Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Czy istnieje sensowna, pozyteczna reklama? W...

Czeslaw K.:
dwustronna w sensie: obie strony monety :)
a moze faktycznie, lepiej powiedziec dwusladowa?
Natomiast obustronna, to bardziej ta interaktywna?

Pomyliłem się trochę Czesławie, poprawiłem poprzedni post. Teoretycznie Piotr miał rację.

Wyróżniamy:
komunikację dwustronną: symetryczną i asymetryczną.

Asymetryczność polega na tym, że odbiorca nam nie komunikuje niczego wprost. My badamy jego potrzeby i na nich się opieramy. Symetryczna polega na tym, że on sam mówi nam czego chce. Przykładem tego jest np. tablica na facebooku i profile firm. Callcenter, gdzie można zadzwonić w każdej chwili. I tym podobne. :)

P.s - reklama zawsze będzie coś sprzedawała bo taka jest jej cecha. Czasami będzie to produkt, czasem idea albo wizerunek firmy. Nie istnieje po prostu reklama, która "nie sprzedaje". Jeśli by istniała, to nie nazywałaby się reklamą : )
Powtarzam: nie mówię o kłamstwie i wprowadzaniu w błąd, mówię o zatajaniu "wad".

Ta firma przebiła wszystkich swoją szczerością:


Obrazek
Adrian Dąbrowski edytował(a) ten post dnia 27.04.13 o godzinie 10:40

Temat: Czy istnieje sensowna, pozyteczna reklama? W...

Piotr M.:
Jesteś pewien, że coś takiego da się znaleźć W KAŻDEJ REKLAMIE?

Jejku Ola, nie przesadzaj, pokazałem Ci pewną metodę, a Ty chcesz się jej doszukiwać w każdej reklamie.

"Podstawowa zasada reklamy jest taka, ze wolno żyć z głupoty innych, ale nie wolno ogłupiać.
A przekazywanie nierzetelnych informacji jest nieetyczne i niezgodne z prawem. "

Staram dowiedzieć o co Ci chodzi, skoro nie zauważasz "nierzetelności" reklam.
Powtarzam: nie mówię o kłamstwie i wprowadzaniu w błąd, mówię o zatajaniu "wad".

WADA - 1. ujemna cecha charakteru, przywara; 2. brak, uszkodzenie obniżające wartość jakiegoś przedmiotu; 3. niedorozwój, zniekształcenie, nieprawidłowa budowa lub złe działanie jakiegoś narządu żywego organizmu.

Szkodliwe substancje w żywności to zdecydowanie jest złe działanie.
Czeslaw K.:
ach dobra reklama, NIE MOZE informowac (znam przyklady) i przemawiac jezykiem korzysci, ewent. troche bawic.
I w ten sposob zacheca do zakupu. Co dlugafolowo przeklada sie zawsze na zwiekszone zaufanie, lojalnosc klientow i tym samym zyski, przetrwanie firmy.

Jak produkt jest genialny i trafia w potrzeby danej grupy ludzi to wystarczy, że będzie informowała. Nie zawsze jednak tak jest. Reklamowane są produkty niezdrowe, niesmaczne i nikomu nie potrzebne. Wówczas reklama nie skupia się na walorach produktu, ale na np. nastroju jaki może wywołać niedzielne śniadanie z rodziną obowiązkowo z ... herbatą, kawą, margaryną konkretnej marki.
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Czy istnieje sensowna, pozyteczna reklama? W...

Aleksandra L.:
Piotr M.:
Jesteś pewien, że coś takiego da się znaleźć W KAŻDEJ REKLAMIE?

Jejku Ola, nie przesadzaj, pokazałem Ci pewną metodę, a Ty chcesz się jej doszukiwać w każdej reklamie.

"Podstawowa zasada reklamy jest taka, ze wolno żyć z głupoty innych, ale nie wolno ogłupiać.
A przekazywanie nierzetelnych informacji jest nieetyczne i niezgodne z prawem. "

Staram dowiedzieć o co Ci chodzi, skoro nie zauważasz "nierzetelności" reklam.
Powtarzam: nie mówię o kłamstwie i wprowadzaniu w błąd, mówię o zatajaniu "wad".

WADA - 1. ujemna cecha charakteru, przywara; 2. brak, uszkodzenie obniżające wartość jakiegoś przedmiotu; 3. niedorozwój, zniekształcenie, nieprawidłowa budowa lub złe działanie jakiegoś narządu żywego organizmu.

