Temat: Nowe wymagania wobec kadry kierowniczej
Grzegorz W.:
Izabela H.:
Grzegorz W.:
A ja nie bardzo rozumiem.
jest np. w ankiecie na przykład pytanie o oczekiwane kompetencje menedżera:
"Nacisk na odkrywanie nowych produktów i rynków"
Jeśli to jest menedżer ds. rozwoju, to oczywiście wysokie, jeśli ma zarządzać księgowością, to jak najniższe, bo tu inne sprawy są ważne. Jak mam to rozumieć i odpowiadać? Menedżer to tylko stanowisko w danym dziale.
W jakim, to jest właśnie najważniejsze.
----------------------------------
nie do końca masz rację, TOP manager , który spina całość powinien sie interesować również ""Naciskiem na odkrywanie nowych produktów i rynków" czyli raczej bardziej poszukiwaniem niż , szans na dalszy rozwój
co do menedżerów poszczególnych komórek , powinni się wspomagać bo firma to naczynie połączone jeśli jest silos "każdy sobie rzepkę skrobie" - to niestety nie będzie wartości dodanej
Pozdr Iza
A jednak uważam, że mam rację :P
nie da się mieć uniwersalnego menedżera od wszystkiego i kluczowe kompetencje na pewnie nie będą zgodne dla każdego menedżera, z których każdy reprezentuje inny dział/firmę/team.
tutaj rozróżnienie branżowe jest bardzo silne, np:
Menedżer w badaniach/rozwoju i podejmowanie ryzyka - ok.
Menedżer w projektowaniu i podejmowanie ryzyka - czasem ok, czasem nie ok..
Menedżer w księgowości i podejmowanie ryzyka - zdecydowanie NIE.
W przypadku wiedzy z zakresu prawa - pewnie odwrotnie.
-------------------------
Grzegorz,
odsyłam Cię do podstaw zarządzania :Griffin R.W., Podstawy zarządzania
organizacjami. Warszawa: PWN 2005
Menedżerowie najwyższego szczebla –
stanowią oni względnie niewielką grupę kadry
kierowniczej kontrolującej organizację. Wyznaczają oni
cele organizacji, jej ogólną strategię, a także politykę
operacyjną
• Menedżerowie średniego szczebla –
odpowiadają przede wszystkim za realizację polityki i
planów opracowanych na najwyższym szczeblu oraz za
nadzorowanie i koordynację działa menedżerów
niższego szczebla
• Menedżerowie pierwszej linii – nadzorują i
koordynują działania pracowników wykonawczych
nie piszę o uniwersalnym manager 'e
potem masz podział na według obszarów zarządzania
Menedżerowie marketingu – zajmują się pozyskiwaniem
konsumentów i klientów dla nabycia produktów i usług organizacji
Menedżerowie finansów – odpowiadają za takie działania
jak rachunkowości, zarządzanie zasobami pieniężnymi, inwestycje
Menedżerowie eksploatacji – zajmują się
konstruowaniem systemów wytwarzających produkty i usługi
Menedżerowie zasobów ludzkich – są odpowiedzialni
za zatrudnianie i rozwój pracowników
Menedżerowie administracyjni – dysponują
podstawową znajomością wszystkich dziedzin funkcjonalnych
zarządzania, ale nie mają specjalistycznego wykształcenia w żadnej
konkretnej dziedzinie
oczywiście można jeszcze dołozyć kila kategorii menedżerów ale nie o to chodzi
podsumowując j.w TOP spina wszystkich - do niego raportują i on uznaje czy np da im zadanie związane z naciskiem na odkrywanie nowych produktów i rynków czy szukania nowych szans - podzieli te zadania ale będzie wymagał aby każdy ze swojej działki wykonał cześć która złoży się na całość zdania- więc muszą oni współpracować , komunikowac się itd..
mam nadzieje ze rozumiesz o czym pisze.
pozdr