Piotr Kopczyński

Piotr Kopczyński Dyrektor Operacyjny,
Free

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

Witam Was!
Piszę o pracę o wpływie atmosfery w pracy na motywację. O ile publikacji o motywacji znalazłem wiele, to mam dość istotny problem aby zgłębić zagadnienie dotyczące atmosfery w pracy. Chciałbym więc prosić o pomoc w tej materii. Jacy autorzy i jakie książki warto przejrzeć aby przejrzeć się temu zagadnieniu? Mój promotor proponował podział tego zagadnienia na: społeczne, psychologiczne oraz ekonomiczne.
Z góry dziękuje za pomoc!
P
Michał J.

Michał J. Menadżer

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

mam wątpliwości czy pojecie "atmosfery w pracy" zostało naukowo zdefiniowane. A bez tego oczywiście trudno będzie snuc dalsze teorie.
Niemniej kiedyś natknąłem się na Huston Chronicle, gdzie mozna znaleźć jakies zajawki tematu i ewentualnie potraktować to jako punkt wyjścia do dalszych poszukiwań

http://smallbusiness.chron.com/work-atmosphere-affects...
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

Myślę, że do tego tematu pasuje książka Toma DeMarco "LUZ - Jak uniknąć wypalenia się, zapracowania i mitu absolutnej sprawności"

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

C. Maslach, M. Leiter, Prawda o wypaleniu zawodowym

Pozdrawiam

JR

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Mirosława Jendryca

Mirosława Jendryca Pracownik Biurowy

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

A ja mam prośbę odnośnie motywacji pozapłacowej - potrzebuję wymyślić 3 pytania na temat pozafinansowej motywacji w okresie spowolnienia gospodarczego na przykładzie Urzędu Miejskiego.
Dariusz Adamczak

Dariusz Adamczak Dyrektor Oddziału
Śląsk

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

Ja ci mogę podpowiedzieć jak to wygląda w realu bez trzepania piany tyle że pisz na moje pw

W realu ten temat jest dobólowy prosty--Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie-- i nie potrzeba żadnych wielkich opracowań do tego
Grzegorz Wojcieszczyk

Grzegorz Wojcieszczyk Pełnomocnik ds
Jakości

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

Witam,
Piotr K.:
Witam Was!
Piszę o pracę o wpływie atmosfery w pracy na motywację. O ile publikacji o motywacji znalazłem wiele, to mam dość istotny problem aby zgłębić zagadnienie dotyczące atmosfery w pracy. Chciałbym więc prosić o pomoc w tej materii. Jacy autorzy i jakie książki warto przejrzeć aby przejrzeć się temu zagadnieniu? Mój promotor proponował podział tego zagadnienia na: społeczne, psychologiczne oraz ekonomiczne.
Z góry dziękuje za pomoc!
P

Wpisz w wyszukiwarkę "H. Műnsterberg" oraz "E. Mayo" - lub "Efekt z Hawthorne"
Później trzeba poszukać w odnośnikach.

Pozdrawiam
Dariusz Kowalski

Dariusz Kowalski Business Executive,
Coach ICI (executive
coaching), Instr...

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

Zrób dobrą atmosferę, aby się przekonać.
Dopasuj pracę, którą mają wykonać ludzie do ich umiejętności i spraw, aby mogli robić to, co robią najlepiej.
Tym, którzy nie umieją lub dla których nie masz stanowiska, gdzie będą umieli, podziękuj za pracę, z szacunkiem i godnością.
Wyrzuć do kubła model SMART. Prowadzi do unicestwienia. Wprowadź model PIES - osiągniesz wewnętrzną automotywację.
Nie mów ludziom, co mają robić, posłuchaj co chcą robić. W zdecydowanej większości ich pomysły są lepsze od Twoich.
Chwal ludzi, ale od serca, bez korpo-rozdęcia. Dzień bez pochwały to dzień stracony.
Wyznaczaj cele, ale osiągalne. Popularne w korpo-stwierdzenia, że lepiej osiągnąć 80% ambitnego celu niż 100% celu realnego włóż pomiędzy bajki. Chcesz motywować - planuj tylko cele realne na poziomie 95%. Nic tak nie motywuje jak przekroczenie celu lub bycie tylko odrobinę od niego , nic tak nie demotywuje jak nieustanne osiąganie 80% planu.
Zarządzaj przez cele, ale nie wiąż ich z wynagrodzeniami i premiami, może poza działem handlowym. Chcesz zacząć wyścig pracowników po premie - wprowadź premie za osiągnięcie celów i wagi. Pracownicy zrobią resztę, by zoptymalizować premię. Nie cele. O atmosferze zapomnij (choć na pewno zacznie się wyścig szczurów, szczególnie na koniec roku jak trzeba będzie osiągnąć cele, żeby dostać premię).

