Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Cersanit nowe logo

Ano wypowiedzi wielowatkowe z regoly bywaja sprzeczne;))
Badz z pozory sprzeczne;))

konto usunięte

Temat: Cersanit nowe logo

Wpisałem się do "was" żeby uwrażliwić się na pewne rzeczy ale jestem raczej inspiratorem zmian w kwestiach wizerunkowych niż ich autorem. Tutaj znając odrobinę branżę pozwolę sobie pokusić się o zostanie adwokatem diabła;)

W kwestii podążania za trendami czy stania się ich kreatorem zmian - firma Cersanit w swojej produkcji, ofercie podąża raczej za trendami a nie jest ich inspiratorem, więc tutaj użycie czcionki sprawdzonej zamiast wymyślania czegoś nowego jak najbardziej odzwierciedla politykę firmy.
Natomiast jeżeli chodzi o samą czcionkę to widząc oba znaki od razu na myśl przyszło mi skojarzenie, o które być może też chodziło inwestorowi:

stare

Obrazek


Obrazek

nowe

Obrazek


Obrazek
Mariusz Jakubczyk edytował(a) ten post dnia 11.02.11 o godzinie 08:49
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Cersanit nowe logo

Mariusz Jakubczyk:
W kwestii podążania za trendami czy stania się ich kreatorem zmian - firma Cersanit w swojej produkcji, ofercie podąża raczej za trendami a nie jest ich inspiratorem,
z punktu widzenia produktu ok, ale kto powiedział że to zaraz ma się przenosić na znak firmowy? znak powinien być odróżnialny od innych, delfin to za mało, a nie podobny. Chyba że chcemy być podobni by mylono, a to nieuczciwa konkurencja. Lub chcemy ukryć się w tłumie a to z kolei daje posmak nijakości skoro się wtapiamy w tłum :)

konto usunięte

Temat: Cersanit nowe logo

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Mariusz Jakubczyk:
W kwestii podążania za trendami czy stania się ich kreatorem zmian - firma Cersanit w swojej produkcji, ofercie podąża raczej za trendami a nie jest ich inspiratorem,
z punktu widzenia produktu ok, ale kto powiedział że to zaraz ma się przenosić na znak firmowy? znak powinien być odróżnialny od innych, delfin to za mało, a nie podobny. Chyba że chcemy być podobni by mylono, a to nieuczciwa konkurencja. Lub chcemy ukryć się w tłumie a to z kolei daje posmak nijakości skoro się wtapiamy w tłum :)
Andrzeju, ale te produkty podałem tu jako przykład - a zmiana ich formy jest ogólną tendencją w świecie armatury sanitarnej. Oczywiście, są firmy szukającego w tym trendzie swojego charakteru tudzież podążające swoją drogą albo wyznaczające nowe tendencje ale Cersanit do nich nie należy.
Więc nie chodzi tu o zmianę jednego produktu ale zmianę tendencji - z tego co przyglądałem się zmianom jakim podlegały loga firm motoryzacyjnych to przebiegało to w podobny sposób - najpierw powiedziałbym rustykalne "bogate" znaki, potem dążenie do upraszczania i zwiększania "aerodynamiki" znaku aż do współczesnego pompowania go i nadawania nawet obłym kształtom linii ostrych kanciastych.
Myślę, że podążanie znaków za zmianami w formach produktu jest jak najbardziej na miejscu bo zabawnie wyglądał by np stary znak Peugeota na najnowszych samochodach tej marki:)

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Dziwne też byłoby, gdyby znak wyprzedzał formalnie zmiany we wzornictwie produktów.Mariusz Jakubczyk edytował(a) ten post dnia 11.02.11 o godzinie 11:15

konto usunięte

Temat: Cersanit nowe logo

Mariuszu peugeot i fiat zmienili juz znaki, jak wklejasz informacje to rób to właściwie...

konto usunięte

Temat: Cersanit nowe logo

W przypadku Fiata to aktualne.. Tyle, że nie logo, a amblemat ;) Logo koncernu wygląda zupełnie inaczej i składa się z samego typo :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Cersanit nowe logo

Mariusz Jakubczyk:
Andrzeju, ale te produkty podałem tu jako przykład - a zmiana ich formy jest ogólną tendencją w świecie armatury sanitarnej.
i to jest ok
Oczywiście, są firmy szukającego w tym trendzie swojego charakteru tudzież podążające swoją drogą albo wyznaczające nowe tendencje ale Cersanit do nich nie należy.
I tu pies pogrzebany :) znaki tworzy się jednak dla wyróżnienia. A jeśli nie chcemy się wyróżniać to po co w ogóle znak ;) Wbrew pozorom brak znaku i etykiety też nie przeszkadza się wyróżnić np. jakością, vide najlepsze według ekspertów piwo na świecie z Opactwa św. Sykstusa.
Więc nie chodzi tu o zmianę jednego produktu ale zmianę tendencji - z tego co przyglądałem się zmianom jakim podlegały loga firm motoryzacyjnych to przebiegało to w podobny sposób - najpierw powiedziałbym rustykalne "bogate" znaki, potem dążenie do upraszczania i zwiększania "aerodynamiki" znaku aż do współczesnego pompowania go i nadawania nawet obłym kształtom linii ostrych kanciastych.
Myślę, że podążanie znaków za zmianami w formach produktu jest jak najbardziej na miejscu bo zabawnie wyglądał by np stary znak Peugeota na najnowszych samochodach tej marki:)
Porównałeś niby słusznie, ale nie ta skala czasowe, to istotne, a i trendy w znakach samochodowych idą za stylistyką nadwozi, ale jak sam pewnie zauważysz nie następuje na to konto unifikacja i upodabnianie się tych znaków
Dziwne też byłoby, gdyby znak wyprzedzał formalnie zmiany we wzornictwie produktów.
Dlaczego dziwnie? zmianę stylu łatwiej zacząć od zmiany filozofii znaku.

