klientów tak szybko jak Ty tego oczekujesz...
Odpowiedź brzmi - nie, czasami trwa to dokładnie 14 dni :))) - żenada?? Nie, zrobili to w terminie, który widać jest im potrzebny na załatwienie sprawy
stanowcza większość reklamacji rozpatrywana jest w przeciągu 4 dni roboczych jeśli jest to niemożliwe to informujemy klienta na drodze telefonicznej że czas rozpatrywania reklamacji może się wydłużyć, pod tym kątem citihandlowy jest naprawdę w porządku.
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

stanowcza większość reklamacji rozpatrywana jest w przeciągu 4 dni roboczych jeśli jest to niemożliwe to informujemy klienta na drodze telefonicznej że czas rozpatrywania reklamacji może się wydłużyć, pod tym kątem citihandlowy jest naprawdę w porządku.

a jaki macie okres rozpatrywania reklamacji zapisany w regulaminie? czyżby max 5-7 dni?

konto usunięte

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

paragraf 35 punkt 3 Regulaminu Rachunków Bankowych cyt:
"Bank rozpatruje reklamację bez zbędnej zwłoki po jej otrzymaniu oraz udziela Klientowi odpowiedzi."

konto usunięte

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Joanna O.:
Autorka tego tematu przekazała nam informację, iż obiecano jej że reklamację rozpatrzą natychmiast, po czym nastąpiło milczenie ze strony Banku.
Szkoda, że Pawle uważasz, ze jest to profesjonalne podejście do sprawy i tak powinni być traktowani Klienci jeżeli składają reklamację :(

Jednak zamiast roztrząsać czy Klientka miała prawo sie zdenerwować , czy nie jest zbędną dyskusją. Sądze, że autorka chciała zasięgnąć rady co może zrobić w sprawie tej reklamacji, aby jak najszybciej odzyskać środki.

Powinna więc zacząć od regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków firmowych, gdzie są okreslone dokładnie zasady regulujące czas rozpatrywania reklamacji. W regulaminie też tym jest kolejny paragraf określajacy odpowiedzialność Banku za powstałe szkody, które powstały z ich winy.


Joanno, mówimy o standardowym procesie rozpatrywania reklamacji. Teraz pytanie kto powiedział klientowi o "natychmiastowym rozpatrzeniu sprawy"?? (co to w ogóle znaczy? - dla mnie natychmiast to znaczy od ręki) - jeżeli pracownik oddziału, to popełnił błąd przekazując taką informację. Autorka tego tematu może mieć pretensje do konkretnie tego pracownika (a że pracownik jest wizytówką całego banku, no to sami widzimy efekty - patrz temat wątku.

Joanno, osobie składającej reklamacje przekazuje informację - jak długo może trwać reklamacja, poza tym daje swoją wizytówkę by klient mógł skontaktować się ze mną i uzyskać odpowiedzi na temat etapu reklamacji. Nawet taki prosty zabieg powoduje, że klient czuje się doceniony i nie pozostawiony samemu sobie.

konto usunięte

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Przemysław Szymczak:
paragraf 35 punkt 3 Regulaminu Rachunków Bankowych cyt:
"Bank rozpatruje reklamację bez zbędnej zwłoki po jej otrzymaniu oraz udziela Klientowi odpowiedzi."

Przemku, każdy bank chcę rozpatrzyć w miarę szybko reklamację... ale zapewne masz też zapis o maksymalnym terminie rozpatrzenia reklamacji. Sam zapewne wiesz, że są takie reklamacje w bankach, które wymagają poświęcenia większej ilości czasu.Paweł J. edytował(a) ten post dnia 09.07.11 o godzinie 10:27
Joanna O.

