Marta Wilczyńska

Marta Wilczyńska Student, Uniwersytet
Ekonomiczny we
Wrocławiu

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

Mam ogromną prośbę o udzielenie informacji na temat najpopularniejszych narzędzi wewnętrznego PR w dużej firmie.
Piszę pracę zaliczeniową na ten temat a sama nie mam zbyt dużego doświadczenia zawodowego... Chętnie napisałabym o firmie Red Bull, ale prócz wiedzy intuicyjnej nic za tym nie przemawia. Gdyby ktoś z forumowiczów był tak łaskaw... Bądź ktoś zatrudniony w innej dużej korporacji. Bedę niezmiernie wdzięczna za pomoc.
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

A temat został założony w grupie "reklama, marketing i marka" bo...

konto usunięte

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

Stanisław Grabowski:
A temat został założony w grupie "reklama, marketing i marka" bo...

bo pijar da się podciągnąć pod tą grupę? :)
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

Malina Wąsowska:
Stanisław Grabowski:
A temat został założony w grupie "reklama, marketing i marka" bo...

bo pijar da się podciągnąć pod tą grupę? :)

Wewnętrzny?
Anyway - polecam grupę Employer Branding do tej dyskusji.
Ta grupa chyba nie jest odpowiednia.

konto usunięte

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

Stanisław Grabowski:
Malina Wąsowska:
Stanisław Grabowski:
A temat został założony w grupie "reklama, marketing i marka" bo...

bo pijar da się podciągnąć pod tą grupę? :)

Wewnętrzny?
Anyway - polecam grupę Employer Branding do tej dyskusji.
Ta grupa chyba nie jest odpowiednia.
Ewentualnie PR w praktyce:
http://www.goldenline.pl/forum/public-relations-w-prak...

konto usunięte

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

Malina Wąsowska:
Stanisław Grabowski:
A temat został założony w grupie "reklama, marketing i marka" bo...

bo pijar da się podciągnąć pod tą grupę? :)

czego się czepiacie przecież PR jest częścią marketingu

konto usunięte

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

Jacek J.:

czego się czepiacie przecież PR jest częścią marketingu

dokładnie:-))
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

WEWNĘTRZNY też?
No ludzie....

konto usunięte

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

wewnętrzny i tak i nie

Jeśli przyjmiemy szeroką definicję marketingu - jako całokształt relacji z otoczeniem w tym głównie z rynkiem i z klientami to nie.

Ale i tak jeśli naszych pracowników też traktujemy jako otoczenie (interesariuszy).
Ponadto tak ponieważ PR jest głównie zewnętrzny, a wewnętrzny to mniejszość oraz pochodna zewnętrznego.

Generalnie cały PR korzeniami i łodygą siedzi głęboko w marketingu, nie czepiajmy się więc kilku gałęzi które wystają do "WEWNĄTRZ".
Jacek Lipski

Jacek Lipski Ekspert ds.
strategii
marketingowych - B&L
Consulting

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

Polecam inną grupę: http://www.goldenline.pl/forum/komunikacja-wewnetrzna
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

Mi się zawsze wydawało (ale może jestem w błędzie?), że słowo marketing pochodzi od market, czyli rynek. Czyli marketing to "urynkowianie".
Po drugie - marketing (i znowu: może jestem w błędzie...) to nie "całokształt relacji z otoczeniem", bo marketing to nie to samo co komunikacja. Marketing to produkt, jego cena, sposób dystrybucji i komunikacja. Gdzie tu komunikacja wewnętrzna firmy? Rozumując w ten sposób dojdziemy zaraz do wniosku że obowiązki dyrektora marketingu są obszerniejsze od naczelnego...
Artur Kuza

Artur Kuza Rzeczy niemożliwe
załatwiam od ręki,
cuda zajmują trochę
...

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

a budowanie marki jako pracodawcy? nie tylko wśród osób, które mogą zacząć pracować, ale już są pracownikami? budowanie tożsamości i działanie z których wyłoni się jakiś wizerunek to wg mnie też coś co można podciągnąć pod marketing.
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

Arturze - nie jestem przekonany. Jaki jest powód dla którego chciałbyś takie działania (słuszne skądinąd) nazwać marketingiem?

konto usunięte

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

zasłyszane w Media Marktcie....

o zobacz synku, tam na dziale z grami stoi pan informatyk, to zaraz go zapytamy o tę twoją grę..

z postrzeganiem marketingu w sumie podobnie.
Artur Kuza

Artur Kuza Rzeczy niemożliwe
załatwiam od ręki,
cuda zajmują trochę
...

