Grzegorz Gorol

Grzegorz Gorol Jedynym
ograniczeniem jest
wyobraźnia...

Temat: Unity3D galeria.

Proponował bym aby każdy pochwalił się tym co osiągnął dzięki Unity. Co udało mu się z tego małego silniczka wycisnąć. W formie linków, obrazków, filmów. Było by miło gdyby stał się to wątek nie tylko dla pochlebców, ale głównie dla krytyków (wiadomo krytykować prościej, a dodatkowo krytyka pozwala na poprawienie tego co i tak już jest dobre. Pozdrawiam.
Tomasz Kielski

Tomasz Kielski Unity3d developer,
virtualPlayground

Temat: Unity3D galeria.

Zapraszam do kontestu kostki Rubika, którą na próbę utworzyłem w Unity:
http://virtualplayground.d2.pl

Kostka jest proceduralna i ma jedynie ok. 60 kB, ale za to można ją wymapować dowolną grafiką z zewnętrznego pliku.

Pliki źródłowe do ściągnięcia ze strony.

Temat: Unity3D galeria.

Czołg i chatka


Obrazek



Obrazek
Piotr Łukasik edytował(a) ten post dnia 19.10.11 o godzinie 11:41
Tomasz Kielski

Tomasz Kielski Unity3d developer,
virtualPlayground

Temat: Unity3D galeria.

Teraz post dokładnie w temacie. Chciałem pokazać szablon galerii obiektów 3d, który właśnie uruchomiłem. Wdzięczny będę za uwagi.
Obiekty wycieniowałem za pomocą lightmap wygenerowanych przez światła punktowe, nie wiem czy nie zmienić tego na cienie dynamiczne generowane przez directional lights.

Oto link:

http://virtualplayground.d2.pl/Unity/3dviewer/objv.html
Grzegorz Gorol

Grzegorz Gorol Jedynym
ograniczeniem jest
wyobraźnia...

Temat: Unity3D galeria.

Heh nawet miło to działa... aczkolwiek... co do świateł daj możliwość zmiany w samej aplikacji. Tj: wyłączenie lightmap i włączenie realtime. Oraz zmień cienie na miekkie w RT...
Tomasz Kielski

Tomasz Kielski Unity3d developer,
virtualPlayground

Temat: Unity3D galeria.

Dzięki. Mnie się wydaje, że znacznie lepszy efekt można osiągnąć przy cieniach mapowanych. Ale z kolei WebPlayer dla sceny o cieniach mapowanym ma około 100 - 200 kb, podczas gdy na scenę z cienami realtime wystarcza tu zaledwie 20-80 kB.

Ale z drugiej strony wersja realtime przycina gorsze komputery.

No i w wersji mapowanej dałem kilka źródeł światła, a w realtime jedno, co utrudnia tu teraz porównanie.
Grzegorz Gorol

Grzegorz Gorol Jedynym
ograniczeniem jest
wyobraźnia...

Temat: Unity3D galeria.

Nowa appka, jeszcze nie całkiem skończona:

http://dl.dropbox.com/u/39477913/testdroga/www/index.html

a przy okazji krótki zrzut:
http://www.youtube.com/watch?v=7B6dUERvoiI&feature=you...Grzegorz Gorol edytował(a) ten post dnia 28.02.12 o godzinie 14:33
Paweł Surgiel

Paweł Surgiel BIVROST - VR Video
Technologies

Temat: Unity3D galeria.

Grzegorz Gorol:

Cąłkiem fajna :) Rok temu zrobiliśmy funkcjonalnie bliźniaczą aplikację :)
Z jedną różnicą - ale to jak znajdę chwilę to wrzucę, sam zobaczysz.
Grzegorz Gorol

Grzegorz Gorol Jedynym
ograniczeniem jest
wyobraźnia...

Temat: Unity3D galeria.

To czekam, funkcjonalność jest tutaj ograniczona do wymagań klienta.

Postaram się pełną wersję wrzucić w najbliższym czasie.

:]
Tomasz Kielski

Tomasz Kielski Unity3d developer,
virtualPlayground

Temat: Unity3D galeria.