konto usunięte

Temat: Cersanit nowe logo

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Mariusz Jakubczyk:
[...]
Andrzeju, wybacz ale dla mnie to dyskusja co było pierwsze jajko czy kura:)
Wydaje mi się, że jeżeli chodzi o firmy produkcyjne to jednak zmiany w znaku podążają za zmianami stylistyki wytwarzanych produktów. Nawet jeżeli zdarza się, że zmiany na rynku pojawiają się równocześnie czy nawet znak jest zmieniony wcześniej to jednak źródłem tych zmian w znaku graficznym są zmiany w linii produktu. Co więcej zdarza się, że nie zmienia się znaku firmy a tworzy się znak serii produktów wyróżniających się stylem, jednak we wszystkich przypadkach jest tak, że znak dostosowywany jest do produktu.
Czy możesz mi podać przykład, kiedy to zmiana logo stała się inspiracją do zmiany wzornictwa produktów?

konto usunięte

Temat: Cersanit nowe logo

Mariusz Jakubczyk:
jednak źródłem tych zmian w znaku graficznym są zmiany w linii produktu.

Ale Cersanit nie ma jednej linii produktu, więc założenie, że zmiana linii tegoż była powodem zmiany logo jest, co najmniej, błędne.

Temat: Cersanit nowe logo

Mariusz Jakubczyk:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Mariusz Jakubczyk:
[...]
Andrzeju, wybacz ale dla mnie to dyskusja co było pierwsze jajko czy kura:)

Kura. Udowodniono niedawno - naukowo :)

konto usunięte

Temat: Cersanit nowe logo

Krzysztof B.:
Mariusz Jakubczyk:
jednak źródłem tych zmian w znaku graficznym są zmiany w linii produktu.

Ale Cersanit nie ma jednej linii produktu, więc założenie, że zmiana linii tegoż była powodem zmiany logo jest, co najmniej, błędne.
:) ale Krzysztofie ja nic takiego nie twierdziłem, ja tylko na przykładzie kilku produktów chciałem wam pokazać jakie zmiany następują we wzornictwie sanitarnym. Mógłbym podać jeszcze wiele innych produktów, innych firm z tego segmentu, których wzornictwo bardziej pasuje do nowego logo Cersanitu niż do starego.
A czy to był powód? A może jeden z powodów? To by trzeba autora albo wróżki spytać.:)Mariusz Jakubczyk edytował(a) ten post dnia 11.02.11 o godzinie 14:00

konto usunięte

Temat: Cersanit nowe logo

Andrzej T.:
Mariuszu peugeot i fiat zmienili juz znaki, jak wklejasz informacje to rób to właściwie...
Ale o so chodzi?:) Przecież ja chciałem tylko podać przykład jak zmienia się logo marki w miarę jak zmianie ulega ich produkt, powinienem jeszcze do każdego tego znaczka przypasować modele z danego roku? Rozmawiam tu z grafikami, więc dokonałem pewnego skrótu myślowego, jak by tu były dzieci z podstawówki to bym im pokazał wszystko krok po kroku...

konto usunięte

Temat: Cersanit nowe logo

Mariusz Jakubczyk:
:) ale Krzysztofie ja nic takiego nie twierdziłem, ja tylko na przykładzie kilku produktów chciałem wam pokazać jakie zmiany następują we wzornictwie sanitarnym.

Zmiany we wzornictwie śledzę względnie na bieżąco i jestem świadom istnienia zarówno kierunku 'futurystycznego' jak i tego bardziej retro.
Stąd też mój pogląd, że logo ma identyfikować firmę jako całość nie zaś pasować do poszczególnych, często sezonowo produkowanych, serii. Dlatego też podniosłem kwestię błędnego, moim zdaniem, podążania za chwilowymi modami i odzwierciedlania ich w znaku firmy.
Znak powinien być ponadczasowy. Naturalnie na tyle, na ile jest to możliwe.Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 11.02.11 o godzinie 14:31

konto usunięte

Temat: Cersanit nowe logo

Mariusz Jakubczyk:
Andrzej T.:
Mariuszu peugeot i fiat zmienili juz znaki, jak wklejasz informacje to rób to właściwie...
Ale o so chodzi?:)

czepnąłem się trochę, chodzi o to że te znaki z tej grafiki już mają aktualniejsze odpowiedniki :)

konto usunięte

Temat: Cersanit nowe logo

Mariusz Jakubczyk:
Przecież ja chciałem tylko podać przykład jak zmienia się logo marki w miarę jak zmianie ulega ich produkt...

