Tomasz K.

Tomasz K. Prezes spółki,
Kierownik projkektów
Java EE, SCRUM
Produc...

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

Witam!

Co Szanowni Grupowicze sądzą na temat rzeczywistej liczby użytkowników na Facebook.

Przeglądałem ostatnio kilkanaście ogłoszeń typu:
- Zlecę wygenerowanie 500 kont na Facebook
- Zlecę wygenerowanie konta ze 100 lub więcej Fanów

Jeżeli do tego dodamy, działania organizacji rządowych mających na celu manipulowanie opinią publiczną, to na ile wiarygodnym narzędziem do budowania marki, do reklamy staje się Facebook?

Jakie są wasze opinie?

Pozdrawiam
Tomek
Bogusław K.

Bogusław K. kierownik serwisu,
Epsilon S.C.

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

Miejsce, w którym trzeba być. Zajmujesz się tworzeniem gier, działalnością rozrywkową, itp. to nawet możesz korzystać z ich reklam i tworzyć aplikacje. Czego więcej spodziewać się po miejscu, które po prostu daje wyrazić siebie a jest czymś trochę więcej niż NK. Czas poświęcany na aktywnym byciu tam jest wystarczającym kosztem dla firm. Budowanie marki wiąże się dla mnie z czymś więcej niż tylko organizowanie konkursów gdzie można wygrać sprzęt. Owszem jest to jedna z rzeczy, ale obejmuje tylko częściowo populację "F". Masz możliwość zerknięcia na to kto jest twoim fanem i ew. porozmawiać z nim, więc użytkowników możesz weryfikować, a jak przy okazji masz kilku fałszywych to lepiej wyglądasz, ktoś widocznie uznał, że chce tak wydać pieniądze... w końcu kasa zostaje w kraju do przedsiębiorczych, a nie idzie do "F" ;-) Tak się znajomych zdobyło, ale szefowi może się przedstawić, że kampania jest skuteczna.
Arkadiusz Gnat

Arkadiusz Gnat Manager Ośrodka
Kształcenia Dekarzy

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

Sama ilość fanów nic nie da, jeśli nie będą to fani utożsamiający się z daną marką.
Tomasz K.

Tomasz K. Prezes spółki,
Kierownik projkektów
Java EE, SCRUM
Produc...

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

Bogusław K.:
Miejsce, w którym trzeba być.

Ale czy to trzeba być w jakikolwiek sposób zwróci się.

Czy znacie może jakiekolwiek dane dotyczące tego, jak bycie na facebook przekłada się na sprzedaż.

konto usunięte

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

Bogusław K.:
Miejsce, w którym trzeba być.
Po co?
Marcin M.

Marcin M. prasa, książka, ruch

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

Arkadiusz Gnat:
Sama ilość fanów nic nie da, jeśli nie będą to fani utożsamiający się z daną marką.
jeśli nie będą to fani czesto i regularnie wchodzący w interakcje na fanpage'u. śmieszą mnie strony z kilkudziesięcioma tysiącami "fanów" i śladowymi ilościami lajków czy komentarzy.
potem firma która ma takich wirtualnych fanów puszy się: ile to osób odwiedza naszą stronę! a tymczasem ona jest jedną z dziesiątek/setek stron na które się co prawda "lubi" ale na które się nie zagląda. brak zrozumienia zasad funkcjonowania FB jest tak samo powszechny jak owczy pęd do zakładania tam profili firmowych...
Dominika D.

Dominika D. Managing Partner,
Digital Recruiter

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

Nie ma takich danych.
Facebook jest przede wszystkim narzędziem wizerunkowym, nie zaś sprzedażowym, jakkolwiek można prowadzić sprzedaż poprzez fanpage.
Tomasz Karczewski:
Bogusław K.:
Miejsce, w którym trzeba być.

Ale czy to trzeba być w jakikolwiek sposób zwróci się.

