Paweł Ostrowski

Paweł Ostrowski Strategic Director

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

Witam!

Zadanie dla wszystkich kreatywnych! Ostatnie zadaję sobie pytanie, jak można wypromować szkołę językową w Warszawie, co zrobić, aby szkoła się wyróżniała na tle innych, jakie oferty można przygotować oprócz klasycznych kursów wakacyjnych czy zimowych? Jakie nowe działania należy podjąć, bo ulotki i outdoor to już trochę passe i odzew też jest niewielki.
Zapraszam do dyskusji!
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

Nie wiem, czy powinieneś traktować ulotki i plakaty jako passe, pracujemy dla dwóch szkół językowych i -- pomimo wymyślania nowych kampanii reklamowych -- właściciele nadal twierdzą, że ulotki przynoszą im największy odzew (jedna szkoła we Wrocławiu, druga na Śląsku). Być może problemem jest sama konstrukcja ulotki -- aby była skuteczna musi zawierać coś, co sprawi, że odbiorca nie wyrzuci jej do kosza. Kupon rabatowy to bardzo popularne i skuteczne rozwiązanie. Jeśli ulotka nie daje widocznej (na pierwszy rzut oka!) korzyści, ląduje w koszu. I wtedy może i Cię zapamiętają, ale nie do końca.

Kolejna sprawa to koncentracja na określonym rodzaju szkoleń. Szkolenia biznesowe i tylko biznesowe. Szkolenia dla prawników. Dla lekarzy i pielęgniarek. Wszyscy ci ludzie chętnie zainwestują w naukę języka, a Tobie otwiera to drogę do nowych kanałów komunikacji. Plus nie stajesz do konkurencji ze wszystkimi -- oferując kursy tylko np. dla branży medycznej docierasz tylko do branży medycznej i jesteś lepszy, niż "ogólna" szkoła języka...

Tyle przemyśleń na szybko ;)
Marcin Kowalik

Marcin Kowalik Kierownik działu
marketingu w
home.pl, pasjonat
marketing...

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

- pozycjonowanie strony internetowej,
- barter z kilkoma dużymi klubami/dyskotekami,
- plakaty/ulotki przy/w akademikach (zakładam że studenci to target też).

Na szybko...
pozdrawiam
kov :)
Paweł Ostrowski

Paweł Ostrowski Strategic Director

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

Dobrze, czyli znowuż na szybko, podsumujmy to co mamy, a mamy niewiele.
Ulotki: tak, jak najbardziej, ale muszą mieć "haczyk" (zniżki, książka gratis itp.), nie mówią też o stronie estetycznej, najlepiej jakiś niekonwencjonalny kształt.

Usługi: szkolenia dla określonych branży; pozostaje pytanie, czy specjalizować się w danych branżach czy iść na całość i uderzać do wszystkich?

Internet: pozycjonowania jak najbardziej, nie neguję, jednak pod hasłem "szkoła językowa" raczej nie...chyba, że pod nazwą własną, albo pod nazwami prowadzonych kursów lub szkoleń. Można też zrobić barter z firmą IT, która zajmie się naszą stroną a my szkoleniami dla jej pracowników, można i tak.

Barter: nie wyobrażam sobie na czym by miał polegać barter z clubem, na wymianie ulotek czy może standów? DJ`e w clubie uprawiają word of mouth dla szkoły? Zniżki dla uczniów tejże szkoły?

Na razie tak to wygląda, może coś jeszcze?
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł Ostrowski

Paweł Ostrowski Strategic Director

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

P.S.: A co z akcjami PR-owskimi? Jak szkoła może zadziałać na tym froncie?

konto usunięte

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

Paweł O.:
Dobrze, czyli znowuż na szybko, podsumujmy to co mamy, a mamy niewiele: ...

Paweł Litości !!!!

np. pkt.1

Paweł Tkaczyk dał ci przykład, a nie rozwiązanie - przykład jakich pewnie jest w stanie wymyśleć znacznie więcej, tak samo inni - Ale ni licz na to, że dostaniesz gotowe rozwiązanie/pomysł. Z całym szuacnkiem ale od tego nie jest Goldenline tylko firmy i ludzie którym się za to PŁACI.

Podobnie z pozotałymi wnioskami. Nie traktuj ich dosłownie to wskazówki, drogę musisz znaleąć sam albo ktoś zrobi to dla ciebie, ale chyba nie myślisz, że na forum. Znowu odniosę sie do przykładu Pawła Tkaczyka. Ja jego informacji nie odbieram dosłownie: "zrób ulotki z haczykiem" - tylko: Sprawdzone i wydawałoby się "zużyte" metody promocji nadal mają sens jeżeli robione są "z głową" i doświadczeniem. I czy to będa ultoki czy pozycjonowanie trzeba znależć odpowiedni kierunek.Marcin Deręgowski edytował(a) ten post dnia 27.07.07 o godzinie 20:04
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

Paweł O.:
Usługi: szkolenia dla określonych branży; pozostaje pytanie, czy specjalizować się w danych branżach czy iść na całość i uderzać do wszystkich?

