konto usunięte

Temat: Co robić, minął termin płatności a klient nie płaci za...

Prędzej, czy później każdy handlowiec otrzyma pytanie na zebraniu poniedziałkowym w firmie, że jego klient nie zapłacił za dostarczony towar...i wtedy szef mówi tak:

...Panie Krzysiu...minął termin płatności za dostarczony przez Pana towar a klient nie zapłacił...proszę się tym zająć!

I co wtedy robicie?

Dario

konto usunięte

Temat: Co robić, minął termin płatności a klient nie płaci za...

U nas windykacja jest pernamentna ale faktycznie czasami trzeb ahandlowców popychac do działania w tej serze bo trochę utrudnia ona sprzedawcy działania sprzedażowe.
Jako zarządzający po 14 dniach przejmuje sam działania. W zasadzie na monitoringu sie kończy, pózniej wkracza ubezpieczyiel a pózniej sąd.
Nie dopuszczam do sprzedaży "śmierdzących". Wolę nie sprzedać więc raczej nie mamy do czynienia z wpadkami
Genralnie staramy się skompletowac dokuemnty (te które juz mamy vzyli Fv i WZ oraz Zamówienie) a także uzyskac potwierdzenie długu w postaci potwierdzenia salda i/lub jakieś ugody na piśmie. Generalnie nie czkamy idziemy do sądu.
Monika K.

Monika K. Praca łączy ludzi

Temat: Co robić, minął termin płatności a klient nie płaci za...

Dzwonimy do klienta z pytaniem, czy o czymś nie zapomniał :)
Piotr Smołka

Piotr Smołka Specjalista ds.
Sprzedaży

Temat: Co robić, minął termin płatności a klient nie płaci za...

Mija 14 dni od terminu płatności. Więc najpierw dwa miłe telefony z przypomnieniem (1 tydzien). Potem dwa stanowcze telefony z prośbą o zapłate zaległych fv(2 tydzień). Po tym czasie wysyłamy pierwsze wezwanie do zapłaty, tzw lekkie. Czekamy ok. 2 tygodnie. Nastepnie dzwonimy, a jeśli nadal nic sie nie dzieje, to wysyłamy ostre wezwanie do zapłaty (z informacją o mozliwym oddaniu sprawy do sądu, firmy windykacyjnej itp.). Oczywiście nie zaopatrujemy w tym czasie kontrahenta, a PH obowiązkowo odwiedza klienta i osobiście prosi/przypomina o zaległościach. Zawsze ponadto istnieje możliwośc dogadania się z klientem, tzn. ustalenie harmonogramu spłat z konkretnymi terminami. Wiadomo, każdemu może sie noga powinąć i może wpaśc w kłopoty. Tak ja to widze.
Michał C.

Michał C. Medical
Representative

Temat: Co robić, minął termin płatności a klient nie płaci za...

Widze,że to standard u większości zajmujących się sprzedażą.
Ja poza standardowymi działaniami(ponaglenia,straszenia sądami itp) dzwonie i mówie,że dotąd dopkóki nie ściągne od tego klienta pieniędzy,to nie dostane premii,a kase pilnie potrzebuje.Jeden,dwa takie telefony i często,gęsto pomaga:)
Mam kolege,który idzie do klienta i mówi,że bez chocby części kasy nie wychodzi.I siedzi... Czasem klient nie ma wtedy wyjscia,bo handlowiec widzi,że jakies pieniążki w kasie są...
Miriam P.

Miriam P. szukam...

Temat: Co robić, minął termin płatności a klient nie płaci za...

Proponuję poczytać o cesji wierzytelności: https://faktura.pl/cesja-wierzytelnosci .To jeden z lepszych sposobów na radzenie sobie z takimi klientami, którzy nie opłacają faktur na czas. Sama tez to niestety przerabiałam i wiem ze z kazdym dniem zwłoki twoja frustracja rośnie bo chcesz otrzymać swoją zaległą nalezność

Temat: Co robić, minął termin płatności a klient nie płaci za...

moją odpowiedzią jest windykacja, nie ma innej rady jak klient nie płaci... tez miałem taką sytuację i bardzo mi pomogła firma mk-finanse

Temat: Co robić, minął termin płatności a klient nie płaci za...

Kilka razy przesyłałem sam wezwania, ale to okazało się bez sensu. Klient na to nie reaguje. Sprawy sądowe z kolei toczą się bardzo długo i kosztują swoje. O ile dłużnik będzie jakkolwiek wypłacalny..Od dawna stosuję windykację w http://creditreform.pl bo są skuteczni i tani, do podstawowej kwoty dorzucają wszelkie koszta i walczą o to, co się da. Często mimo prowizji dla nich wychodzę na 0. Mają swoje własne oddziały w wielu krajach, w tym w Chinach, a to różnica. Śmieszy mnie, jak prawnicy próbują coś zrobić z Polski np. względem Hiszpanii. W danym kraju musi działać dany oddział, inaczej nie ma efektu.

Temat: Co robić, minął termin płatności a klient nie płaci za...

Zaczynam od telefonu, grzecznie przypominam, ale podczas rozmowy staram się od razu o deklarację terminu kiedy zapłaci FV. To bardzo ważne aby uzyskać dokładną datę. NIe ma "może" "niedługo" :)



Wyślij zaproszenie do