Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: Fraza "hotele + miasto" traci na popularności

Witam

Czy też zauważyliście ten trend? Poniżej statystyki wyszukiwania w Google dla fraz "hotele Warszawa", "hotele Kraków" oraz "hotele Wrocław":


Obrazek


Skąd spadki? W swoim tekście Martin Soler z agencji Wihp pisze o kilku przyczynach:

- spadek jakości wyników wyszukiwania po tych frazach
- większa popularność fraz szczegółowych (np. "hotel w centrum Wrocławia")
- wzrost popularności porównywarek i serwisów turystycznych (Booking, TripAdvisor)

Pierwsza teza dyskusyjna. Nad drugą warto się zastanowić, najlepiej eksperymentując z odpowiednią konfiguracją kampanii AdWords. Natomiast trzecia teza wydaje się jak najbardziej uzasadniona. Bo statystyka słowa "Booking" w Google wyglądają w Polsce tak:


Obrazek


Co to oznacza dla hotelarzy?

- warto przywiązywać dużą uwagę do prezentacji hotelu w serwisach rezerwacyjnych
- warto śledzić opinie o konkurencji i reagować na nie we własnych opisach
- warto inwestować w wysokiej jakości zdjęcia
- warto regularnie odpowiadać na opinie tam, gdzie jest to możliwe
- warto kontynuować pozycjonowane po frazach ogólnych

Warto jednocześnie sprawdzać frazy szczegółowe w kampaniach AdWords zdefiniowanych w oparciu o tzw. "dopasowanie przybliżone" (z odpowiednim zarządzaniem frazami wykluczającymi).

Z badań wynika, że dwie z dziesięciu osób, które oglądały hotel w serwisie rezerwacyjnym, dokonają rezerwacji na jego stronie. To element tzw. "Billboard effect", czyli wpływu, jaki obecność hotelu w systemie rezerwacyjnym ma na inne kanały sprzedaży.

Polecam cały tekst Martina Solera

No i zachęcam do dyskusji :-)

Pozdrawiam!

-----------
www.marketinghotelu.plKrzysztof Stęplowski edytował(a) ten post dnia 28.05.12 o godzinie 10:25