Jak już to wszystko zrobisz to wtedy możesz napisać książkę, jak atmosfera wpływa na pracę. Pod warunkiem, że wytrzymasz to Ty i wszyscy obok. Bo to jest praca bez kija i poganiacza. Praca nad uzyskaniem stanu automotywacji. Z kijem i strachem łatwiej. Trudniej bez nich, zwłaszcza w otoczeniu, gdzie nikt poza zarządzaniem kijem nie umie inaczej. Powodzenia.

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

Niewielka uwaga :

http://books.google.fr/books?id=2vP29GvkuWkC&pg=PT103&...

Na tej stronie jest książka o motywacji i kilka cytatow, ktore ewentualnie możnaby wykorzystac:

(autorka) Nathalie Ducrot (tytul) « Motivation : le déclic »
Wydawnictwo : InterEditions 2012

"Pozytywna Psychologia Pracy

W świecie profesjonalnym ten koncept tłumaczymy za pomocą terminow takich jak satysfakcja, jakośc życia, klimat zaufania, ktore są kluczowymi elementami motywacji indywidualnej i zbiorowej. Młodsze pokolenie jest bardzo przywiązane do rozwoju osobistego i atmosfery w pracy, do komfortu i poszukiwaniu sensu - na przyklad godzin pracy uzależnionych od potrzeb, pracy wykonywanej w domu, wydzielonych miejscach w pracy dla odpoczynku, zabawy, sportu."

Autorka pisze także:
« Na Harwardzie zajecia z pozytywnego leadership u prof. Tal Ben Shahar, osiągnęly najwyższą frekwencję w historii tej prestiżowej uczelni.
Tak więc szczęście jako świadomy wybor i nabyta zdolnośc trafia do umysłów ludzi. Kto wie, jak wiele by to zmieniło, gdyby przyszli liderzy byliby bardziej spełnieni w pracy i szanowani przez ludzkośc."

(tłumaczenie własne)

*
Tutaj masz ulotke Miedzynarodowego Biura Pracy (BIT)
http://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---ed_emp/docu...

O programie WISE (Work Improvements in Small Enterprises) czyli - Podniesienie produktywnosci poprzez poprawienie jakości życia w pracy - w małych firmach. Program polega na przeprowadzaniu szkolen bezposrednio w firmie
(na koncu ulotki masz adres, mail tel - z pewnoscia znaja literature przedmiotu)
*
Mozesz tez skorzystac z takich prac jak:

Herzberg, Frederick «Work and the Nature of Man » 1966
Herzberg, Frederick «Herzberg on Motivation» 1983
Maslow, Abraham «Motivation and Personality» 1954
Deal, Terrence E. ; Jenkins, William A, «Managing the Hidden Organization: Strategies for EmpoweringYour Behind-the-Scenes Employee» (Mar 1, 1994)

*
Atykul na tej stronie traktuje atmosfere w pracy jako "relacje miedzyludzkie w miejscu pracy"
http://www.plasticompetences.ca/wp-content/uploads/201...

*
Jako ciekawostka - jeden z filozofow francuskich André Comte-Sponville, ktory podkresla, ze atmosfera w pracy dla pracownikow niskiego szczebla jest najwazniejszym motywatorem - podaje przyklad z Biblii, gdzie w akapicie o wygnaniu Adama z raju - jest mowa o pracy jako o karze -)
Zycze powodzenia w pisaniu pracy.Ten post został edytowany przez Autora dnia 05.12.14 o godzinie 13:53
Izabela Hajduga

Izabela Hajduga kadra zarządzajaca,
FMCG, obsługa
klienta, sprzedaż,
ubez...

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

" promotor proponował podział tego zagadnienia na: społeczne, psychologiczne oraz ekonomiczne"

Twój promotor dobrze Ci doradził idź tą drogą :-)

1. społeczne - przykład idzie od góry , tzn od zarządzających - jeśli kierownictwo jest na miernym poziomie nie ma pojęcia o zarządzaniu na pewno nie da takiego przykładu - od pracownika należy wymagać , wymagania mają być jasno określone i konsekwentne, kolejna rzecz to kultura osobista dających przykład i budujących odpowiednia kulturę w organizacji począwszy od szacunku, słownictwa, odpowiedniego traktowania podwładnych - tutaj duża umiejętność zarządzania począwszy od zarządzania konfliktem, po styl zarządzania to jest bardzo ważne i ma ogromny wpływ na atmosferę a co za tym idzie motywację;

2. psychologiczne - polecam skorzystać z materiału - książka Roberta Cialdiniego teoria wywierania wpływu na ludzi

3. ekonomiczne - to odpowiednie jasno zdefiniowane zasady wynagradzania oraz motywacja po za finansowa np jak np na forum chwalimy pracownika , negatywny feedback w cztery oczy itd.... polecam ,uczciwe rozliczenie , zasady motywacji pozapłacowej np jeśli za coś karany , czy dajemy minusy pracowni musi mieć szansę na refleksję i naprawę, aby miał szanse i możliwości zamieć to na plusy - tak w telegraficznym skrócie -)

pozdr Iza

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

W zasadzie to samych książek jako takich nie ma, a te do motywacji to jest jakaś totalna lipa.
Na taki temat składa się wiele czynników, nie jest to wcale takie proste.

Podana książka Cialdiniego ma kilka przykładów i to właśnie zachowań społecznych. Pewne aspekty psychologiczne dało by się pewnie z tego wydobyć.

Co do spraw psychologii to warto poszukać w samych postawach ludzi, można poszukać w książkach opisujących np Asertywność i jak ludzie reagują.
Można również posiłkować się książką "Nieśmiałość" autora Zimbardo.

On ogólnie przeprowadził słynny eksperyment więzienny. Bardzo dobrze obrazuje jak wygląda wpływ atmosfery na motywację i zachowania. Jak ludzie gdy im się przypisuje pewne funkcje wcielają się w role społeczne. Jakie to niesie konsekwencje.

Można przecież samemu spróbować przeprowadzić takie badania.

Tylko pod żadnym pozorem nie powtarzać eksperymentu Zimbardo.
Można zrobić anonimowe ankiety. W sumie to byłby przełom w polskiej nauce.

Nikt do tej pory tego nie zrobił kompleksowo, a szczególnie w polskich warunkach. Taka publikacja naukowa mogłaby być początkiem końca ery obecnych modeli zarządzania w PL.Ten post został edytowany przez Autora dnia 05.12.14 o godzinie 21:28

konto usunięte

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

Piotr K.:
Witam Was!
Piszę o pracę o wpływie atmosfery w pracy na motywację. O ile publikacji o motywacji znalazłem wiele, to mam dość istotny problem aby zgłębić zagadnienie dotyczące atmosfery w pracy.

Czy ostatecznie chodzi o jakąś wydajność pracy ?
Izabela Hajduga

Izabela Hajduga kadra zarządzajaca,
FMCG, obsługa
klienta, sprzedaż,
ubez...

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

w tym temacie chodzi o klimat organizacyjny - w tym jest opinia pracowników nt pracy warunków, zarobków, programów np motywacyjnych po za finansowych jak np konkursy itp, świadczenia czy bony itd...

należy w organizacjach badać klimat organizacyjny lub po prostu wykonywać badanie satysfakcji pracowników - przeprowadzić badanie anonimowa ankietą w której pracownicy odpowiedzą na pytania ...( zadaje pracodawca - jakie che np. czy twój kierownik odpowiedni cię motywuje do pracy, wspiera itd.. + cześć inne : sprawy, spostrzeżenia pracowników)

pa takim badaniu należy podliczyć pytania , przeanalizować co może zrobić w kierunku danych tematów pracodawca a na koniec opublikować wyniki i przedstawić prezentacje zainteresowanym respondentom - podwładnym.

jeśli chodzi o literaturę to podstawowa księga pt "zarządzanie" A Stoner, Gilbert , Freemann i Peter Drucker " praktyka zarządzania " polecam super

pozdr Iza
Dariusz Kowalski

Dariusz Kowalski Business Executive,
Coach ICI (executive
coaching), Instr...

