Arkadiusz Nowiński

Arkadiusz Nowiński Business English

Temat: Owsiak i Play

Właśnie po raz kolejny obejrzałem tę reklamę. Jakoś mnie ona mierzi. Jeszcze nigdy chyba WOŚP nie angażowała się tak wyraźnie w reklamę jednej firmy. Coś takiego jest zrozumiałe przy imprezach muzycznych (Heineken Open'er) czy sportowych (UEFA-EURO 2012). Ale tu? Mam poważne wątpliwości. WOŚP słynęła z anty-komercji i apolityczności i to była jej siła. Coś czuję, że odpije się to czkawką WOŚP-owi i Play.

Co wy na to?

A.
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Owsiak i Play

Arkadiusz Nowiński: WOŚP słynęła z anty-komercji i apolityczności

dla szarych i nieświadomych darczyńców tak ;)
Aleksandra  Sztobryn-Kwieciń ska

Aleksandra
Sztobryn-Kwieciń
ska
specjalistka
humanistka :)

Temat: Owsiak i Play

Arek, proszę o przykłady. Play - gdzie, jak i kiedy się pojawia. Na pewno w app "Uczymy ratować". Z kolei dzisiaj, przy porannej kawie Lidl zachęcał mnie do wrzucenia pieniążka do puszki. Ogólnie rzecz biorąc, z racji tego, że WOŚP jest liderką w Pl wśród akcji tego typu, stanowi niezły kąsek dla firm, które chcą się pokazać, jako bardzo odpowiedzialne społecznie...
Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: Owsiak i Play

20% branding za wskazanie nazwy Play w kampaniach i sytuacja się rozjaśni w kwestii odpowiedzialności społecznej :P

zdrowiej by było gdyby pokazane były logotypy wszystkich operatorów i wtedy wymiar społeczny byłby bardziej czytelny a tak mamy klasyczny sponsoring, działanie mocno komercyjne, cel akcji blednie przy wyrazistym fiolecie bąbla P4
Arkadiusz Nowiński

Arkadiusz Nowiński Business English

Temat: Owsiak i Play

Ola Sztobryn:
Arek, proszę o przykłady. Play - gdzie, jak i kiedy się pojawia. Na pewno w app "Uczymy ratować". Z kolei dzisiaj, przy porannej kawie Lidl zachęcał mnie do wrzucenia pieniążka do puszki. Ogólnie rzecz biorąc, z racji tego, że WOŚP jest liderką w Pl wśród akcji tego typu, stanowi niezły kąsek dla firm, które chcą się pokazać, jako bardzo odpowiedzialne społecznie...

Poniżej przykład:

http://www.youtube.com/watch?v=yW2OmwV4CYQ

Jakoś nie chce mi się korzystać z usług Playa. Reklama u mnie przyniosła odwrotny skutek.
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Owsiak i Play

Nie sadziłem, że są jeszcze ludzie - nie licząc zajaranych 15-latków - wierzący w apolityczność i niekomercyjność WOŚP i Owsiaka. A tu proszę, jednak są.
Arkadiusz Nowiński

Arkadiusz Nowiński Business English

Temat: Owsiak i Play

Igor Downar-Zapolski:
Nie sadziłem, że są jeszcze ludzie - nie licząc zajaranych 15-latków - wierzący w apolityczność i niekomercyjność WOŚP i Owsiaka. A tu proszę, jednak są.

No ja nie wierzę, ale uważam, że marketingowo to Owsiak i Play robią sobie koło pióra tą współpracą.
Aleksandra  Sztobryn-Kwieciń ska

Aleksandra
Sztobryn-Kwieciń
ska
specjalistka
humanistka :)

Temat: Owsiak i Play

Dyskutujemy, a nie naiwnie wierzymy. Chyba lepiej jest napisać trochę więcej i podać przykłady, niż tylko "jest tak i koniec, i kropka" :)
Igor Downar-Zapolski:
Nie sadziłem, że są jeszcze ludzie - nie licząc zajaranych 15-latków - wierzący w apolityczność i niekomercyjność WOŚP i Owsiaka. A tu proszę, jednak są.
Sobiesław P.

Sobiesław P. Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).

Temat: Owsiak i Play

A ja to mam w zadku, bo bilans działań fundacji jest zdecydowanie in plus. Nie zamierzam kupić telefonu w Play, nie często robię zakupy w Lidlu, ale jeśli te firmy przekazują okrągłe sumki na statutowe działania fundacji powodując lepszy efekt finalny, czy to w postaci zakupów sprzętu medycznego, czy możliwości jeszcze lepszego zrealizowania Przystanku Woodstock - tylko dlatego, że Jurek pokaże ryja w reklamówce - proszę bardzo.
Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: Owsiak i Play

a nie byłoby bardziej elegancko i prospołecznie aby P4 wzięło udział w jakiejś wypasionej aukcji za grube miliony? wiem wiem..nie byliby w spotach przed akcją a przecież tylko o to chodzi a nie o ludzką twarz marki...
Marcel Błaszczyk

Marcel Błaszczyk Founder & Creative
Director, Guarada

Temat: Owsiak i Play

Mnie wsio ryba, że Play dzięki WOŚP chce sobie nabić punktów do swojego CSR-u, bo w tym przypadku ma miejsce oczywista sytuacja win-win. Jedyne co mnie, stricte subiektywnie, mierzi, to fakt, że tak ślicznych, modnych i trendy ludzi jak w Playowym ATLu, w dodatku tak licznie występujących, to Panie ze świecą w naszym kraju szukać. W tym przypadku wesoły świat reklamy ociera się już trochę o groteskę.

