Aleksandra Kocięba

Aleksandra Kocięba Business Development
Specialist

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

Hej!

Jestem studentką drugiego roku, uzupełniających studiów magisterskich na UŁ.
Przygotowuję pracę magisterską na temat: "Menedżer przyszłości nowe wymagania wobec kadry kierowniczej, w opinii pokolenia Y."
Przesyłam Wam link do przygotowanej przeze mnie, naprawdę krótkiej ankiety dotyczącej Waszych wymagań wobec kadry kierowniczej. Wiem, że pewnie takich ankiet wypełnialiście już setki, ale uzupełnienie właśnie tej jednej, ostatniej zapewne nie zrobi Wam wielkiej różnicy, a mnie baaaaaaaardzo pomoże w napisaniu magisterki i obrony w lipcu :)
Dlatego też proszę, poświęćcie swoje 5 minut i wypełnijcie, a ja będę Wam naprawdę bardzo wdzięczna!

https://docs.google.com/forms/d/1_d0eEqhqILlXH1Ip5jhhXI...

Pozdrawiam,
Ola :)

konto usunięte

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

Za chwilę wypełnię.

Jest taka fajna książka, bardzo w temacie Twojej pracy mgr:
"Globalni liderzy - kolejna generacja" autorzy:
Marshall Goldsmith, Cathy L. Greenberg, Alastair Rebertson, Maya Hu-Chan.
Inspirowałaś się nią też?
Izabela Hajduga

Izabela Hajduga kadra zarządzajaca,
FMCG, obsługa
klienta, sprzedaż,
ubez...

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

ankietę wypełniłam - mam nadzieje ze doszła -)
trzyma kciuki życzę 5 na obronie -)
pozdr Iza
Aleksandra Kocięba

Aleksandra Kocięba Business Development
Specialist

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

Iza, bardzo dziękuję za poświęcony czas :)
Przemysław - także dziękuję :) co do książki, to na tą akurat nie trafiłam, tym bardziej fajnie, że mi ją poleciłeś :) na pewno skorzystam!

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

A ja nie bardzo rozumiem.

jest np. w ankiecie na przykład pytanie o oczekiwane kompetencje menedżera:

"Nacisk na odkrywanie nowych produktów i rynków"

Jeśli to jest menedżer ds. rozwoju, to oczywiście wysokie, jeśli ma zarządzać księgowością, to jak najniższe, bo tu inne sprawy są ważne. Jak mam to rozumieć i odpowiadać? Menedżer to tylko stanowisko w danym dziale.
W jakim, to jest właśnie najważniejsze.
Izabela Hajduga

Izabela Hajduga kadra zarządzajaca,
FMCG, obsługa
klienta, sprzedaż,
ubez...

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

Grzegorz W.:
A ja nie bardzo rozumiem.

jest np. w ankiecie na przykład pytanie o oczekiwane kompetencje menedżera:

"Nacisk na odkrywanie nowych produktów i rynków"

Jeśli to jest menedżer ds. rozwoju, to oczywiście wysokie, jeśli ma zarządzać księgowością, to jak najniższe, bo tu inne sprawy są ważne. Jak mam to rozumieć i odpowiadać? Menedżer to tylko stanowisko w danym dziale.
W jakim, to jest właśnie najważniejsze.

----------------------------------

nie do końca masz rację, TOP manager , który spina całość powinien sie interesować również ""Naciskiem na odkrywanie nowych produktów i rynków" czyli raczej bardziej poszukiwaniem niż , szans na dalszy rozwój
co do menedżerów poszczególnych komórek , powinni się wspomagać bo firma to naczynie połączone jeśli jest silos "każdy sobie rzepkę skrobie" - to niestety nie będzie wartości dodanej
Pozdr Iza

konto usunięte

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

Czeslaw K.:
jak chcesz sie troche wyroznic, to nie zadne ksiegi teorie, tylko zrob pare interview z roznymi kierownikami ... I mozna nawet wstawic (za ich zgoda) na YT, online.
Ja robilem kiedys z jednym dyrektorem szpitala (byly minister zdrowia) bylo tylko w TV lokalnie

