Agnieszka Hromiak

Agnieszka Hromiak Marketing & Sales
Manager, HeatQ
Technology

Temat: SZKOLENIA 2015

LEAN W USŁUGACH, CZYLI JAK DOSKONALIĆ PROCESY BIUROWE W FIRMIE

Data rozpoczęcia: 16 czerwca 2016
Data zakończenia: 17 czerwca 2016
Miejsce: Sopot Adres: Klub Żeglarski NAVIGO
Godziny sesji:
czwartek: 9.00-17.00
piątek: 8.00-16.00

Opis i cel szkolenia:
Głównym celem szkolenia jest przedstawienie na bazie gry symulacyjnej – Architeka , że koncepcja Lean ma nie tylko zastosowanie w produkcji, ale również w środowisku biurowym jak i szeroko pojmowanych usługach. Usprawnienia Lean Office/Service skoncentrowane są na eliminacji zbędnej biurokracji, redukcji obiegu dokumentów, ilości dokumentów, poprawie elastyczności zasobów – a to wszystko zwiększa wymaganą efektywność.

Korzyści ze szkolenia:
Zdobycie wiedzy na temat głównych narzędzi Lean Office/Service
Dowiedzenie się jak korzystać z narzędzi Lean Office/Service do usprawniania procesów usługowych
Praktyczne zastosowanie narzędzi Lean Office/Service na podstawie gry symulacyjnej
Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie wdrażania narzędzi Lean w środowisku usługowym
Poznanie możliwości i efektów, jakie można uzyskać poprzez wdrożenie Lean Office/Service

Grupa docelowa:
Szefowie działów i managerowie
Pracownicy, specjaliści różnych działów
Pracownicy działu zasobów ludzkich
Managerowie Lean
Liderzy i koordynatorzy Lean
Pracownicy jakości i zarządzania procesami

Program szkolenia:
Wprowadzenie do koncepcji Lean w usługach
Pojęcie strat na efektywności, czyli jak identyfikować i eliminować marnotrawstwo (Muda, mura, muri, 8 typów marnotrawstwa)
VOC – Voice of the customer, słuchanie głosu klienta wewnętrznego i zewnętrznego w celu określenia wymagań jakościowych dla procesów
Zarządzanie przepływem, linie FIFO, balansowanie obciążeń z wykorzystaniem Yamazumi Board
5S jako narzędzie efektywnej organizacji miejsca pracy
Standaryzacja pracy jako narzędzie poprawy efektywności i jakości pracy
Poka-yoke narzędzie eliminacji błędów
Zarządzanie kompetencjami pracowników – czyli jak elastycznie zarządzać zasobami ludzkimi
TWI (Training within Industry) jak szybko szkolić nowych pracowników i wdrażać na nowe stanowiska
Mapowanie procesów jako narzędzie prostej analizy i projektowania rozwiązań
Zarządzanie wizualne wynikami (PVM)
Podstawowy wskaźnik SLA (Service Level Agreement) – ustalenia między działami dotyczące LT, jakości i efektywności
Podsumowanie transformacji firmy w ramach wdrażania Lean Office/Service.
Przywództwo w szczupłej organizacji usługowej – czyli jak efektywnie kierować procesem ciągłego doskonalenia.
Programy angażowania pracowników w zmiany.
Trudności i bariery wdrożeniowe.

Forma szkolenia:
Gra symulacyjna – Architeka, Prezentacje multimedialne, wykład, warsztat szkoleniowy, case- study, dyskusje i wymiana doświadczeń oraz zadania w zespołach

Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia:
Audyt matryca KCG
Wizualny wynik wdrożenia Lean Office dla wybranego obszaru własnej firmy w ramach analizy KCG
Formatka do mapowania procesów
Formatka do zarządzania projektem – Mapa drogowa
Formatka do zarządzania projektem – Hoshin-kanrii

Więcej na:
http://lean.info.pl/szkolenie/lean-w-uslugach-czyli-ja...
Agnieszka Hromiak

