Mateusz Piotrczak

Mateusz Piotrczak pośrednik, Semizvet

Temat: Jak projektować skuteczne kampanie reklamowe, porady

Reklama jest jednym z głównych narzędzi pozwalających pokazać wybranej społeczności, potencjalnym klientom czy też kontrahentom produkt lub usługę w celu wygenerowania sprzedaży. Małe przedsiębiorstwa zazwyczaj zlecają kampanię firmom marketingowym natomiast w średnich i większych spółkach jest zatrudniany cały personel odpowiedzialny za działania reklamowe.

Przed rozpoczęciem działań reklamowych należy sobie odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań.
-jakie są cele przedsiębiorstwa?
-jakie środki zostaną przeznaczone na reklamę?
-jak sformułowany będzie tekst reklamowy i co ma on na celu? Zwiększenie rozpoznawalności marki czy wygenerowanie sprzedaży?
-w jaki sposób zostaną zmierzone rezultaty reklamy?
-jak wygląda nasz potencjalny klient? Czym się interesuje, dlaczego kupuje akurat ten produkt czy usługę?

Każda kampania musi zostać szczegółowo zaplanowana i przemyślana ponieważ w przeciwnym razie nie osiągnie ona zamierzonego rezultatu

Zapraszam na stronę trenera biznesu, gdzie znajdziecie mnóstwo porad dotyczących zarządzania, marketingu oraz ekonomii- http://ekonomiaokiemekonomisty.blogspot.com
Kontakt mail- mateusz.piotrczak.polska@gmail.com
GG- 57354875
Szukasz wykonania strony www lub kampanii reklamowej? http://bernis.pl
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Jak projektować skuteczne kampanie reklamowe, porady

Jeśli ktoś pragnie nowych klientów - niech pomyśli o dobrej komunikacji, a jeśli pomyśli o dobrej komunikacji to na pewno powinien pomyśleć o dobrym copywriterze - o, tu jest właściwy adres: patryk.rykala@gmail.com

Teksty. Pomysły. Slogany. Nazwy. Przyciąganie ludzi.
Paweł Jędrzejewski

Paweł Jędrzejewski Grafika komputerowa,
informatyka,
programowanie

Temat: Jak projektować skuteczne kampanie reklamowe, porady

Warto również zadbać o odpowiednią oprawę wizualną, to najlepszy kontakt: pjthecontact@gmail.com

Grafika. Animacja 3D.
Włodzimierz Micherdziński

Włodzimierz Micherdziński Prezes Zarządu- ABC
KOMPRESORY Sp. z o.
o

Temat: Jak projektować skuteczne kampanie reklamowe, porady

Ja zabiorę głos z pozycji osoby rozpoczynającej działalność gospodarczą w oparciu w dużej mierze o sprzedaż w internecie.
Ostrzegam wszystkich przed cwaniakami którzy żerują na nowych /młodych/ przedsiębiorcach. Jak wasz biznes pojawi się w internecie natychmiast będziecie atakowani przez ludzi z różnych znakomitych, jedynych, najlepszych itd itd. firm zapewniających was że uczynią cuda za niewielkie pieniądze /kilka tysięcy za rok/ że pozycja firmy znajdzie się w top 10.
Na pytanie jakie dają gwarancje że tak się stanie jak zapewniają otrzymuje się tylko bełkot. Zerwanie umowy prawie niemożliwe.
Ja dzięki takim spotkaniom i internetowi nauczyłem się jak można we własnym zakresie bez większych nakładów finansowych doprowadzić własny sklep do top 10
Korzystając z ogromnej wiedzy jaką można znaleźć w internecie i umiejętnemu pozyskiwaniu wiedzy od osób oferujących swoje usługi możecie osiągnąć sukces.
Janusz Drozd

Janusz Drozd sprzątaczka, Esset

Temat: Jak projektować skuteczne kampanie reklamowe, porady

Włodzimierz M.:
Zerwanie umowy prawie niemożliwe.

Każdą umowę można zerwać.
Paweł Kwapisz

Paweł Kwapisz Project Manager,
SEO, Growth Hacker,
SEM, Analityka
Inte...

