Michał Karzel

Michał Karzel Poszukuję do pracy
osób dla których
call/contact center
t...

Temat: Raportowanie - zmora czy błogosławieństwo mendżera?

W życiu każdego Menadżera przychodzi taki moment, kiedy musi… zmierzyć się z raportowaniem.
No i zaczyna się: setki liczb, punktów, komórek, tabel, wykresów, grafów - prognozy, wykonanie, odchylenia.
Wartości wyrażone w roboczogodzinach, etatach, pieniądzach...
Skąd to wszystko się bierze? O czym mówi? Jak jest liczone?
No i jak to ogarnąć...?Michał K. edytował(a) ten post dnia 28.10.07 o godzinie 15:53
Kinga H.

Kinga H. POSZUKUJE PRACY

Temat: Raportowanie - zmora czy błogosławieństwo mendżera?

Witam.
Jestem dopiero początkującym pracownikiem w call center także z przyjemnością poznam odpowiedzi zawarte w pana wypowiedzi gdyż pewne raporty wydają mi się zbędne.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Raportowanie - zmora czy błogosławieństwo mendżera?

Ok, ktore sa zbedne? I komu? :>
Katarzyna Milena Dąbrowska

Katarzyna Milena Dąbrowska supervisor ze
specjalizacją
trenerską

Temat: Raportowanie - zmora czy błogosławieństwo mendżera?

wszystkie są komuś do czegoś potrzebne.
sęk w tym nie sporządzający nie zawsze jest świadom komu i po co.
Marzena S.

Marzena S. Dyrektor
Zarządzający,
HILLWAY Szkolenia
biznesowe i dora...

Temat: Raportowanie - zmora czy błogosławieństwo mendżera?

Aczkolwiek, osoba, która sporządza raport zawsze może o ile chce poświęcić kilka sekund na to by zobaczyć co to za liczby, co to znaczy... Raporty sa po to by badać i usprawniać różne procesy, dążyc do optymalizacji ponoszonych nakładów, działań.
A gdy manager potrafi analizować takie dane i tak jes obie segreguję od momentu gdy wszedł do firmy to są one świetna podstawą np. do ubiegania sie o premie lub awans. Pamietajcie, że nie każdy zarzadzajacy np. duzym call center zna wszystkich managerów. Analizując liczby,wykresy, statystyki może spytać A dlaczego ten ma wiecej tego, ten mniej...? Co sie dzieje z osobogodzinami u jednego, co u drugiego? A w końcu spyta Kto to jest..? Ten z teamu, zespołu 14? Dlaczego nie znam jeszcze tej osoby, trzeba się z nim/nią spotkać.

Więc powiem, że warto analizować to co się robi, sporządza.
Wszystko jest potrzebne, ważne by znaleźć ten aspekt na szczeblu indywidualnym i go po prostu wykorzystać, albo bezpośrednio w swojej pracy, w zarządzaniu zespołem albo w swojej pozycji w firmie.

Myśleliście o tym? Jak na to patrzycie pod tym wzgledem?
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Raportowanie - zmora czy błogosławieństwo mendżera?

Katarzyna Milena Dąbrowska:
wszystkie są komuś do czegoś potrzebne.
sęk w tym nie sporządzający nie zawsze jest świadom komu i po co.

Aha, grunt to dobra organizacja pracy, nie?

Temat: Raportowanie - zmora czy błogosławieństwo mendżera?

Raporty - Zmora czy błogosławieństwo?
Z punktu widzenia specjalisty Call Center, osoby odpowiedzialnej za ich tworzenie jest to zdecydowanie zmora :)

A poważnie podchodząc do tematu, systemy Call Center mają możliwości wypluwania raportów w lepszej lub gorszej jakościowo postaci. Nigdy jednak nie są to dane wystarczające. Tu powstaje właśnie źródło problemu. Czy tworzone raporty są czytelne? Czy są dokładnie opisane? Czy przedstawiają nam to, co chcieliśmy zobaczyć, czy tylko ocierają się o postawione wymagania?

Myślę, że jeśli raport jest jasny i regularny i czytelny to jest błogosławieństwem. Jeśli jednak za każdym razem poważnie musimy sie zastanawiać, co ten raport miał przedstawiać potrafi być paskudną zmorą.

Generalnie Raportowanie w Call Center jest tematem szerokim i niezmiernie ciekawym. Niestety mało osób chce na ten temat rzczowo rozmawiać. Z ciekawością będe obserwować ta grupę z niewielką jednak nadzieją na jej rozwój.
Jakub P.

Jakub P. "Kto chce szuka
sposobu. Kto nie
chce szuka powodu"

Temat: Raportowanie - zmora czy błogosławieństwo mendżera?

//Wartości wyrażone w roboczogodzinach, etatach, pieniądzach...
//Skąd to wszystko się bierze? Z tego co dzieje się w firmie, każde dane które wchodzą i wychodzą z firmy mogą być zapisane i analizowane. Choćby nawet ile raz dziennie otwierane są drzwi :)

//O czym mówi? To już musi wiedzieć menadżer to co analizuje i co obrazują wyniki.

//No i jak to ogarnąć...? Najłatwiej chyba tworząc sobie formy graficzne, ja tak wolę bo jestem wzrokowcem :)

Każdy raport zawiera dane które warte są analizy:

ja np. wyszukuję maksima i minima odrzucając skrajne przypadki, a następnie konfrontuję to z gospodarką lub ruchami w branży. Widać często przesunięcia i to co ma wpływ na call center. A potem staram się to analizować te dane przez dłuższy czas.
Marcin Sosnowski

Marcin Sosnowski standards &
methodologies

Temat: Raportowanie - zmora czy błogosławieństwo mendżera?

zdecydowanie błogosławieństwo! call center jest zbyt różnorodną i działającą masowo strukturą, żeby możliwe było zarządzanie nią bez przekrojowej wiedzy z raportów - które są sumarycznym podsumowaniem poszczególnych obszarów działalności

"zmora" pojawia się w kontekście tego, że ogarnięcie tematu jest trudne i rzadko udaje się zorganizować system raportujący (w rozumieniu metodologii działania a nie aplikacji) w sposób skuteczny i efektywny

w praktyce największymi wyzwaniami są:
- czasochłonność (wynikająca z różnorodności systemów źródłowych, odbiorców raportów oraz braku narzędzi optymalizacyjnych);
- do powyższego można dorzucić jeszcze fakt, że bardzo często następuje nasilenie zapotrzebowania na raportu w pewnym momencie (poniedziałek rano?) vs zmniejszone zapotrzebowanie w innych okresach;
- rozrzutność (w zapotrzebowaniu na raporty i statystyki przez managerów), brak umiejętności zdefiniowania kluczowych KPI;
- niższy priorytet raportowania niż standardowej "bieżączki" cc (w przypadku braku dedykowanych struktur zawsze są tysiące ważniejszych niż raporty rzeczy do zrobienia).

dorzucicie jeszcze jakieś inne kwestie, które utrudniają sprawne i skuteczne raportowanie?

MS

Następna dyskusja:

Raportowanie w Oracle - szk...




Wyślij zaproszenie do