Cytat z wprowadzenia do "Globalnych liderów":
"Modele przywództwa przeszłości są niezbyt przydatne jako przewodnik po świecie gospodarczym przyszłości. Książka 'Globalni liderzy - kolejna generacja' stanowi podsumowanie 2 lat zdobywania wiedzy, badań i wywiadów sponsorowanych przez Accenture Institute for Strategic Change, a ukończonych we współpracy z Marshallem Goldsmithem i jego kolegami w ramach Alliance for Strategic Leadership. Czerpie ona również z cennego wkładu Warrena Bennisa i Johna O'Neila. Jest to książka jedyna w swoim rodzaju. Zamiast przeprowadzać wywiady z aktualnymi dyrektorami i członkami ścisłych kierownictw (którzy nie będą kierowali organizacjami przyszłości), rozmawialiśmy z przyszłymi dyrektorami i członkami ścisłych kierownictw, którzy będą kierowali organizacjami przyszłości. Jej strony zostały zapisane z punktu widzenia kolejnej generacji globalnych liderów. W zorganizowanych przez Accenture panelach myśli oraz grupach tematycznych i dialogowych uczestniczyli najlepsi potencjalni liderzy z całego świata. W uzupełnieniu do tych spotkań grupowych przeprowadzono pogłębione wywiady z ponad 200 wyselekcjonowanymi potencjalnymi liderami ze 120 przedsiębiorstw. Ponieważ każda z firm uczestniczących w programie mogła wskazać co najwyżej 2 przyszłych liderów, badaniami objęto światową próbę liderów o rzeczywiście najwyższym potencjale. (....) Na podstawie takich właśnie badań opracowano inwentarz cech globalnego lidera przyszłości - podstawę niniejszej książki". Cena przewidywana przez wydawcę 39,90zł, mnie udało się znaleźć to w Aros taniej książce za 12zł, może jeszcze mają.Ten post został edytowany przez Autora dnia 30.05.14 o godzinie 21:07

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

Izabela H.:
Grzegorz W.:
A ja nie bardzo rozumiem.

jest np. w ankiecie na przykład pytanie o oczekiwane kompetencje menedżera:

"Nacisk na odkrywanie nowych produktów i rynków"

Jeśli to jest menedżer ds. rozwoju, to oczywiście wysokie, jeśli ma zarządzać księgowością, to jak najniższe, bo tu inne sprawy są ważne. Jak mam to rozumieć i odpowiadać? Menedżer to tylko stanowisko w danym dziale.
W jakim, to jest właśnie najważniejsze.

----------------------------------

nie do końca masz rację, TOP manager , który spina całość powinien sie interesować również ""Naciskiem na odkrywanie nowych produktów i rynków" czyli raczej bardziej poszukiwaniem niż , szans na dalszy rozwój
co do menedżerów poszczególnych komórek , powinni się wspomagać bo firma to naczynie połączone jeśli jest silos "każdy sobie rzepkę skrobie" - to niestety nie będzie wartości dodanej
Pozdr Iza


A jednak uważam, że mam rację :P

nie da się mieć uniwersalnego menedżera od wszystkiego i kluczowe kompetencje na pewnie nie będą zgodne dla każdego menedżera, z których każdy reprezentuje inny dział/firmę/team.

tutaj rozróżnienie branżowe jest bardzo silne, np:
Menedżer w badaniach/rozwoju i podejmowanie ryzyka - ok.
Menedżer w projektowaniu i podejmowanie ryzyka - czasem ok, czasem nie ok..
Menedżer w księgowości i podejmowanie ryzyka - zdecydowanie NIE.

W przypadku wiedzy z zakresu prawa - pewnie odwrotnie.Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.06.14 o godzinie 10:32
Izabela Hajduga

Izabela Hajduga kadra zarządzajaca,
FMCG, obsługa
klienta, sprzedaż,
ubez...

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

Grzegorz W.:
Izabela H.:
Grzegorz W.:
A ja nie bardzo rozumiem.

jest np. w ankiecie na przykład pytanie o oczekiwane kompetencje menedżera:

"Nacisk na odkrywanie nowych produktów i rynków"

Jeśli to jest menedżer ds. rozwoju, to oczywiście wysokie, jeśli ma zarządzać księgowością, to jak najniższe, bo tu inne sprawy są ważne. Jak mam to rozumieć i odpowiadać? Menedżer to tylko stanowisko w danym dziale.
W jakim, to jest właśnie najważniejsze.