Przeczytaj jeszcze raz: SPECJALIZOWAĆ. "Uderzanie do wszystkich" to chyba coś zupełnie przeciwnego ;)

konto usunięte

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

Dokładnie - szczególnie na początku specjalizacja. Jak będzie dużo klientów, mocy przerobowych i pieniędzy udeżać szerzej.

Codziennie spotykam się z podobnym problemem - np.: Księgarnie internetowe które chcą mieć pozycję w Internecie taką jak Merlin czy Empik z funduszem na reklamę zbliżonym do budki z hotdogami.

To oczywiście nie zonacza, że są skazani na zagłae :), ale muszą zawęzić teren ekspansji :)
Paweł Ostrowski

Paweł Ostrowski Strategic Director

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

Okej, poddaje się krytyce, ale jedynie szukam pomysłów, nie gotowych rozwiązań, nie bierzmy wszystkiego tak dosłownie!

Co do specjalizowania się, zadałem pytanie, czy "specjalizować się" w określonej branży - co oczywiście daje nam pozycje profesjonalisty, czy też iść dalej i poszerzać kwalifikacje, ale wtedy prowadzi to do mish mashu i braku zaufania ze strony klienta, bo gdy robimy wszystko to znaczy, że nie robimy nic.

Powtarzam raz jeszcze, szukam jedynie pomysłów a nie gotowych rozwiązań.

konto usunięte

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

Witam :)

zapraszam na http://englishschool.pl
Może uda się coś wykorzystać

Pozdrawiam

Ps. jeśli masz ciekawe doświadczenia z chęcią skorzystam
Marcin Kowalik

Marcin Kowalik Kierownik działu
marketingu w
home.pl, pasjonat
marketing...

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

Barter: nie wyobrażam sobie na czym by miał polegać barter z clubem, na wymianie ulotek czy może standów? DJ`e w clubie uprawiają word of mouth dla szkoły? Zniżki dla uczniów tejże szkoły?

Powiem tak - kiedyś pracowałem dla średniej wielkości klubu, do którego wręcz pchała się Profi Linqua (konkurencja raczej godna naśladowania, right?).
Pól do działania jest wiele:
- Twoje banery w klubie,
- Ich banery w szkole,
- wspólnie drukowane ulotki (wspólny content),
- stworzenie wizualizacji z logo / adresem www szkoły, zapętlonych na wyświetlaczu w klubie,
- promocje w klubie dla "uczniów",
- promocje w szkole dla "klubowiczów",
- zorganizowanie imprezy tematycznej, podczas której promocja szkoły byłaby intensyfikowana (Ty płacisz za DJ'a na przykład, wprowadzasz swoich pracowników/hostessy, obwieszasz klub plakatami itd...)
- odpuściłbym opcje "DJ mówi o szkole". Sam jestem didżejem... i DJ kłapiący przez mikrofon to w dużym skrócie "mega wiocha" dla klubu. :)

Mało?Marcin Kowalik edytował(a) ten post dnia 30.07.07 o godzinie 12:58
Anna Adamiak

Anna Adamiak Oxy Group PR &
Events, OXY
Management

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

Natrafiłam dziś na tą rozmowę... fajnie Panie Marcinie... oby tak dalej... kiedyś też przygotowałam podobny projekt promocji... niby szablon ale się sprawdza :-)

konto usunięte

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

widziałem też cosik takiego: j.angielski dla seniorów (55+) - gdzie osoby starsze uczęszczają na angielski, dzieci np: fundują swoim rodzicom takie kursy - w sumie to też jakiś sposób na wyróżnienie się (o ile popyt będzie) - przykład speak&spell w w-wie.
Grzegorz Malinowski

Grzegorz Malinowski właściciel
e-konferencje.pl
szkolenia24h.pl i
współwłaśc...

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

zapraszam do darmowego wpisywania kursów szkoleń na stronie

http://www.szkolenia24h.pl
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

Nawiąż współpracę ze szkołami nauki jazdy: target podobny - młodzi ludzie, mają pieniądze (a raczej ich rodzice), chcą się uczyć.Paweł Krzych edytował(a) ten post dnia 25.06.10 o godzinie 14:47
Piotr Z.

Piotr Z. CEO, Evobikes Polska

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

Paweł Ostrowski:
Okej, poddaje się krytyce, ale jedynie szukam pomysłów, nie gotowych rozwiązań, nie bierzmy wszystkiego tak dosłownie!

