Temat: Corporate identity, branding, budowa marki. - Prośba o...
Pisałam również pracę magisterską związaną z marką. Oto przegląd literatury z której korzystałam:
1) L.de Chernatony- Marka. Wizja i Tworzenie marki- hmm nie podaje jednego konkretnego sposobu tworzenia marki, książka koncentruje się na marce firmy, często w odniesieniu do korporacji ;-)
2)M. K. Witek-Hajduk- " zarządzanie marką" pomocna książka ale jak dla mnie kopiuj wklej na przemian Kotler, Aaker i inni. Za bardzo ogólna lecz polecam na pierwszy kontakt z zarządzaniem marką, pomimo że nie definiuje całościowo czym naprawdę jest to pojęcie.
3)J.Alkotn- Strategie marki- hmm nie warto kupowac, w innych książkach zwięźle i na temat, chyba że kogoś interesuje z opisami przykłady tworzenia logotypu.
4)Jacek Kall- Silna Marka. Książka wielowątkowa, napisana w super przemyślany temat, praca bazująca na wielu zagranicznych źródłach, z przykładami, jak najbardziej udany zakup :-)
5) D.Aaker “Bulding strong brands”, Kapferer “Strategic brand management”- mialam skróty książek. Teorie tych panów były bardzo pomocne przy pisaniu mgr.
6) J.Kunde - corporate religion- ksiązka kultowa podobno, więcej info na stronie autora.
http://kunde-co.dk
7)Upshaw “Building brand identity”- polscy autorzy powołują się często na to źródło
Polecam tez S.Anholta speca od brandingu miejsc a dokładnie najnowszą książkę: tożsamość konkurencyjna.Nowe spojrzenie na markę. wydana przez Instytut marki Polskiej
oraz S.Anholt- Sprawiedliwość marek
z harvard Business Review ukazała się książka Zarządzanie marką, zbiór paru felietonów Aakera, i kilku innych o marce, dość ciekawe ale jak dla mnie za ogólne.