----------------------------------

nie do końca masz rację, TOP manager , który spina całość powinien sie interesować również ""Naciskiem na odkrywanie nowych produktów i rynków" czyli raczej bardziej poszukiwaniem niż , szans na dalszy rozwój
co do menedżerów poszczególnych komórek , powinni się wspomagać bo firma to naczynie połączone jeśli jest silos "każdy sobie rzepkę skrobie" - to niestety nie będzie wartości dodanej
Pozdr Iza


A jednak uważam, że mam rację :P

nie da się mieć uniwersalnego menedżera od wszystkiego i kluczowe kompetencje na pewnie nie będą zgodne dla każdego menedżera, z których każdy reprezentuje inny dział/firmę/team.

tutaj rozróżnienie branżowe jest bardzo silne, np:
Menedżer w badaniach/rozwoju i podejmowanie ryzyka - ok.
Menedżer w projektowaniu i podejmowanie ryzyka - czasem ok, czasem nie ok..
Menedżer w księgowości i podejmowanie ryzyka - zdecydowanie NIE.

W przypadku wiedzy z zakresu prawa - pewnie odwrotnie.

-------------------------

Grzegorz,
odsyłam Cię do podstaw zarządzania :Griffin R.W., Podstawy zarządzania
organizacjami. Warszawa: PWN 2005
Menedżerowie najwyższego szczebla –
stanowią oni względnie niewielką grupę kadry
kierowniczej kontrolującej organizację. Wyznaczają oni
cele organizacji, jej ogólną strategię, a także politykę
operacyjną
• Menedżerowie średniego szczebla –
odpowiadają przede wszystkim za realizację polityki i
planów opracowanych na najwyższym szczeblu oraz za
nadzorowanie i koordynację działa menedżerów
niższego szczebla
• Menedżerowie pierwszej linii – nadzorują i
koordynują działania pracowników wykonawczych

nie piszę o uniwersalnym manager 'e
potem masz podział na według obszarów zarządzania
 Menedżerowie marketingu – zajmują się pozyskiwaniem
konsumentów i klientów dla nabycia produktów i usług organizacji
 Menedżerowie finansów – odpowiadają za takie działania
jak rachunkowości, zarządzanie zasobami pieniężnymi, inwestycje
 Menedżerowie eksploatacji – zajmują się
konstruowaniem systemów wytwarzających produkty i usługi
 Menedżerowie zasobów ludzkich – są odpowiedzialni
za zatrudnianie i rozwój pracowników
 Menedżerowie administracyjni – dysponują
podstawową znajomością wszystkich dziedzin funkcjonalnych
zarządzania, ale nie mają specjalistycznego wykształcenia w żadnej
konkretnej dziedzinie
oczywiście można jeszcze dołozyć kila kategorii menedżerów ale nie o to chodzi

podsumowując j.w TOP spina wszystkich - do niego raportują i on uznaje czy np da im zadanie związane z naciskiem na odkrywanie nowych produktów i rynków czy szukania nowych szans - podzieli te zadania ale będzie wymagał aby każdy ze swojej działki wykonał cześć która złoży się na całość zdania- więc muszą oni współpracować , komunikowac się itd..
mam nadzieje ze rozumiesz o czym pisze.
pozdr
Jan D.

Jan D. nie wszystko na raz
- mam ochotę na
zmiany

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

Zamiast podstaw czasami warto przeczytać - Zarządzanie w XXI - wyzwania - autor Peter. F. Drucker
8 paradygmatów daje odpowiedź na wszystkie wątpliwości i jest odpowiedzią jakie nowe/stare wymagania są wobec kadry kierowniczej :-)

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

Izabela H.:

Grzegorz,
odsyłam Cię do podstaw zarządzania :Griffin R.W., Podstawy zarządzania
organizacjami. Warszawa: PWN 2005
Menedżerowie najwyższego szczebla –
stanowią oni względnie niewielką grupę kadry
kierowniczej kontrolującej organizację. Wyznaczają oni
cele organizacji, jej ogólną strategię, a także politykę
operacyjną
• Menedżerowie średniego szczebla –
odpowiadają przede wszystkim za realizację polityki i
planów opracowanych na najwyższym szczeblu oraz za
nadzorowanie i koordynację działa menedżerów
niższego szczebla
• Menedżerowie pierwszej linii – nadzorują i
koordynują działania pracowników wykonawczych