Szkodliwe substancje w żywności to zdecydowanie jest złe działanie.
Czeslaw K.:
ach dobra reklama, NIE MOZE informowac (znam przyklady) i przemawiac jezykiem korzysci, ewent. troche bawic.
I w ten sposob zacheca do zakupu. Co dlugafolowo przeklada sie zawsze na zwiekszone zaufanie, lojalnosc klientow i tym samym zyski, przetrwanie firmy.

Jak produkt jest genialny i trafia w potrzeby danej grupy ludzi to wystarczy, że będzie informowała. Nie zawsze jednak tak jest. Reklamowane są produkty niezdrowe, niesmaczne i nikomu nie potrzebne. Wówczas reklama nie skupia się na walorach produktu, ale na np. nastroju jaki może wywołać niedzielne śniadanie z rodziną obowiązkowo z ... herbatą, kawą, margaryną konkretnej marki.

Ola, mam niestety wrażenie, że troszkę zagalopowałaś się w idealizmie.

Temat: Czy istnieje sensowna, pozyteczna reklama? W...

Piotr M.:
Ola, mam niestety wrażenie, że troszkę zagalopowałaś się w idealizmie.

Albo to Ty zamknąłeś oczy na to czym jest reklama :-)

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

Temat: Czy istnieje sensowna, pozyteczna reklama? W...

Co robi większość ludzi jak reklama pojawia się w TV lub necie?
Przełącza kanał, blokuje adblockiem albo zamyka.
Jak mam oglądać reklamy w trakcie filmu to wolę kupić/ściągnąć film i olać reklamy.
Poza tym nie na darmo poważne firmy na stronach nie mają reklam np. konkurencji.
Bo to irytuje.
Jeżeli ktoś coś robi źle lub mało efektywnie to zazwyczaj jest zwalniany.
Jeśli społeczeństwo traktować jak Caritas to można się nieźle zawieść.
Rynek jest brutalny, świat jest brutalny.
A reklamy się stają tak podobne, że aż nudne.
Piotr M.:
Moim zdaniem popełniasz zasadniczy błąd w założeniach.
O ile odbiorcy zwracają uwagę na reklamę, to odbiór jej jest na poziomie emocjonalnym, a nie racjonalnym.
Czyli jeszcze nie wyszliśmy z epoki kamienia łupanego, człowiekem rządzi emocja.
Aż trudno uwierzyć, że skądś się bierze elokwencja i rozsądek.
Aleksandra L.:
Czeslaw K.:
Czy waszym zdaniem ludzie jako konsumenci, maja jeszcze jakis wplyw, na jakosc i sens reklamy?
Jesli tak, to jaki?

Mają wpływ taki, że na niektóre reagują, a na inne nie :-) Z tym, że producenci reklam, którzy dobrze poznali prawa rządzące ludzkim umysłem robią reklamy, które działają i ten wpływ jest coraz mniejszy, a reklamy coraz bardziej manipulacyjne.

Też zgłębiam zakamarki umysłu.
No to czekam na reklamę, która mną zawładnie.
Do tej pory nie znalazłem takiej.Marcin Południkiewicz edytował(a) ten post dnia 29.04.13 o godzinie 01:25
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Czy istnieje sensowna, pozyteczna reklama? W...

Marcin P.:
Piotr M.:
Moim zdaniem popełniasz zasadniczy błąd w założeniach.
O ile odbiorcy zwracają uwagę na reklamę, to odbiór jej jest na poziomie emocjonalnym, a nie racjonalnym.
Czyli jeszcze nie wyszliśmy z epoki kamienia łupanego, człowiekem rządzi emocja.
Aż trudno uwierzyć, że skądś się bierze elokwencja i rozsądek.

Robisz reklamę dla milionów czy jednego Kołakowskiego?
Sam sobie odpowiedz.

Edycja - co do elokwencji i rozsądku popatrz sobie na nasz sejm. Toż to elita wybrańców.Piotr Maciejewski edytował(a) ten post dnia 29.04.13 o godzinie 05:44
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Czy istnieje sensowna, pozyteczna reklama? W...

Marcin P.:
No to czekam na reklamę, która mną zawładnie.
Do tej pory nie znalazłem takiej.

Mną zawładnęło kilka
np ta
http://www.youtube.com/watch?v=DMhlFxG8nZE
ze względu na klimat

oraz ta :)
http://www.youtube.com/watch?v=cylWFggm6dw
no nie mogę pić tej wody, bo mi się ze spermą kojarzy :) ale pamietam ja doskonale (przepraszam ze jakość filmu, zwłaszcza śmiechy z puszki, ale innej nie znalazłem)Piotr Maciejewski edytował(a) ten post dnia 29.04.13 o godzinie 05:54
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Czy istnieje sensowna, pozyteczna reklama? W...