Czy znacie może jakiekolwiek dane dotyczące tego, jak bycie na facebook przekłada się na sprzedaż.

konto usunięte

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

Pewnie można to sobie aproksymować na podstawie innego systemu, do którego statystyk jest dostęp. Pewnie w określonym kraju i przy określonym zasięgu medium ilość fikcyjnych kont dałoby radę oszacować z danych empirycznych.
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

Tomasz Karczewski:
Jeżeli do tego dodamy, działania organizacji rządowych mających na celu manipulowanie opinią publiczną

Co masz na myśli?
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

Tomasz Karczewski:
Przeglądałem ostatnio kilkanaście ogłoszeń typu:
- Zlecę wygenerowanie 500 kont na Facebook
- Zlecę wygenerowanie konta ze 100 lub więcej Fanów

tego typu działania służą jedynie łechtaniu ego zlecającego lub ratują zadki agencji która nie sprostała zadaniu ściągniecia odpowiedniej ilości fanów :)
Jest różnica między ilością użytkowników a ilościa aktywnych urzytkowników - gdzieś takie dane widziałem, jak wykopię to dokleję :)

Dominik Szewior:
Tomasz Karczewski:
Jeżeli do tego dodamy, działania organizacji rządowych mających na celu manipulowanie opinią publiczną

Co masz na myśli?

Gdzie jest krzyż?! Gdzie jest krzyż?!
Zabierz babci dowód ;)

Człowiek to zwierze stadne - widząc FP z milionem fanów szybciej kliknie w Lubie To! niż w FP z setką wspomnianych :) Nawet jesli nie do końca popierasz "spawę" to mając nawet fikcyjne poparcie, łatwiej jest przekonać "ofiarę" do zmiany zdania :) W polityce jak znalazł :PPiotr L. edytował(a) ten post dnia 13.05.11 o godzinie 16:59
Marcin M.

Marcin M. prasa, książka, ruch

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

na antywebie lub wirtualnych mediach? gdzieś tam był artykuł na ten temat.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

http://www.goldenline.pl/forum/2008160/zakup-fanow-na-...
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

Tomasz Karczewski:
Bogusław K.:
Miejsce, w którym trzeba być.

Ale czy to trzeba być w jakikolwiek sposób zwróci się.

To zależy co ma się zwrocić. Facebook stał się na tyle duży i daje tak dużo możliwości, że można na nim prowadzić przeróżne rodzaje działań reklamowych o bardzo różnych celach. Można budować swiadomość i można wizerunek. Można zaangażowanie poprzez multum możliwości interakcji. Można prowadzić akcje promocyjne i konkursy i...
Dominika D.:
Nie ma takich danych.
Facebook jest przede wszystkim narzędziem wizerunkowym, nie zaś sprzedażowym, jakkolwiek można prowadzić sprzedaż poprzez fanpage.

...i jak najbardziej mierzyć wpływ na sprzedaż Dominiko... :)
że już nie wspomnę o możliwości prowadzenia sprzedaży bezpośrednio na FB.
Tomasz Karczewski:
Czy znacie może jakiekolwiek dane dotyczące tego, jak bycie na facebook przekłada się na sprzedaż.

Znam, ale nie mogę się podzielić.
Mogę natomiast powiedzieć jakiej marki to dotyczy i jakiego projektu: Danio / Świat Danio - m.in:
http://www.facebook.com/apps/application.php?id=129250...
Jest też na naszej klasie, gronie i mojej generacji (to chyba zresztą pierwsza taka multiplatformowa aplikacja):
http://www.malyglod.pl/

konto usunięte

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

okazuje się, że te wielkie liczby fanów na FB są tylko pozorne, bo rzeczywistą aktywność wykazują tylko drobne frakcje "lubisiów"
http://mirekpolyniak.wordpress.com/2011/04/10/fanpaget...
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

Mirek Połyniak:
okazuje się, że te wielkie liczby fanów na FB są tylko pozorne, bo rzeczywistą aktywność wykazują tylko drobne frakcje "lubisiów"
http://mirekpolyniak.wordpress.com/2011/04/10/fanpaget...

Ano.
I właśnie dlatego "branża" już od pewnego czasu poszukuje odpowiednich mierników sukcesu aktywnosci na fanpage, bo z pewnością sama ilosć fanów nią nie jest. Problemem nie jest nawet dojście do tego jakie to moga być mierniki (np ilość interakcji / komentarzy pod wpisami, ilość czasu per user, powracalność etc). Problemem jest wypracowanie standardu, który zostanie szeroko zaakceptowany. Być może będzie to jakiś "metawskaźnik" agregujący kilka takich miar? Być może dopiero propozycja jakiegoś dużego gracza (samego FB lub Googla) taki standard ustali? Who knows...

konto usunięte

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

"Interaktywność per 1000 to zbiorczy wskaźnik wszystkich aktywności fanów w obrębie fan page’a, z uwzględnieniem liczby fanów; umożliwia porównywanie fan page’ów o bardzo zróżnicowanej liczbie fanów; Index interaktywności fanów / liczba fanów (za Fanpage Trender)"
http://mirekpolyniak.wordpress.com/2011/05/11/serce-i-...

konto usunięte

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

Mirek Połyniak:
"Interaktywność per 1000 to zbiorczy wskaźnik wszystkich aktywności fanów w obrębie fan page’a, z uwzględnieniem liczby fanów; umożliwia porównywanie fan page’ów o bardzo zróżnicowanej liczbie fanów; Index interaktywności fanów / liczba fanów (za Fanpage Trender)"
Cholernie logiczne i zrozumiałe...
Czyli liczba fanów przez liczbę fanów pomnożona przez liczbę pi...
Marek S.