Joanna O. właściciel firmy

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Moim zdaniem reklamacja tego typu, czyli zadysponowanie przez Bank bez zgody Klienta i bezpodstaw prawnych jego środkami powinna być rozpatrzona przez Bank natychmiastowo, a przy najmniej w maxymalnie możliwym czasie jeżeli zależałoby im na opinii i na wysokiej jakości obsługi bez względu na maxymalny czas rozpatrywania reklamacji w danym Banku.
I odnośnie odpowiedzialności osoby, która przekazuje informację na infolinii, Bank to zespół osób i na wizerunek danej instytucji nie pracuje jedna osoba tylko zespół osób co Pawle napewno bardzo dobrze wiesz pracując w instytucji finansowej.
Hanna Wójcik

Hanna Wójcik Ekspert ds
windykacji

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

a my tu mamy tylko zdanie 1 strony. Nie ma pewnosci czy pracownik banku obiecywał natychmiastowe załatwienie sprawy...moze powiedział "postaramy się załatwic sprawe jak najszybciej" lub cos w tym stylu, a klientka odebrała to w sposób dla siebie wygodny...
Bank ma regulacje i procedury i wg nich działa. Reklamacja tej pani nie jest z pewnością jedyną jaka trafiła do tego banku i czeka na swoją kolejność. Pozatym jeśli w gre wchodzi (poza bankiem) kolejna instytucja, sprawa się komplikuje. Gdyby kasa była w banku, z pewnością jej zwrot nastąpiłby znacznie szybciej (moze nawet natychmiast)- natomiast , w przypadku gdy kasa trafiła na konto Scandii, to bank musi wystąpić o jej zwrot do nich i jak oni zwrócą i dopiero oddać klientce...

a autorka wątku nie prosiła o radę co zrobić w takiej sytuacji i jakie kroki podjąć ( i czy wogóle może coś zrobić) tylko wylała żółć na bank i jego pracowników i zależało jej na zrobieniu szumu wokół jej problemu o czym może swiadczyć zdanie "To sprawa do mediów"- taaaak...do "ekspresu reporterów" z nimi!

konto usunięte

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Joanno, nie wiemy jak potoczyła się rozmowa... więc to są nasze wspólne domniemywania. Zgodzę się z Tobą, żeby reklamacje były rozpatrywane sprawnie (nie oznacza to wcale, że super szybko), ale dział reklamacji obsługuje całą Polskę i mają też ograniczoną ilość rąk.

Co do: "I odnośnie odpowiedzialności osoby, która przekazuje informację na infolinii, Bank to zespół osób i na wizerunek danej instytucji nie pracuje jedna osoba tylko zespół osób co Pawle napewno bardzo dobrze wiesz pracując w instytucji finansowej." ---- wcześniej napisałem o tym pośrednio, że pracownik banku jest jego wizytówką.

Tu się zgodzę z Hanną odnośnie, że znamy tylko jedną stronę sprawy, czyli klienta. Nie chcę poruszać tego tematu, żeby nie spowodować niepotrzebnej dygresji i oskarżeń.

Reasumując, myślę że nie musimy dochodzić teraz jak szybko powinna być rozpatrzona ta czy inna reklamacja, bo od tego jest regulamin, warunki umowy... Na szczęście mamy wolny rynek oraz możliwość wyboru i decyzji z kim współpracować.

konto usunięte

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Paweł J.:
Przemysław Szymczak:
paragraf 35 punkt 3 Regulaminu Rachunków Bankowych cyt:
"Bank rozpatruje reklamację bez zbędnej zwłoki po jej otrzymaniu oraz udziela Klientowi odpowiedzi."

Przemku, każdy bank chcę rozpatrzyć w miarę szybko reklamację... ale zapewne masz też zapis o maksymalnym terminie rozpatrzenia reklamacji. Sam zapewne wiesz, że są takie reklamacje w bankach, które wymagają poświęcenia większej ilości czasu.
no widzisz szukałem takiego zapisu i znalazłem tylko ten wcześniej przeze mnie zacytowany. Wiem tylko że odgórnie mamy nakazane żeby rozpatrzenie 90% reklamacji zostało zrobione w przeciągu max 4 dni roboczych, chyba że jest wyjątkowo skomplikowana sprawa, ale nawet wtedy mamy w przeciągu 4 dni przynajmniej telefonicznie skontaktować się z klientem i poinformować że rozpatrywanie sprawy może się wydłużyć.
Joanna O.