Ok, jest tytuł, jest fragment kategoryzujący menedżerów, ale co to ma wspólnego z oczekiwaniami?


nie piszę o uniwersalnym manager 'e
potem masz podział na według obszarów zarządzania
 Menedżerowie marketingu – zajmują się pozyskiwaniem
konsumentów i klientów dla nabycia produktów i usług organizacji
 Menedżerowie finansów – odpowiadają za takie działania
jak rachunkowości, zarządzanie zasobami pieniężnymi, inwestycje
 Menedżerowie eksploatacji – zajmują się
konstruowaniem systemów wytwarzających produkty i usługi
 Menedżerowie zasobów ludzkich – są odpowiedzialni
za zatrudnianie i rozwój pracowników
 Menedżerowie administracyjni – dysponują
podstawową znajomością wszystkich dziedzin funkcjonalnych
zarządzania, ale nie mają specjalistycznego wykształcenia w żadnej
konkretnej dziedzinie
oczywiście można jeszcze dołozyć kila kategorii menedżerów ale nie o to chodzi


No właśnie, nie o to!

podsumowując j.w TOP spina wszystkich - do niego raportują i on uznaje czy np da im zadanie związane z naciskiem na odkrywanie nowych produktów i rynków czy szukania nowych szans - podzieli te zadania ale będzie wymagał aby każdy ze swojej działki wykonał cześć która złoży się na całość zdania- więc muszą oni współpracować , komunikowac się itd..
mam nadzieje ze rozumiesz o czym pisze.
pozdr

Rozumiem ale nijak mi się to ma do tego, by mieć oczekiwania równe wobec różnych menedżerów, bo każdy z nich ma inne zadania i wobec każdego z nich miałbym inne oczekiwania.
Menedżer dyskoteki (czy jak wolisz "TOP menedżer dyskoteki") będzie chyba w założeniach nieco inny, niż menedżer zakładu pogrzebowego, czy menedżer banku.

Gdyby cechy dobrego menedżera były tak proste, powtarzalne i oczywiste to jeden wzorzec pasowałby wszędzie a dobrze wiemy, że tak nie jest. Cytując klasyka - "mam nadzieję, że wiesz o czym piszę" :)

pozdrawiam
Michał J.

Michał J. Menadżer

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

Grzegorz W.:

Rozumiem ale nijak mi się to ma do tego, by mieć oczekiwania równe wobec różnych menedżerów, bo każdy z nich ma inne zadania i wobec każdego z nich miałbym inne oczekiwania.
Menedżer dyskoteki (czy jak wolisz "TOP menedżer dyskoteki") będzie chyba w założeniach nieco inny, niż menedżer zakładu pogrzebowego, czy menedżer banku.

Gdyby cechy dobrego menedżera były tak proste, powtarzalne i oczywiste to jeden wzorzec pasowałby wszędzie a dobrze wiemy, że tak nie jest. Cytując klasyka - "mam nadzieję, że wiesz o czym piszę" :)

Ależ cechy dobrego menadżera sa jak najbardziej porównywalne i uniwersalne.
Generalnie można je sprowadzić do umiejętności formułowania diagnozy (zarówno w stosunku do przeszłości jak i przyszłości) oraz podejmowania i komunikowania decyzji.

W tym sensie nie ma większej róznicy pomiędzy zarządzającym dyskoteką czy zakłądem pogrzebowym. Oczywiście istnieje specyfika branży, ale im wyżej menadżer w hierarchi tym mniejsze ma ona znaczenie.
Izabela Hajduga

Izabela Hajduga kadra zarządzajaca,
FMCG, obsługa
klienta, sprzedaż,
ubez...

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

Grzegorz W.:
Izabela H.:

Grzegorz,
odsyłam Cię do podstaw zarządzania :Griffin R.W., Podstawy zarządzania
organizacjami. Warszawa: PWN 2005
Menedżerowie najwyższego szczebla –
stanowią oni względnie niewielką grupę kadry
kierowniczej kontrolującej organizację. Wyznaczają oni
cele organizacji, jej ogólną strategię, a także politykę
operacyjną
• Menedżerowie średniego szczebla –
odpowiadają przede wszystkim za realizację polityki i
planów opracowanych na najwyższym szczeblu oraz za
nadzorowanie i koordynację działa menedżerów
niższego szczebla
• Menedżerowie pierwszej linii – nadzorują i
koordynują działania pracowników wykonawczych