Temat: Jak projektować skuteczne kampanie reklamowe, porady

Włodzimierz M.:
Ja zabiorę głos z pozycji osoby rozpoczynającej działalność gospodarczą w oparciu w dużej mierze o sprzedaż w internecie.
Ostrzegam wszystkich przed cwaniakami którzy żerują na nowych /młodych/ przedsiębiorcach. Jak wasz biznes pojawi się w internecie natychmiast będziecie atakowani przez ludzi z różnych znakomitych, jedynych, najlepszych itd itd. firm zapewniających was że uczynią cuda za niewielkie pieniądze /kilka tysięcy za rok/ że pozycja firmy znajdzie się w top 10.
Na pytanie jakie dają gwarancje że tak się stanie jak zapewniają otrzymuje się tylko bełkot. Zerwanie umowy prawie niemożliwe.
Ja dzięki takim spotkaniom i internetowi nauczyłem się jak można we własnym zakresie bez większych nakładów finansowych doprowadzić własny sklep do top 10
Korzystając z ogromnej wiedzy jaką można znaleźć w internecie i umiejętnemu pozyskiwaniu wiedzy od osób oferujących swoje usługi możecie osiągnąć sukces.
Wśród swoich klientów zauważyłem trend uciekania od agencji a przechodzenia na freelancerów. Nie raz zdejmowałem filtry z domen po niby wielkich agencjach itd. Kolejnym problemem jest to, że młodzi przedsiębiorcy mają nadzieję że za 300-500zł/msc mogą wskoczyć do top3 na frazach generujących x xxx wejść dziennie. Co w dzisiejszych czasach jest niemożliwe. A wszystkie działania promocyjne w internecie stają się coraz bardziej skonsolidowane. Outsourcing kompetencji z zakresu promocji w internecie jest niezbędny szczególnie dla dużych firm gdzie mogą zmniejszyć koszty a polepszyć wyniki dzięki wybraniu freelancera - konsultatna do kompleksowej obsługi internetowej firmy
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Jak projektować skuteczne kampanie reklamowe, porady

Można mieć dużo argumentów potwierdzających, że freelancerzy są lepsi, skuteczniejsi, precyzyjni, milion procent mocniej się starają. Bo biznes agencyjny liczy kasę a obsługę klienta minimalizuje na słabych (bo słabo opłacanych) pracownikach. Ale by klient wybrał freelancera musi mieć kompetencje w ocenie pracy agencji.

Ja zauważyłem coraz więcej szitu reklamowego, bełkotu - wręcz oszukiwania klientów.
A więc wybór freelancera to mus do przemyśleń dla każdego marketingowca.

A teraz rzucę gigantycznym banałem. Dobra kampania zaczyna się od dobrego pomysłu. Jakże często supertechnologiczne agencje tworzące wypasione technokampanie zapominają o kreacji. Co potwierdzają wypowiedzi ludzi reklamy dostępne w raportach na temat rynku reklamy. :)
Paweł Kwapisz

Paweł Kwapisz Project Manager,
SEO, Growth Hacker,
SEM, Analityka
Inte...

Temat: Jak projektować skuteczne kampanie reklamowe, porady

zgadzam się, że freelancer ma absolutną przewagę nad agencją.. jeśli ma możliwość pociągnięcia większej ilości tematów niż jakiś wąski zakres.
Dla firmy dużo bardziej czasochłonne jest ogarnięcie kilku freenalcerów niż 1 agencji... A to że agencja słabo działa okazuje się dopiero po roku gdzie firma dostaje raport i widzi stagnację :)
Adam Wiatkowski

Adam Wiatkowski Data Architect |
E-commerce & Digital
Data Leader

Temat: Jak projektować skuteczne kampanie reklamowe, porady

Paweł, nikt nie ma nad nikim przewagi, ani feelancer ani agencja. Jeśli firma nie ma produktu i marki to niewiele jej pomoże. Przewagą agencji (szczególnie domu mediowego) jest to, że kupują taniej, bo masowo media. Jest to konkretna firma i musi się wywiązywać z umów. Natomiast większość firm nie ceni freelancerów bo są często kapryśni, nieuchwytni, w każdej chwili mogą zrezygnować i nie mają dyscypliny - cytuję jedynie klientów. Wielkie korporacje nie potrzebują efektywności, a jedynie zasobów ludzkich do "klepania" więc takie zlecają prace agencjom. Natomiast efektywność rzeczywiście może być wyższa u freelancera, bo ten nie robi masówki, często ma swoje know how - w przeciwieństwie do Agencji.

