Temat: Budowanie wizerunku firmy na rynku pracy
Magda Kosałka:
Poszukuje literatury oraz artykułów nt. budowy wizerunku firmy na rynku pracy oraz wpływu wizerunku pracodawcy na pozyskanie pracownika, w związku z moją pracą licencjacką.
Będę wdzięczna za pomoc :)
Nie wiem czy Pani była/wiedziała/jest zainteresowana, ale ok. tydzień temu w Warszawie, odbyła się VII edycja kongresu kadry (14-16 kwietnia 2008).
Jestem zwolenniczką teorii, że efektywność Employer Brandingu, jest ściśle zwiazana z rolą i działaniami samego HR - i działania marketingowe (przynajmniej w pewnym stopniu) powinny z nim współdziałać.
Dlatego na Pani miejscu poszłabym w kierunku informacji z pierwszej ręki, specjaliści i osoby po prostu działające w branży HR, których na tego typu imprezach jest pod dostatkiem, zwłaszcza, że temu kongresowi sprzed tygodnia towarzyszył temat przewodni: "Twarz Twojej Firmy"...
Sam rynek pracy, HR, itd. jest najlepszą opowieścią na temat budowania i "niebudowania" wizerunku firmy, jego przełożenia na
efekty, ich brak, powodów, przykładów, etc.
Wiele case study można znaleźć w Internecie, ewentualnie poprosić o ich udostępnienie konkretne osoby. Na pewno znajdą się takie co pomogą, zwł. że wiele z tych osób w ramach promocji EB oraz swojej marki, siebie - często prezentuje takie casy na różnego typu prezentacjach, wystąpieniach, spotkaniach branżowych, itd.
Mi zawsze udziela się zacięcie dziennikarskie - i wszystko co możliwe staram się mieć z pierwszej ręki :)
a kongres sprzed tygodnia był ciekawy m.in. dlatego, że wspierały go wystąpienia zagranicznych specjalistów (Judith Leary-Joyce <budowanie wizerunku>, Palle Ellemann Knudsen <Instytut Great Place to Work>, John Scherer <przywództwo i rozwój indywidualny>),
a więc i pewne dodatkowe możliwości.
Ale... myśle, że pośledzić troche materiałów i jeszcze jakaś ciekawa okazja do równie ciekawych materiałów, pozyskanych także w innej formie - powinna się pojawić :)
O kongresie coś wiecej powinno byc na:
http://kongreskadry.nf.pl
Poszperałabym też w materiałach niekoniecznie z pierwszej ręki, np. blogi ekspertckie, specjalistów zw. z tematem. W dobie powszechnego blogowania to dobre miejsce pozyskiwania informacji, a nawet możliwość skontaktowania się z autorami, nawet z tymi z całego świata.
Kilka linków na szybko:
http://www.customator.com
http://dijest.com/emblog/
http://theengagingbrand.typepad.com/the_engaging_brand... http://theengagingbrand.typepad.com/the_engaging_brand...
http://wordpress.com/tag/employer-branding/
W Polsce też zaczyna się wreszcie przejaśniać, a jedną z osób zaangażowanych w temat employer brandingu ma Pani na Goldenline :)
To Pan Radosław Knap
http://www.goldenline.pl/16602
ma Pani też grupę, gdzie już kilkaset osób (widze, że Pani tam jest, wiec może tam warto prosić o wsparcie):
http://www.goldenline.pl/grupa/employer-branding
oraz blog Pana Radosława (prawdopodobnie pierwszy polski blog w zakresie jaki Panią interesuje) :)
http://employer-branding.blogspot.com
Może warto spojrzeć też od drugiej strony? czyli jak wizerunku NIE BUDOWAĆ, jakie są PRZYKŁADY ZŁEGO BUDOWANIA WIZERUNKU, DZIAŁAŃ ŻLE NA NIEGO WPŁYWAJĄCYCH, itd.
Ja wykorzysałabym potencjał zw. z blogowaniem przez specjalistów, zwł. tych uznanych,
a także drugą - ciemną strone Internetu z punktu widzenia wiedzy i wizerunku pracodawców - czyli fora, strony dla obcenych/byłych pracowników, ich apele, zrzeszenia, protesty.
Ich przestudiowanie także powinno wnieść sporo do tematu.
Powodzenia i pozdrawiam
Anna Szulwińska edytował(a) ten post dnia 23.04.08 o godzinie 02:37