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

od pracownika należy wymagać , wymagania mają być jasno określone i konsekwentne
to odpowiednie jasno zdefiniowane zasady wynagradzania oraz motywacja po za finansowa np jak np na forum chwalimy pracownika , negatywny feedback w cztery oczy itd.... polecam ,uczciwe rozliczenie , zasady motywacji pozapłacowej np jeśli za coś karany , czy dajemy minusy pracowni musi mieć szansę na refleksję i naprawę, aby miał szanse i możliwości zamieć to na plusy - tak w telegraficznym skrócie -)

Się pozwolę mocno nie zgodzić. Jasno określone wymagania trzeba mieć w stosunku do pracownika w dwóch przypadkach. Na poziomie R1 lub tam, gdzie pracownik pracuje na taśmie. W każdym innym przypadku to pracownik ma sam sobie definiować, jakie ma zadania i co ma robić znając jedynie kierunek. Taki tryb buduje w pracowniku inicjatywę i czynne wyszukiwanie roli w organizacji, przez co wnosi do firmy coraz więcej i czuje, że nią współzarządza.

Co do karania - zanim zaczniemy karać i nagradzać należy się obejrzeć, co powoduje, że pracownika trzeba karać albo nagradzać. Zarówno w jednym i drugim przypadku nie spodziewam się skutków. Nie spotkałem się przez 18 lat pracy z pracownikiem, który ukarany poprawiłby się. Zazwyczaj karany nie wiedział, co robił źle. I zazwyczaj przyczyną byłem ja i brak komunikacji z pracownikiem.Pracownik nie pracował źle - pracował najlepiej tak, jak zrozumiał to co mu przekazywałem. A że przekazywałem jak ma robić i co ma robić a nie jaki chcę uzyskać efekt - trzeba było pracownika karać. Teraz jeżeli widzę powód do kary - najpierw zaczynam od tego, co takiego sprawiło, że ktoś nie pracuje jak się od niego oczekuje. W 99% przypadków nie ma winy pracownika, a jedynie błędy procesowe lub komunikacyjne. Wystarczy je wyeliminować i pracownik pracuje doskonale ku swojemu zadowoleniu.

A co do chwalenia - to też trzeba dopasować do osoby. Stosowaniem na ślepo reguł chwalimy publicznie ganimy w cztery oczy można chwalonemu zrobić krzywdę a ganionego nagrodzić, w zależności od środowiska i predyspozycji osobowych.

Uff. Zamotałem już dostatecznie.

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

mi się wydaje, że temat dotyczy zupełnie czegoś innego.

Chodzi o atmosferę w pracy, która wpływa na motywację pracowników, czyli:

Wpływ formy zarządzania na motywację pracowników (konflikt, zastraszanie, konkurowanie, nagradzanie itp.)
wpływ wykorzystywania pozycji (mobbing, przyjazna atmosfera, dialog itp)
stosunki między pracownikami
relacje kierownictwo - pracownik
ogólne standardy kultury przyjęte w firmie

Wymagania stawiane pracownikom nie są tematem tej pracy.
Jerzy Fiuk

Jerzy Fiuk interim manager,
doradca, konsultant

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

Dariusz K.:
Zarządzaj przez cele, ale nie wiąż ich z wynagrodzeniami i premiami, może poza działem handlowym. Chcesz
zacząć wyścig pracowników po premie - wprowadź premie za osiągnięcie celów i wagi.

Nie to Dariusz, żebym się ze wszystkim zgadzał co piszesz. Ale po pierwsze, bardzo to szanuję i w tym przypadku "różne, nie znaczy złe"; a po drugie, podejrzewam, że gdyby tak podyskutować długo, długo, to by się mogło okazać, że i te różnice nie takie wielkie. Fajnie się to czyta.Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.12.14 o godzinie 10:56
Dariusz Kowalski

Dariusz Kowalski Business Executive,
Coach ICI (executive
coaching), Instr...

