Marcin I.

Marcin I. Koordynator
projektów

Temat: Konkurs na kampanię społeczną roku 2009

1 marca rozpoczęła się II edycja Konkursu na „Kampanię Społeczną Roku”. Jest to jedyny w kraju Konkurs honorujący i nagradzający twórców kampanii społecznych. Jego organizatorem i pomysłodawcą są: Fundacja Komunikacji Społecznej oraz portal kampaniespoleczne.pl

W tegorocznej edycji Konkursu eksperci wchodzący w skład Jury wybiorą najlepsze polskie i zagraniczne kampanie oraz przyznają im tytuły „Kampanii Społecznej Roku” w pięciu kategoriach:

* inicjatywy obywatelskie (ngo, osoby prywatne i inicjatywy studenckie);
* kampanie instytucji branżowych;
* kampanie instytucji publicznych i agend rządowych;
* kampanie firm komercyjnych i fundacji firm;
* inicjatywy polityczne;

Jury oceni przede wszystkim podejście twórców do poruszanej problematyki, wg następujących kryteriów: strategia kampanii, autentyczność społecznego przedmiotu kampanii, oryginalność i celowość wykorzystania kanałów komunikacji, wykorzystanie narzędzi komunikacji, ogólna kreatywność kampanii, ocena argumentacji reklamowej, działania PR, efektywność, oraz forma i walory produkcyjne.

Kampanie mogą być zgłaszane w dniach 1 - 31 marca 2010. Regulamin i formularz będzie można pobrać ze strony http://www.kampaniespoleczne.pl/konkurs

Wielki finał i przyznanie nagród odbędzie się w tym roku po raz pierwszy na Gali „Kampanie Społeczne Roku 2009” (Warszawa, czerwiec 2010).

Ideą Konkursu jest profesjonalizacja marketingu społecznego w Polsce. Jego celem - promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym, którego przejawem są właśnie kampanie.