Tomasz K.

Tomasz K. Marketing Manager,
Heineken
International

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

i wielki sukces w USA. Jakie są Wasze opinie?

http://www.youtube.com/watch?v=L-4zfsy6rsM
http://www.youtube.com/watch?v=8Bc0WjTT0Ps

BTW
To nie jest badanie/test. Czysta ciekawość branżowa ;-)

konto usunięte

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

http://www.bloomberg.com/news/2011-12-18/heineken-enli...

Powiedzmy sobie szczerze, że innego wyjścia nie było :)

A kampania trafiona według mnie. Nie żebym znał rynek amerykański, ale i marka "rodzima" zza miedzy (Meksyk) i reklama po prostu jest klimatyczna, oparta na dobrym sprawdzonym motywie - prezentacja pewnego zawadiackiego ale i dojrzałego stylu życia, mentalności, postawy. I realizowana konsekwentnie (staythirstymyfriends.com, dosequis.com/academy) co summa sumarum daje efekty.

Dodatkowo trzeba sobie zdawać sprawę jak amerykański konsument postrzega XX w porównaniu z Coroną czy korporacyjnymi sikaczami ;) i to też decyduje, np.


Dos Equis is better tasting (more of that crisp hoppy Euro beer flavour).

...but I think Dos Equis is a MUCH better beer in general.

So I would take Dos Equis over Corona if I had the choice.

itp.

konto usunięte

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

Na fali jest już od jakegoś czasu w Stanach budowanie marek dla latynosów - bo to najszybciej rośnie, a przy okazji jeszcze co nieco z pobocza się zgarnia.
Powinni w pewnym momencie wprost powiedzieć, że to piwo dla macho (przynajmniej zgodnie z teorią) i tego sie trzymać.

konto usunięte

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

A w 1945...
Serio? :)
Przecież te reklamy i najbardziej interesujący człowiek świata znane są już od długieeeeeeeeeego czasu :)
Co nie zmienia faktu, że kampania rządzi na całej linii.

konto usunięte

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

No dobrze. A dlaczego to "wzbudza emocje w branży"?

konto usunięte

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

Hubert Tatarkiewicz:
No dobrze. A dlaczego to "wzbudza emocje w branży"?

W InBev-ie pewnie trochę wzbudza :P Wśród lokalnych marek może też. W grupie Modelo może trochę. Ale żeby zaraz cała "branża" :D

konto usunięte

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

Nie bardzo rozumiem po prostu, o jakie emocje chodzi. Ot, jakieś filmiki.

konto usunięte

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

Hubert Tatarkiewicz:
Nie bardzo rozumiem po prostu, o jakie emocje chodzi. Ot, jakieś filmiki.

Serio nie rozumiesz? Filmiki są częścią ofensywy marketingowej Heinekena w US w związku z mocną utratą udziałów w rynku na korzyść konkurencji. Koniem pociągowym jest quasi-lokalna marka XX, która dzięki(?) kampanii zaczęła się bardzo dobrze sprzedawać. Choć opinie analityków są sprzeczne a propos tego "sukcesu", to rozumiem, że dla bezpośrednio zainteresowanych może być wiele emocji :P
Tomasz K.

Tomasz K. Marketing Manager,
Heineken
International

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

Ciekawe...
I świetny cytat, biorąc pod uwagę, że XX jest piwem ... jeszcze słabszym i mniej goryczkowym niż bardzo lekka Corona ... ;-)
A z tym wyjściem to nie zupełnie tak - XX rozpoczał tą kampanię zanim Heineken zaczął tracić udziały... No chyba, że tamtejsi wizjonerzy przewidzieli ;-)

Dariusz G.:
http://www.bloomberg.com/news/2011-12-18/heineken-enli...