Ok, jest tytuł, jest fragment kategoryzujący menedżerów, ale co to ma wspólnego z oczekiwaniami?


nie piszę o uniwersalnym manager 'e
potem masz podział na według obszarów zarządzania
 Menedżerowie marketingu – zajmują się pozyskiwaniem
konsumentów i klientów dla nabycia produktów i usług organizacji
 Menedżerowie finansów – odpowiadają za takie działania
jak rachunkowości, zarządzanie zasobami pieniężnymi, inwestycje
 Menedżerowie eksploatacji – zajmują się
konstruowaniem systemów wytwarzających produkty i usługi
 Menedżerowie zasobów ludzkich – są odpowiedzialni
za zatrudnianie i rozwój pracowników
 Menedżerowie administracyjni – dysponują
podstawową znajomością wszystkich dziedzin funkcjonalnych
zarządzania, ale nie mają specjalistycznego wykształcenia w żadnej
konkretnej dziedzinie
oczywiście można jeszcze dołożyć kila kategorii menedżerów ale nie o to chodzi


No właśnie, nie o to!
-----------------------------------------
jednak odeślę Cie do podstaw , które od wieków są takie same - cechy dobrego menadżera sa jak najbardziej porównywalne i uniwersalne.
i.h

podsumowując j.w TOP spina wszystkich - do niego raportują i on uznaje czy np da im zadanie związane z naciskiem na odkrywanie nowych produktów i rynków czy szukania nowych szans - podzieli te zadania ale będzie wymagał aby każdy ze swojej działki wykonał cześć która złoży się na całość zdania- więc muszą oni współpracować , komunikowac się itd..
mam nadzieje ze rozumiesz o czym pisze.
pozdr

Rozumiem ale nijak mi się to ma do tego, by mieć oczekiwania równe wobec różnych menedżerów, bo każdy z nich ma inne zadania i wobec każdego z nich miałbym inne oczekiwania.
Menedżer dyskoteki (czy jak wolisz "TOP menedżer dyskoteki") będzie chyba w założeniach nieco inny, niż menedżer zakładu pogrzebowego, czy menedżer banku.
----------------------------------------------------------------
TOP manager np dyr generalny, prezes itp: ma większe proporcje w oczekiwaniach 80 % decyzyjności , a mniejszy 20 % umiejętności techn(wykonu), od pracy np na systemach itd...- może to trochę będzie dla Ciebie jaśniejsze -)

Gdyby cechy dobrego menedżera były tak proste, powtarzalne i oczywiste to jeden wzorzec pasowałby wszędzie a dobrze wiemy, że tak nie jest. Cytując klasyka - "mam nadzieję, że wiesz o czym piszę" :)
-----------------------------------------
manager każdy niezależnie czy ma dyskotekę, jest w zakładzie produkcyjnym, czy obsłudze, sprzedażny , it ..itd
pewne umiejętności i przywódcze i administracyjne musi posiadać i one są niezmienne, mówimy o prawdziwych managerach a nie pseudo.
pozdrawiam Iza


pozdrawiam

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

Ufff, hurtowo i kończę temat z mojej strony, bo to właściwie temat o ankiecie :)
Michał J.:
Ależ cechy dobrego menadżera sa jak najbardziej porównywalne i uniwersalne.
Generalnie można je sprowadzić do umiejętności formułowania diagnozy (zarówno w stosunku do przeszłości jak i przyszłości) oraz podejmowania i komunikowania decyzji.

W tym sensie nie ma większej róznicy pomiędzy zarządzającym dyskoteką czy zakłądem pogrzebowym. Oczywiście istnieje specyfika branży, ale im wyżej menadżer w hierarchi tym mniejsze ma ona znaczenie.

Moim zdaniem waśnie jest różnica i to spora. Dodatkowo nawet powiedziałbym, że oczekiwania wobec menedżera będą różne w zależności od sytuacji. Tzn inny sprawdzi się w warunkach kryzysu, a inny podczas, powiedzmy dobrej koniunktury.
Gdyby te oczekiwania były tak uniwersalne, to gospodarka nie byłaby dynamiczna.

Izabela H.:
jednak odeślę Cie do podstaw , które od wieków są takie same - cechy dobrego menadżera sa jak najbardziej porównywalne i uniwersalne.

