Jacek M.

Jacek M. Pomoge wprowadzic
produkty na teren
panstw arabskich
...

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

jak myślicie?

konto usunięte

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Jacek M.:
jak myślicie?

Pomagają w rozwoju firm szkoleniowych :)

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

pozwolę sobie mieć odmienne zdanie
żadko zdarza się, że szkolenie jest stratą czasu
nawet jeśli niewiele nauczymy się od trenera, to zawsze można się czegoś nauczyć lub dowiedzieć od współuczestników
no i zupełnie odmnienną kwestią jest nawiązanie nowych znajomości
to czasem może pomóc w rozwoju bardziej niż najlepsze szkolenie merytoryczne
kwestia nastawienia :))
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Zależy od wielu czynników, z których w zasadzie podstawowym jest trafny dobór szkolenia do potrzeb osób szkolonych. Co ciekawe, bywa to trudniejsze w wypadku szkoleń otwartych, gdzie uczestnicy często potrafią przychodzić szukając czegoś zupełnie innego niż wydaje im się, że szukają. Tzn. wydaje im się, że szukają rozwoju, a tymczasem szukają np. rozrywki, towarzystwa, czegoś do roboty, poczucia wyjątkowości, akceptacji społecznej, itp.

Drugim istotnym czynnikiem jest odpowiednie wsparcie poszkoleniowe, pomagające uczestnikom lepiej zintegrować poznawany materiał z realnym życiem.
Katarzyna Śnieżko

Katarzyna Śnieżko Senior IT Recruiter
at EPAM Systems
Poland, Psychologist

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

- szkolenia twarde- np dotyczące zmian w przepisach, kodeksach- o ile są przeprowadzone przez specjalistę, pewnie pomagają najbardziej i efekt jest najszybciej widoczny

- szkolenia miękkie- tu jest cały zakres czynników które i uczestnik i szkolenie muszą spełnić, żeby korzyść była rzeczywista...na ten temat powstają całe opracowania...

Organizacje coraz chętniej wysyłają pracowników na szkolenia, ale bardzo niechętnie prowadzą badania kompetencji i analizę rzeczywistych potrzeb szkoleniowych, nie mają też np. sprawnego systemu ocen. I niestety potem źle dopierają firmy, trenerów i programy szkoleń. A czas i pieniądze idą w błoto...

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Pomoc w rozwoju, w sensie zdobywania wiedzy czy umiejętności, raczej tak, myślę, że pomagają (oczywiście bez wnikania, że nie zawsze, nie każde i nie dla każdego).
Jeśli rozwój zdefiniować jako poprawę jakości swojego życia - choć nie dla każdego musi to oznaczac to samo - to raczej nie.
Michał Kamuda

Michał Kamuda szukajeksperta.com

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Trzeba przede wszystkim podzielić:
1. Szkoleniu, szkoleniu nierówne - doświadczony trener + niewielka grupa nastawiona na osiągnięcie celów to jest to.
2. Podejście - żadna wiedza, ani też umiejętności same się do głowy nie wbiją.

Nie oszukujmy się - większość szkoleń pracowniczych kończy się porządną imprezą.
Roman Z.

Roman Z. import/export Profil
niealtywny kontakt
dla zinteresowany...

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Michał Kamuda:
Trzeba przede wszystkim podzielić:
1. Szkoleniu, szkoleniu nierówne - doświadczony trener + niewielka grupa nastawiona na osiągnięcie celów to jest to.
2. Podejście - żadna wiedza, ani też umiejętności same się do głowy nie wbiją.

Zgadza się musi popłynąć pot z ty*ka.
Anita Wata

Anita Wata Digital Marketing |
Marketing Automation
| Customer Journey

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Katarzyna Śnieżko:

Organizacje coraz chętniej wysyłają pracowników na szkolenia, ale bardzo niechętnie prowadzą badania kompetencji i analizę rzeczywistych potrzeb szkoleniowych, nie mają też np. sprawnego systemu ocen. I niestety potem źle dopierają firmy, trenerów i programy szkoleń. A czas i pieniądze idą w błoto...

zgadzam się, niestety wciąż jest to częste zjawisko:/ a potem się okazuje, że uczestnicy nie mają ochoty na taki "bonus", uważają to za przykry obowiązek a bez ich zaangażowania żadne szkolenie się nie powiedzie...

często też firmy traktują szkolenie jako receptę na "całe zło" a nie patrzą na to, czy pewne niepożądane zachowania/ postawy/ wyniki nie są wynikiem np. kultury organizacyjnej/ źle opracowanego systemu motywacyjnego itd.