Marek S. CEO | Chief
Strategy Officer @
Przeagencja

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

po pierwsze to nie podchodźmy do tematu od strony, od której podchodzić nie wypada....

po drugie to nie tak, że każdy podmiot musi być na facebooku - to takie bezcelowe generalizowanie ...

po trzecie ;)
Stanisław Grabowski:
Facebook stał się na tyle duży i daje tak dużo możliwości, że można na nim prowadzić przeróżne rodzaje działań reklamowych o bardzo różnych celach. Można budować swiadomość i można wizerunek.

nie lubię takich statement'ów: można budować świadomość ... można? zbudował ktoś? potwierdził to badaniami?
odpowiem: nie. póki nikt tego nie zbadał ... to chyba zbyt odważne hmm?

co mierzymy? mierzymy aktywność fanów, poziom interakcji - czyli tak naprawdę możemy analizować poprawność prowadzenia fan page'a na podstawie wzrostów lub spadków aktywność, przyrostu liczby fanów (opis narzędzia http://marekstankiewicz.blogspot.com/2011/04/tutorial-...

Generalnie chyba chodzi o to byśmy nie zachowywali się jak marketingowe lemmingi i nie szli ślepo przed siebie ;)

kiedyś popełniłem krótki artykuł na ten temat budowania świadomości brandów na fb ;) polecam ;)
http://marekstankiewicz.blogspot.com/2011/01/marketing...

pozdr ;)Marek マレック Stankiewicz edytował(a) ten post dnia 15.05.11 o godzinie 02:13
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

Przepraszma Marku, ale uważam,że gonisz ducha :

"Jeśli dotarłaś / dotarłeś do tego miejsca to wierz mi, pracuję w tej chwili nad badaniem, które mogłoby być wykładnią działań w tym medium - mogłoby wskazać w sposób niezmącony przez aktywności w innych kanałach skuteczność działań w serwisach społecznościowych.".

Nigdy nie da się oddzielić poszczególnych punktów styku z marką od innych. Nie przewidzisz rozmowy w windzie z sąsiadem, ani imprezy, ani starej ulotki, którą ktoś znajdzie w czasie sprzątania. Co gorsze i mające chyba największy wpływ - nie przewidzisz zmian an rynku : nowych reklam, produktów, opinii o produktach konkurencji i jej ruchów. No way. A jak wiadomo jedno jest pewne : rynek jest w ciągłym ruchu.
Musiałbyś "wyłączyć" cały świat na czas badania - a przynajmniej dla grupy kontrolnej.
Sorry, nie da się. Ale próbuj :):):)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 15.05.11 o godzinie 02:39

konto usunięte

Temat: Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki

Marek マレック Stankiewicz:
po drugie to nie tak, że każdy podmiot musi być na facebooku - to takie bezcelowe generalizowanie ...

Na tym opiera się cała strategia Facebooka, że nie wypada nie być, że nie ma to sensu, itd. Na promocję tej strategii idą spore pieniądze i nie mówię tylko o działaniach typy buzz, ale o umowy, jakie agencje mają z FB.
po trzecie ;)

nie lubię takich statement'ów: można budować świadomość ... można? zbudował ktoś? potwierdził to badaniami?
odpowiem: nie. póki nikt tego nie zbadał ... to chyba zbyt odważne hmm?

Przecież to łatwo sprawdzić i robi się to. Możemy określić kilka wskaźników mierzenia świadomości marki:

- rozpoznawanie znaku towarowego
- wiedza na temat profilu działalności
- bezpośrednia styczność z produktem/usługą
- preferowanie wyboru ponad inne marki

itp.

Więc chyba jednak można.
np.: http://bank-millennium.e-banki.com/marka-banku-millenn...
(pierwszy lepszy link z google)Michał Pijet edytował(a) ten post dnia 15.05.11 o godzinie 03:57

Następna dyskusja:

budowanie wizerunku marki l...




Wyślij zaproszenie do