Jeśli jest tak, jak piszesz, to po co ankieta, skoro oczekiwania wobec menadżera są niezmienne od czasu, powiedzmy budowy piramid? Wystarczy autorkę ankiety odesłać do jednej książki i niech sobie wszystko przepisze...

Izabela H.:
TOP manager np dyr generalny, prezes itp: ma większe proporcje w oczekiwaniach 80 % decyzyjności , a mniejszy 20 % umiejętności techn(wykonu), od pracy np na systemach itd...- może to trochę będzie dla Ciebie jaśniejsze -)

Ankieta jest po prostu o menedżerze, nie ma znaczenia, czy to TOP, czy inny. Przecież te kategorie są tylko obrazowe, z podręczników typu "jak zostać dobrym menedżerem w 5 minut". Wiadomo, że rożne są firmy, rożne stanowiska a zakres pracy menedżerów to cały przekrój przez wszystkie skale szarości a nie jakieś 3 kategorie.
Ja przynajmniej tak to widzę.
Izabela H.:
manager każdy niezależnie czy ma dyskotekę, jest w zakładzie produkcyjnym, czy obsłudze, sprzedażny , it ..itd
pewne umiejętności i przywódcze i administracyjne musi posiadać i one są niezmienne, mówimy o prawdziwych managerach a nie pseudo.
pozdrawiam Iza

Zgadzam się w 100%, tylko w ankiecie należy zaznaczyć te 5 NAJ, a te moim zdaniem są zmienne. I na to właśnie zwracam uwagę.
Nie wyobrażam sobie jednak, by w razie, np wojny, zaprząc do zarządzania działaniami na froncie północnym menedżera z branży FMCG, tylko dlatego, że świetnie się w swojej branży sprawdził. Oczywiście nie twierdzę, że mu się nie uda ale uważam, że oczekiwania wobec stanowiska będą nieco inne, niż dotychczasowe.

Oczywiście, nikogo nie próbuję też przekonać. To mój punkt widzenia, możemy zostać przy swoich :)

pozdrawiam
g.
Michał J.

Michał J. Menadżer

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

Grzegorz W.:
Ufff, hurtowo i kończę temat z mojej strony, bo to właściwie temat o ankiecie :)
Michał J.:
Ależ cechy dobrego menadżera sa jak najbardziej porównywalne i uniwersalne.
Generalnie można je sprowadzić do umiejętności formułowania diagnozy (zarówno w stosunku do przeszłości jak i przyszłości) oraz podejmowania i komunikowania decyzji.

W tym sensie nie ma większej róznicy pomiędzy zarządzającym dyskoteką czy zakłądem pogrzebowym. Oczywiście istnieje specyfika branży, ale im wyżej menadżer w hierarchi tym mniejsze ma ona znaczenie.

Moim zdaniem waśnie jest różnica i to spora. Dodatkowo nawet powiedziałbym, że oczekiwania wobec menedżera będą różne w zależności od sytuacji. Tzn inny sprawdzi się w warunkach kryzysu, a inny podczas, powiedzmy dobrej koniunktury.
Gdyby te oczekiwania były tak uniwersalne, to gospodarka nie byłaby dynamiczna.


Ale to o czym piszesz teraz to zupełnie inna sprawa, niż profil menadzera oparty o znajomość branźy.
Oczywiste jest, że nawet jeżeli menadżer ma tylko podejmować decyzje, to sposób owej decyzyjności może być skrajnie różny w zależności od cech personalnych, nabytych (doświadczenie) czy presji zewnętrznej.
Jeden będzie miał zdolności do dążenia do szybkich rozwiązań, czy podejmowania większego ryzyka, inny będzie działał zachowawczo.

Poza tym pamietaj, że oczekiwania to jedno, a ich realizacja to drugie. Niestety menadzerowie nie są nieomylni i stąd dynamika w gospodarce :-)

I jeszcze zdanie o związku tej dyskusji z ankietą. Po pierwsze być może autorka wyciągnie z tego jakąś madrośc.
A po drugie - nowe oczekiwania wobec kadry kierowniczej nie oznaczają wcale zmiany fundamentalnej.
Kwestie decyzyjności, przywództwa, komunikacji pozostaną raczej niezmienne jako sedno zarządzania.

