Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: Jaka przyszłość stron FB nie związanych z marką/produktem?

Przeglądając "rankingi" polskich stron na FB zauważyłem, że obok stron poświęconych markom/firmom/produktom doskonale radzą sobie także strony typu 'community', których rozwój opiera się na samej chęci uczestnictwa poprzez utożsamianie się z tematem niż nastawienia na jakieś korzyści materialne płynące z konkursów i rozdawnictwa.

Jak nietrudno się domyślić, poziom zaangażowania użytkowników na takich stronach jest o tyle wyższy, że zaangażowanie jest prawdziwe bo wynika z zainteresowań, a nie z nadziei na wygranie kubka lub firmowej smyczy.

Jak widzicie potencjał reklamowy takich stron? Macie jakieś ciekawe doświadczenia związane z prowadzeniem działań w tym obszarze? Znacie przypadki monetaryzacji wykraczającej poza współpracę z agencją na zasadzie: opublikuj notkę reklamową i zdjęcia naszych produktów a dostaniesz koszulkę?
Przemysław K.

Przemysław K. Specjalista ds.
marketingu
internetowego

Temat: Jaka przyszłość stron FB nie związanych z marką/produktem?

Chodzi Ci o strony takie jak ta?
http://www.facebook.com/pages/Nie-chce-mi-sie/30999037...

Jeżeli chodzi o możliwość współpracy - wydaje mi się, że jest ich tak dużo, że tylko wyobraźnia nas może ograniczać.

Podobnie jak z blogerami: możesz wykupić u nich reklamę, albo wspólnie zrobić coś ciekawego.
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: Jaka przyszłość stron FB nie związanych z marką/produktem?

Problem jaki widzę to nawiązanie kontaktu z adminami takiego Fan Page'a. Jest to wykonalne (jeśli admin dużo postuje), choć karkołomne zadanie.
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: Jaka przyszłość stron FB nie związanych z marką/produktem?

Dokładnie, to kolejna kwestia. W odróżnieniu od grup na FB, admini stron albo się sami pokazują albo ich nie widać.

Ciekawy jestem, jak postrzegają ewentualne przekazy komercyjne użytkownicy?

Oczywiście zakładamy, że mamy do czynienia z reklamą nie związaną wprost z tematyką danej strony... Czy ma ktoś jakieś konkretne doświadczenia którymi chciałby się podzielić? Nie znalazłem nigdzie żadnych konkretnych informacji na ten temat, o wynikach jakichś badań nawet nie wspomnę ;)))
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: Jaka przyszłość stron FB nie związanych z marką/produktem?

Mogę tylko dać jedną radę. Sposób na zlokalizowanie admina. Skopiuj tekst pisany przez admina na Fan Page'u. Powinien zawierać w sobie jakieś słowo, które ma szansę być tzw. Community Page'em (produkt wprowadzony przez Facebooka wcześniej w tym roku).

Np. w tym wątku z moich czasów w Społem:

http://www.facebook.com/#!/posted.php?id=20026824986&s...

Użyłem jako admin fan page'a w poście słowa "dr Oetker".

Na stronie typu community page

http://www.facebook.com/posted.php?id=20026824986&shar...

tworzonej automatycznie przez Facebooka (ta strona m.in. automatycznie gromadzi posty zawierającymi słowa kluczowe, w tym wypadku "dr Oekter" przez kilka tygodni można było zobaczyć mój wpis z Fan Page'a Agencji Społem, ale pokazywał się pod moim imieniem i nazwiskiem.

Więc jest możliwe odkrycie kto jest adminem FP, ale to bardzo trudne i bardzo rzadko to się udaje.Dawid Pacha edytował(a) ten post dnia 06.07.10 o godzinie 17:33
Przemysław K.

Przemysław K. Specjalista ds.
marketingu
internetowego

Temat: Jaka przyszłość stron FB nie związanych z marką/produktem?

@Piotr
Takie numery były stosowane np. na "I ♥ książki" i innych fan page "I ♥...". Mnie osobiście to wkurzyło. W każdym razie wg mnie to pierwszy krok do utraty zaufania.
Ilona Patro

Ilona Patro social media /
digital influencers

Temat: Jaka przyszłość stron FB nie związanych z marką/produktem?

Piotr A.:
Jak widzicie potencjał reklamowy takich stron? Macie jakieś ciekawe doświadczenia związane z prowadzeniem działań w tym obszarze? Znacie przypadki monetaryzacji wykraczającej poza współpracę z agencją na zasadzie: opublikuj notkę reklamową i zdjęcia naszych produktów a dostaniesz koszulkę?

Proszę, oto przykład. Wystarczy spojrzeć na reakcje internautów na taką nachalną akcję: http://www.facebook.com/pages/NIENAWIDZE-AUTOMATYCZNIE...
Choć gdyby to oni mieli okazję dostać jedną z takich koszulek, to kto wie, czy reakcje nie byłyby inne. Choć chyba nie.
W każdym razie - gdybym już chciała zaangażować pejdże do współpracy, to wybierałabym jakoś skorelowane z moim przekazem - nawet w sposób abstrakcyjny, a nie pejdż o reklamach z dźwiękiem.

Osobiście widzę potencjał w takim sposobie dotarcia do konsumentów ale tylko i wyłącznie w parze z umiejętnością komunikacji na nich marki, produktu i doboru odpowiednich stron. Inaczej - tak jak powiedział Przemysław - stracimy i zaufanie i lubiczów.Ilona Patro edytował(a) ten post dnia 06.07.10 o godzinie 23:32



Wyślij zaproszenie do