Marcin Herman

Marcin Herman Szukam nowych wyzwań

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

Witam,
Gorąco polecam nową na rynku polskim metodę druku zapachowego. Wykorzystanie zapachu i zaangażowanie kolejnego zmysłu znacznie wzmacnia działania promocyjne.

konto usunięte

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

A cóż nowego jest w tej metodzie?
Marcin Herman

Marcin Herman Szukam nowych wyzwań

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

Jest kompletnie nieznana i niedoceniana w Polsce. Więc namawiam.

konto usunięte

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

Zatem chodzi o druk zapachowy w sensie generalnym, a nie jakąś nową jego technikę? Hmm... w tym ujęciu twierdzenie, że jest on "kompletnie nieznany" uznałbym za... odważne :)

konto usunięte

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

Znaczy się drukujesz choinki zapachowe czy jak?

konto usunięte

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

Hm, zapraszam do sklepów z odzieżą (chyba damską tylko - ja się tam nie ubieram) sieci Mango. Przynajmniej w Poznaniu delikatny zapach owocu mango powoduje, że prawie każdemu portfel od razu się otwiera...
Marcin Herman

Marcin Herman Szukam nowych wyzwań

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

Nie nie choinki, np. opakowania, papiery firmowe, katalogi i wiele innych. Mango - masz rację to działa.

konto usunięte

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

czy to nie jest lekkie "nadużycie semantyczne"? - marketing zapachowy... a jak będą lampeczki co mrugają to będzie marketing błyskający? marketing stroboskopowy?

że coś pachnie to fajowo - ale żeby od razu marketing...

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

O ile pamietam był na ten temat artykuł w brief-ie :) - nr 86/11 25.11-24.12.2006 (jej... az sie pofatygowałam i przeszukałam na półce żeby znaleźć, w którym numerze to było)
Myślę, że zarówno dla sceptyków i osób juz zainteresowanych bedzie dobrym wprowadzeniem w temat.

Pozdrawiam
Michał Strzelecki

Michał Strzelecki radca prawny,
praworeklamy.pl

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

a macie w swojej ofercie feromony? :)

Słyszeliście o przypadkach wykorzystania takiej techniki podprogowej?

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

Słyszałam tylko o firmach, które się chwalą, że sprzedają perfumy z wiekszym natężeniem feromonów. Oczywiście 100% skuteczności :/
Osobiscie, nie spotkałam się (chyba)z kimś kto uzywa i nie słyszałam czy to działa.
Aczkolwiek jestem w tym przypadku nastawiona sz gory ceptycznie :)
Bartłomiej M.

Bartłomiej M. SOLUTION Sp. z o.o.

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

Wykorzystywaliśmy zapach przy okazji promocji produktów pewnej firmy która produkuje przyprawy. Przy hostessie stał mały mechanizm wypuszczający zapach przypraz z częstotliowścia ok 2-3 min. Akcja miała miejsce ok poł roku temu w kilku sieciach handlowych w Polsce.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

O ile pamiętam z jakiejś rozprawy naukowej, produkcja perfum z feromonami nie jest możliwa (bo nie są trwałe), więc firmy wciskające perfumy z feromonami wciskają kit ;)

Co do marketingu zapachowego -- był nawet taki temat na forum, jesteśmy na bieżąco z nowościami ;)

konto usunięte

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

Arkadiusz S.:Zatem chodzi o druk zapachowy w sensie generalnym, a nie jakąś nową jego technikę? Hmm... w tym ujęciu twierdzenie, że jest on "kompletnie nieznany" uznałbym za... odważne :)


powiedziałabym, że mocno odważne... o druku zapachowym słyszałam już naprawdę dawno... psy wąchające miski z Pedigree przyklejone do płytek chodnikowych przed sklepami zoologicznymi, a także billboardy pachnące kawą pokazywane były jako przykład niestandardowych kampanii outdoorowych na EuroReklamie conajmniej rok temu - i już wtedy nie była to nowość...
Iwona M.

