Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Genialne hasło reklamowe

Agnieszka K.:"a świstak siedzi i zawija je w te sreberka..."
"a łyżka na to: niemożliwe!"
"tam też pracują ludzie..."



Nie potrafiłbym jednoznacznie stwierdzić, czy świstak zawija Milke czy AlpenGold.
Całkowicie zapmniałem już, jaki produkt reklamowała łiszka-niedowiarek:)

Hasła jednak bardzo mocno wpisały się do codziennego użytku.

Podobnie jest z hasłem "Be inspired" również genialne moim zdaniem. Ale nie potrafie sobie przypomnieć, którą telefonię reklamowało:)
Magdalena Z.

Magdalena Z. dyrektor
Warszawskie Studium
Aktorskie

Temat: Genialne hasło reklamowe

Leszek Dariusz S.:No nie pamiętam - ale czy kojarzycie jakiekolwiek hasła PRL-u ? - oczywiście reklamowe. Był taki okres kiedy usiłowano przedstawiać gospodarkę jako "rynkową" pamiętam nawet taką gazetkę "opinia" gdzie robiono różne rankingi produktów np 4 rodzaje latarek z opiniami i poradami. Oczywiście była to papierowa rzeczywistość, bo w sklepach tych czterech latarek na jednej półce spotkać się nie dało...


Z okresu PRL jakie pamietam....tak na szybciutko
"PRACUJĄC DLA KRAJU PRACUJESZ DLA KRAJU, WIĘCEJ STALI WIĘCEJ ZŁOMU"
"Zdrowie jednostki gwarancją zdrowia ogółu"
"Lotem blizej"
„Lody Bambino jedz latem i zimą”
Cały Naród popiera PZPR
no i Osieckiej " Coca cola to jest to"

....W PRLu hasło o lodach Babino nabardziej do mnie trafiało :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Genialne hasło reklamowe

Z PRL mialem okazję widzieć jak "cały naród buduje stolicę" bo akurat oprócz sprzedaży znaczkow/cegielek na ten cel bodaj SFOS, czy cuś tam, wozono co się da z calej Polski, rownież cegły rzeczywiste z rozbieranych na Dolnym śląsku domów, niekoniecznie zawalonych.

Choć ciekawe to wchodzenie do języka potocznego haseł reklamowych to jednakowoż, choćby z tego co pisze Sławek, raczej to strata niż zysk reklamodawcy
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: Genialne hasło reklamowe

dobre hasło to chyba coś więcej niż powszechna znajomość - to można uzyskać, klepiąc je codzień we wszystkich mediach...
musi być powiązane z produktem - jak choćby "milard w środę, miliard w sobotę" - i już wiadomo, o co chodzi;)
Karolina S.

Karolina S. "Niemożliwe" - to
nie jest słowo
francuskie"
/Napoleon/- ...

Temat: Genialne hasło reklamowe

kurde brzmi...slang dla nastolatków...ale świat się zmienia!!

Leszek Dariusz S.:Było , było Karolino... nawiasem mówiąc to jedyne hasło które pamiętam z tego okresu (tak na oko 90 - 93r) rym to potęga... :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Genialne hasło reklamowe

Mateusz G.:
musi być powiązane z produktem - jak choćby "milard w środę, miliard w sobotę" - i już wiadomo, o co chodzi;)

a o co chodzi jeśli wolno spytać? padł jakiś miliard?
Karolina S.

Karolina S. "Niemożliwe" - to
nie jest słowo
francuskie"
/Napoleon/- ...

Temat: Genialne hasło reklamowe

"prawie robi różnicę" juz weszlo do naszego jezyka..

ciekawe czy kiedys zapomnimy ze to byl Zywiec...

kolejne ktore wchodzi do "slowoobiegu"

"takie rzeczy to tylko w erze" :)

Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Genialne hasło reklamowe

Nie widzę nic ciekawego w tym haśle Mateuszu. Powiązanie z produktem w tym wypadu owszem ale co z tego skoro wieje nudą. Powiązanie moim zdaniem nie może być takie dosłowne. Przykładem niech będzie Citroen który obiecuje, że polubimy każdą drogę - zmusza w ten sposób do odrobinu myślenia i efektownie sprzedaje zalety marki
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Genialne hasło reklamowe

Zgadzam się Karolino: te dwa hasła robią prawdziwą furorę i możliwe że przeżyją swój produkt co się zresztą niejednokrotnie zdarzało. Wspomniany tu "cukier krzepi" znają chyba wszyscy tak samo jak "reklama dźwignią handlu". Niestety nawet najlepszy slogan, jeśli nie będzie powtórzony ileś tam razy po prostu nie zaistnieje - słaby, mimo wałkowania na okrągło będzie budził negatywne konotacje...
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: Genialne hasło reklamowe

>>Andrzej-Ludwik
lotto
ciekawe nie jest, ale ja je nie wiedzieć czemu zapamiętałem
może i nudne, ale skuteczne - a o to chodzi w reklamie, prawda?
;)
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Genialne hasło reklamowe

Mateusz co to za skuteczność - na torturach bym sobie go nie przypomniał a pewnie było nieźle wałkowane. Inna sprawa, że w życiu w nic takiego nie grałem (lotto) Nuda oznacza brak reakcji a to najgorszy możliwy rezultat. To już znacznie korzystniej jest irytować odbiorcę. Może z tej złości nie kupi od razu ale markę zapamięta a to się kiedyś może zwrócić...
Karolina S.

