konto usunięte

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

Dorota S.:
http://mfiles.pl/pl/index.php/Marketing_wewn%C4%99trzny
Jak dla mnie tematy bliskie sobie, jak nóż i widelec. Jedno drugim z definicji nie jest, ale oba przedmioty to sztućce i z reguły występują w parach. Nie widzę problemu, żeby na grupie o marketingu, nie wspominać też i o tym zjawisku...

Jak już ktoś nie wie co ze sobą zrobić (w korpo najczęściej), to wymyśla "marketing wewnętrzny" żeby mieć zajęcie.

Wytłumaczę prosto. Idę do controlingu i proszę o analizę tego i tego, czy o raport taki i taki. MA BYĆ. KROPKA. I mało mnie interesuje czy mają jakiś marketing, czy nie mają. Podobnie z innymi jednostkami organizmu symbiotycznego jakim jest firma. Albo to działa jako spójna całość albo zaczyna się rozłazić w szwach.

JEDYNA rzecz jaką mogę uznać za quasi "marketing wewnętrzny" to wewnętrzne wydawnictwa, biuletyny i inne podobne, które w wielkich firmach uświadamiają pracowników, co inni robią i na czym ich praca polega. Czyli bardziej tytułowy PR. Ale marketing świadczonych wewnętrznie usług? Bzdura do kwadratu i bujda na resorach.
Artur Kuza

Artur Kuza Rzeczy niemożliwe
załatwiam od ręki,
cuda zajmują trochę
...

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

z tego co tu widać każdy z nas piszących ma inne podejście do tematu i samego pojęcia jakim jest marketing...
może i dobrze - zawsze jakieś inne spojrzenie :)

konto usunięte

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

Stanisławie i Darku
Rozumiem Wasze podejście do marketingu ale nie podzielam go, wydaje się że jest to zawężanie tej funkcji w przedsiębiorstwie.

W moje ocenie, w uproszczeniu, każde przedsiębiorstwo można podzielić na trzy główne funkcje: marketing, informację i produkcje.
Produkcja będzie skoncentrowana głównie do wewnątrz na wytworzenie, dostarczenie produktu, usługi.
Informacja, tez głównie do wewnątrz, będzie zbiorem wsparcie dla decyzji menadżerskich czyli finanse, HR, IT i wszelkie systemy zarządzania.
Marketing, jak wspomniałem wcześniej będzie to całokształt relacji (oddziaływania, kształtowanie przepływu informacji) z otoczeniem, skoncentrowany głównie na zewnątrz, ale PR wewnętrzny jest tu właśnie wyjątkiem, albo nie jest wyjątkiem jeśli pojęcie otoczenia traktujmy szczerzej.

Następna dyskusja:

Czym jest marketing w Twoje...




Wyślij zaproszenie do