Ale już techniki, sposób podejścia, umiejętność innego stawiania priorytetów - to sa te elementy które ewoluują wraz ze zmianami gospodarczo-społecznymi.
Izabela Hajduga

Izabela Hajduga kadra zarządzajaca,
FMCG, obsługa
klienta, sprzedaż,
ubez...

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

Grzegorz W.:
Ufff, hurtowo i kończę temat z mojej strony, bo to właściwie temat o ankiecie :)
Michał J.:
Ależ cechy dobrego menadżera sa jak najbardziej porównywalne i uniwersalne.
Generalnie można je sprowadzić do umiejętności formułowania diagnozy (zarówno w stosunku do przeszłości jak i przyszłości) oraz podejmowania i komunikowania decyzji.

W tym sensie nie ma większej róznicy pomiędzy zarządzającym dyskoteką czy zakłądem pogrzebowym. Oczywiście istnieje specyfika branży, ale im wyżej menadżer w hierarchi tym mniejsze ma ona znaczenie.

Moim zdaniem waśnie jest różnica i to spora. Dodatkowo nawet powiedziałbym, że oczekiwania wobec menedżera będą różne w zależności od sytuacji. Tzn inny sprawdzi się w warunkach kryzysu, a inny podczas, powiedzmy dobrej koniunktury.
Gdyby te oczekiwania były tak uniwersalne, to gospodarka nie byłaby dynamiczna.

Izabela H.:
jednak odeślę Cie do podstaw , które od wieków są takie same - cechy dobrego menadżera sa jak najbardziej porównywalne i uniwersalne.

Jeśli jest tak, jak piszesz, to po co ankieta, skoro oczekiwania wobec menadżera są niezmienne od czasu, powiedzmy budowy piramid? Wystarczy autorkę ankiety odesłać do jednej książki i niech sobie wszystko przepisze...

Izabela H.:
TOP manager np dyr generalny, prezes itp: ma większe proporcje w oczekiwaniach 80 % decyzyjności , a mniejszy 20 % umiejętności techn(wykonu), od pracy np na systemach itd...- może to trochę będzie dla Ciebie jaśniejsze -)

Ankieta jest po prostu o menedżerze, nie ma znaczenia, czy to TOP, czy inny. Przecież te kategorie są tylko obrazowe, z podręczników typu "jak zostać dobrym menedżerem w 5 minut". Wiadomo, że rożne są firmy, rożne stanowiska a zakres pracy menedżerów to cały przekrój przez wszystkie skale szarości a nie jakieś 3 kategorie.
Ja przynajmniej tak to widzę.
Izabela H.:
manager każdy niezależnie czy ma dyskotekę, jest w zakładzie produkcyjnym, czy obsłudze, sprzedażny , it ..itd
pewne umiejętności i przywódcze i administracyjne musi posiadać i one są niezmienne, mówimy o prawdziwych managerach a nie pseudo.
pozdrawiam Iza

Zgadzam się w 100%, tylko w ankiecie należy zaznaczyć te 5 NAJ, a te moim zdaniem są zmienne. I na to właśnie zwracam uwagę.
Nie wyobrażam sobie jednak, by w razie, np wojny, zaprząc do zarządzania działaniami na froncie północnym menedżera z branży FMCG, tylko dlatego, że świetnie się w swojej branży sprawdził. Oczywiście nie twierdzę, że mu się nie uda ale uważam, że oczekiwania wobec stanowiska będą nieco inne, niż dotychczasowe.

Oczywiście, nikogo nie próbuję też przekonać. To mój punkt widzenia, możemy zostać przy swoich :)

pozdrawiam
g.

------------------
Grzegorz,
cieszę się ze rozumiesz -) co do ankiety - autorka pisze prace wiec pod swoja pracę ułożyła potrzebne jej pytania do badań- pewnie je promotor zaakceptował, w ankietach można pytać o tematy potrzebne wg własnych preferencji pod pracę ...Każdy menedżer da odpowiedź wg własnego uznania, a podstawowe prawa zarządzania przywództwa są niezmienne.
Pozdr Iza

Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej

Co takiego się ostatnio wydarzyło że nowa kadra kierownicza miała by być inna niż do tej pory?
Zmieniła się natura ludzka, czy coś w tym stylu?

Następna dyskusja:

Nowe trendy w zarządzaniu




Wyślij zaproszenie do