Uważam, że szkolenia pomagają w rozwoju ale tylko wtedy, kiedy przeprowadzanie ich jest rzeczywiście uzasadnione no i w sposób profesjonalny wykonane jest wszystko to, co się z nim wiąże, a więc analiza potrzeb, monitoring szkolenia, ocena efektywności itd...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Można konia na siłę doprowadzić do wodopoju, ale pił to on nie będzie.
Michał Kamuda

Michał Kamuda szukajeksperta.com

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Jeśli firma systematycznie wysyła pracowników na konkretne szkolenia, to ważne, by stale kontrolowała jego efekty. Sprawdzanie, czy pracownicy wynieśli cokolwiek ze szkolenia wcale nie jest takie trudne. Przecież firmy wydają na rozwój pracowników ogromne pieniądze - dlaczego mają one być wyrzucone w błoto? Po moim pierwszym szkoleniu mieliśmy testy w firmie ;-)

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Testy robię przed szkoleniem,w trakcie i po.

I mam dokładny obraz tego ile wiedzy wynieśli ze szkoleń.
Artur R.

Artur R. rozwijam działy
handlowe

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

W wielu międzynarodowych korporacjach odchodzi się od szkoleń miękkich dla całych działów.

Bardziej dba się i wspiera indywidualny rozwój poszczególnych pracowników (zarządzanie talentami).
To oni sami wiedzą ( przy odpowiednim wsparciu przełożonego) w czym mają braki.
Oni sami zgłaszają na jakie szkolenia chcą pójść.
Niestety wyniki nie są imponujące jeśli chodzi o samorozwój. Bodajże tylko 10 % pracowników o to zabiega. Mało tego, 60% Polaków nie przeczytało 1 książki w ubiegłym roku. :(

Wewnętrzna motywacja jest najważniejszą siłą napędową rozwoju każdego człowieka.

Jeśli jej nie ma, to nawet najlepszy trener na świecie nic nie wskóra.

A wszystkie pre i post testy, to tylko kij na pracowników (moja opinia).
Taka metoda niestety nie działa. Są oczywiście wyjątki :)

Pozdrawiam,
ARArtur R. edytował(a) ten post dnia 02.03.11 o godzinie 20:05
Michał Kamuda

Michał Kamuda szukajeksperta.com

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Artur - jeśli pracownik nie chce się rozwijać, a pracodawca chce mieć takiego, który będzie poszerzał kwalifikacje to wniosek jest tylko jeden - czas zmienić pracownika. W sumie podejście do rozwoju zależy jeszcze od motywacji finansowej - naucz się więcej, a dostaniesz więcej kasy, to zawsze działa ;-)

konto usunięte

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Jeżeli w ogóle w firmach, zwłaszcza MŚP występuje coś takiego jak: kapitał ludzki, rozwój pracownika, zarządzanie talentami, tworzenie strategii inwestowania w kapitał ludzki w kontekście zarządzania firmą - to już mamy sukces.

reszta to już praca nad zwiększeniem świadomości przedsiębiorców na temat inwestowania w kapitał ludzki oraz standardów zarządzania szkoleniami na poziomie firm. badania wykazują,że to właśnie przedsiębiorcy obawiają się inwestycji w zasoby ludzkie, a to odpływ kadr, wysokie koszty, brak przełożeń na wynik finansowy.
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Na tak postawione pytanie odpowiedź jest jedna -- tak, szkolenia pomagają w rozwoju, nawet te nie przydatne nas czegoś uczą.

Miłego
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Michał Kamuda:
Artur - jeśli pracownik nie chce się rozwijać, a pracodawca chce mieć takiego, który będzie poszerzał kwalifikacje to wniosek jest tylko jeden - czas zmienić pracownika.
Nie zgadzam się z tym zdaniem. Nie każdy chce i musi sie rozwijać, nie każde stanowisko wymaga rozwoju. To bardzo wąskie podejście do szkoleń i rozwijania pracowników w firmie.

Miłego
Michał Kamuda

Michał Kamuda szukajeksperta.com

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Czy jako pracodawca wolisz mieć pracownika, który przychodzi odklepać 8 godzin swoje i iść do domu, czy takiego, który będzie się rozwijał, zdobywał nową wiedzę, a tym samym pewnie powiększał Twój zysk?

konto usunięte

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Michał Kamuda:
Czy jako pracodawca wolisz mieć pracownika, który przychodzi odklepać 8 godzin swoje i iść do domu, czy takiego, który będzie się rozwijał, zdobywał nową wiedzę, a tym samym pewnie powiększał Twój zysk?
I to wszystko za 1000 zł miesięcznie? Buhahaha z takim podejściem możesz rozwijać biznes na Białorusi pod warunkiem, że Twoja firma będzie otoczona drutem kolczastym a na wieżyczkach postawisz strzelców wyborowych:)

konto usunięte

Temat: szkolenia-pomagają w rozwoju, czy nie?

Michał Kamuda:
Czy jako pracodawca wolisz mieć pracownika, który przychodzi odklepać 8 godzin swoje i iść do domu, czy takiego, który będzie się rozwijał, zdobywał nową wiedzę, a tym samym pewnie powiększał Twój zysk?
Jak wyżej - zależy od stanowiska. Jakoś średnio wyobrażam sobie pracownika wkręcającego śrubkę na taśmie, który idzie na szkolenie pod tytułem "jak wkręcić śrubkę na 1000 sposobów. zadziw swojego pracodawcę finezją!"



Wyślij zaproszenie do