Powiedzmy sobie szczerze, że innego wyjścia nie było :)

A kampania trafiona według mnie. Nie żebym znał rynek amerykański, ale i marka "rodzima" zza miedzy (Meksyk) i reklama po prostu jest klimatyczna, oparta na dobrym sprawdzonym motywie - prezentacja pewnego zawadiackiego ale i dojrzałego stylu życia, mentalności, postawy. I realizowana konsekwentnie (staythirstymyfriends.com, dosequis.com/academy) co summa sumarum daje efekty.

Dodatkowo trzeba sobie zdawać sprawę jak amerykański konsument postrzega XX w porównaniu z Coroną czy korporacyjnymi sikaczami ;) i to też decyduje, np.


Dos Equis is better tasting (more of that crisp hoppy Euro beer flavour).

...but I think Dos Equis is a MUCH better beer in general.

So I would take Dos Equis over Corona if I had the choice.

itp.Tomasz K. edytował(a) ten post dnia 22.02.12 o godzinie 00:06
Tomasz K.

Tomasz K. Marketing Manager,
Heineken
International

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

mmm, tzn. co powinni zrobić i czego się trzymać?
akurat XX nie jest dla latynosów, bo w Meksyku jest ... malutki
Andrzej Leszczyński:
Na fali jest już od jakegoś czasu w Stanach budowanie marek dla latynosów - bo to najszybciej rośnie, a przy okazji jeszcze co nieco z pobocza się zgarnia.
Powinni w pewnym momencie wprost powiedzieć, że to piwo dla macho (przynajmniej zgodnie z teorią) i tego sie trzymać.
Tomasz K.

Tomasz K. Marketing Manager,
Heineken
International

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

Precyzując - w branży marketingowej wywołuje różne, przeciwstawne często opinie, jest przywoływana jako przykład (dobry, zły), częściej dobry, choć łamie "obowiązujące" zasady. Dlaczego tak jest:

Bo polaryzuje odbiorców (konsumentów) - na wielbicieli i na takich, którzy albo uważają, że jest głupia albo jej zupełnie nie rozumieją

Bo operuje kontrowersyjnym, ironicznym humorem, gdzie marka trochę robi z siebie "jajo", żeby bawić odbiorcę (jak np. Plus i Mumio), co dla wielu marketingowców jest grzechem

Bo rozwija z powodzeniem markę/piwo, które wzięło się trochę "znikąd" i niczym szczególnym (w zakresie produktu, nazwy, opakowania) się nie wyróżnia, a do tego ma cenę premium - a to wbrew dogmatom w branży piwnej

Bo buduje markę opierając się przez lata na jednej tej samej postaci (ryzykowne)

Bo ta postać (i w dużej mierze "twarz marki") jest 2x starsza od grupy docelowej, do której adresowana jest (z sukcesem!!) kampania

A ja jestem ciekawy opinii marketingowców w Polsce
Hubert Tatarkiewicz:
No dobrze. A dlaczego to "wzbudza emocje w branży"?

konto usunięte

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

Podpytuję, bo reklamy są przeciętne pod każdym względem (zresztą piszesz, że i produkt niczym szczególnym się nie wyróżnia). Przykłady "łamania zasad", które przytaczasz, są dla mnie czymś zupełnie naturalnym i - powiedzmy sobie, NORMALNYM. Aberracją natomiast, świadczącą o zaawansowanej arteriosklerozie mózgu, są twierdzenia w rodzaju "twarz marki musi mieścić się w docelowej grupie wiekowej".
Zobaczyłem zatem coś przeciętnego, operującego wachlarzem środków które uznaję za normalne i po prostu nie rozumiałem o co kaman z tymi emocjami...

konto usunięte

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

Tomasz K.:
Ciekawe...
I świetny cytat, biorąc pod uwagę, że XX jest piwem ... jeszcze słabszym i mniej goryczkowym niż bardzo lekka Corona ... ;-)

