Karolina C
Dulnik
Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...
- 1
- 2
Arkadiusz
Ż.
Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Karolina Dulnik:
Historia doświadczyła nas tak, jak nas doświadczyła i często komunikacja wewnętrzna wciąż jest w Polsce postrzegana jako propaganda. Podobnie rzecz ma się z biuletynami. Co Waszym zdaniem wpływa na ich rzetelność i wiarygodność? Jak prowadzić biuletyn by nie był postrzegany jako niesławna "tuba zarządu"? Czy mieliście styczność z takim problemem?
Zaangażować w niego pracowników. Pisać o ludziach, o ich pracy, dać pracownikom "ich kolumnę". Zysk będzie podwójny - trudno źle mówić o czymś, w czym się bierze udział, a przy okazji jest szansa na poznanie specyfiki pracy i zadań komórek / osób, z którymi na co dzień dany pracownik nie ma kontaktu.
Karolina C
Dulnik
Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Czyli oddać "w ręce ludu"? ;)
Arkadiusz
Ż.
Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Niekoniecznie "oddać", bo to nie oni, a spece od komunikacji znają i rozumieją cele takiego medium dla firmy. Zaangażować, współtworzyć. Gazetka - jak każde narzędzie komunikacyjne - powinna służyć obu stronom: wydawcy i czytelnikom.
Karolina C
Dulnik
Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Zaangażować lepiej chętnych czy wybranych?
Elżbieta
U.
szkolenia
savoir-vivre i
stylizacja, PR,
marketing, reklama
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
moim zdaniem chętnychchociaż jeden wybrany też nie byłby od rzeczy
najlepiej sprawdzić w praktyce jaka opcja jest najlepsza i najbardziej odpowiada pracownikom
Mirosław
B.
Wielki Koneser Czasu
Wolnego od Pracy
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Nie mam pojęcia co zrobić aby biuletyn był rzetelny i wiarygodny. Wiem natomiast co zrobić, żeby kolejny numer był wyczekiwany i wytęskniony przez wszystkich pracowników niczym świeże pączki od Bliklego:-)Był kiedyś taki komiks "Tytus Romek i Atomek". Każdy kto z wypiekami na twarzy czytał "Tytusa" wie, że przekaz komiksowy najlepiej i najefektywniej trafia do ludzi i to niezależnie od wieku. Proponuję biuletyn właśnie w takiej formie:-)
Karolina C
Dulnik
Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Idealnie byłoby z wybranych uczynić chętnych :) I w zasadzie jest to możliwe :)Mirek, bardzo oryginalny pomysł! Ale cały biuletyn firmowy w formie komiksu? Czy ktoś z Was z czymś takim się spotkał? Co sądzicie o takiej formie?
Mirosław
B.
Wielki Koneser Czasu
Wolnego od Pracy
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Można się zastanowić jakie treści da się przekazać w formie komiksu:-)Karolina, wpadnij dziś do Irish Pubu na Miodowej, to omówimy sprawę przy bezalkoholowym;-)
Karolina C
Dulnik
Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Bardzo chętnie, Mirek, ale, i tu pewnie Cię zaskoczę ;)..., dzisiaj idę na koncert :)
Elżbieta
U.
szkolenia
savoir-vivre i
stylizacja, PR,
marketing, reklama
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Karolina Dulnik:biuletyn w formie komiksu - NIE, NIE i jeszcze raz NIE !!!!!
Idealnie byłoby z wybranych uczynić chętnych :) I w zasadzie jest to możliwe :)
Mirek, bardzo oryginalny pomysł! Ale cały biuletyn firmowy w formie komiksu? Czy ktoś z Was z czymś takim się spotkał? Co sądzicie o takiej formie?
nie róbmy z ludzi debili, chyba, że to biuletyn dla analfabetów
powiedziałabym nawet, że dzięki biuletynowi pisanemu możemy uczyć prawidłowej polszczyzny - dodatkowa korzyść :)
Mirosław
B.
