Paweł Surgiel

Paweł Surgiel BIVROST - VR Video
Technologies

Temat: Wizualizacja miejsca katastrofy smoleńskiej w Unity3d

http://smolenskzespol.sejm.gov.pl/index.php?option=com...

Naszym celem było odwzorowanie szczątków samolotu i możliwie wierne zobrazowanie ich deformacji i miejsca położenia.
Jeden z bardziej wymagających projektów jakie przyszło realizować.Paweł Surgiel edytował(a) ten post dnia 13.02.12 o godzinie 21:47
Tomasz Kielski

Tomasz Kielski Unity3d developer,
virtualPlayground

Temat: Wizualizacja miejsca katastrofy smoleńskiej w Unity3d

A wizualizacja przebiegu wypadku była też zrobiona w Unity3d? Przez Was?
Paweł Surgiel

Paweł Surgiel BIVROST - VR Video
Technologies

Temat: Wizualizacja miejsca katastrofy smoleńskiej w Unity3d

@Tomasz: Tak. Robiliśmy też wizualizację samej katastrofy (i to też w Unity z pewnych względów, z późniejszą obróbką w AE) - ale ich powstało kilka wersji, więc nie wiem czy pytasz akurat o naszą.
Tomasz Kielski

Tomasz Kielski Unity3d developer,
virtualPlayground

Temat: Wizualizacja miejsca katastrofy smoleńskiej w Unity3d

Czyżby wizualizacja miejsca katastrofy stanowiła tutaj wyzwanie większe niż wizualizacja przebiegu katastrofy, że akurat jej poświęcasz wątek?

Czy może chodzi o to, że produkt finalny wizualizacji przebiegu katastrofy nie jest w interaktywnym formacie Unity, tylko w formacie wideo?

Ciekaw też jestem co stanowiło tu największą trudność i co wymagało najwięcej czasu.
Grzegorz Gorol

Grzegorz Gorol Jedynym
ograniczeniem jest
wyobraźnia...

Temat: Wizualizacja miejsca katastrofy smoleńskiej w Unity3d

Hmmm niestety nie działa link.. ale z tego co widziałem wszystkie wizualizacje przebiegu wypadku to był to wszystkie które widziałem wyglądały jak render z 3ds max 2 osoby która nawet materiału nie potrafi nałożyć.

Mam nadzieję że to żadna z tych wersji to nie wasza...
Grzegorz Gorol

Grzegorz Gorol Jedynym
ograniczeniem jest
wyobraźnia...

Temat: Wizualizacja miejsca katastrofy smoleńskiej w Unity3d

Ok, już działa.

Nawet zabawne toto... :P wiem że wyjdę na bezdusznego i w ogóle anty polaka itp :P ale śmieszne to jest z tymi odgłosami w tle... przypomina troszkę The Path poziomem wykonania - pomijając tamten artyzm...

Natomiast podoba mi się praca kamery.

Powiedz proszę czy wy to robiliście na bazie pomiarów i dokumentacji fotograficznej?? Chodziło tutaj tylko o to jak były ułożone te kawałki czy o jakiś realizm... ?

Bo gratuluje oczywiście zlecenia itp, jednak czasem rozwala mnie jak moje pieniądze są wydawane na nikomu niepotrzebne rzeczy... :/
Paweł Surgiel

Paweł Surgiel BIVROST - VR Video
Technologies

Temat: Wizualizacja miejsca katastrofy smoleńskiej w Unity3d

Grzegorz Gorol:
Mam nadzieję że to żadna z tych wersji to nie wasza...

Naszej wizualizacji katastrofy nie widziałem publicznie pokazywanej - więc jest szansa.
Ale jak tylko się pojawi gdzieś online - podrzucę linka o oceny, bo chyba jeszcze nikt Unity do takich tematów nie zaprzęgał :)

Jeśli komuś stronka nie działa, to Wykopowicze zarchiwizowali "spacer":
http://w414.wrzuta.pl/plik/8kt1hlGz0Ll/smolensk-wizual...

Warunkiem była optymalizacja do wymagań: pentium4 + gma950 - ale nie o efekciarstwo w tej realizacji chodziło.

A tak wyglądało w akcji:
http://www.youtube.com/watch?v=nzw-p3EcAlE
http://www.youtube.com/watch?v=Ke4_3zSyxcI

Co do realizacji. To co mnie zaskoczyło pozytywnie, to merytoryczne podejście do wielu aspektów. Pracowaliśmy na dokumentach (w tym zdjęciach lotniczych, fotografiach, filmach), mapach terenu i analizach. Wszystkie ważne elementy trzeba było wymodelować na podstawie tych zdjęć i bardzo precyzyjnie umieścić. Nie starczyło niestety czasu na wierne odwzorowanie drzewostanu. Natomiast odległości, proporcje, deformacje poszczególnych obiektów trzeba było pokazać możliwie dokładnie.

O finansowaniu wiele powiedzieć nie mogę, ale śpij spokojnie Grzegorzu, bo ani kwota nie była powalająca, ani budżet państwa nie był płatnikiem.
Grzegorz Gorol

Grzegorz Gorol Jedynym
ograniczeniem jest
wyobraźnia...

Temat: Wizualizacja miejsca katastrofy smoleńskiej w Unity3d

No to chociaż tyle... :P że budżet nie był płatnikiem (chociaż założę się że pośrednio był)... niestety samo wałkowanie tego wypadku lotniczego mnie okropnie denerwuje.

Co do robienia wideo z Unity też robiłem parę razy taki projekt... aczkolwiek jednak do tego zastosowania wolę UDK.

Hehe... nie chodzi o efekciarstwo... aczkolwiek parę razy zdarzyło mi się robić projekt dla podobnej konfiguracji i przemycić wiele efektów oraz jakość dla konfiguracji HiEndowej, nie lubię się wstydzić projektów gdy uruchamiam je na lepszym sprzęcie. Jednak budżet to nie wszytko, lubię po prostu robić coś co mi się też podoba... choć wiadomo nie zawsze jest okazja.

Parę rzeczy bym u was w aplikacji poprawił jeśli chodzi o szczątki... oraz dodał kszaczory których ewidentnie brakuje.
Paweł Surgiel

Paweł Surgiel BIVROST - VR Video
Technologies

Temat: Wizualizacja miejsca katastrofy smoleńskiej w Unity3d

Dodam, że prezentacja stała się tematem przewodnim u Wojewódzkiego i Figurskiego we wtorkowym Porannym WFie w Esce Rock :)

Grzegorzu: krzaczorów ze zdjęć satelitarnych niestety nie widać na tyle, by można je było umieszczać. A jeśli masz jakieś uwagi, coś byś zrobił lepiej, pisz. Bez dobrej krytyki nie ma rozwoju :)

Następna dyskusja:

Pierwsze testy Unity3D




Wyślij zaproszenie do