Wystarczy raz czy dwa jechać na "Noc Reklamożerców" i nie byłoby takich tematów.
Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

Temat: Czy istnieje sensowna, pozyteczna reklama? W...

Piotr M.:
Robisz reklamę dla milionów czy jednego Kołakowskiego?
Sam sobie odpowiedz.

Edycja - co do elokwencji i rozsądku popatrz sobie na nasz sejm. Toż to elita wybrańców.


Uważasz, że jest aż tak źle z ludźmi, że tylko jeden na milion jest rozsądna i elokwentna?
Teraz wiem skąd bezrobocie, tylko czy ich będzie stać na produkt.
Poza tym dzięki sieci można sprzedawać na całym świecie i mamy o ile kojarzę ok. 8 mld ludzi, więc nawet w Twoim przykładzie 8 milionów się co najmniej znajdzie.
Cała reszta jest bez pracy i nadaje się tylko do kopania rowów bo jeszcze podczas obsługi klienta by go zgwałcili albo pobili.
:D
Ok, można oddziaływać na emocje(często reklamy raczej denerwują), ale to moim zdaniem obecnie za mało.
Pragnę też zauważyć, że raczej mniejszość jest bogata i nie każda reklama jest do wszystkich milionów/miliardów.
Zwykle jest konkretny target i mogą to być ludzie rozsądni, tak jak i młodzi lub starzy, bogaci i klasa średnia.

Co do sejmu to chyba ironia... myślę, że zwykła dziewczyna w KFC jest bardziej elokwentna i rozsądna, poza tym oni mają już chyba wszystko poza prywatną stacją kosmiczną.Marcin Południkiewicz edytował(a) ten post dnia 29.04.13 o godzinie 09:54
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Czy istnieje sensowna, pozyteczna reklama? W...

w 1996 robiłem badania wpływu reklamy OFE na decyzje i czy jest to decyzja racjonalna czy emocjonalna. Próbka była 600 osób, dobór warstwowy, aby właśnie mieć w miarę rożnych respondentów i szacować też po warstwach.

Wyszło mi ze decyzje co do dalszej emerytury są podejmowane prawie wyłącznie emocjonalnie.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Czy istnieje sensowna, pozyteczna reklama? W...

Piotr M.:
w 1996 robiłem badania wpływu reklamy OFE na decyzje i czy jest to decyzja racjonalna czy emocjonalna. Próbka była 600 osób, dobór warstwowy, aby właśnie mieć w miarę rożnych respondentów i szacować też po warstwach.

Wyszło mi ze decyzje co do dalszej emerytury są podejmowane prawie wyłącznie emocjonalnie.
Jak większość ecyzji zakupowych ? :):):):)
Szczególnie, że rozumienie produktu w 1996 roku było tak znokome, że można było się oprzeć w zasadzie tylko o wizerunek marki. Reszta była zbyt skomplikowana : kazali się zapisać. No to trzeba się zapisać. Gdzie ? Hmmm... Po co ? No nie bardzo. Ale trzeba :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 29.04.13 o godzinie 11:49
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Czy istnieje sensowna, pozyteczna reklama? W...

Może i reklama racjonalna teraz ma szansę?
Może porównawcza?
Może społeczeństwo jest bardziej wyedukowane?, a może bardziej olewcze, może...???

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Czy istnieje sensowna, pozyteczna reklama? W...

Czeslaw K.:
Glownie dlatego, ze to co naprawde dobre i potrzebne, nie potrzebuje takowej.

Tu się z Tobą nie zgodzę, a skąd "masy" mają wiedzieć, że coś jest dobre i potrzebne. Reklama "szeptana" ma zbyt wiele blokad komunikacyjnych.

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Czy istnieje sensowna, pozyteczna reklama? W...

Czeslaw K.:
no nie wiem .. To zdaniem wielu, nadal najbardziej skuteczna, najuczciwsza forma reklamy. I najmniej manipulacji
Jaaaaaaaaasne, sure, ale Ty naprawdę Czesiu nie wiesz,że są ludzie, którzy z tego żyją czy tylko udajesz :):) LOL :)

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Czy istnieje sensowna, pozyteczna reklama? W...

marketing szeptany nie jest "najuczciwszą formą reklamy" i nie jest w nim "najmniej manipulacji". I najlepiej działa na tych, którym wydaje się, że to "taka uczciwa zabawa" :):)

Następna dyskusja:

reklama czy spam




Wyślij zaproszenie do