konto usunięte
Temat: Wycena pakietu reklamy
Witam,Przygotowuję ofertę dla potencjalnego sponsora Team'u sportowców ekstremalnych. Do zaoferowania mamy kilka form reklamy, którą chcemy sprzedać w pakiecie jaki przedstawiłem poniżej. Kalkulację przygotowałem na podstawie informacji(cenników) znalezionych w sieci. Podane liczby są realnymi statystykami z naszej dotychczasowej działalności i jest to wynik do poprawienia:)
1. INTERNET :
Filmy (YouTube/MySpace/Vimeo/PinkBike etc.)
– product placement – minimum 20 sekund ekspozycji loga w 5minutowej relacji z wyjazdu
– 20.000 wyświetleń x 20 filmów = 400.000 obejrzeń filmów
– 50zł / CPM
WARTOŚĆ : 200.000 zł
Relacje/artykuły u patronów internetowych
– 20 x relacja x 3 portale
– koszt artykułu sponsorowanego – 1000 zł
WARTOŚĆ : 60.000 zł
Galerie zdjęć na portalach społecznościowych i tematycznych (MySpace/PinkBike/Nasza-Klasa/Grono etc.)
– logo Team’u (znak wodny) na każdym zdjęciu – około 120 x 90 px
– 30 najlepszych zdjęć z wyjazdu/galeria
– 20 galerii x 30 zdjęć
– 1000 – średnia ilość wyświetleń zdjęcia
– 600.000 wyświetleń wszystkich zdjęć
– 24 zł/CPM
WARTOŚĆ : 14.400 zł
INTERNET SUMA : 274.400 zł
2. TELEWIZJA :
– Extreme Sports Channel – patron medialny Teamu
– product placement – minimum 20 sekund ekspozycji loga w 5minutowej relacji z wyjazdu
– 20 filmów x 5 minut (emisja każdego odcinka x 3)
WARTOŚĆ : 30.000 zł
3. PRASA :
– 20 artykułów sponsorowanych x 2 tytuły
– koszt artykułu sponsorowanego – 1000 zł
WARTOŚĆ : 40.000 zł
4. REKLAMA W SKATEPARKU W BIAŁYMSTOKU :
– 10 m2 powierzchni reklamowej
– wyłączność w danej branży
WARTOŚĆ : 10.920 zł (rok)
5. REKLAMA NA AUCIE :
– planowane 60.000 – 80.000 km
– 800 zł / miesiąc
WARTOŚĆ : 9.600 zł (rok)
6. REKLAMA NA EVENTACH :
– auto + zawodnicy w barwach Team’owych na terenie impez masowych (5-20tyś ludzi)
– około 600-1000 zł / event (porównywalne : namiot + hostessy)
WARTOŚĆ : 18.000 zł
Co daje łącznie : 382 920 zł
Będę wdzięczny za ewentualne poprawki/uwagi. Celem tej kalkulacji jest oczywiście wycena w/w usług z fachowego punktu widzenia. Koszty projektu są zdecydowanie mniejsze a wyszła mi podejrzanie duża wartość i nie wiem czy gdzieś nie popełniłem błędu. Chodzi mi zwłaszcza o wskaźniki CPM dla reklamy w sieci.Karol Kirycki edytował(a) ten post dnia 02.11.09 o godzinie 15:00