Bardzo ładne, podoba mi się dopracowane otoczenie i kolory i ogólny klimat.
Węzeł Radzikowice - dlaczego biała linia na rondzie nie biegnie w równej odległości od krawężnika i łamie się trochę?
Przymierzam się do zrobienia czegoś podobnego, ale do poruszania się po terenie zamiast dyskretnych widoków myślę zastosować nawigację podobną do GoogleStreetView, czyli mapa z góry jako widok podstawowy + płynne zejście w dół w dowolne miejsce.
Grzegorz Gorol

Grzegorz Gorol Jedynym
ograniczeniem jest
wyobraźnia...

Temat: Unity3D galeria.

Tomasz Kielski:
Bardzo ładne, podoba mi się dopracowane otoczenie i kolory i ogólny klimat.
Węzeł Radzikowice - dlaczego biała linia na rondzie nie biegnie w równej odległości od krawężnika i łamie się trochę?
Przymierzam się do zrobienia czegoś podobnego, ale do poruszania się po terenie zamiast dyskretnych widoków myślę zastosować nawigację podobną do GoogleStreetView, czyli mapa z góry jako widok podstawowy + płynne zejście w dół w dowolne miejsce.


Ze względu na oszczędność 3kątów...

Spacerowaty klimat jest fajny. Ale wymaga nieco większych textur dla jakości. Ta aplikacja jest pomyślana jako typowa webowa, ale jakby wrzucić lepsze textury to myślę aby dodać takie hotspoty + ewentualny spacer to 20min pracy :]

Cieszę się że się podoba. Muszę jeszcze dopracować tą wersję pełną. Mama nadzieję że się spodoba bardziej.
Tomasz Kielski

Tomasz Kielski Unity3d developer,
virtualPlayground

Temat: Unity3D galeria.

Zwijacz obrazów

Prosta internetowa aplikacja, która może z lokalnego systemu plików załadować dowolny obrazek i dać wyobrażenie jak może on wyglądać zawinięty na kubku, długopisie itp. W oknie aplikacji znajduje się suwak do regulacji kąta zagięcia oraz pokrętło to obracania osią transformacji. Na znajdujący się w centrum kwadrat można załadować dowolną teksturę .jpg, lub .png do 4Mb.
Kwadrat zmienia się wtedy w prostokąt i dopasowuje swoje proporcje do załadowanego obrazka. Im bardziej proporcje odbiegają od kwadratu, tym ciekawszy efekt.

Myślę o zrobieniu okolicznościowej kartki w formie scenki ze zwiniętą kartką wyteksturowaną okolicznościowymi życzeniami, może kiedyś jak się będę nudził.

http://virtualplayground.d2.pl/Unity/imageroller/
Paweł Surgiel

Paweł Surgiel BIVROST - VR Video
Technologies

Temat: Unity3D galeria.

Tomasz Kielski:
Zwijacz obrazów

Samej przeglądarce brak inercyjności (na obrotach, na zoomie).
Nie wykorzystujesz drugiego ani trzeciego przycisku myszy (lub kombinacji z controlem / altem) - sprawdź na programach do edycji / przeglądania 3d do czego służą (możesz się wzorować na Acrobat Readerze i PDFach 3d).

Rulonik zwijaj po minimalnej spirali - unikniesz problemu artefaktów przenikania tekstury przy zwinięciu do cylindra.
Tomasz Kielski

Tomasz Kielski Unity3d developer,
virtualPlayground

Temat: Unity3D galeria.

Co to jest ten drugi przycisk, bo ja mam scroll - i tu wykorzystuję do zoomowania, natomiast rzeczywiście włączanie paska ładowania tekstur przerobię na prawy przycisk myszy, tak jak to zrobiłem w szablonie managera tekstur tutaj;

http://virtualplayground.d2.pl/Unity/user_tex3/

- i tu też może powinienem rozważyć kwestie inercyjności.

(Przy okazji zrobiłem szablon do edycji online (na razie tekstury z osadzonych palet lub użytkownika): w trybie niezalogowanym zapisuje do playeRPrefs, a w trybie zalogowanym do mysql, a użytkownik może dodawać i usuwać rekordy tabeli)Tomasz Kielski edytował(a) ten post dnia 23.04.12 o godzinie 11:26

Następna dyskusja:

Pierwsze testy Unity3D




Wyślij zaproszenie do