Radosław R.

Radosław R. Senior Konsultant -
szukający nowych
wyzwań

Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Zasady komunikacji Marki POLSKA

ZDNCz

Czyli po naszemu
Zbyt Długie Nie Czytałem - i chyba o to chodzi, albowiem w mętnej wodzie najlepiej się ryby łowi.

konto usunięte

Temat: Zasady komunikacji Marki POLSKA

Radosław R.:
http://www.msz.gov.pl/resource/5b18a33a-fb2e-4419-9696...

to jest niezłe

konto usunięte

Temat: Zasady komunikacji Marki POLSKA

i właśnie kończę artykuł o eksporterach i napisałem w temacie:

"Problemem naszych eksporterów są: dyskryminujący sposób postrzegania nas przez zachodnich klientów oraz słabość naszych marek czy wręcz brak rozpoznawalnych „brandów”. Przejawia się to w praktyce brakiem zaufania podmiotów „zachodnich” do producentów ze „wschodu”. Najpierw zamawiają małe partie – a potem dopiero zawierają większe kontrakty. Utrudnia to długofalowe organizowanie produkcji i inwestycji. Nasze nowe produkty nie mają mocnych marek, często muszą się podczepiać po obce marki. Zauważalne są więc w zasadzie dwa osobne problemy: słabość marki Polski oraz słabość marek eksporterów.

Istnieje więc potrzeba promocji marki Polska jako miejsca gdzie produkuje się solidnie. Marka Polska jako narzędzie wsparcia eksporterów, to marka, która powinna być kojarzona z wysoką jakością oraz solidnością biznesową, a niestety jeszcze tak nie jest. Ukształtowanie takiego wizerunku na świecie jest to proces na lata i tu inicjatorem powinni być przedstawiciele administracji centralnej lub ogólnopolskich organizacji biznesowych. Po stronie odpowiedników na obszarze Pomorza może być wykreowanie cech odróżniających, z którymi będzie kojarzony nasz region. Jest to m.in. idea „pomorskiego” jako miejsca do przyjemnego życia, pozornie tylko odległa od biznesu, czasami bowiem nie jest kluczowe, gdzie się biznes prowadzi ale to, skąd nim się kieruje."



Wyślij zaproszenie do