Wojciech L.

Wojciech L. Kierownik Regionalny

Temat: Jak zminimalizować koszty drukowania w naszym biurze?

1. Wiele firm korzysta z oryginalnych tuszy i tonerów producentów drukarek. Zapewnia to wysoką jakość wydruku, za duże pieniądze. Sposób na ograniczenie kosztów wydruku to stosowanie zamienników tuszy lub tonerów. Ich jakośc często odpowiada oryginałom, a w wielu przypadkach kartridże maja kilkukrotnie zwiekszona pojemnosc zasobnika z tuszem.
2. Producenci zamienników daja gwarancje na swoje wyroby, a użytkowanie ich produktów nie narusza gwarancji producentów drukarek (czego boimy sie najbardziej)
3. Koszt tusza lub tonera kompatybilnego to nawet 70% oszczedności w stosunku do oryginału.
4. W swojej firmie stosuję tusze polskiego producenta chameleona, tf1, emprint ze sklepu http://w-trade.plWojciech Lejczak edytował(a) ten post dnia 05.10.09 o godzinie 16:51
Filip Kamiński

Filip Kamiński Supply Chain
Manager, Lindt &
Sprüngli (Poland)
Sp. z o.o.

Temat: Jak zminimalizować koszty drukowania w naszym biurze?

Polecam drukowanie obustronne - redukcja kosztów zużycia papieru o 50% ;-)
Oczywiście wtedy, kiedy jest to możliwe.
Wiekszość drukarek ma możliwość zainstalowania duplexu.

Natomiast nie zawsze drukowanie obustronne jest wskazane (np. oferty dla klientów, f-ry).

Kolejny krok to ograniczenie wydruków do minimum - np. faxy kierować na skrzynki mejlowe, wtedy nie zawsze będzie potrzeba ich drukowania.
Katarzyna Rogulska

Katarzyna Rogulska Specjalista ds.
Umów, Kolbud Sp. z
o.o.

Temat: Jak zminimalizować koszty drukowania w naszym biurze?

Witam
Zgadzam się co do tego, że zamienniki znacznie obniżają koszty w firmie. Chciałabym zwrócić uwagę, że nie każde urządzenie "przyjmuje" takie tonery. Jakiś czas temu zakupiliśmy do firmy kolorową drukarkę laserową HP. Z początku stosowaliśmy oryginalne tonery, ze względu jednak na konieczność obniżenia kosztów zdecydowaliśmy się na zamienniki. Drukowane strony były poszarzałe i zdecydowanie złej jakości. Sprzęt był kilkakrotnie oddawany do serwisu (reklamacja tonerów i wymiana na nowe,czyszczenie laseru itp.) jednak sytuacja pozostaje bez zmian.
Serwisant poinformował nas, że nie jest to wina trefnych zamienników, tylko typ naszego urządzenia przyjmuje wyłącznie tonery oryginalne (łączny koszt 4 oryginałów przekracza 1000zł).

Pytanie moje czy możliwe jest stwierdzenie serwisanta czy po prostu firma sprzedająca zamienniki nie chce się przyznać, że były one trefne?

Pozdrawiam
Wojciech L.

Wojciech L. Kierownik Regionalny

Temat: Jak zminimalizować koszty drukowania w naszym biurze?

Jakość zamienników zależy przede wszystkim od czasu jaki dany model jest na rynku. Jezeli np HP wypusci nowy model drukarki z nowymi tonerami to niestety dopasowanie odpowiedniej jakosci trwa. Większość nowych zamieników pochodzi z CHRL. Chińske firmy potrzebuja czasu na skopiowanie i dostosowanie technologii - niestety pierwsze próby odbywają sie na nas - klientach. Stad duża usterkowość nowych modeli.
Polecam stosowanie zamienników do modeli drukarek będących jakiś czas na rynku. Po kilku miesiącach produkcji zdarza sie ze zamienniki potrafia przewyższyć jakościa i wydajnością oryginały, a w kwestii ceny różnica wynosi od 40-60%.
Do nowych modeli w najbezpieczniej kupować tonery regenerowane - oczywiście profesjonalnie refabrykowane.

Zapraszam na stronę http://w-trade.pl - duży wybór zamienników, kartridży i tonerów w klasie premium.



Wyślij zaproszenie do