Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Czy spotkaliście się z takim "firmowym Golden Line"? Z portalem społecznościowym funkcjonującym w takim "zamknięciu", jak intranet?

konto usunięte

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Karolina Dulnik:
Czy spotkaliście się z takim "firmowym Golden Line"? Z portalem społecznościowym funkcjonującym w takim "zamknięciu", jak intranet?

Tak. Współtworzyłem takie rozwiązanie, które dedykowane jest dla społeczności praktyków.

Pozdrawiam

Robert
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Robert, możesz napisać więcej? Jakie były główne założenia, wymagania, do kogo było skierowane itd. Im więcej, tym lepiej :)
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Mozliwe zapewne w firmach o rozbudowanej strukturze, w mniejszej - zwykły blog firmowy, czy tez umożliwienie prowadzenia takowych, zastąpi "społeczność".
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Ale blog i społeczność rządzą się innymi prawami, nie są jednakowo interaktywne i zasadniczo bardzo się od siebie różnią.Karolina Dulnik edytował(a) ten post dnia 25.09.08 o godzinie 12:56
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Ale tez i trudno tworzyć intranetową społecznośc dla 30 osób, z których z 99% każdego dnia widze się i zamieniam kilka słów (zresztą jak kazdy inny wzajemnie) :) Po cóż zatem tworzenie społeczności? ;)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Czyli w praktyce z czymś takim się, Bartek, nie spotkałeś?
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Firmowe portale społecznościowe

W praktyce się nie spotkałem a w swojej praktycznej praktyce (nie mylić z ...) po rozmyślaniach uznałem to za zbędne :)

konto usunięte

Temat: Firmowe portale społecznościowe

to byłby raczej trudny temat, bo o czym można by w nim pisać?

- o pracy? nie bardzo, w zależności od celów, tworzy się różne aplikacje do współpracy między osobami/działami/projektami

- luźny o "niczym"? W sumie też nie bardzo, bo używany w godzinach pracy byłby szybko zablokowany, w sumie o niczym można sobie pogadać w innych serwisach, niekoniecznie dając dostęp do swoich różnych przemyśleń pozostałym pracownikom lub szefom:-)

- jakiś oficjany? Może, typu: profil, kilka zdań o sobie, jakieś info o imprezach, szkoleniach, etc... Ale to już raczej dla bardzo dużych firm, gdzie pracownicy nie mają ze sobą kontaktu bezpośredniego.

Aby działał w firmie, chyba musiałby być potrzebny dla firmy, czyli stać się narzędziem do konkretnych celów.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Może nie tyle dla dużej firmy, co dla firmy o więcej niż jedna lokalizacjach. A także o dojrzałej kulturze organizacyjnej.
Wyobrażam sobie taki wewnętrzny portal jako mieszankę GL z naszą-klasą:
- profile użytkowników z doświadczeniem zawodowym i wykształceniem (brakuje mi tej wiedzy o współpracownikach)
- możliwość umieszczania fotografii
- grupy dyskusyjne dla każdego z działów
- grupy "pozapracowe"
- itp.

konto usunięte

Temat: Firmowe portale społecznościowe

To dosyć łatwo napisać, w sumie zwykłe forum lub jego modyfikacje, takie rzeczy są w wielu firmach, czasem jako oficjalne, czasem nieoficjane, prowadzone przez jakiegoś pracownika w ramach hobby. A same informacje o pracownikach to w sumie powinna być kluczowa część intranetu, bo to dosyć przydatne info.

Ja bym dał nawet wymóg uzupełnienia tych danych przy każdej rekrutacji/zwolnieniu/zmianie stanowiska i to w czasie rzeczywistym (teraz zwolnienie, teraz info, że już nie pracuje), m.in. z powodów bezpieczeństwa - można od razu sprawdzić czy dana osoba może mieć dostęp do informacji o które prosi.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Mówisz już o zawartości :)
Im więcej o tym myślę, tym bardziej widzę taki wewnętrzny portal jako altenatywę albo rozbudowanie intranetu. I myślę stanowczo o oficjalnym narzędziu, nie proawdzonym "przy okazji" przez pracownika.
Myślę, że (w odpowiedniej kulturze organizacyjnej) pełiłby rolę silnie integrującą ludzi.

konto usunięte

Temat: Firmowe portale społecznościowe

No tak, wymagana jest pewna kultura organizacyjna, albo niecodzienna moderacja - chyba najlepiej osoby z zewnątrz aby nikt nie był urażony, a moderator nie był narażony na odwet, bo ludzie mają swoje uprzedzenia, preferencje, kogoś lubią, kogoś innego nie, muszą uważać na swoje wypowiedzi, bo szef patrzy, firma może też zostać oczerniona od środka, mogą pojawić się pomówienia, itd...

Więc serwis może pięknie zintegrować lub zepsuć atmosferę, zależy jak się potoczy:-) Może być fajny dla pracowników, a niekoniecznie dobry dla szefostwa lub odwrotnie. To duże wyzwanie i nie ma jednej recepty bo firmy i społeczności są różne:-)

Trzeba by sprawdzić, uruchomić jakieś forum w firmie i obserwować. To byłoby bardzo ciekawe i cenne doświadczenie - obserwować rozwój takiego forum w różnych firmach. Fajny temat do ruszenia w badaniach.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Darek, pomyślałam o portalu wewnętrznym, bez dostępu osób spoza firmy. I na pewno nie anonimowym. O społeczności firmowej w intranecie.
Beata Rożek

Beata Rożek Corporate Affairs
Manager / public
relations, internal
co...