Wielki Koneser Czasu
Wolnego od Pracy
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Spokojnie:-) I tak nic z tego nie będzie. Karolina nie skorzysta z moich cennych wskazówek, ponieważ idzie na koncert;-)))
Elżbieta
U.
szkolenia
savoir-vivre i
stylizacja, PR,
marketing, reklama
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Mirosław B.::))))))))))))
Spokojnie:-) I tak nic z tego nie będzie. Karolina nie skorzysta z moich cennych wskazówek, ponieważ idzie na koncert;-)))
Karolina C
Dulnik
Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Prezes jako "superhiroł"... Konkurencja jako czarny charakter... Wahania rynku jako kataklizmy... ;)))konto usunięte
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
gazetka, żeby rzeczywiście była wyczekiwana przez Pracowników powinna moim zdaniem ukazywać się z taką częstotliwością, żeby z niecierpliwością oczekiwać następnego wydania, czyli wykluczam cykl 1-2-3- tygodniowy (jeżeli znacie przykłady firm, w ktorych co tydzień, dwa, trzy wydawany jest biuletyn i wszyscy rzucają się na niego, to proszę o przykłady). Wydaje mi się, ze pisząc nawet najlepsze teksty, nikt nie jest w stanie zaangażować Pracowników w rzetelne przeczytanie gazetki "od deski do deski" (a chyba o to chodzi), jeżeli co chwilę będzie nowe wydanie. Biuletyn musi mieć swój czas (cykl życia?) - najpierw rzucamy się na niego, żeby ogólnie dowiedzieć się co się dzieje w firmie, pozniej dajemy mu czas na odleżenie na naszym biurku, pozniej wracamy do niego, żeby doczytac to, co ominęlismy w pierwszym "rzucie"...A pozniej jest tylko telefon "kiedy bedzie nastepny numer?". I to jest najprzyjemniejsze :-)
Karolina C
Dulnik
Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Newslettery. W Servisco / DHL wydawawałam jednostronicowy tygodnik (A4) do umieszczania na tablicach i gablotach. Były w nim krótkie, bieżące informacje z życia firmy. W miesieczniku niektóre z nich były rozwijane i pogłębiane.Ale wracając do brzegu... :)
Im bliżej faktów i ich komentowania, tym bliżej wiarygodności. Także autorzy tekstów i ich postrzeganie mają wpływ na odbiór czytelników. Jeśli poruszane są tematy trudne albo omawiane problemy i niedoskonałości, przyznawanie się do słabości i błędów, magazyn również zyskuje na autentyczności. Jest tylko jedno "ale" - biuletyn może trafic w niepowołane ręce, a wtedy "czarno na białym"...
Arkadiusz
Ż.
Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Karolina Dulnik:
Jeśli poruszane są tematy trudne albo omawiane problemy i niedoskonałości, przyznawanie się do słabości i błędów, magazyn również zyskuje na autentyczności.
Dobry punkt wyjścia, trzeba jednak zawsze pamiętać o tym - co z publikowania takich rzeczy będzie miała firma. Jeżeli takie materiały mają charakter "OK, było kiepsko / coś poszło nie tak / mieliśmy kryzys, ale poradziliśmy sobie tak-a-tak, a w dodatku w przyszłości wiemy, żeby to-a-to" to super. Inaczej dbając o interes jednej strony, gubi się interes drugiej.
Jest tylko jedno "ale" - biuletyn może trafic w niepowołane ręce, a wtedy "czarno na białym"...
Redagując biuletyn zawsze trzeba się liczyć z tym, że trafi do "otoczenia zewnętrznego".
Karolina C
Dulnik
Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Ostatecznie biuletyn to "tylko" jeden z nośników informacji, która tędy i owędy zawsze może się wydostać :)Arek, myślisz, że tych interesów nie da się w takich "problemowych" artykułach połączyć?
Arkadiusz
Ż.
Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Karolina Dulnik:
Arek, myślisz, że tych interesów nie da się w takich "problemowych" artykułach połączyć?
Oczywiście, że się da. Widziałem już jednak przynajmniej kilka takich "artykułów problemowych", w których o takiej kwestii nie pomyślano i sam artykuł zrodził więcej problemów, niż poruszana kwestia... :)
konto usunięte
Temat: Wiarygodność i rzetelność biuletynu
Jeśli magazyn ma być czytany, wyczekiwany i interesujący, warto wziąć pod uwagę takie kwestie:- w zespole redakcyjnym zebrać grupę entuzjastów, którzy są swego rodzaju 'liderami opinii'; w każdej firmie są osoby które chętnie angażują się w nowe idee i maja jednocześnie autorytet wśród części pracowników - ze względu na doświadczenie, wiedzę lub umiejętności.
(im większe zróżnicowanie wiekowe i reprezentacje różnych działów, tym lepiej)
- tematy można czerpać z aktualnych wydarzeń ale i sugestii pracowników (skrzynka na pomysły,artykuły pisane przez pracowników)
- forma: kolorowo i przejrzyście, dużo zdjęć pracowników, miejsce na rzeczy poważne i lekkie
- częstotliwość: w zależności od kontentu (min. 3-4 tyg.)
- 1
- 2
Podobne tematy
Następna dyskusja: