Tomasz
Wylandowski
Właściciel, Ekspert
CRM
Temat: Postępowania i kontrola należytego wykonania umowy...
Witam wszystkich serdecznie (po długiej przerwie :))!Zwracam się do wszystkich członków forum o dyskusję na pewien nurtujący mnie od długiego już czasu problem.
Zastanawiam się jak pomóc Zamawiającym oraz Wykonawcom. Z jednej strony Zamawiający borykają się z niskiej jakości produktami, towarami czy usługami z drugiej strony opisy przedmiotu zamówienia są dalekie od tego co się chce otrzymać a tym co się otrzymuje. Wykonawcy też mają z tym problem. Chcieliby oferować dorej jakości produkty ale opis jest taki, że niejako wymusza zaoferowanie tanich produktów - najczęściej chińskich. UZP opisuje i daje możliwość Wykonawcom sprawdzania poprawności przeprowadzania postępowań, jednakże nie wiem czy istnieje możliwość sprawdzanie np. dostaw wynikających z realizacji zamówienia publicznego. Jeśli tak to jak się to odbywa?
Drugą kwestia nad jaką się zastanawiam to czy Zamawiający byłby skłonny wykorzystać pomoc niezależnych przedsiębiorców przy przygotowaniu, przeprowadzaniu jak i kontrolowaniu wykonania zawartej umowy przetargowej? Jakie są wasze odczucia w tej kwestii?
Uważam, że jakość przeprowadzanych postępowań przetargowych bardzo się poprawiła na przestrzeni kilku lat, ale mam pytanie czy aktualnie jest "wola polityczna" na zmianę teraz sposobu myślenia przy opisywaniu przedmiotu zamówienia tj. na wydawanie więcej za dobrej jakości produkty co w długim okresie daje oszczędności? Znacie to powiedzenie "Co jest tanie to jest drogie" - droższe produkty są trwalsze i rzadziej się psują lub niszczą.
Pozdrawiam,
Tomasz Wylandowski