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

Jerzy F.:
Nie to Dariusz, żebym się ze wszystkim zgadzał co piszesz. Ale po pierwsze, bardzo to szanuję i w tym przypadku "różne, nie znaczy złe"; a po drugie, podejrzewam, że gdyby tak podyskutować długo, długo, to by się mogło okazać, że i te różnice nie takie wielkie. Fajnie się to czyta.

Pies jest pogrzebany w tym, że nie ma żadnej recepty na sukces poza własnym bagażem doświadczeń. A kolejne ciekawe nauki pojawiają się każdego dnia. Przez ostatni okres nawet nie zauważałem, ja dalece mijam się z oczekiwaniami pracowników. Nawet robiąc najlepiej i w najlepszej wierze trzeba przede wszystkim słuchać, bo ludzie są wielce różni i to, co cieszy jednego drugiego martwi. Coś, co wychodzi w jednym zespole w innym śmieszy i zniechęca. Czasem zaś demotywuje i zabija chęć do pracy.
Dla jednego premia od sprzedaży będzie najważniejszym motywatorem, dla innego dobry kolega, dla jeszcze innego dojazd do pracy i kawa w ekspresie. Dla jednego ściśle określone zadania, dla innego daleki cel i wolność tworzenia.
Coraz bardziej dochodzę do wniosku, że podstawowa zasada tworzenia atmosfery w pracy jest jedna - każdy pracownik firmy niezależnie od szczebla jest wolnym człowiekiem i powinien być traktowany jak wolontariusz.
Wolny, więc nikt nie może nic mu kazać. Wolontariusz bo robi to dlatego, że chce.
Ot Święty Graal. Poszukiwania trwają.
Izabela Hajduga

Izabela Hajduga kadra zarządzajaca,
FMCG, obsługa
klienta, sprzedaż,
ubez...

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

Dariusz K.:
od pracownika należy wymagać , wymagania mają być jasno określone i konsekwentne
to odpowiednie jasno zdefiniowane zasady wynagradzania oraz motywacja po za finansowa np jak np na forum chwalimy pracownika , negatywny feedback w cztery oczy itd.... polecam ,uczciwe rozliczenie , zasady motywacji pozapłacowej np jeśli za coś karany , czy dajemy minusy pracowni musi mieć szansę na refleksję i naprawę, aby miał szanse i możliwości zamieć to na plusy - tak w telegraficznym skrócie -)
---------------------------------------------------------------------------------

j.w słuszna racja -)

Się pozwolę mocno nie zgodzić. Jasno określone wymagania trzeba mieć w stosunku do pracownika w dwóch przypadkach. Na poziomie R1 lub tam, gdzie pracownik pracuje na taśmie. W każdym innym przypadku to pracownik ma sam sobie definiować, jakie ma zadania i co ma robić znając jedynie kierunek. Taki tryb buduje w pracowniku inicjatywę i czynne wyszukiwanie roli w organizacji, przez co wnosi do firmy coraz więcej i czuje, że nią współzarządza.
------------------------------------------------------------------------------

nonsens - jasno określone wymagania na danym stanowisku pracy - opisane zakresem obowiązków powinny być dla każdego pracownika począwszy od stanowisk podstawowych po kolejne szczeble specjalistów kierowników, dyrektorów itd...z obowiązkami wiąże się odpowiedzialność za wykonana pracę a co za tym idzie ocena pracy , po której pracownik ma wiedzieć w którym jest miejscu i mieć jasno określone wskazówki i feedback na jakim poziomie jest oceniana jego praca czy zgodnie z oczekiwaniem , czy powyżej oczekiwań a może nawet ponadprzeciętny talent w który trzeba inwestować. ( nie wyobrażam sobie ze pracownik mający określony zakres obowiązków i zadań sam decyduje co robi i kiedy - bzdura)


Co do karania - zanim zaczniemy karać i nagradzać należy się obejrzeć, co powoduje, że pracownika trzeba karać albo nagradzać. Zarówno w jednym i drugim przypadku nie spodziewam się skutków.
-------------------------------------------------------------------
tzw obejrzenie musi wynikać z pomiaru czy efektów wymiernych pracy danego pracownika a nie przez samo sobie obejrzenie się , jak sa określone czynności , czy ustalony kontrakt na efekt, czy plan sprzedaży czy inne KPI to daje podstawy do oceniania a co za tym idzie karania czy nagradzania i o to chodzi nawet taka czynnośc może byc elementem motywacyjnym co wpływa na atmosferę i klimat organizacyjny

Nie spotkałem się przez 18 lat pracy z
pracownikiem, który ukarany poprawiłby się.

