Jacek Makowski

Jacek Makowski Menedżer Sprzedaży,
DrSprzedaz.pl

Temat: Sabotażysta zakupu w zespole klienta

Czy spotykaliście się z tym, że menedżer prowadzący z wami rozmowy o zakupie waszego produktu był "buntowany" przeciw zakupowi przez członków swojego zespołu?
A może przeczuwaliście to, ale nie udało wam się do nich dotrzeć?

Polecam artykuł na ten temat w czytelni Doktora Sprzedaż
http://www.drsprzedaz.pl/articles/get/116/

...i zapraszam do dyskusji.
Ja zetknąłem się z czymś takim w przypadku sprzedaży oprogramowania dla działu księgowości. Starsi księgowi, którzy dziubali wtedy na przedpotopowym programie przekonywali szefa firmy, ze nowy system jest zupełnie niepotrzebnym a nawet groźny :) - co ciekawe nie sabotowali konkretnego systemu tylko "każdy nowy" :) :) Na szczęście dla firmy szef ich nie słuchał. Wiem że bywają i groźne wdrożenia :) ale w tym wypadku to naprawdę nic nie mogło im zaszkodzić :) :) - większego bałaganu i niepotrzebnej pracy mieć nie mogli

Pozdrawiam
Jacek

Temat: Sabotażysta zakupu w zespole klienta

Jeśli pracownik ma swoją oazę bezpieczeństwa, przychodzi, robi swoje, wychodzi, to każda nowość, naruszenie jego spokoju będzie torpedowane... Zgadzam się z artykułem że należy, wysondować osobę decyzyjną, przedstawić korzyści produkty, włącznie z tymi dla końcowych użytkowników, aby dać jej argumenty.
Adrian B.

Adrian B. Specjalista ds.
produktów (tworzywa
techniczne , stal ,
t...

Temat: Sabotażysta zakupu w zespole klienta

W tym przypadku użycie słowa sabotaż jest raczej nietrafione.
Dla mnie to zwykłe lenistwo , niechęć do zmian ,a może kiepskie
zaprezentowanie produktu. Dobry handlowiec to taki , który sprawi iż jego klient sam
zaczyna podkreślać korzyści z oferowanej przez niego usłudze bądź towarze.

O sabotażu produktu można mówić gdy ktoś celowo działa na szkodę lub
lobbuje na korzyść innego rozwiązania. Co z resztą na Polskim rynku jest dość powszechne .
Niejednokrotnie klient kupi w firmie X bo jest pisząc brzydko poukładany......
Jeżeli tak jest to nawet niższa cena i podobnej jakości Twojego produktu go nie skusi....
W takim przypadku albo masz możliwości by podjąć "niestandardowe" działania albo ich nie masz.
Jacek Makowski

Jacek Makowski Menedżer Sprzedaży,
DrSprzedaz.pl

Temat: Sabotażysta zakupu w zespole klienta

pisząc (brzydko;)) "poukładany masz na myśli to, ze należy do "układu" czyli grupy interesów związanej z danym produktem?
Wydaje mi się, że słowo "sabotaż" jest o tyle trafne, ze zarówno lenistwo jak i tchórzostwo też można nazwać sabotażem, tyle, że nieuświadomionym. Lenistwo może wpływać destruktywnie na firmę, godzić w jej interesy. Człowiek myśli "nie chce mi się" a firma odczuwa jego lenistwo jako np. użytkowanie gorszego rozwiązania, czyniącego działanie niekonkurencyjnym i w efekcie "zatapiającym" cały biznes.
Adrian B.

Adrian B. Specjalista ds.
produktów (tworzywa
techniczne , stal ,
t...

Temat: Sabotażysta zakupu w zespole klienta

poukładany jest ktoś kto uzyskuje w zamian za wybór danego dostawcy pewną korzyść .

Sabotaż nieuświadomiony to błąd logiczny , myślowy. Sabotaż może być tylko umyślny i cechuje się celowym działaniem w celu uzyskania straty lub szkoda. Sabotaż nieumyślny nie jest sabotażem.
Dlatego sabotaż i lenistwo to jednak nie to samo.

Nawet KK rozróżnia to pojęcie. Tak ,więc za sabotaż możesz zostać skazany od pół roku do 8 lat ,a za lenistwo możesz dostać zwolnienie. Pomimo iż jedno i drugie działanie może wywołać szkodę i stratę co może skutkować "zatopieniem" biznesu lub uszczuplić jego zyski.
Jacek Makowski

Jacek Makowski Menedżer Sprzedaży,
DrSprzedaz.pl

Temat: Sabotażysta zakupu w zespole klienta

ee tam czepiasz się ;) ;) :)
A co z "nieumyślnym zabójstwem"?