Co do specjalizowania się, zadałem pytanie, czy "specjalizować się" w określonej branży - co oczywiście daje nam pozycje profesjonalisty, czy też iść dalej i poszerzać kwalifikacje, ale wtedy prowadzi to do mish mashu i braku zaufania ze strony klienta, bo gdy robimy wszystko to znaczy, że nie robimy nic.

Powtarzam raz jeszcze, szukam jedynie pomysłów a nie gotowych rozwiązań.


Świetnie się składa, ponieważ sprzedaję i pomysły i rozwiązania. Drogie, ale bardzo skuteczne. Jestem gotów pomóc... :)

Pit
Kamil Obrok

Kamil Obrok Event n Marketing

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

Marcin Kowalik:
Barter: nie wyobrażam sobie na czym by miał polegać barter z clubem, na wymianie ulotek czy może standów? DJ`e w clubie uprawiają word of mouth dla szkoły? Zniżki dla uczniów tejże szkoły?

rzadko kiedy sprowadza się taki rodzaj wymiany reklamy w uzyskanych zyskach
Powiem tak - kiedyś pracowałem dla średniej wielkości klubu, do którego wręcz pchała się Profi Linqua (konkurencja raczej godna naśladowania, right?).

hm powiedzmy Profi Lingu Krakowie jest uważana za śmieciarza rynku ulotkami - a reklama jest na tak niskim poziomie graficznym że nie warto analizować jej w kanonach kitchu
Pól do działania jest wiele:
- Twoje banery w klubie,
- Ich banery w szkole,
- wspólnie drukowane ulotki (wspólny content),
- stworzenie wizualizacji z logo / adresem www szkoły, zapętlonych na wyświetlaczu w klubie,
- promocje w klubie dla "uczniów",
- promocje w szkole dla "klubowiczów",
- odpuściłbym opcje "DJ mówi o szkole". Sam jestem didżejem... i DJ kłapiący przez mikrofon to w dużym skrócie "mega wiocha" dla klubu. :)

hm pomysł niby i jest fajny ALE

jest tu pewien haczyk - klub i szkoła muszą się znajdować w odpowiednim segmencie - o ile szkoła językowa jest "produktem" masowy i jest skierowano to bardzo zróżnicowanej psycho demograficznie grupy o tyle kluby są albo A albo D i nie ma nic pomiędzy ( owszem są kluby B i C nie czepiajmy się ;)

I wejście współprace z klubem który jest uznawany wśród młodzieży za "nie modny" jest jednoznaczne z samobójstwem. A ta branża jest bardzo płynna i podział mocy się zmienia bardzo szybko.

w krk jedyna współpraca na lini klub szkoła godna naśladowania to wzajemne promowanie przy imprezach muzycznych British Conculcil oraz Instytut Francuskiego - które same w sobie są renomą - tylko że są to imprezy pokroju off festiwalu Un Sound itp czyli jednak górna półka. Natomiast Gama Bell prawie wogóle się nie reklamuje a i tak od 12 lat jest w obok konsulatu najlepszą szkołą

Dobiło mnie stwierdzenie outdoor jest passe - legendarna polska szkoła plakatu uznawana na wszystkich konkursach na świecie też jest passe ? bo nie wiem czy się śmiać czy płakać ?

Szkoły językowe zyskują klientów i uznanie przez marketing szeptany. To jest klucz do sukcesu. Ale opisanie projektu buzz'u kosztuje ;)

Ale tak naprawdę jak masz słabych lektorów to nawet spoty po wiadomościach i faktach nie pomogą;)
- zorganizowanie imprezy tematycznej, podczas której >promocja szkoły byłaby intensyfikowana (Ty płacisz za DJ'a na >przykład, wprowadzasz swoich pracowników/hostessy, obwieszasz klub plakatami itd...)

fiknąłem koziołka na plecy coś jak tu :

http://www.youtube.com/watch?v=9r1DgC1q5IE

bez urazy ;)
Marcin Kowalik

Marcin Kowalik Kierownik działu
marketingu w
home.pl, pasjonat
marketing...

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

To żeśmy sobie pogadali...
Kamil Obrok

Kamil Obrok Event n Marketing

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

Marcin Kowalik:
To żeśmy sobie pogadali...

nie powiesz mi chyba że byś zorganizował imprezę promującą szkołę językową w kojocie albo w Bali ?
Arkadiusz Gnat

Arkadiusz Gnat Manager Ośrodka
Kształcenia Dekarzy

Temat: Jak wypromować szkołę językową?

kilka warszawskich szkół językowych namawia na podpisanie wniosku kredytowego.

Myślę, że dużo dałoby hasło, odróżniające Waszą ofertę.



Wyślij zaproszenie do