A co do tematu postu. Nawet Samsung ma masę kampanii online za 100 tys i nic nie sprzedaje. Wielkie korpa nauczyły się, ze online rzadko przynosi efekt (poza adwords),natomiast mali jeszcze w to wierzą. Efekt daje brand i dobry masowy produkt, bez tego prawie żadna kampania nie nie zdziała. Najśmieszniejsze są sytuacje kiedy Agencja albo feelancer pokazują jakich to niby cudów dokonali, bo firma w tym czasie rzeczywiście wzmocniła sprzedaż. Problem w tym, że to prawie nigdy nie jest ich zasługa, tylko dopisują się do sukcesu na który albo pracowało wiele osób albo koniunktura na produkt się zmieniła. Natomiast do porażek nikt się nie przyznaje. :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 11.02.16 o godzinie 21:06
Włodzimierz Micherdziński

Włodzimierz Micherdziński Prezes Zarządu- ABC
KOMPRESORY Sp. z o.
o

Temat: Jak projektować skuteczne kampanie reklamowe, porady

Mija jeden rok jeden rok walki o pozycje mojej firmy [url]http://www.abc-kompresory.pl[url] w internecie. Mam wzloty i upadki ale przez ten rok potrafiłem wpiąć się do top 10 z 7 - 10 fraz co mnie kosztowało ogrom pracy.
Tak fajnie było ale nastąpił krach i nie mam pojecia co sie stało, poza tym że Google starsznie zamieszało. Frazy potrafiły z top 10 wylecieć poza 100. Huśtawka niemozliwa do opanowania. Dzisiaj jestem z frazą kompresory w top 10 a jutro nie ma mnie nigdzie.
To samo dzieje sie u innych. Nie mam pojecia jak wrócić na poprzednie pozycje. Ma ktoś pomysł to chętnie skorzystam.
Adam Wiatkowski

Adam Wiatkowski Data Architect |
E-commerce & Digital
Data Leader

Temat: Jak projektować skuteczne kampanie reklamowe, porady

Content, optymalizacja, naturalne linki i dużo sharowania w social media. Niestety ale czas małych stronek powoli przemija, google wspiera raczej wielkie contenty. Cała sprzedaż nawet na słowo kompresory zdominowana przez allegro, olx , ceneo i inne platformy sklepowe. Ciężko z nimi walczyć mają malutką stronkę z ruchem na poziomie max. kilkaset wizyt dziennie. Ostatnio pojawił się nowy duży update, który miał ostatecznie skosić slabej jakości strony oparte o spam linki ze słabym contentem. Na razie widzę, że mu się to udało. Jeżeli Twój biznes oparty jest głównie o ruch organiczny na frazy na które wchodzi kilkadzesiąt osób, to radzę zmienić podejście bo takie siłowe ciągnięcie fraz seo i wiara że "darmowy" ruch organiczny zapewni kasę to droga do bankructwa - wielu właścicieli mikro stron to przerabiało

konto usunięte

Temat: Jak projektować skuteczne kampanie reklamowe, porady

Ja zdobyłem przewagę nad konkurencją chyba tylko i wyłącznie przez content strony. Uważam, że jeśli ktoś zna temat i łatwo przychodzi mu pisanie, to jest to bardzo duży plus w prowadzeniu strony i biznesu online. Profesjonalna treść zawsze się obroni.
http://www.cytrusy24.pl
Włodzimierz Micherdziński

Włodzimierz Micherdziński Prezes Zarządu- ABC
KOMPRESORY Sp. z o.
o

Temat: Jak projektować skuteczne kampanie reklamowe, porady

Agencje i inni pomagający za wielkie pieniądze w pozycjonowaniu fraz to w mojej ocenie nie do konca wiarygodni usługodawcy. Ja mam swoje zdanie i mam dowody na potwierdzenie mojej opinii. Jak podliczyłem, za frazy jakie proponowano mi pozycjonować musiałbym zapłacić dziennie po kilkadziesiąt złotych. A ja sam potrafiłem osiągnąć taki poziom bez żadnej pomocy.
Jednak jest haczyk, niestety czas jaki muszę poświęcić na aktywną pracę w internecie.
Nie każdy moze poświęcić tyle czasu co ja. Myślę że firmy pozycjonerskie poświęcają na jednego klienta po kilka minut tygodniowo i to musi wystarczyc. Dla mnie czas poświęcony to są konkretne pieniądze.
Nie polegam tylko na organicznym wyszukaniu ale kożystam też z reklamy na AdWords oraz Facebocu.
To wszystko przynosi wymierne efekty.
Obecność na forach takich jak to też jest wartościowa bo link umieszczony tutaj ma swoją wagę dla google.
https://www.abc-kompresory.pl/

Następna dyskusja:

Kampanie reklamowe - jak sp...




Wyślij zaproszenie do