konto usunięte

Temat: Różnice w postrzeganiu komunikacji wewnętrznej...

Moi Drodzy!

Zwracam się do was z prośbę o odpowiedź na pytanie czy widzicie różnicę pomiędzy tym jak sami postrzegacie komunikację wewnętrzną - jej funkcje, cele, misję, a tym jak postrzegają ją odbiorcy Waszych przekazów, a konkretnie szeregowi pracownicy? Na czym polega różnica?

_________________________________________________________

Robię badania do pracy magisterskiej, której temat brzmi:
"Dysonanse w postrzeganiu komunikacji wewnętrznej. Funkcje, cele i alternatywne wymiary komunikacji w ujęciu specjalistów oraz ich grupy docelowej"
Do wielu z Was wysłałam indywidualne prośby o odpowiedź na pytania w wywiadzie, ale oprócz tego proszę was o udział w ogólnej dyskusji.

Dziękuję i pozdrawiam,
MatyldaAnna Matylda Kojtych edytował(a) ten post dnia 27.03.10 o godzinie 23:24
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: Różnice w postrzeganiu komunikacji wewnętrznej...

Oczywiście, że widzimy (czyli - ja widzę). Śmiem nawet twierdzić, że gdyby pracownicy postrzegali firmę, jej cele, założenia, misję, wizję, wartości, system zarządzania, sposoby motywowania itd. tak samo jak tzw. "organizacja", to komunikacja wewnętrzna byłaby niemal zbędna :)

Tam gdzie jest komunikacja człowiek-człowiek, zawsze nadawca przekazu będzie rozumiał przez niego coś innego, niż odbiorca. Jeżeli sam proces komunikacji jest sprawny (pod wieloma względami), to różnica ta będzie nieznaczna.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Różnice w postrzeganiu komunikacji wewnętrznej...

My znamy kuchnię i zaopatrzeniowców, pracownicy dostają gotowe potrawy ;)

Z mojego doświadczenia wynika, że często jest tak, że pracownicy nie mają świadomości ograniczeń narzędzi komunikacji. Sytuacja taka ma miejsce szczególnie wtedy, kiedy zawodzi komunikacja w zespole, dokładnie komunikacja z bezpośrednimi przełożonymi. Bo to również jest, a przynajmniej powinna być część komunikacji wewnętrznej w organizacji.
Są kwestie, które można lub należy przekazać bezpośrednio, na spotkaniach. To np. tematy czy dane tzw. wrażliwe. Narzędzia komunikacji wewnętrznej mogą te treści wspierać, wzmacniać, ale nie powinny albo nie zawsze mogą być głównym źródłem informacji. Dlatego warto o komunikacji wewnętrznej myśleć od ogółu do szczegółu, czyli od strategii do narzędzi. (Często jest tak, że komunikacja wewnętrzna w firmie zaczyna się od gazetki albo intranetu). Tymczasem powinna być inicjowana począwszy od budowania świadomości menedżerów. Przykład idzie z góry.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Różnice w postrzeganiu komunikacji wewnętrznej...

I jeszcze taka refleksja: różnice w postrzeganiu działań przez ich wykonawców i przez odbiorców to zupełnie naturalne zjawisko, typowe dla każdej funkcji w firmie. Wynika z poziomu wiedzy i świadomości wykonywanych zadań.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Różnice w postrzeganiu komunikacji wewnętrznej...

Anna Matylda Kojtych:
Do wielu z Was wysłałam indywidualne prośby o odpowiedź na pytania w wywiadzie

Ania, świetna, pobudzająca myślenie ankieta :) Powodzenia!

konto usunięte

Temat: Różnice w postrzeganiu komunikacji wewnętrznej...

Kochani, bardzo potrzebuję Waszej pomocy, dlatego ponawiam apel do wszystkich specjalistów i ekspertów w dziedzinie komunikacji wewnętrznej o wypełnienie ankiety do pisanej przeze mnie pracy.

Bardzo proszę chętnych o wiadomość - wyślę ankietę na mail.

Temat: Różnice w postrzeganiu komunikacji wewnętrznej...

Myślę, że artykuł wpisuje się nieco w temat różnic w postrzeganiu komunikacji wewnętrznej, więc - jako ciekawostkę - wklejam:

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,7734811...

konto usunięte

Temat: Różnice w postrzeganiu komunikacji wewnętrznej...

Faktycznie, imperium zachwycające. Nowoczesne.
Przy odpowiednim wykorzystaniu może być naprawdę skuteczne!Anna Matylda Kojtych edytował(a) ten post dnia 09.04.10 o godzinie 10:53
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Różnice w postrzeganiu komunikacji wewnętrznej...

"Bo do tanga trzeba dwojga..." ;)
Magdalena S.

Magdalena S. Internal
Communication
Professional

Temat: Różnice w postrzeganiu komunikacji wewnętrznej...

Dołączam się do dyskusji, bo temat jest bardzo ciekawy i rzeczywiście często pojawia się w codziennej praktyce.

Pracownicy postrzegają komunikację wewnętrzną najczęściej poprzez jej narzędzia, które są najbardziej widocznym elementem naszych działań.
Tymczasem rolą komunikacji wewnętrznej nie jest tylko wydawanie gazetek firmowych, a przede wszystkim wspieranie firmy w osiąganiu jej celów biznesowych i realizowaniu strategii. Dobór narzędzi i działań to kwestia wtórna.
Takie działania jak wspieranie komunikacji kierowniczej i dbanie o sprawny przepływ informacji są często mniej widoczne, a faktycznie mogą przynosić firmie duże korzyści. Jestem za włączaniem działań komunikacji wewnętrznej do strategii firmowej.

Następna dyskusja:

Rola i zadania komunikacji ...




Wyślij zaproszenie do