Marta B.

Marta B. Specjalista ds.
Promocji

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

Cześć,
Jestem ciekawa, którą z firm na polskim rynku uważacie za posiadającą spójny i bogaty system identyfikacji wizualnej.
Szukam firm, które nie poprzestały na logo i kolorach firmowych, ale rozbudowały swój system poprzez wygląd pomieszczeń, otoczenia aż po strój pracowników. Chodzi mi o firmy, które uważacie za takie, które znają się na budowaniu wizerunku firmy poprzez wizualizację - nie tylko dobierając kolorki formowe wg. profilu i kultury organizacji, ale które potrafią zadbać o swój system identyfikacji wizualnej w doborze światła, kształtowaniu powierzchni handlowych itp.
Macie jakieś pomysły?
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

LOT, częściowo ORLEN, Wedel...
Krzysztof Jabłoński

Krzysztof Jabłoński ... bo człowiek może
wszystko ...

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

BP, MC'Donalds ... to są moje typy :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

Krzysztof J.:
BP, MC'Donalds ... to są moje typy :)
bo idziesz na łatwiznę :) tam nie sztuka znaleźć...
Marta B.

Marta B. Specjalista ds.
Promocji

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

Chodzi mi właśnie o firmy, których korzenie wywodzą się z Polski. Ameryka już od dawna pracuje nad wizualizacją, nasze firmy dopiero wchodzą w ten etap. Często kończą budowę systemu identyfikacji na ustaleniu logo. Ja chce poznać wasze typy firm polskich, które poszły o krok dalej.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

W sumie najprężniej rozwija się to wśród banków - mBank, Milenium, Getin, Eurobank...
Krzysztof Jabłoński

Krzysztof Jabłoński ... bo człowiek może
wszystko ...

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

Andrzej-Ludwik W.:
Krzysztof Jabłoński:
BP, MC'Donalds ... to są moje typy :)
bo idziesz na łatwiznę :) tam nie sztuka znaleźć...

... zgadza się jednak wydaje mi się że skoro to się człowiekowi jako pierwsze nasuwa na myśl to znaczy ze ich "marketing" i wizualizacja jest bardzo dobra.

Szukać jeszcze można np w operatorach sieci komórkowych (ERA, PLUS) bo Orange to raczej TP S.A. albo France Telecoms. Jednak ich wizualizacja troszkę się różni. Szukając dalej przychodzi mi do głowy tak jak wcześniej napisał Andrzej: LOT i branża podobna, Orlen tak samo jak BP i inne sieci stacji paliwowych. Tak samo jak chodzi o banki i inne instytucje finansowe. Może też szukać wizualizacji w hipermarketach takich jak TESCO, Geant, OBI i innych.

Ogólnie bardzo duże firmy (korporacje, holdingi) mają wizualizację. Jeżeli chodzi o jakieś małe albo średnie firmy to ta sprawa dopiero zostaje poruszana albo wdrażana.

Niestety wprowadzenie wizualizacji nie jest sprawą prostą jak i tanią.

Jeżeli chodzi natomiast o typowo polskie firmy jest ich niezmiernie mało i Andrzej już wymienił te największe i najważniejsze. Ja jeszcze zaryzykował bym i uzupełnił tą listę o piekarnię AWITEKS (jednolite stroje i w 95% te same wystawy oraz w tych samych miejscach produkty). Do tej listy można jeszcze dodać Pocztę Polską.

Jak coś mi się jeszcze przypomni to napiszę ...
Renata B.

Renata B. Vietnam, just do it!

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

W PZU z tym walczymy. Może się uda i tez będziemy jednolicie zwizualizowani.
;-)

konto usunięte

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

..."Spójny i bogaty system indentyfikacji wizualnej" ...

Co pod rozumiecie ?
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

Tina W.:
..."Spójny i bogaty system indentyfikacji wizualnej" ...

Co pod rozumiecie ?
właściwie jak rozumiem do wytłumaczenia pozostaje słowo "bogaty", bo chyba nie trzeba tłumaczyć "spójny".
Otóż chodzi zapewne o maksymalnie szeroki zakres opracowania z dopracowanymi detalami.
Marta B.