Agnieszka Hromiak Marketing & Sales
Manager, HeatQ
Technology

Temat: SZKOLENIA 2015

TRENING TRENERÓW WEWNĘTRZNYCH

Data rozpoczęcia: 11 lipca 2016
Data zakończenia: 13 lipca 2016
Miejsce: Gdańsk Adres: Gdański Inkubator Przedsiębiorczości
Cena: 2 250 zł netto/szkolenie
Godziny sesji:
poniedziałek: 9.00 - 17.00
wtorek: 8.00 - 16.00
środa 8.00 - 16.00

Opis i cel szkolenia:
Organizacje nieustannie doskonalące swoje działania potrzebują trenerów wewnętrznych, którzy potrafią skutecznie szkolić pracowników firmy dzięki znajomości ich środowiska pracy oraz zasad funkcjonujących w firmie. Jednak jest to też ograniczenie powodujące, że trenerzy wewnętrzni nie zawsze potrafią zdystansować się wobec postaw kolegów, z którymi na co dzień współpracują oraz przełożonych, którzy mają inne priorytety. Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności obecnych i przyszłych trenerów wewnętrznych, którzy dzięki poznanym metodom i technikom będą potrafili osiągać wyznaczone im wcześniej cele szkolenia.

Korzyści ze szkolenia:
Poznanie zasad przygotowania i skutecznego prowadzenia szkoleń i warsztatów
Nabycie wiedzy o technikach pracy z grupą podczas sesji szkoleniowej
Poznanie metod doboru atrakcyjnych form przekazu wiedzy
Rozwój umiejętności skutecznej komunikacji z zespołem
Rozwijanie umiejętności angażowania i motywowania uczestników do aktywnego udziału w szkoleniu
Nabycie wiedzy o werbalnych i niewerbalnych metodach stosowanych podczas warsztatów
Doskonalenie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych
Nabycie umiejętności unikania błędów podczas prowadzenia szkoleń
Wymiana doświadczeń z innymi trenerami

Program szkolenia:
Przygotowanie szkolenia
Zasady przygotowania programu i prowadzenia szkoleń
Pisanie scenariuszy szkolenia
Zawieranie „kontraktu psychologicznego” z uczestnikami szkolenia
Pomoce audiowizualne w szkoleniach
Przygotowanie prezentacji
Efektywne zarządzanie czasem szkolenia
Prowadzenie szkolenia
Techniki pracy z grupą szkoleniową
Etapy szkoleń i warsztatów
Autoprezentacja w pracy trenera
Metody prezentacji materiałów
Dobór metod szkoleniowych i ćwiczeń
Metody aktywizujące uczestników
Lodołamacze i energizery
Reagowanie podczas szkolenia
Zasady skutecznej komunikacji
Sposoby radzenia sobie z „trudnym” uczestnikiem
Korzyści i pułapki pracy zespołowej
Podstawowe błędy trenerskie
Trudne sytuacje
Sposoby radzenia sobie ze stresem i tremą
Dyskusje, spory i pytania, na które nie znamy odpowiedzi

Forma szkolenia:
Prezentacje multimedialne, wykład, warsztat szkoleniowy, filmy, case- study, dyskusje i wymiana doświadczeń oraz zadania w zespołach

Grupa docelowa:
Obecni i przyszli trenerzy wewnętrzni
Koordynatorzy Ciągłego Doskonalenia
Managerowie i Liderzy Lean
Project Managerowie

Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia:
Prezentacja ze szkolenia (wydruk)
Wzór scenariusza szkolenia (plik excel)
Wzór harmonogramu czasowego szkolenia (plik excel i word)
Przykłady lodołamaczy i przerw energetyzujących (wydruk)
Test stylu kierowania zespołem (wydruk arkusza)
Test ról w zespole (wydruk arkusza)
Test osobowości (wydruk arkusza)
Lista technik prezentacji wiedzy (wypracowane zespołowo podczas szkolenia)
Lista metod aktywizowania grupy (wypracowane zespołowo podczas szkolenia)

Więcej o szkoleniu na:
http://lean.info.pl/szkolenie/trening-trenerow-wewnetr...

W razie pytań proszę o kontakt:
ahromiak@lean.info.pl
508 714 377

Następna dyskusja:

SZKOLENIA - oferta na lipiec




Wyślij zaproszenie do