Temat: Praca licencjacka - jaki temat

A więc mam do napisania pracę licencjacką i niestety mam brak pomysłu co do tematu.
To są moje wstępne pomysły:

1. Wykorzystanie instrumentu marketing mix w przemyśle motoryzacyjnym
2. Internet jako doskonałe miejsce do przeprowadzania kampanii marketingowych
3. Rola marketingu mix w procesie budowania i podtrzymywania wizerunku marki
4. Czy reklama internetowa ma większy wpływ na decyzję konsumenta od reklamy telewizyjnej?

Niestety to są ogólne zagadnienia i mam problem ze sprecyzowaniem i ułożeniem dokładnego pytania/zagadnienia do zbadania.
Muszę też przeprowadzić badania z danego tematu.
Bardzo proszę o opinię i pomoc
Zofia B.

Zofia B. strategia i
marketing, marketing
i strategia

Temat: Praca licencjacka - jaki temat

Odnośnie Twoich propozycji:

Ad. 1. Temat za szeroki i daleki od praktyki. Trudno tutaj jakąś tezę sformułować, a co dopiero przetestować.

Ad. 2. Temat nieprecyzyjny, za szeroki i nieweryfikowalny. Doskonałe miejsce? To znaczy? Kampanie w internecie? Zależy czego kampania, jak prowadzona, z wykorzystaniem jakich instrumentów, jakie są przyjęte kryteria jej oceny, w odniesieniu do czego ocena dokonywana, jaka jest wartość innych zmiennych (marka, target) itp. itd.

Ad. 3. Podobnie jak punkt pierwszy.

Ad. 4. Podobnie jak punkt drugi. Tutaj uzyskasz odpowiedź "to zależy" po bardzo długim wywodzie (na pewno kilkukrotnie wykraczającym poza sugerowaną objętość licencjatu).

Nie wiem jak jest u Ciebie na uczelni, ale akurat w przypadku prac licencjackich wydaje mi się, że najlepszym patentem jest przeprowadzenie jakiegoś case study.

Ewentualnie można poszukać zawężonych i prostszych tematów. Widzę, że interesujesz się marką i motoryzacją. Może coś o strategiach marek motoryzacyjnych? Może coś o efekcie kraju pochodzenia albo o osobowości marki na przykładzie marek motoryzacyjnych? Tak tylko rzucam przykłady węższych zagadnień.
Katarzyna J.

Katarzyna J. Redaktor,
copywriter,
wirtualna asystentka

Temat: Praca licencjacka - jaki temat

Koleżanka powyżej ma 100% rację. Przedstawione przez Ciebie tematy w porządku, ale zbyt ogólne. Można w ramach nich napisać wszystko i nic! Spróbuj ograniczyć temat właśnie np. do konkretnej marki czy firmy, np. Wykorzystanie social media w kampanii marketingowej firmy xxx. W ten sposób o wiele ułatwisz sobie pracę - zrobisz teoretyczny wstęp nt. social media, a kolejne rozdziały poświęcisz opracowaniu tematu. Podstawa to wybranie odpowiedniej firmy - najlepiej takiej, która wyróżniła się w wykorzystywaniu netu w kampanii. Poza tym pamiętaj, że w pracy nad pracą inżynierską śmiało możesz korzystać z opracowań dostępnych w sieci. Zwróć tylko uwagę, żeby korzystać z dosyć rzetelnych źródeł.
Życzę powodzenia!
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Praca licencjacka - jaki temat

proponuję NC+ jako firmę do analizy marketingu social media :)

analizy są tu:

http://www.goldenline.pl/forum/3228020/anty-nc/s/1Piotr Maciejewski edytował(a) ten post dnia 11.04.13 o godzinie 11:27
Błażej G.

Błażej G. client service 101%

Temat: Praca licencjacka - jaki temat

4 całkiem fajny się wydaje i ma ogromne możliwości, ja bym brał ten temat.

Jeśli już poruszasz się w takich kategoriach, zastanów się nad zintegrowanymi kampaniami reklamowymi/marketingowymi, np. case study internet - prasa - tv - outdoor. Też jest o czym pisać ;)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Praca licencjacka - jaki temat

Błażej G.:
4 całkiem fajny się wydaje i ma ogromne możliwości, ja bym brał ten temat.

Jeśli już poruszasz się w takich kategoriach, zastanów się nad zintegrowanymi kampaniami reklamowymi/marketingowymi, np. case study internet - prasa - tv - outdoor. Też jest o czym pisać ;)
Piękny temat. Ale żeby go rozwalić trzeba mieć niestety bardzo dużą wiedzę na temat i badań jakościowych i technik i ch przeprowadzania i zachowań konsumenckich . Nie da się tego zrobić "just like that" to to raczej temat na doktorat.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Praca licencjacka - jaki temat

Może porozmawiaj z promotorem? To taki pracownik naukowy, z którym człowiek zazwyczaj konsultuje temat pracy :-)
Marta Józefina Osińska

Marta Józefina Osińska copywriter,
redaktor,
specjalista ds.
marketingu i PR-u

Temat: Praca licencjacka - jaki temat

Marketing mix można przetłumaczyć na mieszanka marketingowa. Należy więc odmieniać słowo mix, a nie słowo marketing, które pełni funkcję precyzującą. (Nikt przecież nie mówi, że poszedł do *Kredytu Bank po pożyczkę).

Prawidłowa odmiana pojęcia marketing mix brzmi: marketing miksu (lub marketing mixu), marketing miksowi (lub marketing mixowi), marketing miksem (lub marketing mixem) itd.

Forma marketingu mix jest niepoprawna, dlatego nie powinno się jej stosować. Już lepiej pozostawić marketing mix bez odmiany.

Następna dyskusja:

Praca licencjacka - temat




Wyślij zaproszenie do