Przemek
Kobra
CEO, Własna
działalność IT
Temat: Tracenie czasu na bezsensowne spotkania co zrobić?
Takie pytanie/problem. Czy powiedzieć klientowi, że nie mam czasu na spotkanie celem porozmawiania o projekcie zanim nie wybierze mnie jako wykonawcy projektu? Ogólnie spotkanie na drugim końcu polski, gdzie ma paru wykonawców i pewnie z nimi również będzie miał spotkania. Kwota nie duża bo tylko parę tyś zł (gdzie mój realny zarobek to ok 1 tys zł, reszta to koszty zespołu - sam dojazd będzie mnie kosztował 300 zł).Rozumiem spotkanie, gdy zostałeś wybrany wykonawcą.
Rozumiem spotkanie na podpisanie umowy.
Rozumiem spotkanie kick-off meeting przed rozpoczęciem, gdy klient chce poznać Ciebie ale w przypadku dużych kwot.
Po prostu nie mam czasu na nic nie dające spotkania i przy okazji jeszcze tracenie pieniędzy, których być może nie odzyskam bo zostanie wybrany ktoś inny.
Jak powiedzieć klientowi "Przepraszam, ale nie mam czasu na spotkania, aby porozmawiać o projekcie zanim nie zostaniemy wykonawcą, ponieważ równie dobrze możemy to zrobić przez wideorozmowę, gdzie dołączyć może pozostały zespół bądź przez telefon"? Czy jednak nie odmawiać i brać udział w spotkaniu.