Dominik Szewior decolights.pl
Temat: wycena usług "jednorazowych"
CześćGdzieś w niedalekiej przyszłości zamierzam wystartować z własną działalnością. Wiadomo że będę musiał przygotować ofertę i czymś zwabić klientów. Nad tym się właśnie głowię.
Czytam sobie w różnych miejscach na ten temat i z reguły mało co odnosi się do mojej działalności.
Ja będę robił oświetlenie dekoracyjne na weselach, imprezach firmowych, urodzinach i przy innych podobnych okazja. Główny target to póki co pary młode.
I tu mam problem, bo jak takiej parze młodej dobrze pójdzie, to do mnie już więcej nie wróci. Ja im oczywiście dobrze życzę, tym niemniej stawia to pewien problem lojalności klienta - głównie dlatego że chyba te wszystkie lojalne "myki" nie będą miały racji bytu w moim przypadku. Dobrze myślę, czy nie?
Ciężko mi będzie dawać rabaty, promocje i inne tego typu ukłony w stronę klientów, bo co ja z tego będę miał? Chyba że zrobię jakąś lipną promocję, ale ja się w lipę pakować nie chcę.
Mogę ewentualnie pograć trochę z niedostępnością usługi, ponieważ jestem w stanie w danym dniu, czy w dany weekend, zrobić jedno wesele i nic więcej. No ale to chyba bardziej kwestia promocji i zachęty, a nie samej ceny.
Póki co jeśli chodzi o cenę to mogę oszacować jakoś moje koszty na zasadzie kosztów dojazdu i ceny paliwa - w wielu przypadkach jeden wieczór to dla mnie 6 kursów autem a to potrafię jakoś wyliczyć. Wiem też ile zapłaciłem za sprzęt i ile średnio kosztuje u konkurencji wynajęcie tego typu urządzeń.
W wielu podobnych firmach wycena idzie zgodnie z ilością dostarczonego sprzętu, ale w moim przypadku czy ja wezmę 10 lampek, czy 50 to i tak muszę tym samym autem jechać - moje koszty są takie same. Zresztą ja nie chcę wyceniać na zasadzie ile za sztukę, tylko za całość. W tej dziedzinie jest tak, że zawsze gdzieś można coś dodatkowego podświetlić i jak ktoś ma wenę to tak jak 50 wykorzysta i 100 urządzeń. Studnia bez dna.
Nie wiem jak się za to zabrać, chociaż potrafię ocenić ile bym chciał kasować (zyskać) za taki wieczór. Jakkolwiek to brzmi :D
Co ja mam pododawać do się, jakie składowe, żeby określić finalną cenę?
Proszę o jakieś wskazówki. Dzięki :)
P.S - wielorazowo usługa może być świadczona np. dla jakiejś agencji eventowej, ale to inna para kaloszy.Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.08.15 o godzinie 15:59