Dawid
Pacha
Social Media w
biznesie
Temat: Serwisy społecznościowe - dużo odwiedzin, mało zysków
Tytuł wątku, to również tytuł nowego artykułu, który właśnie pojawił się w Emarketerze. Rośnie nam ilość odwiedzin w serwisach społecznościowych. 20% użytkowników tych serwisów odwiedza swoją społeczność przynajmniej 2,5 raza dziennie.A to z innego raportu (Nielsen):
No właśnie i co z tego? Powyższe dane wskazywałyby, że serwisy społecznościowe mają się dobrze i śmiało mogą zarabiać na reklamie. Jednak mimo dużej ilości wyświetleń w serwisach społecznościowych (nadal prowadzi Myspace jak pisałem we wcześniejszych wątkach;), tylko 3,5 % wydatków na reklamę idzie właśnie na serwisy społecznościowe.
Ten temat był już poruszany przeze mnie w tej grupie. Moje zdanie się nie zmieniło. Serwisy społecznościowe muszą znaleźć dla siebie inny model biznesowy niż tradycyjne portale. Bliższa współpraca z markami, customer service (w tym wypadku płatny customer service na rynku B2B) programy partnerskie.
Facebook chyba robi coś w tym kierunku. Moim zdaniem zacznie się wkrótce monetyzacja marek. Ostatnio zaczęto weryfikować profile marek. Sprawdza się czy zarządzający nimi są ich prawowitymi właścicielami. Odczuliśmy to boleśnie w Agencji Społem, chociaż sprawa akurat szybko została zakończona szczęśliwie.
Co Wy na to? Bardzo chciałbym dowiedzieć się jak to jest naprawdę w Polsce. Nasi gracze starają się bardziej monetyzować niż na zachodzie. Widać to po N-K. Macie jakieś dane? Może u nas też relatywnie nie da się efektywnie sprzedawać reklamy w serwisach społecznościowych?Dawid Pacha edytował(a) ten post dnia 13.10.09 o godzinie 10:48