Joanna O. właściciel firmy

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Hanna Wójcik:
a my tu mamy tylko zdanie 1 strony. Nie ma pewnosci czy pracownik banku obiecywał natychmiastowe załatwienie sprawy...moze powiedział "postaramy się załatwic sprawe jak najszybciej" lub cos w tym stylu, a klientka odebrała to w sposób dla siebie wygodny...
Bank ma regulacje i procedury i wg nich działa. Reklamacja tej pani nie jest z pewnością jedyną jaka trafiła do tego banku i czeka na swoją kolejność. Pozatym jeśli w gre wchodzi (poza bankiem) kolejna instytucja, sprawa się komplikuje. Gdyby kasa była w banku, z pewnością jej zwrot nastąpiłby znacznie szybciej (moze nawet natychmiast)- natomiast , w przypadku gdy kasa trafiła na konto Scandii, to bank musi wystąpić o jej zwrot do nich i jak oni zwrócą i dopiero oddać klientce...

a autorka wątku nie prosiła o radę co zrobić w takiej sytuacji i jakie kroki podjąć ( i czy wogóle może coś zrobić) tylko wylała żółć na bank i jego pracowników i zależało jej na zrobieniu szumu wokół jej problemu o czym może swiadczyć zdanie "To sprawa do mediów"- taaaak...do "ekspresu reporterów" z nimi!
Z tego co wiem to reportaże interwencyjne mają na celu rozwiązać jakiś problemy. Jeżeli to prawda, że jej środki zostały przelane bez jej zgody tłumaczenie, Banku że zwróci on je dopiero jak odzyska je od x firmy , której przelał bezprawnie jest przepraszam Ciebie ale śmieszne. Chcesz mi powiedzieć że ten bank nie ma funduszy tzw na pokrycie strat powstałych z winy Banku. Dobrze, że mówimy o małej kwocie środków, bo przykładowo idąc tym tokiem rozumowania w tym Banku jeżeli kasjer wypłaci komuś błędnie środki z konta i będzie to spora kwota to ich klient będzie musiał poczekać wiele lat, aż kasjerowi uda się je odpracować :)
Nie rozumiem, też waszego tłumaczenia, iż reklamacje są rozpatrywane centralnie, więc Klient tego Banku musi czekać w jakieś kolejce.
W innych bankach centralizacja nie stanowi, aż takiego problemu aby szybko i sprawnie załatwiać sprawy Klientów co Wam przedstawił Przemek. Sama też zetknełam się w pracy zawodowej i w zyciu prywatnym z reklamacjami bankowymi,ale nie spotkałam się nigdy z takim traktowaniem Klienta. Jeżeli dla was jest wszystko ok :( to przykre nie chciałabym być Waszą Klientką.Joanna O. edytował(a) ten post dnia 09.07.11 o godzinie 20:02
Hanna Wójcik

Hanna Wójcik Ekspert ds
windykacji

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Joanna O.:
generalizujesz Joanno i robisz z igły widły...
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Z tego co wiem to reportaże interwencyjne mają na celu rozwiązać jakiś problemy. Jeżeli to prawda, że jej środki zostały przelane bez jej zgody tłumaczenie, Banku że zwróci on je dopiero jak odzyska je od x firmy , której przelał bezprawnie jest przepraszam Ciebie ale śmieszne.

Bo to byłoby śmieszne. Klienta nie interesuje skąd bank weźmie pieniądze, które niesłusznie pobrał.
Centralizacja, a jakie to miałoby mieć znaczenie dla klienta?

Klientka zgłosiła reklamację, bank ją uznał i zobowiązał się zwrócić pieniądze. Tyle w tym temacie. A to czy bank zwróci je niezwłocznie czy w terminie określonym w regulaminie to już inna historia.

Są banki, które od razu zwrócą pieniądze, przeproszą i jeszcze wino (lub coś podobnego) przyślą. Natomiast inne literalnie trzymają się regulaminu.
Tylko, że to klient decyduje, w którym banku chce mieć konto. Ani on ani jego firma nie są do jednego banku przywiązani przez całe życie...te czasy już minęły ;-)

konto usunięte

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

Dlatego bank nie powinien pozwolić na "spalenie" współpracy z klientem na samym początku.
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: IDEA BANK kradnie pieniądze z kont swoich Klientów

ciekawy jestem czy Jowita nadal korzysta z usług tego banku czy może jednak ten początkowy zgrzyt spowodował, że znalazła sobie inny

Następna dyskusja:

Idea Bank - praca




Wyślij zaproszenie do