Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Co to inspiracja do działania oparta o samomotywację

Samomotywacja oznacza bodźce związane z rodzajem pracy oraz właściwościami osobowymi, które mówią nam o tym, dlaczego homo sapiens jako grupa podejmują się wykonania przekazanych im celów. Wywoływanie chęci do działania polega na oddziaływaniu na wartości danej jednostki za pomocą dokładnie przemyślanych bodźców. Inaczej mówiąc: to pobudki uruchamiające aktywność. Pomysł do napisania tego tekstu skopiowałem stąd:
http://www.szkolenia-menedzerskie.pl/szkolenia_bizneso...

Poniżej pokażę już od dawna popularną teorię wpływania na ludzi – konstrukcję potrzeb Maslowa. Pobudki w tej metodzie można opisać tak:
1. Realizacja potrzeb wyższych: wiedzy, doskonalenie duchowości, wrodzone możliwości, hobby.
2. Uznanie: szacunek, status, brak kompleksów.
3. motywy psychospołeczne: więzi społeczne, należenie do jakiejś społeczności, dobre znajomości, współpraca.
4. Bezpieczeństwo: fizyczne zabezpieczenie, niezmienne prawo, uporządkowanie spraw życiowych.
5. Fizjologia: chęć jedzenia, pragnienie, oprężenie fizyczne i psychiczne, dobre zasypianie, uprawianie seksu.
Prawa, jakie stworzono i dotyczą grupy motywów doktora K. Maslow to:
1. Potrzeby zaspokojone nie motywują do podjęcia działań.2
2. W momencie zaspokojenia motywów będących najniżej w grupie, jednostka zwraca uwagę na potrzeby znajdujące się wyżej w hierarchii.
Kiedy prowadzę kursy dla menedżerów, czasami myślę o piramidzie potrzeb Maslowa. Ludzie, którzy uczestniczą w szkoleniu również mają potrzeby. Na skutek nich przychodzą na sesje szkoleniowe i pragną się uczyć.
W innym artykule przedstawię efektywne sposoby diagnozy potrzeb szkoleniowych.
Tyle naszych wniosków.
Opracowanie:Dawid Jastrzębski
Redaktor tej notki jest absolwentem kierunku biologii Uniwersytetu Gdańskiego i studiów podyplomowych z dziedziny inżnierii przemysłowej. Posiada certyfikat Konsultanta Rozwoju Osobistego NYE. Kieruje agencją treningową w Sopocie. Od szesnastu lat uczy i tworzy badania dotykające tematyki marketingu w branży „farmaceutyka”.

TAGI:
Badania płac i benefitów
Systemy ocen w przedsiębiorstwach
Strategia personalna w usługowej jednostce biznesowej
Zaawansowane zarządzanie ludźmi
Przyjazna kultura organizacyjna
Struktura organizacyjna
Oprogramowanie rekrutacyjne