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

to może inaczej - czy jest coś takiego jak marketing personalny?

w marketingu chodzi o to by coś sprzedać - co by się nie robiło to chodzi o tę cholerną transakcję, a najlepiej by ich było jak najwięcej. ok, budowanie relacji i tym podobne rzeczy są po to by cos sprzedać - produkt, pomysł, ideę, modę zachowanie, styl. cokolwiek.
to duży skrót, ale do tego się cały ten interes sprowadza - by coś sprzedać, niekoniecznie za kasę, ale coś za coś.

my także budujemy swój wizerunek, swoją markę. robimy to poprzez pracę, hobby, relacje między ludzkie. co za to mamy? lepszą pracę, wyższą pensie, więcej znajomych, jesteśmy lubiani itp.

dlaczego więc firma nie może być sprzedawcą (oferować) swojego wizerunku? wizerunku jako dobrego pracodawcy, jako firmy pro eko itp? co za to ma? więcej kandydatów, więc może wybierać najlepszych, więcej klientów, pracowników z większym morale (lepiej i więcej zapierdzielających) i inne korzyści o które jej chodzi.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

Jeśli kolegów z działu obok traktujemy jako klienta wewnętrznego ... to dlaczego nie ?

konto usunięte

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

Dagmara D.:
Jeśli kolegów z działu obok traktujemy jako klienta wewnętrznego ... to dlaczego nie ?

moim skromnym zdaniem teoria "klienta wewnętrznego" jest cokolwiek naciągana. Klient wewnętrzny nie wystawia faktur za swoje usługi. Gorzej nawet, często nawet barteru nie ma, tylko pańszczyzna i danina - mają być świadczone usługi i już. Gdzie tu marketing to ja za bardzo nie wiem. Łopatologicznie, jeżeli potrzebuję coś od IT to idę i mi to zapewniają, na najwyższym możliwym poziomie i przy zachowaniu najwyższej możliwej jakości, itp. itd. (ITIL się kłania). Ale ja im nie muszę się "marketingować" że taką, a taką usługę potrzebuję i oni też tego nie muszą robić. Tu jest zasada need-serve. A wszelkie inne rzeczy, które trzeba wewnętrznie "sprzedać", to są projekty i zwykle się je sprzedaje sponsorom (zarząd, finansowy, controlling) żeby wyhandryczyć i klepnąć zakładany budżet. Ale tu też nie bardzo jest marketing tylko nie-tak-zawsze-proste twarde narzędzia, fs, analizy wszelakie, itp., itd. O marketingu można generalnie mówić wtedy, kiedy musimy spowodować, żeby ktoś od nas chciał coś kupić. A nie jak musi coś świadczyć.
Artur Kuza

Artur Kuza Rzeczy niemożliwe
załatwiam od ręki,
cuda zajmują trochę
...

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

jak tylko mówisz ludziom z IT, ze ma coś być zrobione (najlepiej na wczoraj i czemu tego sami nie zrobili!), to w ich oczach jaką masz opinie (markę)?
jeżeli jesteś miły i "odpowiednio" do nich podchodzisz to wiele spraw może być załatwione szybciej (czasem można obejść jakąś procedurę).
więc marka własna też jest potrzebna.
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

http://mfiles.pl/pl/index.php/Marketing_wewn%C4%99trzny
Jak dla mnie tematy bliskie sobie, jak nóż i widelec. Jedno drugim z definicji nie jest, ale oba przedmioty to sztućce i z reguły występują w parach. Nie widzę problemu, żeby na grupie o marketingu, nie wspominać też i o tym zjawisku...

konto usunięte

Temat: Wewnętrzny PR w firmie

Artur Kuza:
jak tylko mówisz ludziom z IT, ze ma coś być zrobione (najlepiej na wczoraj i czemu tego sami nie zrobili!), to w ich oczach jaką masz opinie (markę)?
jeżeli jesteś miły i "odpowiednio" do nich podchodzisz to wiele spraw może być załatwione szybciej (czasem można obejść jakąś procedurę).
więc marka własna też jest potrzebna.

Poczytaj sobie o ITIL najpierw jak już przy IT jesteśmy, potem podyskutujemy. Tam jest bardzo dużo o procedurach, jakości, usługach, powtarzalności, bezpieczeństwie, planowaniu, a o marketingu nic lub prawie nic. To raz. Dwa, jeżeli nie odpowiada Ci wykonywania zadań wynikajacych z przyjętych obowiązków służbowych, bo ktoś według Ciebie nie ma wystarczającej "marki" własnej, to Ci się w takim razie myli praca z odbiciem gwiazd w stawie. :) Sorry.

Następna dyskusja:

Czym jest marketing w Twoje...




Wyślij zaproszenie do