Temat: Świadectwo pracy
Treść świadectwa pracy określa załącznik do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz.U. z 1996 r. nr 60, poz. 282, ze zm.). W treści tej należy podać m.in. okresy i rodzaje wykonywanej pracy u danego pracodawcy lub nazwy zajmowanych stanowisk, szczególnie, jeżeli pracownik wykonywał pracę na różnych stanowiskach pracy. W takim przypadku bowiem w świadectwie pracy powinny być wykazane po kolei wszystkie stanowiska pracy (lub rodzaje prac, które pracownik wykonywał) z informacją, w jakim okresie które stanowisko pracownik zajmował lub jaki rodzaj pracy wykonywał. Nie ma znaczenia zaś, że zmiana stanowiska bądź wykonywanej pracy nie została uregulowana w umowie o pracę, gdyż istotny jest stan faktyczny, rzeczywisty.
Na tej podstawie stwierdzić należy, iż jeśli Pana żona pracowała w trakcie zatrudnienia w tym zakładzie pracy m.in. na stanowisku kierowniczym, to należy w jej świadectwie pracy wykazać te wszystkie faktycznie zajmowane stanowiska, nawet jeśli którekolwiek stanowisko zajmowała bez dokonania zmiany treści umowy o pracę.
Pracownik, który nie zgadza się z treścią świadectwa pracy, może wystąpić z wnioskiem do pracodawcy o sprostowanie świadectwa w ciągu 7 dni od otrzymania dokumentu (art. 97. § 2[1] k.p.).