Marta B. Specjalista ds.
Promocji

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

Pod słowem bogaty kryje się dla mnie korzystanie z całej gamy narzędzi, które zawiera w sobie system identyfikacji wizualnej. Skorzystanie z narzędzi bogatszych niż tylko logo i papier firmowy. Dobranie światła w pomieszczeniach, odpowiednie ukształtowanie powierzchni, dobór miejsca i otoczenia. Stworzenie spójności firmy nie tylko poprzez przemalowanie wszystkich lokali użytkowych na ten sam kolor. Przecież system identyfikacji wizualnej nie kończy się na logo, to jest ogromnie bogaty wachlarz możliwości. Np. taki MC'Donalds - oni nie poprzestali a wystroju - mają także charakterystyczną architekturę, otoczenie lokali, nawet tabliczki informacyjne na parkingu są jednolite... Choć nie wiedzieć czemu aktualnie strasznie chcą się zmienić na dziwacznie luksusowy styl nie pasujący do ich tożsamości ;)
Aleksandra Sosnowska

Aleksandra Sosnowska Konsultant ds
wizerunku

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

Polskie firmy bardzo rzadko kiedy zamawiają taki "bogaty" SIW. To są jednak realne koszty a korzyści są dopiero po jakimś czasie...
Dlatego z branż to tylko bankowa / jednak najdynamiczniejsza i najbardziej świadoma/ a poza tym... parę największych polskich firm. To wszystko.

konto usunięte

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

Z polskich firm wyróżniłabym TP.
Wystrój salonów, oświetlenie, ubiór pracowników, kolorystyka, etc. -wszystko jest niemal identyczne w każdym salonie i bardzo rozpoznawalne dla klienta.
Świetnie to im się udało. Gdyby ich serwis był równie dobry...
Aleksandra Sosnowska

Aleksandra Sosnowska Konsultant ds
wizerunku

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

tylko, że TP to standardy francuskie, czyli znowu wracamy do tego, że polskie firmy nie chcą /nie czują takiej potrzeby aby zrobić pełną wizualizację /a nie tylko podstawowy SIW/

konto usunięte

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

Na poważnie to zgodze się, że nasze "kómórki" potrafią się starać... Szkoda, że nie zawsze i nie w trybie ciągłym.

A z przymrózeniem oka, to uważam, że PKP ma bardzo spójną wizualizaację, zaczynając od strojów służbowych i sposobu obsługi klienta, poprzez wizerunek każdego dworca w większym mieście.., jedynie te nowsze pociągi jakoś nie przystają do tego wizerunku.

Może właśnie przez Anty-przykłądy ławtwiej nam będzie znaleźć odpowiedż na pytanie w tym wątku?
Marek Kołoczek

Marek Kołoczek Analityk,
przedsiębiorca, od
lat związany z
branżą finansową

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

A co myślicie o Polskiej od samych korzeni firmie Gerlach? Może ktoś miał z nią styczność? Interesuje mnie jaki wywarła na was wpływ i jak ją oceniacie. Podpowiedz co można zmienić też mile widziana. Pozdr.

konto usunięte

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

Marek Kołoczek:
A co myślicie o Polskiej od samych korzeni firmie Gerlach? Może ktoś miał z nią styczność? Interesuje mnie jaki wywarła na was wpływ i jak ją oceniacie. Podpowiedz co można zmienić też mile widziana. Pozdr.

Ten system identyfikacji którym posługuje się firma Gerlach został jedynie rozpoczęty. Brakło determinacji w firmie aby go dokończyć, przetestowac i konsekwentnie stosować.Brałem udział w tworzeniu tego systemu / konsultacje / i wiem jakie były kłopoty z jego wdrażaniem. Pamietaj o tym , że najlepszy nawet projekt padnie jesli w firmie jedynym który się tym zajmuje będzie dział marketingu przy obojętności innych w tym kierownictwa zakładu.
Wdrożenie uporzadkowanego systemu identyfikacji wymaga stałej
jego obserwacji , kontroli, ciagłych liftingów, madrej korelacji z
innymi. W czasie gdy powstawał taki system Gerlach wręcz się przed nim bronił zamiast wprowadzać.

konto usunięte

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

Renata Bytner-Tkacz:
W PZU z tym walczymy. Może się uda i tez będziemy jednolicie zwizualizowani.
;-)


Pamiętam kłopoty z jakimi spotykałem się niegdys przy wstępnych rozmować o firmowym systemie identyfikacji wizualnej PZU. Moi
rozmówcy / wazne osoby / nie dośc , ze nie rozumiały znaczenia
identyfikacji dla budowy wizerunku to podejrzewały w tym jakies
próby naciagania. Jedyny argument jaki mieli to ,, mamy logo,,.
Gdzie z nimi mozna było rozmawiać o firmowych akcydensach, wnetrzach,komunikacji wizualnej i podobnych drobiazgach. Gdzie
im do pomyslenia były jakieś badania, analizy, ogólna strategia
wizerunkowa i takie rzeczy. Tak niedawno to było.Zyczę powodzenia

konto usunięte

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

Krzysztof Jabłoński:
Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Krzysztof Jabłoński:
BP, MC'Donalds ... to są moje typy :)
bo idziesz na łatwiznę :) tam nie sztuka znaleźć...