Karolina S. "Niemożliwe" - to
nie jest słowo
francuskie"
/Napoleon/- ...

Temat: Genialne hasło reklamowe

ok czyli wrzuciliśmy temat hasełek które są nudne, bezużyteczne i nieciekawe...wiem, że to trudne pytanie, ale czy pamiętacie jakieś?? oprócz tego miliarda ...kurczę jak to szło? ;-)))
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: Genialne hasło reklamowe

nie wiem, czy bezużyteczne, ale dla mnie antyskuteczne to z erą było, że tak to tylko w erze, gdy kretyn w biurze podróży, czy innym salonie samochodowym rżnie głupa, a drugi kretyn/kretynka że mu te kretynizmy przełkną w erze i jeszcze będą zadowoleni z tego. To gorsze niż czary z mleka, te chociaż były wpadające w ucho. Marketing operatora miał chyba zły dzień, gdy to akceptował.

konto usunięte

Temat: Genialne hasło reklamowe

Piotr M.:nie wiem, czy bezużyteczne, ale dla mnie antyskuteczne to z erą było, że tak to tylko w erze, gdy kretyn w biurze podróży, czy innym salonie samochodowym rżnie głupa, a drugi kretyn/kretynka że mu te kretynizmy przełkną w erze i jeszcze będą zadowoleni z tego. To gorsze niż czary z mleka, te chociaż były wpadające w ucho. Marketing operatora miał chyba zły dzień, gdy to akceptował.


Tak, gupio wyszło. Ale już po kilku dniach od premiery mój helpdeskowiec wyjechał do mnie, po prośbie o reinstalację kompa: "takie rzeczy to tylko w Erze..." Tak oto szmira wchodzi w życie...
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Genialne hasło reklamowe

Co do ery też mam takie wrażenia jak Piotr, drugie to ostatnio latajace z ostrą kartą /kredytową/ - szajbus lata po sklepie i przycina metki i to ma mnie przekonać do tej karty. Dzieki bogu ląduje w objęciach ochrony, a aż się prosi by byli to sanitariusze...
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Genialne hasło reklamowe

Ja jednak broniłbym ery - hasło doskonale przemyca zaletę. Określenia typu szmira w wypadku sloganów i haseł wydają mi się kompletnie nieadekwatne - to nie dzieła literackie - to ma trafiać do jak największej grupy odbiorców (tak niestety wygląda to w telefoni)
Hasło już weszło do potocznego języka i bawi się tym młodzież i starsi. Wrażenie, że być może w tej erze to możnaby coś więcej jest bezcenne a więc sukces
Zgadzam się natomiast co do karty - raczej błąd co do oceny poczucia humoru potencjalnego nabywcy.


Leszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 15.10.06 o godzinie 22:44
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Genialne hasło reklamowe

Z tego co zauważam to hasło owszem weszlo aliści w kontekście odwrotnym do zamierzonego, więc nie wiem gdzie ten zysk ery :)
Agnieszka K.

Agnieszka K. public relatons:
PR-omocja,
szkolenia, internet

Temat: Genialne hasło reklamowe

Sławek W.:
Nie potrafiłbym jednoznacznie stwierdzić, czy świstak zawija Milke czy AlpenGold.
Całkowicie zapmniałem już, jaki produkt reklamowała łiszka-niedowiarek:)

Hasła jednak bardzo mocno wpisały się do codziennego użytku.

Podobnie jest z hasłem "Be inspired" również genialne moim zdaniem. Ale nie potrafie sobie przypomnieć, którą telefonię reklamowało:)


być może właśnie dlatego, że jak pisałam nie były to stricte hasła reklamowe, a jedynie zdania wyjete z kontekstu reklamy, jako całości...

ps- świstak zdecydowanie zawija milkę! ;-)

Agnieszka K.

Agnieszka K. public relatons:
PR-omocja,
szkolenia, internet

Temat: Genialne hasło reklamowe

Karolina A.:ok czyli wrzuciliśmy temat hasełek które są nudne, bezużyteczne i nieciekawe...wiem, że to trudne pytanie, ale czy pamiętacie jakieś?? oprócz tego miliarda ...kurczę jak to szło? ;-)))


a to chyba typowo polskie - zaczęło się od najlepszych i inspirujących, a wylądowało na nudnych, nieciekawych i bezużytecznych ;-)

edit:
a swoją drogą, to jeśli takie hasło pamiętamy, to chyba nie do końca jest bezużyteczne, prawda? :]




Agnieszka K. edytował(a) ten post dnia 15.10.06 o godzinie 22:53
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Genialne hasło reklamowe

Ja natomiast obserwuję użycie tego zwrotu w sytuacjach z erą nie związanych zupełnie, a to zysk moim zdaniem spory; oznacza to bowiem "wchłonięcie" hasła na tyle uważnie by adaptować je do innych sytuacji. Oznacza również zrozumienie i docenienie żartu i pośrednio "nosicielstwo" zalety którą chcieli nam pokazać



Wyślij zaproszenie do