Gabriela
Pogoda
referent, ZUK Sp. z
o.o.
Temat: Przeprowadzenie przetargu za firmę, która wygrała przetarg
Witajcie, mam nietypową sytuację i ogromną prośbę o porady. Przedstawię stan faktyczny:W spółce (100% udziałów ma samorząd) prowadzona jest inwestycja z dofinansowaniem z środków unijnych. W ubiegłym roku wykonawca ogłosił upadłość - została rozwiązana z nim umowa. Jako osoba , na którą Prezes nałożył obowiązek organizowania i przeprowadzania przetargów - ogłosiłam przetarg na przygotowanie i przeprowadzenie przetargu na dokończenie inwestycji (chodzi o roboty budowlane). Przetarg wygrała firma,która jest u nas również Inżynierem Kontraktu. W umowie zostały zawarte m.in. następujące zapisy:
"c) przygotowanie kompleksowej dokumentacji przetargowej SIWZ, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów prawnych kontynuowania robót Wykonawcy na niedokończonych obiektach, podziału odpowiedzialności i gwarancji między Wykonawcami, zapisów Warunków Kontraktowych dla Budowy dla Robót Inżynieryjno- Budowlanych Projektowanych przez Zamawiającego 4. Wydanie angielsko- polskie niezmienione 2008; tłumaczenie 1. Wydania 1999 (FIDIC)
wraz z przekazaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową projektu budowlanego i wykonawczego, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Przedmiarami Robót oraz dokumentacją powykonawczą, w tym przygotowanie:
- ogłoszenia,
- Opisu Przedmiotu Zamówienia,
- Instrukcji dla Wykonawcy,
- projektu umowy z uwzględnieniem specyfikacji robót „przerwanych” oraz możliwie kompletnego zakresu odpowiedzialności za roboty,
- skompletowanie dokumentacji podwykonawczej.
Kompleksowa dokumentacja przetargowa powinna być przygotowana w 3 egz. w wersji papierowej oraz w 2 egzemplarzach w wersji elektronicznej w formacie doc. i PDF.
d) przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, w tym:
• przygotowywanie niezwłocznie odpowiedzi i wyjaśnień na zapytania oferentów,
• udział w pracach komisji przetargowej ,kierowanie pracami komisji przetargowej ( w tym sporządzanie protokołów z prac komisji ),
• weryfikacja ofert,
• przygotowywanie niezwłocznie pism do oferentów w zakresie wezwań, zawiadomień i innych pism niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia postępowania – także w przypadku konieczności powtórzenia w/w czynności,
• przygotowywanie wszelkich niezbędnych ogłoszeń.
• wykonywanie wszystkich czynności w postępowaniu odwoławczym.
Przedmiot Zamówienia obejmuje także powtórzenia czynności postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, gdy zajdzie taka potrzeba, w ramach określonego w umowie wynagrodzenia."
W praktyce większością tych czynności (dokonywanie zmian w IDW- po nowelizacji ustawy pzp, badanie ofert, przygotowanie odpowiedzi na zapytania, przygotowanie projektów wezwań do złożenia wyjaśnień lub uzupełnień) zostałam przez mojego pracodawcę obciążona ja, pod groźbą (ustną) zwolnienia mnie za nie wykonywanie poleceń .
Czy mój pracodawca miał prawo powierzyć mi wykonywanie tych czynności, jeżeli w wyniku przetargu została wybrana firma , która miała to określone w umowie i wzięła za to konkretne pieniądze. I ewentualnie jakie są podstawy prawne, na które mogłabym się powołać, bo wydaje mi się, że ja nie powinnam wykonywać tych czynności.