Temat: Sabotażysta zakupu w zespole klienta

Z "nieumyślnym zabójstwem" od 3mc do lat KK. Nieumyślny sabotaż zmieniłbym na lenistwo lub strach przed zmianą, niedostowanie się do nowego otoczenia.

konto usunięte

Temat: Sabotażysta zakupu w zespole klienta

Kacper D.:
sabotaż zmieniłbym na lenistwo lub strach

No toż jest to sabotaż.
A nie wziąłeś pod uwagę jeszcze jednej opcji, dla której zakup jest sabotowany -> przyjdzie nowe, lepsze nie będziemy już potrzebni...

A wracając do adremu.
Często się zdarza, że personel sabotuje (i to w tej bezdyskusyjnej części znaczenia tego słowa) zakup lub zmianę dostawcy usług.
Z prostej przyczyny, bo mają profity od PH dostawcy zainteresowanego utrzymaniem status quo.Andrzej Bielak edytował(a) ten post dnia 07.12.12 o godzinie 09:51
Jacek Makowski

Jacek Makowski Menedżer Sprzedaży,
DrSprzedaz.pl

Temat: Sabotażysta zakupu w zespole klienta

Kacper D.:
Z "nieumyślnym zabójstwem" od 3mc do lat KK. Nieumyślny

Chodziło mi oczywiście o to, że "nieumyślne zabójstwo" jest nie mniej dziwną językowo konstrukcją niż "nieuświadomiony sabotaż".
Zabójca kojarzy się z osobą, która działa swiadomie.
Dlsatego nieumyślne zabójstwo zamieniałbym zawsze na "nieumyślne spowodowanie śmierci"

konto usunięte

Temat: Sabotażysta zakupu w zespole klienta

Wg praw i encyklopedii zabójstwo jest działaniem świadomym mającym na celu pozbawienie kogoś żywota.
Istotny jest ten element świadomości.
W przypadku sabotażu, jak mniemam wszyscy uważamy, że jest analogicznie. Jest to świadome, celowe działanie.
Ale lenistwo, czy lęk to motywy które pchają sprawcę do świadomego działania.

konto usunięte

Temat: Sabotażysta zakupu w zespole klienta

Jacek Makowski:
Czy spotykaliście się z tym, że menedżer prowadzący z wami rozmowy o zakupie waszego produktu był "buntowany" przeciw zakupowi przez członków swojego zespołu?
A może przeczuwaliście to, ale nie udało wam się do nich dotrzeć?

Polecam artykuł na ten temat w czytelni Doktora Sprzedaż
http://www.drsprzedaz.pl/articles/get/116/

...i zapraszam do dyskusji.
Ja zetknąłem się z czymś takim w przypadku sprzedaży oprogramowania dla działu księgowości. Starsi księgowi, którzy dziubali wtedy na przedpotopowym programie przekonywali szefa firmy, ze nowy system jest zupełnie niepotrzebnym a nawet groźny :) - co ciekawe nie sabotowali konkretnego systemu tylko "każdy nowy" :) :) Na szczęście dla firmy szef ich nie słuchał. Wiem że bywają i groźne wdrożenia :) ale w tym wypadku to naprawdę nic nie mogło im zaszkodzić :) :) - większego bałaganu i niepotrzebnej pracy mieć nie mogli

Pozdrawiam
Jacek
"Sabotażystę" można umiejętnie umieścić po swojej stronie
Przede wszystkim warto potwierdzić jego bieżącą rzeczywistość
i delikatnie przekierować tok myślenia
Warto tak konstruować zdania, żeby nie umniejszać jego ważności a wręcz ją potwierdzać i wzmacniać
Oddzielić problem (czy też wyzwanie jak kto woli) od człowieka i nad tym pracować
Mało tego, zaprosić "sabotażystę" do wspólnego przyjrzenia się sprawie
poprosić o radę, pomoc, współpracę

konto usunięte

Temat: Sabotażysta zakupu w zespole klienta

Można też, umiejętnie stosując hipnozę konwersacyjną, mowę ciała i kotwiczenie sprawić, że "sabotażysta" w trakcie dyskusji zapomni, o czym chciał powiedzieć. Wszystkim pozostałym taka sytuacja byłaby na rękę;)

Następna dyskusja:

Czarowanie klienta skuteczn...




Wyślij zaproszenie do