... zgadza się jednak wydaje mi się że skoro to się człowiekowi jako pierwsze nasuwa na myśl to znaczy ze ich "marketing" i wizualizacja jest bardzo dobra.

Szukać jeszcze można np w operatorach sieci komórkowych (ERA, PLUS) bo Orange to raczej TP S.A. albo France Telecoms. Jednak ich wizualizacja troszkę się różni. Szukając dalej przychodzi mi do głowy tak jak wcześniej napisał Andrzej: LOT i branża podobna, Orlen tak samo jak BP i inne sieci stacji paliwowych. Tak samo jak chodzi o banki i inne instytucje finansowe. Może też szukać wizualizacji w hipermarketach takich jak TESCO, Geant, OBI i innych.

Ogólnie bardzo duże firmy (korporacje, holdingi) mają wizualizację. Jeżeli chodzi o jakieś małe albo średnie firmy to ta sprawa dopiero zostaje poruszana albo wdrażana.

Niestety wprowadzenie wizualizacji nie jest sprawą prostą jak i tanią.

Jeżeli chodzi natomiast o typowo polskie firmy jest ich niezmiernie mało i Andrzej już wymienił te największe i najważniejsze. Ja jeszcze zaryzykował bym i uzupełnił tą listę o piekarnię AWITEKS (jednolite stroje i w 95% te same wystawy oraz w tych samych miejscach produkty). Do tej listy można jeszcze dodać Pocztę Polską.

Jak coś mi się jeszcze przypomni to napiszę ...


Z Poczta Polska sytuacja jest bardziej skomplikowana.Tam w zasadzie nie ma uporzadkowanego i pełnego systemu wizualnej identyfikacji. Łatwo to potwierdzić zwracając uwagę na wielość
wersji symboliki firmowej PP. Raz występuje logotyp w jednym kroju pisma, raz w innym. Raz ze znakiem, innym razem samodzielnieRaz w jednej kolorystyce, raz w innej.Bałagan jest w polach ekspozycji symbolu PP. Raz jest to prostokat, inny razem owal. Jest conajmniej kilka odcieni firmowego błękitu. A jesli chodzi o druki pocztowe to panuje tam dowolnośc i bałagan wizualny. To się kilka lat temu rozlazło, nikt w przedsiębiorstwie nad tym nie zapanował i mamy co mamy.Są tam próby porządkowania bałaganu ale robione przez kilku pracowników tzw własnymi siłami co grozi pogłebieniem bałaganu.
Radek S.

Radek S. UX UI - nie
odwrotnie

Temat: Kształtowanie wizerunku firmy - wizualizacja

Jan- Jan:
Renata Bytner-Tkacz:
W PZU z tym walczymy. Może się uda i tez będziemy jednolicie zwizualizowani.
;-)


Pamiętam kłopoty z jakimi spotykałem się niegdys przy wstępnych rozmować o firmowym systemie identyfikacji wizualnej PZU. Moi
rozmówcy / wazne osoby / nie dośc , ze nie rozumiały znaczenia
identyfikacji dla budowy wizerunku to podejrzewały w tym jakies
próby naciagania. Jedyny argument jaki mieli to ,, mamy logo,,.
Gdzie z nimi mozna było rozmawiać o firmowych akcydensach, wnetrzach,komunikacji wizualnej i podobnych drobiazgach. Gdzie
im do pomyslenia były jakieś badania, analizy, ogólna strategia
wizerunkowa i takie rzeczy. Tak niedawno to było.Zyczę powodzenia
bez urazy dal kogoś kto pracuje w tej firmie
ale jeden komentarz mam do tego
BETON
glową sie tego nie przebije - trzeba uzywac dynamitu, a pozniej stosowac sztuke odejmowania



Wyślij zaproszenie do