Jeżeli kwestionujesz wypowiedzi na forach i wiesz lepiej co konsumentowi smakuje, to cóż poradzić. :) To sa trzy oderwane cytaty, wzięte z wypowiedzi z pierwszego z brzegu forum http://www.blueagaveforum.com

Czasem warto poczytać co maluczkim się w danej marce podoba, a co nie. Feedback zawsze jest cenny.
A z tym wyjściem to nie zupełnie tak - XX rozpoczał tą kampanię zanim Heineken zaczął tracić udziały... No chyba, że tamtejsi wizjonerzy przewidzieli ;-)

Być może, podkreślam, że ani story nie znam, ani specjalistą od US market nie jestem. Ale artykuł w Bloombergu sugeruje cokolwiek inaczej i chyba jest cokolwiek bardziej obiektywny, a na pewno podaje więcej danych świadczących za przedstawianą wersją. :)
Tomasz K.

Tomasz K. Marketing Manager,
Heineken
International

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

Dariusz G.:
Tomasz K.:
Ciekawe...
I świetny cytat, biorąc pod uwagę, że XX jest piwem ... jeszcze słabszym i mniej goryczkowym niż bardzo lekka Corona ... ;-)

Jeżeli kwestionujesz wypowiedzi na forach i wiesz lepiej co konsumentowi smakuje, to cóż poradzić. :) To sa trzy oderwane cytaty, wzięte z wypowiedzi z pierwszego z brzegu forum http://www.blueagaveforum.com

O rany.... kwestionujesz, wiesz lepiej...
Napisałem tylko, że to ciekawe, bo ktoś stwierdza, że piwo A jest bardziej goryczkowe niż B. Goryczkowość można obiektywnie zmierzyć i podzieliłem się wiedzą, że akurat w rzeczywistości jest odwrotnie. To tylko potwierdzenie siły marketingu
Czasem warto poczytać co maluczkim się w danej marce podoba, a co nie. Feedback zawsze jest cenny.

Jasne. Czytać, a potem interpretować i wyciągać wnioski...
A z tym wyjściem to nie zupełnie tak - XX rozpoczał tą kampanię zanim Heineken zaczął tracić udziały... No chyba, że tamtejsi wizjonerzy przewidzieli ;-)

Być może, podkreślam, że ani story nie znam, ani specjalistą od US market nie jestem. Ale artykuł w Bloombergu sugeruje cokolwiek inaczej i chyba jest cokolwiek bardziej obiektywny, a na pewno podaje więcej danych świadczących za przedstawianą wersją. :)

Bloomberg stwierdzał, że A spada, a B rośnie. Ty wywnioskowałeś, że "wprowadzono B bo A spadało" (co nie jest prawdą). Tylko do tego się odniosłem. Zresztą to drobiazg nie ma to znaczenia dla tematu tego wątku ;-)

Relax ;-)

konto usunięte

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

Tomasz K.:

Relax ;-)

Przecież chciałeś emocje :) Pax :)
Tomasz K.

Tomasz K. Marketing Manager,
Heineken
International

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

Dariusz G.:
Tomasz K.:

Relax ;-)

Przecież chciałeś emocje :) Pax :)

Fakt ;-)

konto usunięte

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

akurat XX nie jest dla latynosów, bo w Meksyku jest ... malutki
W US latynosi to najszybciej rozwijająca się grupa. I to co kierowane do nich w US najszybciej się rozwija.
Tomasz K.

Tomasz K. Marketing Manager,
Heineken
International

Temat: Dos Equis - kampania wzbudzająca wiele emocji w branży...

Andrzej Leszczyński:
akurat XX nie jest dla latynosów, bo w Meksyku jest ... malutki
W US latynosi to najszybciej rozwijająca się grupa.
w jakimś uogólnieniu - prawda

I to co
kierowane do nich w US najszybciej się rozwija.
powiedzmy

Ja pisałem, że Dos Equis nie jest adresowany do Latynosów



Wyślij zaproszenie do