-----------------------------------------------------------------------
jak prze 18 lat nie spotkałeś się z poprawą - współczuję , musiałeś trafić na miernotę nie mająca nic wspólnego z zarządzaniem zasobami ludzkimi

Zazwyczaj karany
nie wiedział, co robił źle.
-------------------------------------------

wina kierownika brak umiejętności podstawowych czynności kierowniczych począwszy od planowania pracy , organizowania motywowania i kontrolowania...

I zazwyczaj przyczyną byłem ja i
brak komunikacji z pracownikiem.
-----------------------------------------------------

jeśli nie potrafiłeś sprostać podstawowym elementom zarządzania to faktycznie może nie byłeś winny tylko nie na odpowiednim stanowisku

Pracownik nie pracował źle -
pracował najlepiej tak, jak zrozumiał to co mu przekazywałem. A że przekazywałem jak ma robić i co ma robić a nie jaki chcę uzyskać efekt - trzeba było pracownika karać.
---------------------------------------------------------------------------
mam duże wątpliwości albo kierownictwo samo nie wiedziało co przekazuje i czego chce i może chciało aby pracownik był mądrzejszy .... biedny pracownik, bo on faktycznie miał dobre intencje tylko nie miał nikogo mądrego aby nim pokierował

Teraz jeżeli
widzę powód do kary - najpierw zaczynam od tego, co takiego sprawiło, że ktoś nie pracuje jak się od niego oczekuje. W 99% przypadków nie ma winy pracownika, a jedynie błędy procesowe lub komunikacyjne. Wystarczy je wyeliminować i pracownik pracuje doskonale ku swojemu zadowoleniu.

---------------------------------------------------------
tu częściowo się z tobą zgadzam sam przyznałeś marni przełożeni, zawsze trzeba zacząć od od rozpatrzenia danego przypadku i mieć określone wytyczne na danym stanowisku aby wiedzieć za co karać jeśli jest powód - nie ganimy człowieka a jego pracę tzn " nie mówimy jesteś bałaganiarzem , tylko mówimy masz bałagan i zawsze i tylko w cztery oczy!!

A co do chwalenia - to też trzeba dopasować do osoby. Stosowaniem na ślepo reguł chwalimy publicznie ganimy w cztery oczy można chwalonemu zrobić krzywdę a ganionego nagrodzić, w zależności od środowiska i predyspozycji osobowych.
-------------------------------------------------------------------------------
szef ma być autorytetem, wsparciem - nie musi się dopasowywać do pracownika.
jak jest za co chwalić należy to robić zawsze i jak najbardziej publicznie aby dawać przykład dobrej pracy

Uff. Zamotałem już dostatecznie.
-----------------------------------------------

faktycznie zamotałeś się i namotałeś

pozdr Iza
Izabela Hajduga

Izabela Hajduga kadra zarządzajaca,
FMCG, obsługa
klienta, sprzedaż,
ubez...

Temat: Wpływ atmosfery w pracy na motywację - publikacje

Wojciech Grzegorz P.:
mi się wydaje, że temat dotyczy zupełnie czegoś innego.

Chodzi o atmosferę w pracy, która wpływa na motywację pracowników, czyli:

Wpływ formy zarządzania na motywację pracowników (konflikt, zastraszanie, konkurowanie, nagradzanie itp.)
wpływ wykorzystywania pozycji (mobbing, przyjazna atmosfera, dialog itp)
stosunki między pracownikami
relacje kierownictwo - pracownik
ogólne standardy kultury przyjęte w firmie

Wymagania stawiane pracownikom nie są tematem tej pracy.

--------------------------------

kolega Dariusz się trochę zamotał ale starał sie poruszyć bolesne relacje na linii przełożony - pracownik ,
dobrze określony zakres obowiązków i uczciwe rozliczenie pracy ma również wpływ na motywacje pracownika -)
pozdr Iza



Wyślij zaproszenie do