konto usunięte

Temat: Budowanie marki vs. wyniki krótkoterminowe

Witam,

Przykładów na konflikt między strategią a taktyką jest zapewne mnóstwo.
Szukam przykładów działań marketingowych, które są/były nastawione na budowanie marki (perspektywa długoterminowa) a mimo to spełniają również pewne szeroko rozumiane kryteria krótkoterminowe (np. wzrost wolumenu sprzedaży, odpowiedni ROI,dodatni profit z akcji, atrakcyjna marża etc.).

Będę wdzięczny za wszelkie przykłady, case study, pomysły, idee i komentarze.
Z góry dziękuję i otwieram dyskusję.

Pozdrawiam,
Grzegorz Wadecki
Łukasz K.

Łukasz K. Rozwój nowych
projektów
wzorniczzch, nauka,
innowaczjność...

Temat: Budowanie marki vs. wyniki krótkoterminowe

Cześć:)

Dobrym pomysłem jest organizowanie dużych wydażeń kulturalnych, imprez masowych na której sprzedajemy/promujemy nowy produkt.

Przykłady: CokeFestival (w zeszłym roku sukces, w tym roku impreza rozrosła się, za to publiki było mniej). CokeFestiVal to sprzedaż produktów Coke plus promocja nowego "breezerowego" opakowania.
Nie osiągnęli maksimum ale myślę że kierunek przy lepszym planowaniu z potencjałem.
(Budowanie wizerunku Coke jako promotora muzyki, w okreslonej stylistyce nie będę komentował, myślę że jest oczywisty i pozytywny:)
Inne:Heineken Openair, Nokia Trends Lab, etc.

II.
Guerilla Marketing....
czyli niekonwencjonalna ambientowa promocja, bardzo odważna i zaskakująca.
Mountain Dew - kilka lat temu- pierwsi na rynku - graficiarstwo, szablony, jedna z pierwszych prób marketingu szeptanego, rozdawanie puszek sponsorowanie skateparków, z mocnym uderzeniem ATL pod koniec:)
Oszczędnie i celnie.
W tej kategorii dla mnie niepodważalnymi autorytetami są goście z Redbulla i realizacje ich pomysłow.

III
I pomysł na koniec...
prosty i powoli zapomniany upomina się o nowoczesną formę godny naszych czasów:)
Mam na mysli kolekcjonerstwo: zbieranie przez dzieciaki obrazków, naklejek, wypełanie albumów, gadżetów, artefaktów.

Wymysl cos atakcyjnego do zbierania dla swojej grupy docelowej.
Kolekcjonowanie pobudza sprzedaż, obiekty dołączane do produktu stają się "maskotką" "reprezentantem" "ambasadorem marki"
Pamiętasz gumy Turbo?

Serwus!
Pawel Adamowski

Pawel Adamowski zintegrowana
komunikacja
marketingowa

Temat: Budowanie marki vs. wyniki krótkoterminowe

Hej:)
Osobiście dodałbym także Kampanie Lounchingowe -:)
Mimo że są egzekucją długofalowej strategii (a przynajmniej powinny być:) to w pierwszej fazie spełniają też ewidentne funkcje taktyczne - szczególnie w przypadku niektórych segmentów rynku.
pozdro
Paweł

Następna dyskusja:

Budowanie Marki - książki




Wyślij zaproszenie do