Temat: 2013 - Oferty współpracy i reklama
Serdecznie zapraszamy Państwa na szkolenie
Poznaj zasady tworzenia planu marketingowego i biznesplanu produktu
Najbliższe szkolenia odbędą się:
-
07.06
- 10.09
- 05.11
Cena promocyjna : 620 zł netto (do końca maja 2013)
Cena standardowa: 790 zł netto
Cel szkolenia:
- Przedstawienie zasad planowania marketingowego w ujęciu praktycznym.
- Prezentacja problematyki marketingowej i strategii marketingowych.
- Przećwiczenie umiejętności myślenia marketingowego.
- Zapoznanie z najnowszymi tendencjami w tej dziedzinie.
- Ukazanie planowania strategicznego w oparciu o realizowane wyniki i stawiane cele.
- Umiejętność opracowywania strategii i definiowania celów strategicznych.
- Umiejętność bieżącej analizy marketingowej w oparciu o dostępne dane.
- Intensywny trening rozwiązywania problemów marketingowych.
Korzyści ze szkolenia:
Po szkoleniu będziecie Państwo wiedzieli jak w marketingowy sposób podejmować decyzje w przedsiębiorstwie, jak w prosty sposób gromadzić dane marketingowe, jak planować strategię przedsiębiorstwa, a przede wszystkim jak sporządzać profesjonalny Plan marketingowy.
- Ponadto:
Umiejętności stosowania w praktyce zasad zarządzania marketingowego i strategii marketingowych, oraz planowania marketingowego.
- Uzyskają wiedzę z zakresu planowania marketingowego.
- Poznacie podstawowe typy analiz strategicznych w firmie.
- Nauczą się jak rozwiązywać problemy marketingowe.
- Poznają znaczenie i miejsce planu marketingowego w strukturze generalnego planu firmy.
- Nauczą się planować i przeprowadzać działania marketingowe.
- Poznają techniki i narzędzia planowania marketingowego.
- Dokonanie analizy konkretnego przypadku.
Grupa szkoleniowa:
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników działów marketingu (pracownicy, kierownicy, dyrektorzy działów/pionów marketingu) oraz dla osób zajmujące się ta problematyką, koordynujące i nadzorujące takie działania, oraz dla kadry kierowniczej i zarządczej firm – decydujących o zakresie stosowania działań marketingowych.
Ponadto uczestnikami mogą być osoby z działu sprzedaży, ekipy handlowej i szefowie tych działów, realizujące dodatkowo funkcje polegające na zbieraniu danych marketingowych. Jak również – właściciele małych i średnich firm, oraz inne osoby zajmujące się / lub zainteresowane tą problematyką.
Metoda szkoleniowa:
Szkolenie prowadzone jest w sposób dynamiczny z wykorzystaniem nowoczesnych metod dydaktycznych, w tym głównie aktywizujących takich jak :
- opisy przypadków,
- opisy sytuacyjne,
- ćwiczenia,
- metody projektowe,
- metody rozwiązywania problemów,
- dyskusja kierowana,
- wykład (ew. mini wykład, lub wykład ilustrowany).
Program szkolenia:
Plan marketingowy, a strategia firmy
- misja i cel firmy
- typy i powstawanie strategii
- co to jest planowanie marketingowe
- kiedy powstaje Plan marketingowy i jakie są cele jego tworzenia?
- dlaczego przedsiębiorstwo potrzebuje planowania marketingowego?
- plan marketingowy elementem strategii rozwoju firmy
- jak tworzyć cele marketingowe w firmie?
- czym jest , a czym nie jest plan marketingowy?
Analiza rynku
- otoczenie marketingowe,
- analiza podaży i popytu,
- charakterystyka
Analiza sytuacji firmy
- pozycja firmy,
- rynek docelowy,
- aktualna i perspektywiczna strategia firmy,
- możliwości i ograniczenia.
Analizy strategiczne w firmie
- analiza SWOT,
- analiza BCG,
- analiza cyklu życia produktów/usług,
Pozycjonowanie oferty handlowej i segmentacja rynku
- komu sprzedajemy?
- segmentacja, a ocena rentowności,
- gdzie zamierzamy szukać nowych klientów?
- badania preferencji odbiorców,
- co chcemy sprzedawać?
Planowanie mieszanki marketingowej – marketing MIX
Produkt:
- analiza cyklu życia produktów firmy
- rozwój produktu
- wprowadzanie nowych produktów
- zarządzanie ofertą produktów
Dystrybucja:
- struktura kanałów dystrybucji
- wybór odpowiednich kanałów dystrybucji
- koszty dystrybucji
Cena:
- metody ustalania ceny
- cele przy ustalaniu cen
- wybrane strategie cenowe
Promocja
- reklama
- promocja sprzedaży
- wizerunek rynkowy
- sprzedaż osobista
Zasady budowania planu marketingowego
odpowiedzialność, a podział zadań przy konstrukcji planu, określenie celu.
Osoba prowadząca:
Piotr Wiśniewski
Szczegóły:
Miejsce spotkania – ul. Marszałkowska 84/92 lok.117, 6 piętro, w centrum Warszawy.
W celu zgłoszenia się na szkolenie zapraszamy do kontaktu z naszym biurem:
- nr tel. 22 22 42 195, 196, 197,
- biuro@humanskills.pl.