Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Kontakt z uczestnikami w grach menedżerskich

Co nam daje komunikacja zwrotna? Naukowcy dowodzą, że jest dostawcą informacji w obszarze postaw, zainicjowanych procesów i umiejętności ocenianego uczestnika zaangażowanego w projekcie szkoleniowym - i procentuje to w specjalny sposób. Dany pracownik, który jest na szkoleniu zachowuje pozytywny obraz samego siebie, wykonywanej pracy oraz doradcy, który ocenia podwładnego. Obserwator nakłania pracownika do dalszego wyzwania na ścieżce w kierunku wybranych kompetencji. Przeczytaj tutaj: Andragogiczne Gry Szkoleniowe - Ranking
Niezłym sposobem na głęboką świadomość, w jaki sposób powinno się udzielać informacje zwrotne, jest przeanalizowanie, w jaki sposób się zachowujemy - chodzi o polączenie feedbacku z kształtowaniem relacji z pracownikami w odniesieniu do trzeciej potrzeby w hierarchii Maslova.

Znajdziesz wiedzę w udzielaniu komunikatów zwrotnych, wtedy gdy organizujesz grę lub symulację.

Chcesz zrozumieć jak reagujesz na informacje zwrotne? Zadaj sobie następujące kwestie.

- Aktywnie słuchasz zdania obserwatora na temat własnego działania?
- Starannie analizujesz, o czym jest dyskusja, umiejąc patrzeć na omawiany temat z punktu widzenia innej strony rozmowy?
- Dostrzegasz dobre i złe elementy modyfikacji twojego postępowania?
- Spokojnie dyskutujesz o tym, co uważasz o informacji zwrotnej od twojego rozmówcy?
- Razem z napotkanym rozmówcą planujesz dalsze działania?
- Zabiegasz o wsparcie, gdy postrzegasz to za konieczne?
- Składasz podziękowania za feedback?

Próbuj być zupełnie uczciwy wobec siebie. Domyślam się, że będzie porównywalnie wiele zdań na „nie", jak „tak". Kiedy odwrócimy role, nietrudno zrozumieć z niektórych problemów w odbiorze komunikatu zwrotnego.

Inna fundamentalna zagadka: jak odbierać niepersonalnie uwagi krytyczne? Poniżej prezentuję dwanaście porad.

Zachowaj spokój.
Słuchaj.
Zwracaj uwagę na człowieka, który mówi.
Nie poniżaj.
Nie przekonuj nikogo, że ktoś jest przewrażliwiony.
Nie dowcipkuj.
Nie interpretuj zbytnio słów.
Nie skręcaj z głównego nurtu dyskusji.
Nie dopatruj się wrogich motywów.
Potwierdź, kiedy zauważyłeś swój problem w porozumieniu.
Rafał Kuna
Redaktor tej notatki jest absolwentem kierunku ekonomii Uniwersytetu Śląskiego i studiów podyplomowych z obszaru kierowania produkcją. Posiada tytuł Instruktora Rozwoju Osobistego AZD. Po studiach osiadł w Tarnowie. Od siedmiu lat koordynuje warsztaty i kreuje gry dotykające tematyki rozwoju pracowniczego w branży „windykacja należności”.

TEMATY BOGA:
Gry Zespołowe
Kursy interpersonalne
Gry tworzone na miarę
HR dla nieHRowców
Gry produkcyjne
Planowanie strategiczne
Kursy trenerskie
Materiały do gier dla asesorów AC/DC