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Wydaje mi się, że już teraz GL odgrywa taką rolę - portalu społecznościowego dla firm. Wiele firm ma tu swoje grupy, do których dostęp zapewnia moderator (nikt spoza firmy się nie dostanie). I te grupy - czasem bardziej, czasem mniej prężnie - sobie funkcjonują.
Pytanie zatem, czy niezbędna jest wewnętrzna struktura i tworzenie portalu społecznościowego li tylko firmowego? Co będziemy w stanie zaproponować tam takiego, czego nie znajdzie się na GL, NK czy innych? Pytanie również, czy nie jest to przerost formy nad treścią (wiem, wiem, miało zabrzmieć nieco zaczepnie:))?

konto usunięte

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Beata Rożek:
Pytanie zatem, czy niezbędna jest wewnętrzna struktura i tworzenie portalu społecznościowego li tylko firmowego? Co

Sprawa jest prosta. Choćby tylko ze względu na jeden aspekt, warto. Takie forum, nawet niechcący, może zdradzić całkiem wiele strategicznych informacji o firmie, które nie powinny opuszczać chronionych, firmowych serwerów i dysków. Bezpieczeństwo danych w takim serwisie to temat rzeka generalnie.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Z punktu komunikacji wewnętrznej również warto. Tak, jak warto mieć intranet. W moim odczucuiu portal społecznościowy mógłby być poszerzeniem, dodatkowym modułem dla intranetu. I dotyczyłby każdego pracownika, nie tylko tych zarejestrowanych na "jakimś" portalu zewnętrznym.
Magda Filaber (Mazurek)

Magda Filaber
(Mazurek)
działalność
społeczna - Fundacja
Mamy Wołomin i
bezpłatne...

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Karolina Dulnik:
Czy spotkaliście się z takim "firmowym Golden Line"? Z portalem społecznościowym funkcjonującym w takim "zamknięciu", jak intranet?

Witam, wykonywaliśmy aplikację, której zadaniem jest wsparcie komunikacji pewnej zamkniętej grupy osób skupionej wokół jednego przedsięwzięcia. Nie jest to firma, ale myślę, że charakter portalu społecznościowego zamkniętego ma mieć. Chodzi o projekt dla grupy naukowców, którzy pracują ze sobą na odległość, nie mają stałego kontaktu ze sobą, lecz potrzebowali narzędzia które ułatwi im pracę nad konkretnymi projektami, podział obowiązków między osobami, przepływ informacji itp. Dodatkowo z uwagi na odległość geograficzną osoby mają możliwość umieszczenia swojego profilu, opisania kompetencji, danych teleadresowych itp. Oczywiście funkcjonuje tu sporo sposobów komunikowania, w tym forum, zadania do wykonania, notatki, wewnętrzne posty.

Moim zdaniem jest to jakaś forma intranetu - tak na prawdę bardzo dopasowana do konkretnych potrzeb tej grupy współpracujących ze sobą osób.
Sylwia P.

Sylwia P. Account Manager IT
Interim - Experis

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Witam

Jak jedna z przedmówczyń wspomniała, firmy tworzą swoje moderowane grupy na GoldenLine, ja spotkałam się z takimi zamkniętymi grupami także na LinkedIN i na XINGu. Nawet na Facebooku pojawiają się grupy firmowe, najczęściej jednak otwarte dla wszystkich i przekazujące informacje o tym co nowego w firmie.

Pewnym rozwiązaniem może być rozbudowanie posiadanego Intranetu o dodatkowe funkcje. Wewnętrzne forum w Intranecie jest na pewno rozwiązaniem bezpieczniejszym dla informacji, niż grupa na portalu społecznościowym, o czym wspomniał już Pan Dariusz.
Ciekawym rozwiązaniem może być także rozbudowany komunikator firmowy.

Pracuję obecnie w firmie projektującej systemy Intranetowe,
w naszych rozwiązaniach oferujemy klientom np.
- forum wewnętrzne dostępne dla pracowników
- kartę pracownika z miejscem na jego dane teleadresowe, wiadomości o nim, zdjęcie, historię zatrudnienia i zakres obowiązków.
- galerię zdjęć
- biuletyn firmowy
- bazę linków
- wyświetlanie urodzin i imienin pracowników, razem z możliwością przesłania do nich życzeń

Jednak, oferowane rozwiązanie to jedno, drugie to chęć samych pracowników albo administratora systemu, by uzupełniać takie dane albo korzystać z takich rozwiązań. A to jest już indywidualna sprawa i zależy od firm.

Pozdrawiam
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Firmowe portale społecznościowe

Ciekawostka: amerykańska firma programistyczna Serena Software korzysta z serwisu Facebook jako swojego korporacyjnego Intranetu.

W każdy piątek, w ramach "Facebook Fridays", 800 pracowników firmy ma czas do działania na swoich profilach na Facebooku oraz na przeglądanie profili współpracowników, znajomych i rodziny...

co Wy na to?

Następna dyskusja:

Najlepsze biuletyny firmowe...




Wyślij zaproszenie do