Tylko w przypadku Fiata wcale nie wkleiłeś logo ;)))

konto usunięte

Temat: Cersanit nowe logo

Andrzej T.:
Mariusz Jakubczyk:
Andrzej T.:
Mariuszu peugeot i fiat zmienili juz znaki, jak wklejasz informacje to rób to właściwie...
Ale o so chodzi?:)

czepnąłem się trochę, chodzi o to że te znaki z tej grafiki już mają aktualniejsze odpowiedniki :)
nie chodziło o wklejenie najaktualniejszego, tylko pokazanie że się zmienia...:)
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Cersanit nowe logo

Mariusz Jakubczyk:
Wpisałem się do "was" żeby uwrażliwić się na pewne rzeczy ale jestem raczej inspiratorem zmian w kwestiach wizerunkowych niż ich autorem. Tutaj znając odrobinę branżę pozwolę sobie pokusić się o zostanie adwokatem diabła;)

W kwestii podążania za trendami czy stania się ich kreatorem zmian - firma Cersanit w swojej produkcji, ofercie podąża raczej za trendami a nie jest ich inspiratorem, więc tutaj użycie czcionki sprawdzonej zamiast wymyślania czegoś nowego jak najbardziej odzwierciedla politykę firmy.
Natomiast jeżeli chodzi o samą czcionkę to widząc oba znaki od razu na myśl przyszło mi skojarzenie, o które być może też chodziło inwestorowi:
TO BYLOBY ZBYT PROSTE;))
Ale podejscie jak najbardziej sluszne - tylko nie w przypadku firmy produkujacej wiele wzorow;)
W Ten sposob myslenia idealnie wpisuje sie IKEA;)
chyba;)

konto usunięte

Temat: Cersanit nowe logo

Piotr W.:
Mariusz Jakubczyk:
Przecież ja chciałem tylko podać przykład jak zmienia się logo marki w miarę jak zmianie ulega ich produkt...

Tylko w przypadku Fiata wcale nie wkleiłeś logo ;)))
No widzisz Piotrze:) I myślisz, że ile osób z poza branży graficznej by to zauważyło?
A swoją drogą, jakie jest logo Fiata bo na wszystkich ich stronach jest ten emblemat.Mariusz Jakubczyk edytował(a) ten post dnia 11.02.11 o godzinie 15:13

konto usunięte

Temat: Cersanit nowe logo

Krzysztof B.:
Mariusz Jakubczyk:
:) ale Krzysztofie ja nic takiego nie twierdziłem, ja tylko na przykładzie kilku produktów chciałem wam pokazać jakie zmiany następują we wzornictwie sanitarnym.

Zmiany we wzornictwie śledzę względnie na bieżąco i jestem świadom istnienia zarówno kierunku 'futurystycznego' jak i tego bardziej retro.
Stąd też mój pogląd, że logo ma identyfikować firmę jako całość nie zaś pasować do poszczególnych, często sezonowo produkowanych, serii. Dlatego też podniosłem kwestię błędnego, moim zdaniem, podążania za chwilowymi modami i odzwierciedlania ich w znaku firmy.
Znak powinien być ponadczasowy. Naturalnie na tyle, na ile jest to możliwe.Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 11.02.11 o godzinie 14:31
Krzysztofie, ale ty możesz tak twierdzić i tego chcieć, ale to klient decyduje kiedy i z jakiego powodu chce zmienić logo i w jakim to ma podążać kierunku.
A w przypadku zmian we wzornictwie armatury sanitarnej to mówimy o postępie więc z rynku będą znikały nie tak dawno powszechne miski o skomplikowanym kształcie który wynikał tylko z technologii, więc nie jest to raczej moda ale tendencja która z różnymi wariacjami stanie się powszechna.

konto usunięte

Temat: Cersanit nowe logo

Paweł S.:
Mariusz Jakubczyk:
[...]
TO BYLOBY ZBYT PROSTE;))
Ale podejscie jak najbardziej sluszne - tylko nie w przypadku firmy produkujacej wiele wzorow;)
W Ten sposob myslenia idealnie wpisuje sie IKEA;)
chyba;)
No widzisz Pawle, logo IKEI jak najbardziej odpowiada wzornictwu produkowanemu przez tę firmę a nawet jeżeli pewne elementy jej oferty odbiegają od niego to podlegają innym zasadom które to logo wyraża.
Jednak firma Cersanit nie ma zbyt wielu produktów rozpoznawalnych jako ich produkty. A jeżeli przejrzeć ofertę nowości z wszystkich wiodących pod względem ilości sprzedaży firm produkujących ceramikę sanitarną to zauważy się tendencję, której nowe logo odpowiada a do której stare już nie bardzo pasowało.

Następna dyskusja:

Wembley - nowe logo




Wyślij zaproszenie do