Katarzyna M.

Katarzyna M. Specjalista ds. Lead
Generation i
Marketingu B2B

Temat: Strona internetowa przyjazna kandydatom

Obecnie wiele firm decyduje się na umieszczenie na swojej stronie internetowej oraz na kanałach social media zakładki “Kariera”, aby każda osoba przeglądająca stronę miała możliwość zapoznania się z wolnymi stanowiskami w organizacji. W wielu przypadkach jest to rozwiązanie działające na korzyść, jednak co zrobić, aby taka strona stała się przejrzysta i przyjazna potencjalnym kandydatom?

Doświadczenie wielu firm pokazuje, że dobrze zaprojektowana strona internetowa odpowiada na zapotrzebowanie osób poszukujących zatrudnienia. Jeśli organizacji uda się postawić odbiorcę swoich treści zamieszczanych w zakładce “Kariera” na pierwszym miejscu, wówczas może to skutkować ich większym zaangażowaniem w proces rekrutacyjny, a tym samym usprawnieniem selekcji najlepszych kandydatów.

Jak ulepszyć stronę firmową?

Po pierwsze, dobrze zaprojektowana strona firmowa umożliwia intuicyjne poruszanie się po wszystkich jej elementach. Dlatego ważne jest, aby była ona przejrzysta i zawierała głównie najważniejsze treści. Dlatego warto zwrócić uwagę na to, czy nie umieszczono na niej zbyt wielu informacji, które mogą spowodować u użytkownika uczucie dyskomfortu i odwracać uwagę od rzeczy najistotniejszych. Osoby odwiedzają zakładkę “Kariera” na stronach firm przede wszystkim aby poszukać ogłoszeń o wolnych stanowiskach, złożyć swoje aplikacje, dowiedzieć się więcej o firmie czy też przygotować do rozmowy kwalifikacyjnej. Dzięki wprowadzeniu usprawnień na stronie można sprawić, że dostęp do tych informacji będzie łatwiejszy oraz mniej czasochłonny. Niektóre z witryn pomagają nawet użytkownikom dotrzeć do informacji, które są do nich skierowane - na pewno jest to rozwiązanie warte uwagi. Taki efekt można uzyskać poprzez stworzenie podstron przeznaczonych dla określonych regionów, rodzaju pracy (sprzedaż, IT, obsługa klienta i inne) czy też poziomu kariery (absolwenci vs osoby z doświadczeniem). Dobrze przemyślana nawigacja umożliwiająca identyfikację podstron osobom poszukującym pracy może okazać się jednym z narzędzi procesu rekrutacyjnego.

Z perspektywy użytkownika

Często to, co znajduje się wewnątrz organizacji, ma istotny wpływ na jej kulturę, pracowników, wartości czy też organizowane przez nią wydarzenia oraz wszystko to, co może pomóc przyciągnąć do niej talenty i wyróżnić ją na tle innych organizacji. Jednym ze sposobów na dzielenie się kulturą i wartościami firmy mogą być media społecznościowe - są dość tanim narzędziem pozwalającym na udostępnianie informacji o firmie oraz komunikację z osobami zainteresowanymi. Mogą być również metodą pozyskania kandydatów, kiedy organizacja zdecyduje się na zamieszczanie ogłoszeń o wolnych miejscach pracy lub umieszczeniu zakładki “Kariera” na stronach social media, które przekierowują bezpośrednio do strony internetowej firmy.

Wersja mobilna

Przy tworzeniu firmowej strony internetowej warto zastanowić się nad dopasowaniem jej do wersji mobilnej, Obecnie wiele osób, w szczególności młodych, korzysta z internetu za pośrednictwem smartfonów, dlatego pracodawcy coraz częściej przykładają uwagę do tego, czy ich strony internetowe dopasowują się do wielkości ekranu. Biorąc pod uwagę, że przeglądanie stron internetowych na takim urządzeniu ma swoje ograniczenia, aplikacja mobilna powinna być jak najbardziej przyjazna użytkownikowi - dlatego warto pamiętać o uproszczeniu schematu poruszania się po stronie czy możliwości dodania CV bezpośrednio z telefonu czy też z chmury.