Iwona M. Perfumeria Escent
właściciel

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

Nie wiem jak u Was, ale u mnie węch to bardzo ważne "narzędzie" decyzyjne,dlatego w torebce noszę zawsze testerek ładnych perfumek i w momencie zagrożenia smrodem psikam sobie np. na szaliczek i odrazu czuję się lepiej, bezpieczniej, bardziej komfortowo..tak tak bo czyż dane zapachy nie wywołują u nas różnych emocji, zamknijcie oczęta i pomyślcie sobie o czymś miłym...tak..czujecie ten zapach?. Markting zapachowy myślę, że dopiero się u nas rozwija, myślę, że może wywołać wiele kontrowersji, bo czyż nie jest to kolejna forma manipulacji?,a może nie jest?
Prawda jest taka tam gdzie nam ładnie pachnie, przebywamy dużej, wzrasta nasza chęć do zakupów, rośnie zaufanie...
taak, a specjaliści, już dwoją się i troją jak uwieść klienta na nos! :-)



Iwona M. edytował(a) ten post dnia 28.01.07 o godzinie 11:20

konto usunięte

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

tak jest np. w Galerii Kazimierz w Krakowie... Uwielbiam zapach, który się po niej rozchodzi... na mnie działa...
Iwona M.

Iwona M. Perfumeria Escent
właściciel

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

hmmm...Aniu powiem Ci, że w Galerii Kazimierz bywam dosyć często - jedyna Galeria, która mnie nie przytłacza i o ile można nazwać tak galerie jest w miarę przytulna:)..no i nie mogę skojarzyć z nią żadnego zapachu..może dlatego, że już z powodu częstego odwiedzania, już go nie rozpoznaję?:)...napewno wiem jedno nic mi tam nie śmierdzi :)

konto usunięte

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

Anka D.:tak jest np. w Galerii Kazimierz w Krakowie... Uwielbiam zapach, który się po niej rozchodzi... na mnie działa...


Kiedyś była aromatyzowana cała galeria teraz jedynie wejścia ;-(

Generalnie tak się składa , że zajmuję sie zawodowo marketingiem zapachowym i mogę powiedzieć z doświadczeń moich klientów...TO DZIAŁA!!! Zresztą , kazdy z Was , kto jeździł trochę po świecie zdaje sobie sprawę, że działania marketingowo reklamowe oparte o doznania sensoryczne są najskuteczniejsze, przynoszą naprawdę daleko idące efekty w postaci wzrostów sprzedaży ale przede wszystkim budowania wizerunku i tożsamości firm.

co do druku zapachowego to żadna to nowość. Zależ też o czym mówimy ponieważ do tej pory znana była jedynie technologia mikrokapsułek (znana np. z katalogów AVON) czyli zapach po potarciu. Inne technologie się nei sprawdzają ponieważ nie ma tak trwałego zapachu, który wytrzymałby i pachniał na papierze intensywnie ponad miesiąc.

mam nadzieję , że nie zostanie to uznane za SPAM ale zapraszam

http://aroma-marketing.eu
http://air.aroma.pl

Marcin

konto usunięte

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

Rzeczywiście zauważyłam, że ostatnio przy wejściu pachniało bardzo intensywnie, a później ten zapach gdzieś zaniknął... a jednak rzeczywiście to działa bo - gdyby mnie ktokolwiek zapytał o to, czy w Galerii pachnie powiedziałabym - Z CAŁĄ STANOWCZOŚCIĄ PRZEPIĘKNIE :p

konto usunięte

Temat: MARKETING ZAPACHOWY/nowa forma reklamy i tworzenia wizerunku

Anka D.:Rzeczywiście zauważyłam, że ostatnio przy wejściu pachniało bardzo intensywnie, a później ten zapach gdzieś zaniknął... a jednak rzeczywiście to działa bo - gdyby mnie ktokolwiek zapytał o to, czy w Galerii pachnie powiedziałabym - Z CAŁĄ STANOWCZOŚCIĄ PRZEPIĘKNIE :p


nawet wiem czym ;-)

Następna dyskusja:

marketing zapachowy-co o ty...




Wyślij zaproszenie do