Temat: Cersanit nowe logo
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Mariusz Jakubczyk:
W kwestii podążania za trendami czy stania się ich kreatorem zmian - firma Cersanit w swojej produkcji, ofercie podąża raczej za trendami a nie jest ich inspiratorem,
z punktu widzenia produktu ok, ale kto powiedział że to zaraz ma się przenosić na znak firmowy? znak powinien być odróżnialny od innych, delfin to za mało, a nie podobny. Chyba że chcemy być podobni by mylono, a to nieuczciwa konkurencja. Lub chcemy ukryć się w tłumie a to z kolei daje posmak nijakości skoro się wtapiamy w tłum :)
Andrzeju, ale te produkty podałem tu jako przykład - a zmiana ich formy jest ogólną tendencją w świecie armatury sanitarnej. Oczywiście, są firmy szukającego w tym trendzie swojego charakteru tudzież podążające swoją drogą albo wyznaczające nowe tendencje ale Cersanit do nich nie należy.
Więc nie chodzi tu o zmianę jednego produktu ale zmianę tendencji - z tego co przyglądałem się zmianom jakim podlegały loga firm motoryzacyjnych to przebiegało to w podobny sposób - najpierw powiedziałbym rustykalne "bogate" znaki, potem dążenie do upraszczania i zwiększania "aerodynamiki" znaku aż do współczesnego pompowania go i nadawania nawet obłym kształtom linii ostrych kanciastych.
Myślę, że podążanie znaków za zmianami w formach produktu jest jak najbardziej na miejscu bo zabawnie wyglądał by np stary znak Peugeota na najnowszych samochodach tej marki:)
Dziwne też byłoby, gdyby znak wyprzedzał formalnie zmiany we wzornictwie produktów.
Mariusz Jakubczyk edytował(a) ten post dnia 11.02.11 o godzinie 11:15