Gdyby według takiego "aspiracyjnego" klucza dobrać ludków do co-opu z Przystankiem Woodstock, to by dopiero było kuriozum. Nawet, a być może zwłaszcza jak tym ślicznotkom płci obojga zafundowano by w kulminacyjnym momencie spotu woodstockową kąpiel w błocie.

konto usunięte

Temat: Owsiak i Play

Ola Sztobryn:
Dyskutujemy, a nie naiwnie wierzymy. Chyba lepiej jest napisać trochę więcej i podać przykłady, niż tylko "jest tak i koniec, i kropka" :)
Igor Downar-Zapolski:
Nie sadziłem, że są jeszcze ludzie - nie licząc zajaranych 15-latków - wierzący w apolityczność i niekomercyjność WOŚP i Owsiaka. A tu proszę, jednak są.

Od 0,36s tej reklamy mniej więcej.
Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: Owsiak i Play

Wszystko pięknie ale w tym spocie zabrakło najważniejszego - ludzi, dla których zbiera się pieniądze..

spot jest zdecydowanie Playowy i gdyby nie Owsiak na końcu to mógłby równie dobrze pojawić się smartphone. jestem na nie bo sprawa jest ważna społecznie a robi się z niej komercyjny, wesolutki spocik o uśmiechniętych ludziach, którzy tak na oko raczej się dziećmi i matkami z cukrzycą nie przejmują...

konto usunięte

Temat: Owsiak i Play

Michał P.:
Ola Sztobryn:
Dyskutujemy, a nie naiwnie wierzymy. Chyba lepiej jest napisać trochę więcej i podać przykłady, niż tylko "jest tak i koniec, i kropka" :)

Od 0,36s tej reklamy mniej więcej.

Podepnę się :)

"Wszyscy w play łączymy się, by pomagać (...)".

Edit: literówka.Daniel Kuś edytował(a) ten post dnia 05.01.12 o godzinie 10:31
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Owsiak i Play

Sprawa trochę podobna do Kwaśniewskiej reklamującej pigułki. Odbiór może być dla dużej grupy ludzi mocno kontrowersyjny. Mam wrażenie, że agencje które produkują takie hity są mocno ograniczone do pojedynczej wizji jakiegoś kreatywnego, dla którego Jola albo Jurek to takie gwiazdy, że zupełnie nie rozumie ryzyka i nie widzi kontrowersji. Bo jakoś mi się nie chce wierzyć, że o kontrowersje w tych reklamach chodziło.

konto usunięte

Temat: Owsiak i Play

Moim zdaniem Play dobrze wiedział, co robi, gorzej z Owsiakiem.

konto usunięte

Temat: Owsiak i Play

Michał P.:
Moim zdaniem Play dobrze wiedział, co robi, gorzej z Owsiakiem.

Michał, twierdzisz, że Owsiak nie wiedział? :)

konto usunięte

Temat: Owsiak i Play

Daniel Kuś:
Michał P.:
Moim zdaniem Play dobrze wiedział, co robi, gorzej z Owsiakiem.

Michał, twierdzisz, że Owsiak nie wiedział? :)

Jurek się trochę rozbrykał, robi straszną komerchę, media go pompują i niemalże beatyfikują. Chyba to jest powód, że przegina i przypadkiem zdradza, że Orkiestra, to coś o wiele więcej niż tylko akcja charytatywna.

konto usunięte

Temat: Owsiak i Play

Sobiesław P.:
A ja to mam w zadku, bo bilans działań fundacji jest zdecydowanie in plus. Nie zamierzam kupić telefonu w Play, nie często robię zakupy w Lidlu, ale jeśli te firmy przekazują okrągłe sumki na statutowe działania fundacji powodując lepszy efekt finalny, czy to w postaci zakupów sprzętu medycznego, czy możliwości jeszcze lepszego zrealizowania Przystanku Woodstock - tylko dlatego, że Jurek pokaże ryja w reklamówce - proszę bardzo.

Nie jest to moim zdaniem uczciwe postawienie sprawy. Jurek Owsiak ze swoją Fundacją odpowiada przed bodajże Ministrem Zdrowia, zbiera pieniądze, na co są odpowiednie paragrafy i inwestuje zebrane miliony złotych w publiczną służbę zdrowia. Pieniądze są także publiczne, bo zebrane w drodze takiej zbiórki. Dlatego nie jest wyłącznie sprawą Owsiaka, komu, jak napisałeś, użycza ryjka i w jakich celach.

Dlatego bardzo dobrze, że WOŚP i jej szef podlegają - IMO słusznej krytyce - żeby się nie zagalopowali zbytnio, i nie wykorzystywali wizerunku, który sponsoruje LUD, do celów stricte komercyjnych. I tak nie jest dobrze z WOŚPem, jeśli chodzi o nazwijmy to, estetykę, bo zaczyna się z tego robić jarmark dla odmóżdżonych MWZM, którzy wrośli w Facebooka i TV z korzeniami.

JO dobrą robotę robi fundując sprzęt szpitalom (załóżmy, że zawsze kupuje co trzeba, to inny temat), ale nie jestem pewien, czy "jak" to robi też jest OKEJ. Bo zmierza właśnie w kierunku pompowania prywat różnorakich biznesów, które podczepiają się pod całą akcję. A i akcja na pewno na tym zarabia zupełnie porządne pieniądze, a przy okazji telewizja, miasto, etc.

Nie dziwota, że ludzie mają pretensje, że WOŚP jest za bardzo "barokowa", bo oczekują od jej organizatorów kierowania się moralnością i dobrem bliźnich, a nie interesami, wygodą i przepychem. Niestety reklamówka z PLAY dostarcza tylko argumentów krytykom, co przecież ani moja, ani Twoja wina, ale już Jurka trochę owszem.

Następna dyskusja:

Play




Wyślij zaproszenie do